بایدن: حاضر به حضور در دور دوم مناظره انتخاباتی با رییس جمهور هستم
۱۴ مهر ۱۳۹۹
آقای رییس جمهور! شما اکنون به نماد شکست هایتان تبدیل شده اید
۱۴ مهر ۱۳۹۹
بایدن: حاضر به حضور در دور دوم مناظره انتخاباتی با رییس جمهور هستم
۱۴ مهر ۱۳۹۹
آقای رییس جمهور! شما اکنون به نماد شکست هایتان تبدیل شده اید
۱۴ مهر ۱۳۹۹

ده واقعیت هشدار دهنده در مورد دستمزد معلمان در ایالات متحده

تاریخ انتشار گزارش: ۴ اکتبر ۲۰۲۰

  • در ایالات متحده، بسیاری از آموزگارانی که سال اول خدمت خود را می گذرانند سالیانه کمتر از ۴۰ هزار دلار حقوق می گیرند.
  • یک معلم معمولی حدود ۵۰۰ دلار از حقوقش را صرف تهیه ی مایحتاج کلاس درس می کند و بسیاری از معلمان مجبورند برای گذران زندگی به شغل دوم روی بیاورند.
  • در اینجا به ده واقعیت هشداردهنده در مورد دستمزد آموزگاران در ایالات متحده می پردازیم.

 

با آغاز سال تحصیلی، هزاران نفر از آموزگاران در ایالات متحده سخت مشغول برنامه ریزی درسی، تهیه و تامین تجهیزات آموزشی مورد نیاز و از همه مهم تر پرورش ذهنی آینده سازان هستند.

با اینکه آموزش جوان ترین نسل حاضر ما مسئولیت بزرگی محسوب می شود، بهای پولی و مالی که در ازای آن به معلمین پرداخت می شود به طرز غیرمنتظره ای ناچیز است.

علیرغم مسیر علمی و آموزشی خاصی که یک معلم باید برای دریافت مدرک مورد نیاز جهت تدریس طی کند، درآمدی که وی می تواند از این راه کسب کند نسبت به درآمد کسانی که با مدرک تحصیلی یکسان در مشاغل دیگر کار می کنند به طرز چشمگیری کمتر است.

حتی برخی از آموزگاران مجبور شده اند برای تامین هزینه های زندگی به روش های دیگری روی بیاورند.

در اینجا به ده واقعیت هشداردهنده نسبت به وضعیت حقوق آموزگاران در ایالات متحده می پردازیم.

 

میانگین درآمد یک معلم در آمریکا ۴۷۷/۶۰ دلار است، و برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند این مبلغ چیزی کمتر از ۴۰ هزار دلار است

براساس گزارش جمعیت ملی آموزش، میانگین درآمد سالیانه ی یک معلم در ایالات متحده در سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷، ۴۷۷/۶۰ دلار بوده است. این مبلغ حدودا با میانگین درآمد یک مربی ورزشی شخصی و یا یک ایونت پلنر (برنامه ریز رویدادهای مختلف) یکسان بوده است.

براساس گزارش این جمعیت، میانگین درآمد برای آموزگاران تازه کار در ۶۳ درصد مناطق تحصیلی آمریکا کمتر از سالیانه ۴۰ هزار دلار است و در حدود ۳۰۰ منطقه از این کشور، این قبیل افراد سالیانه کمتر از ۳۰ هزار دلار درآمد دارند.

طبق گزارشی که اخیرا توسط موسسه ی سیاست گزاری اقتصادی منتشر شده، درآمد معلمین در ایالات متحده نسبت به کسانی که با مدرک تحصیلی و سابقه ی کاری یکسان در حرفه های دیگر مشغول به کار هستند، ۴/۲۱ درصد کمتر است.

 

ایالات متحده از لحاظ میزان حقوق معلمین در رتبه ی هفتم کشورهای جهان قرار دارد، اما حقوقی که برای معلمین در نظر گرفته نسبت به کشور که در رتبه ی اول این فهرست قرار دارد کمتر از نصف است

ایالات متحده مدت هاست در رتبه ی هفتم فهرست کشورهای جهان از لحاظ متوسط حقوق معلین قرار دارد.

در بهترین حالت، یک معلم ابتدایی در ایالات متحده ۶۷ هزار دلار در سال و یک معلم دبیرستان در این کشور ۷۱ هزار دلار در سال درآمد دارد.

این ارقام را با ارقام مربوط به کشور شماره ی یک فهرست مذکور یعنی لوکزامبورگ مقایسه کنید؛ کشوری که حقوق یک معلم ابتدایی در آن سالیانه ۱۲۴ هزار دلار و حقوق یک معلم دبیرستان در آن سالیانه ۱۳۸ هزار دلار است.

سایر کشورهایی که در این فهرست از ایالات متحده پیشی گرفته اند عبارتند از سوئیس، کره ی جنوبی، هلند، آلمان، اتریش و ایرلند که تنها در زمینه ی حقوق معلمین مقطع ابتدایی از آمریکا بالاتر است.

در نیویورک که در میان ایالات آمریکا بیشترین دستمزد پرداختی به معلمین را به خود اختصاص داده، معلمین باید در عرض پنج سال به درجه ی استادی برسند

عکس

میانگین درآمد معلمین در نیویورک ۵۷۶/۷۸ هزار دلار در سال است.

به گزارش سی ان ان، این رقم مشابه با میزان درآمد یک دستیار پزشک، یک استاد دانشگاه علوم کشاورزی و یا یک بازنشسته است.

همچنین این مبلغ حدود ۲۵هزار دلار بیشتر از میانگین دستمزد سالانه ی کارگرانی است که در این ایالت مشغول به کار هستند و فارغ از نوع کارشان سالیانه حدود ۸۲۵/۵۰ هزار دلار درآمد دارند.

هرچند با توجه به اینکه نیویورک یکی از معدود ایالات آمریکاست که معلمینش باید در طول پنج سال نخست تدریس به درجه ی استادی برسند، این مبلغ هیچ است.

 

در اکلاهما که کمترین نرخ حقوق معلمین در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، درآمد سالانه ی نیمی از معلمین کمتر از ۶۳۰/۳۳ دلار است

براساس گزارش یو اس ای تودی، میانگین درآمد سالیانه ی معلمان در اکلاهما ۳۰۶/۳۹ دلار است که این مبلغ تنها چند دلار از میانگین کل حقوق در این ایالت که ۶۳۰/۳۳ دلار است بیشتر است. این نکته را در نظر داشته باشید که این رقم از میانگین درآمد این صنف شغلی به دست آمده، بنابراین حقوق حدود نیمی از معلمین کمتر از رقم مذکور است.

طبق گزارش سایت careerbuilder.com درآمد سالیانه ۳۹ هزار دلار تقریبا برابر است با میانگین درآمد یک نجار، راننده ی ماشین های سنگین ساختمانی و یا یک زندانبان.

 

بیش از ۲۰ درصد آموزگاران شغل دوم دارند

براساس گزارش NEA Today حدود ۱۶ درصد از معلمین در طول تابستان و ۲۰ درصد از آنها در تمام طول سال شغل دوم دارند.

همچنین این گزارش نشان می دهد داشتن شغل دوم در میان معلمین جوان تر بیشتر به چشم می خورد.

اگر مشاغلی که درون سیستم آموزشی مدارس قرار دارند؛ از قبیل مربیگری، برگزاری کلاس های فوق برنامه و کارگردانی نمایش های مدرسه را نیز جزو مشاغل دوم معلمین به حساب بیاوریم، آمار معلم های دارای شغل دوم بین ۲۰ تا ۵۹ درصد افزایش می یابد.

 

به طور میانگین معلمین حدود ۴۸۰ دلار از درآمد شخصی خود را صرف مخارج مربوط به کلاس درس مدرسه می کنند

در سال ۲۰۱۸ مرکز ملی آمار آموزشی دریافت که به طور میانگین آموزگاران سالیانه حدود ۴۸۰ دلار از درآمد شخصی خود را صرف تامین احتیاجات درسی دانش آموزان و کلاس درس می کنند.

این مبلغ حدود دو برابر تخفیف مالیاتی ۲۵۰ دلاری است که دولت فدرال برای این افراد در نظر گرفته است.

یافته های مربوطه نشان می دهد ۹۴ درصد آموزگاران در ایالات متحده، از درآمد شخصی خود هزینه های مربوط به نیازمندی های مدارس را تامین می کنند.

 

مدت زمانی که معلمین در مدرسه صرف می کنند بیشتر از ساعات مقرر مدارس است

به طور میانگین یک روز آموزشی بین ۶ تا ۷ ساعت است، اما طبق گزارش EdTech Magazine یک معلم معمولی بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز کار می کند.

به دلیل رسیدگی به اموری همچون برنامه ریزی درسی، تصحیح کردن اوراق امتحانی، جلسات با سایر کارکنان مدرسه و سایر امور از قبیل همراهی و نظارت بر دانش آموزان دختر، بیشتر معلمین ساعت ها پس از به صدا درآمدن زنگ آخر در مدرسه می مانند.

شانزده ساعت کار در روز برابر است با هشتاد ساعت کار در هفته، که با در نظر گرفتن حقوق معلمین در برخی از ایالات که کمترین میزان پرداختی را به این صنف شغلی دارند بدین معنی است که حقوق یک معلم به زحمت به ساعتی ۹ دلار می رسد.

 

در طول ده سال گذشته درآمد آموزگاران حدود ۵/۴ درصد کاهش داشته است

در ماه آپریل جمعیت ملی آموزش دریافت که با در نظر گرفتن نرخ تورم، در طول ده سال اخیر میانگین حقوق معلمین نه تنها افزایش نیافته، بلکه حدود ۵/۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین با در نظر گرفتن نرخ تورم، در طول دهه ی اخیر میانگین درآمد آموزگاران تازه کار نیز ۹/۲ درصد کاهش داشته است.

این بدان معنی است که در حال حاضر معلم ها در دنیایی بسیار گران قیمت تر با حقوقی کمتر از گذشته زندگی می کنند.

 

۷۱ درصد آمریکایی ها بر این باورند که معلم ها شایستگی این را دارند که حقوق بالاتری داشته باشند

براساس نظرسنجی PDK در سال ۲۰۱۸، ۷۱ درصد آمریکایی ها بر این باورند که معلمین شایستگی آن را دارند که حقوق بیشتری دریافت کنند. در نظرسنجی که تنها والدین در آن شرکت کرده اند این رقم به ۷۴ درصد افزایش یافت.

همچنین این نظرسنجی نشان می دهد ۶۲ درصد از آموزگارانی که “از طرف جامعه احساس کم ارزشی می کنند”، آموزگارانی که معتقدند دستمزدشان عادلانه نیست و آموزگارانی که سالیانه کمتر از ۴۵ هزار دلار درآمد دارند در فکر ترک کردن شغل خود هستند.

اکثریت معلم ها -۵۵ درصد- گفته اند که نمی خواهند فرزندان شان شغل آنها را دنبال کنند، و از حقوق و مزایای ناکافی به عنوان عمده ترین دلیل این نارضایتی یاد کرده اند.

 

از زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸، تعداد آموزگاران در آمریکا کاهش یافته است

در سال ۲۰۰۸ و با سقوط بازار، مدارس سرتاسر آمریکا مجبور به تعدیل نیرو شدند. طبق یافته های جمعیت ملی آموزش از بعد از پایان رکود اقتصادی تا به حال مدارس در تکاپوی استخدام معلمین جدید و شایسته اند و در این زمینه با دشواری روبرو هستند.

براساس گزارش NEA Today این بحران در مناطق آموزشی ضعیف تر که معلمین “کم تجربه تر، غالبا فاقد مدارک معتبر و فاقد سوابق آموزشی لازم و مربوط به دروسی که تدریس می کنند” هستند شدیدتر است.

مطالب مرتبط