احتمال تقلب در انتخابات آمریکا چقدر است؟
۲۹ مهر ۱۳۹۹
هیئت تحریریه یو اس ای تودی: به جو بایدن رأی دهید و ترامپ را با رأی خود عزل کنید
۲۹ مهر ۱۳۹۹
احتمال تقلب در انتخابات آمریکا چقدر است؟
۲۹ مهر ۱۳۹۹
هیئت تحریریه یو اس ای تودی: به جو بایدن رأی دهید و ترامپ را با رأی خود عزل کنید
۲۹ مهر ۱۳۹۹

انتخابات آمریکا در صورت عادی بودن شرایط و اتفاقات ممکن در ۲۰۲۰

تاریخ انتشار گزارش: ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰

رای گیری پستی و زود هنگام

قبل از روز انتخابات، برخی از ایالت ها رای گیری زودهنگام و رای گیری از طریق پست را آغاز می کنند. این رویه در این انتخابات نیز برقرار است.

ترامپ می تواند به قانون شورش متوسل شود

دموکرات ها می توانند برای اعتراض به دخالت جمهوری خواهان در روند انتخابات به خیابان ها بیایند. در پاسخ، ترامپ می تواند برای اعزام نیروهای ارتش به خیابان ها برای “برقراری نظم” به قانون شورش متوسل شود، دقیقاً مانند آنچه در اعتراضات جنبش “جان سیاهان مهم است” در پورتلند انجام داد.

ترامپ همچنین می تواند به نیروهای فدرال دستور دهد آراء “تقلبی” را مصادره کنند. این همان اتفاقی است که در طی یکی از شبیه سازی های بروکس رخ داده است.

در شبیه سازی دیگری از بروکس، مدیر کل پست که جمهوری خواه است به منظور آنچه “حفاظت” از انتخابات می نامد، آراء پستی را ضبط می کند.

به طور خلاصه، روند شمارش آراء می تواند به تأخیر بیفتد، متوقف شود یا حتی تغییر کند.

۸ دسامبر-ایالات سرنوشت ساز در لحظات آخر

در ایالت هایی که هیچ یک از دو کاندیدا در آن ها پیروزی قاطع به دست نیاورده اند ممکن است اختلافات تا پایان مهلت قانونی حل و فصل نشود.

در ایالت های سرنوشت ساز، مانند پنسیلوانیا و فلوریدا، ترامپ می تواند روند کار را پیش ببرد و در قانونی بودن نتایج شک و تردید ایجاد کند.

ایالت ها باید این اختلافات را قبل از موعد مقرر ۸ دسامبر حل و فصل کنند. در غیر این صورت، کنگره می تواند از پذیرش انتخاب کنندگان(Electors) آنها خودداری کند. اما اگر این ایالت ها نتوانند برنده را با نزدیک شدن به این مهلت نهایی برنده را تعیین کنند، چه می شود؟

قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه می توانند رای دهندگان را نادیده بگیرند

قانونگذاران ایالتی طبق قانون اساسی مجاز هستند که انتخاب کنندگان (الکتورال) خود را برای رأی دادن به رئیس جمهور درالکترال کالج انتخاب کنند.

جمهوری خواهان که کنترل قوه مقننه را در ایالت های در حال چرخش(ایالت هایی که همواره به جمهوری خواهان یا دموکرات های رای نمی دهند) مانند میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، فلوریدا، آریزونا و ویسکسین دارند با استناد به روند اختلاف نظر در شمارش آرا، می توانند تصمیم بگیرند که نتایج انتخابات غیر قانونی است. بنابراین آنها ممکن است شمارش آراء را باطل اعلام کرده و انتخاب کنندگان مود نظر خود را برای حمایت از ترامپ انتخاب کنند. این یک سناریوی واقعی است که مشاور حقوقی مبارزات انتخاباتی ترامپ با آتلانتیک درباره آن گفتگو کرده است.

در پاسخ، فرمانداران دموکرات می توانند گروه جداگانه ای از انتخاب کنندگان را انتخاب کنند

اگر قانونگذاران جمهوری خواه سعی در انتخاب برگزینندگان(Electors) خود داشته باشند، فرمانداران دموکرات می توانند استدلال کنند که آراء شمارش شده مردم قانونی بوده و ایالت قبلاً برنده را انتخاب کرده است. بنابراین آنها می توانند گواهی نتایج را به بایگانی ملی بفرستند و گروه جداگانه ای از برگزینندگان دموکرات را انتخاب کنند.

این امر باعث ایجاد دو مجموعه انتخاب کننده از یک ایالت می شود

وقتی برگزینندگان(Electors) در مرکز ایالت مربوطه خود برای رای دادن به رئیس جمهور در ۱۴ دسامبر دیدار می کنند، دو گروه از برگزینندگان می توانند حاضر شوند و سعی در رأی دادن داشته باشند.

به طور خلاصه، هر دو طرف ادعای ریاست جمهوری خواهند کرد.

۱۴ دسامبر- الکترال کالج

قانون در مورد چگونگی حل و فصل این مساله روشن نیست.

قوانینی که بر این سناریو حاکم هستند در مورد آنچه باید اتفاق بیفتد چندان روشن نیستند. این نگرانی اندیشمندان حوزه انتخابات در مورد بحران قانون اساسی است.

فولی، محقق انتخابات، روش های مختلفی را برای حل این مشکل کشف کرده است.

سناریو اول: مایک پنس می تواند برنده را تعیین کند

یک تفسیر از متمم دوازدهم قانون اساسی می گوید رئیس سنا که معاون رئیس جمهور است تصمیم می گیرد که کدام گروه از انتخاب کنندگان(Electors) را بپذیرد. بنابراین او ترامپ را برنده خواهد کرد.

سناریوی دوم: آراء الکترال ایالت مورد مناقشه نادیده گرفته خواهد شد.

اگر یک ایالت دو گروه جداگانه از برگزینندگان(Electors) را بفرستد، هیچ یک از آنها از نظر کنگره از جایگاه بالاتری برخوردار نیستند، بنابراین آراء الکترال هیچ یک از آنها را حساب نمی کنند. بر اساس این سناریو، نامزدی که آراء الکترال بیشتری را کسب کند ( بدون احتساب آراء الکترال ایالات مورد مناقشه) برنده انتخابات خواهد شد.

سناریوی سوم: نامزدی که فرماندار آن را تصدیق کند برنده است

بر اساس تفسیر دیگری از قانون شمارش آراء انتخاباتی، برگزینندگان(Electors) معتبر همان هایی هستند که فرماندار ایالت پس از شمارش آراء آنها را تأیید می کند.

سناریوی چهارم: نانسی پلوسی می تواند سرپرست ریاست جمهوری باشد تا زمانی که کنگره به نتیجه نهایی برسد.

اگر کنگره نتواند در مورد راه حل به توافق برسد، دموکرات ها می گویند خط جانشینی به این معنی است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، تا زمانی که کنگره به نتیجه نهایی نرسد، نقش سرپرست ریاست جمهوری را بر عهده می گیرد. اما فولی می نویسد بعید است جمهوری خواهان این نتیجه را بپذیرند و می توانند به سمت تحلیف ترامپ برای دوره دوم حرکت کنند.

سناریوی دیگر: دادگاه عالی می تواند وارد عمل شود

در این سناریو اختلافات به دیوان عالی می رود و اکثریت محافظه کار دیوان (ترکیب اعضای دیوان عالی با در نظر گرفتن نامزد پیشنهادی جدید ترامپ، ایمی کنی بارت، ۶ به ۳ به سود محافظه کاران است) می تواند به نفع ترامپ حکمی صادر کند. این امر باعث می شود که بی طرفی سیاسی که دیوان مدتهاست سعی در حفظ آن دارد به خطر بیفتد.

این سناریوها اجتناب ناپذیر نیستند

به طور خلاصه، سناریوی کابوس، اختلاف نظر دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد برنده انتخابات است.

حتی اگر اختلافات تا این حد پیش نرود، بسیار محتمل است که تعیین برنده انتخابات چندین هفته پس از انتخابات مشخص شود، نه در شب انتخابات. این حوادث ناگوار می توانند تعیین کنند که آیا آمریکا یک رهبر مشخص و منتخب دموکراتیک دارد یا نه!