کمک ۶۰۰ دلاری ، چه میزان از هزینه ی اجاره خانه آمریکایی ها را پوشش می دهد؟
۲۳ دی ۱۳۹۹
برای اجاره‌ی مسکن در هر ایالت به چه میزان درآمدی احتیاج است؟
۲۳ دی ۱۳۹۹
کمک ۶۰۰ دلاری ، چه میزان از هزینه ی اجاره خانه آمریکایی ها را پوشش می دهد؟
۲۳ دی ۱۳۹۹
برای اجاره‌ی مسکن در هر ایالت به چه میزان درآمدی احتیاج است؟
۲۳ دی ۱۳۹۹

برای اجاره‌ی مسکن در هر ایالت به چه میزان درآمدی احتیاج است؟

تاریخ انتشار گزارش: ۲۳ آگوست ۲۰۱۸

هزینه ی مسکن معمولا گزاف ترین هزینه ی ثابت افراد است. مشاوران می گویند برای تثبیت یک سیستم مالی سالم، شما نباید بیش از یک سوم درآمدتان را صرف مسکن- خواه استیجاری و خواه تحت تملک- کنید. اما از آنجایی که هزینه های زندگی شدیدا به محل زندگی شما بستگی دارد، مقدار درآمدی که شما برای تامین هزینه های مسکن شایسته ی خود لازم دارید کاملا به جایی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.

 

 

ما اطلاعات لازم برای طراحی این نقشه را با استفاده از ابزار تحقیقاتی که در Zillow موجود است جمع اوری کردیم. ما میانگین قیمت املاک استیجاری (از جمله واحدهای مسکونی که که چندین خانواده در آنها زندگی می کنند) را در هر ایالت محاسبه کردیم و سپس به محاسبه ی میزان درآمد مورد نیاز هر خانوار برای برآمدن از پس این هزینه پرداختیم. ما در محاسباتمان این قاعده را مدنظر قرار دادیم که هزینه های مربوط به مسکن نباید بیش از ۳۰ درصد درآمد هر خانوار را به خود اختصاص دهد؛ و وقتی می گوییم درآمد منظورمان درآمد خالص بدون در نظر گرفتن مالیات، عواید بازنشستگی و سایر مسائل جانبی است. در نهایت ما نقشه ی فوق را که با رنگ ها نشانه گزاری شده و می توان محتوای آن را با یک نگاه ساده درک کرد طراحی کردیم.

ده ایالتی که در ذیل به آنها اشاره شده (از جمله واشنگتن دی سی) ایالاتی هستند که افراد برای تامین اجاره ی یک خانه ی متوسط باید بیشترین میزان درآمد را نسبت به اهالی سایر ایالات آمریکا داشته باشند. (اعداد نشان دهنده ی میانگین درآمد مورد نیاز افراد برای تامین اجاره ی یک خانه متوسط در هر ایالت است)

  1. واشنگتن دی سی : ۸۴۸۷ دلار
  2. کالیفرنیا: ۸۳۱۳ دلار
  3. هاوایی: ۷۸۰۶ دلار
  4. نیویورک: ۷۲۲۳ دلار
  5. ماساچوست: ۷۱۹۳ دلار
  6. نیوجرسی: ۶۷۱۷ دلار
  7. کلرادو: ۶۱۹۷ دلار
  8. واشنگتن: ۵۹۹۳ دلار
  9. مریلند: ۵۸۶۳ دلار
  10. کنتیکت: ۵۵۹۰ دلار

 

این نقشه نشان دهنده ی نکات جالبی است که خوب است به آنها بپردازیم. در قسمت مرکزی کشور به سمت جنوب، مجموعه ای از کشورها را می بینیم که با توجه به میانگین درآمد نسبتا کمی که به خود اختصاص داده اند، میانگین نرخ اجاره ی مسکن نیز در آنها متوسط است. از آیوا تا آلاباما، هر خانوار تنها به کمتر از ۳۵۰۰ دلار در ماه یا کمتر از ۴۲ هزار دلار در سال احتیاج دارد تا بتواند خانه ای متوسط اجاره کند. این رقم را با استان های قرمزرنگ واقع در شمال شرق مثل نیویورک، ماساچوست و نیوجرسی مقایسه کنید که درآمد مورد نیاز هر خانوار برای تامین هزینه ی اجاره ی مسکن در آنها بین ۸۰ هزار دلار تا ۹۰ هزار دلار در سال است. به عبارت دیگر اگر بخواهیم این قاعده را در نظر بگیریم که افراد نباید بیش از یک سوم درآمدشان را صرف مسکن کنند، افراد ساکن در استان های شمال شرقی باید حداقل درآمدی دوبرابر درآمد افراد ساکن در استان های جنوبی داشته باشند تا بتوانند یک خانه ی متوسط اجاره کنند.

در این نقشه مشکل هزینه های مربوط به مسکن از جوانب دیگری نیز مشخص شده است. کالیفرنیا را در نظر بگیرید، جایی که هر خانوار آن برای تامین اجاره ی یک خانه ی متوسط به درآمد ۸۱۳۱ دلاری یا به عبارتی ۱۰۰ هزار دلار در سال احتیاج دارد. از طرفی میانگین درآمد خانوار در این استان نیز در مقایسه با سایر استان های کشور به نسبت بالاست (چیزی حدود ۶۷ هزار دلار در سال). اما لحظه ای تامل کنید تا متوجه شوید این نکته چه معنایی دارد: حتی در این استان که به نسبت استانی مرفه و ثروتمند به شمار می رود، بر اساس معیارهای مدنظر بیش از نیمی از جمعیت قادر نیستند به راحتی از پس اجاره ی یک مسکن متوسط بربیایند. بنابراین وقتی اکثر مردم در برابر تامین هزینه های مسکن ناتوانند، باید پذیرفت که مساله ی مسکن با مشکلی اساسی روبروست.