آمریکا ۹۳ درصد از عمر خود را درگیر جنگ بوده است
۱ آذر ۱۳۹۹
پامپئو متعهد شد تا «فشار حداکثری» بر ایران را حفظ کند
۱ آذر ۱۳۹۹
آمریکا ۹۳ درصد از عمر خود را درگیر جنگ بوده است
۱ آذر ۱۳۹۹
پامپئو متعهد شد تا «فشار حداکثری» بر ایران را حفظ کند
۱ آذر ۱۳۹۹

داستان پوستر معروف زنی با شعار «ما می‌توانیم انجامش دهیم» چیست؟

آمریکا 360
 

 

 

احتمالا این پوستر را پیش از این دیده بودید . پوستری معروف و نمادین که در سالیان گذشته خصوصاً توسط گروه های فمنیستی مورد استفاده قرار گرفته است.
اما داستان این پوستر چیست ؟

این ویدیو از VOX ، نگاهی انداخته به سال های جنگ جهانی دوم (سال های 1941 تا 1943) . سال هایی که اقتصاد و ارتش آمریکا نیازمند ورود زنان به صنایع خصوصا کارخانجات نظامی بود. نیازی که موجب شد موجی از تبلیغات با محوریت تشویق و ترغیب زنان برای ورود به این عرصه ها در دستور کار مقامات آمریکا قرار گیرد.

طی سال‌های 1941 تا 1944، اشتغال زنان در ایالات متحده از 12‌میلیون نفر به حدود 19میلیون رسید. از آنجا که بیشتر مردانِ سراسر آمریکا باید به جنگ می‌رفتند و حمله به پرل هاربر نیز انگیزۀ آمریکایی‌ها برای مبارزه را بیشتر کرده بود، زنان جایگزین نیروی کار مردانه شدند تا در پشت جبهه‌ها به تولیدات محصولاتِ ویژۀ جنگ، مثل هواپیما و کشتی، کمک کنند.

فرنسیس پرکینس اولین وزیر زن تاریخ آمریکا نیز در وزارت کار، فعالیت خود را آغاز کرد و با همراهی دیگر زنانی همچون تلما مک‌کِلوی و ماری اندرسون، از طریق تبلیغات گسترده زنان آمریکایی را تشویق کردند که از کار در دیگر صنایع و مدارس خانه‌داری‌کردن، وارد این صنعت شوند. در نهایت اشتغال زنان، حتی سرعت تولید محصولات را افزایش داد.

 

 
 
 
آخرین ویدئوها: