درس های شکست بزرگ کودتای و شورش ترامپیست ها
۲۳ دی ۱۳۹۹
آشنایی با تاریخ کوکلاس کلان ها
۲۳ دی ۱۳۹۹
درس های شکست بزرگ کودتای و شورش ترامپیست ها
۲۳ دی ۱۳۹۹
آشنایی با تاریخ کوکلاس کلان ها
۲۳ دی ۱۳۹۹

مستند LA 92


کارگردان : Daniel Lindsay, T.J. Martin
ژانر : تاریخی
محصول : سال 2017 آمریکا
زبان : انگلیسی (زیرنویس فارسی)

توضیحات :

مستند LA 92 فیلمی جذاب از مجموعه آرشیو ویدئویی اتفاقات سال 1992 لس آنجلس به کارگردانی Daniel Lindsay و T.J. Martin می باشد که در سال 2017 منتشر شد.

این اعتراضات در پی انتشار یک نوار ویدئویی از خشونت پلیس لس‌آنجلس در سال ۱۹۹۱ که در آن رادنی کینگ را مورد ضرب و شتم قرار می دهند ، و برگزاری دادگاه ماموران پلیس و تبرئهٔ آن‌ها شکل گرفت.

رادنی کینگ، جوان سیاه‌پوست آمریکایی بود که خودروی خود را به دستور پلیس متوقف نکرده بود. با وجود آنکه اتفاقی که برای رادنی کینگ افتاد، بی‌سابقه نبود و سیاه‌پوستان بسیاری همواره در طول تاریخ آمریکا مورد خشونت پلیس قرار می‌گرفتند؛ اما فیلم‌برداری از این حادثه توسط یکی از ساکنان آن محل، باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و واکنش‌های جهانی را در پی داشت. پلیس و ارتش برای آرام کردن شورش‌ها شروع به کار کردند. همزمان گروه‌های حقوق‌بشری برای اصطلاح قوانین تلاش کردند. در پی این شورش‌ها، ۵۵ نفر کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند. پس از این شورش‌ها، اصلاحات گوناگونی صورت گرفت تا خشونت پلیس به حداقل برسد.

این مستند در وبسایت IMDB نمره بالای 8.2 از 10 را کسب کرده و بنابر ادعای این سایت کارگردان های این مستند 114 دقیقه ای از 1700 دقیقه ویدئوهای آرشیوی دیده نشده از اتفاقات سال 1992 لس آنجلس استفاده کرده اند .