آمریکایی ها پس از انتخابات ۲۰۲۰ چه احساسی دارند؟
۴ آذر ۱۳۹۹
مستند جنگ های کثیف (Dirty Wars)
۴ آذر ۱۳۹۹
آمریکایی ها پس از انتخابات ۲۰۲۰ چه احساسی دارند؟
۴ آذر ۱۳۹۹
مستند جنگ های کثیف (Dirty Wars)
۴ آذر ۱۳۹۹

تایید پیروزی بایدن در پنسیلوانیا و نوادا؛ امید‌های ترامپ کم‌رنگ‌تر شد

تاریخ انتشار گزارش: ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰

مقامات محلی پنسیلوانیا و نوادا روز سه شنبه به صورت رسمی نتیجه شمارش آرا در این دو ایالت را که حکایت از پیروزی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا داشت، مورد تایید قرار دادند.

پیش از پنسیلوانیا و نوادا، مسئولان ایالت میشیگان نیز رسما پیروزی جو بایدن را در این ایالت تایید کرده بودند.

با تایید نتیجه نهایی شمارش آرا در پنسیلوانیا و نوادا اینک امید‌های دونالد ترامپ و وکالایش برای پیش‌برد دعوی‌های حقوقی و لغو نتیجه کلی انتخابات ریاست جمهوری بسیار کم‌رنگ‌ شده است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پیش‌تر برای جلوگیری از تایید نتیجه شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا شکایتی را به دادگاه این ایالت تسلیم کرده بود اما این شکایت روز شنبه از سوی یک قاضی فدرال رد شد.

تام وُلف، فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا با انتشار توییتی رسما از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات این ایالت خبر داد و نوشت که وزارتخانه ایالتی در پنسیلوانیا صبح سه‌شنبه تاییدیه نهایی را صادر کرده و وی نیز طبق قانون فدرال گواهینامه مربوط به مشاهده فهرست رای دهندگان به جو بایدن و کامالا هریس را امضا کرده است.

فرماندار پنسیلوانیا در بیانیه‌ای تاکید کردک «تاییدیه‌ امروز گواهی است بر تلاش های باورنکردنی مقامات و مسئولان انتخاباتی محلی و ایالتی که به گونه‌ای خستگی ناپذیر کوشیدند تا روند آزاد، عادلانه و دقیق انتخابات در پنسیلوانیا آنطور که برآمده از خواست رای‌دهندگان باشد، تضمین شود.»

بر اساس نتیجه نهایی و تایید شده انتخابات در ایالت پنسیلوانیا،‌ در مجموع ۳ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۲۹ رای دهنده در این ایالت به نفع جو بایدن رای داده‌اند و دونالد ترامپ نیز توانسته است نظر ۳ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۷۴ رای دهنده را در این ایالت به سوی خود جلب کند.

نتایج رای‌گیری در پنسیلوانیا در حالی به نفع بایدن تایید شده است که ستاد انتخاباتی ترامپ با طرح ادعای تخلف و بی‌نظمی‌های گسترده در زمینه اخذ آرا پستی و دیگر مشکلاتی که هنوز مدارک موجهی برای آنها ارائه نشده، یک استراتژی حقوقی بلند مدت را در این ایالت دنبال می‌کند.

پیش‌تر انتظار می رفت که پنسیلوانیا روز دوشنبه نتیجه نهایی و تایید شده شمارش آرا را اعلام کند اما دریافت با تاخیر چند گزارش از برخی شهرستان‌های این ایالت سبب شد تا کار اعلام رسمی نتیجه انتخابات به روز سه شنبه موکول شود.