هیئت تحریریه یو اس ای تودی: به جو بایدن رأی دهید و ترامپ را با رأی خود عزل کنید
۲۹ مهر ۱۳۹۹
اسپر: هدف از توافقات‌ صلح خاورمیانه ایجاد ساختار امنیتی در مقابل ایران است
۲۹ مهر ۱۳۹۹
هیئت تحریریه یو اس ای تودی: به جو بایدن رأی دهید و ترامپ را با رأی خود عزل کنید
۲۹ مهر ۱۳۹۹
اسپر: هدف از توافقات‌ صلح خاورمیانه ایجاد ساختار امنیتی در مقابل ایران است
۲۹ مهر ۱۳۹۹

صندوق رأی گیری در کالیفرنیا به آتش کشیده شد

مقامات در حال بررسی این حادثه مشکوک به آتش سوزی هستند

تاریخ انتشار گزارش: ۱۹ اکتبر ۱۳۹۹

روزنامه گاردین در مطلبی درباره مخدوش شدن آرا در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری امریکا در ایالت کالیفرنیا به دنبال آتش سوزی عمدی احتمالی یک صندوق اخذ آراءِ در بخش لس آنجلس، نوشت: مقامات ایالت کالیفرنیا اعلام کردند این آتش سوزی به برگه های رأی آسیب رسانده است.
این مقامات افزودند: به نظر می رسد آتش سوزی یکشنبه شب در شهر بالدوین پارک عمدی بوده باشد و علت و میزان خسارات آن هنوز تحت بررسی است. نیروهای آتش نشان برای اطفاء حریق ناگزیر به استفاده از آب شدند که این امر احتمالا لطمه قابل توجهی به برگه های رأی زده است. تصاویر ویدئویی از این صحنه نیز ده ها برگه رأیِ سوخته و خیس را نشان می دهد.

هیلدا ال سولیس ناظر انتخاباتی در بخش لس آنجلس با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: آتش زدن عمدی یک صندوق رسمی اخذ رأی، نشانه برخی از تلاش ها برای محروم کردن رأی دهندگان از حق شرکت در انتخابات زودهنگام و زیر سؤال بردن امنیت انتخابات ماست. از دادستان کل ایالت کالیفرنیا و اف بی آی خواسته شده است در این خصوص تحقیق کنند.
دفتر ثبت بخش لس آنجلس که بر انتخابات در این بخش بزرگ ایالتی نظارت دارد، از پاسخ دادن به سؤال ها درباره این که وقوع این آتش سوزی به چه تعداد از برگه های رأی آسیب رسانده است، پاسخ نداد، اما گفته می شود مقامات آخرین بار آراء انداخته شده در این صندوق را در ساعت ۱۰ بامداد روز شنبه جمع آوری کرده بودند و این آتش سوزی حدود ساعت ۲۰ روز یکشنبه گزارش شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی به خبرنگاران گفت: سه کارشناس تحقیق درباره آتش سوزی های عمدی به محل حادثه اعزام شده اند و نیروهای آتش نشان حدود دو ساعت برای اطفاء این حریق در محل حادثه حضور داشتند.
این حادثه یک هفته پس از آن روی داد که حزب جمهوریخواه با قرار دادن صندوق های رأی غیرمجاز خود در چندین بخش از ایالت کالیفرنیا موجب سردرگمی مردم شد و این امر مقامات انتخاباتی ایالتی را وادار کرد تا فرمان برداشتن این صندوق ها را صادر کنند.
مقامات ایالتی هشدار دادند: صندوق های رأیِ حزب جمهوریخواه ممکن است رأی دهندگان را گمراه و قانون را نقض کند.
روز دوشنبه آخرین مهلت ثبت نام ساکنان ایالت کالیفرنیا برای شرکت (حضوری) در انتخابات ۳ نوامبر بود.
میزان مشارکت در انتخابات زودهنگام در این ایالت بی سابقه بوده و تاکنون بیش از یک میلیون رأی در این ایالت داده شده است.