تیم ترامپ تحریم های جدید در بخش مالی ایران را در دستور کار قرار داد
۷ مهر ۱۳۹۹
مرض صنعت توریسم امریکا
۷ مهر ۱۳۹۹
تیم ترامپ تحریم های جدید در بخش مالی ایران را در دستور کار قرار داد
۷ مهر ۱۳۹۹
مرض صنعت توریسم امریکا
۷ مهر ۱۳۹۹

انتقال پول از ایران به آمریکا و بالعکس

به دلیل تحریم هاانتقال پول بین ایران و آمریکا مستقیما از طریق شبکه بانکی ناممکن است. برای حل مشکل، ایرانیان مقیم آمریکا معمولا از دوستان و آشنایان کمک می گیرند. دو مثال در ادامه:

۱. فرض کنید سارا و علی ساکن آمریکا هستند. علی به حساب سارا در آمریکا دلار واریز می کند و سارا نیز معادل ریالی یا دلاری آن را در ایران به علی می دهد. با این روش سارا به طور غیرمستقیم از ایران به آمریکا پول منتقل کرده و علی نیز از آمریکا به ایران.

۲. فرض کنید سارا ساکن ایران است و نمی تواند مستقیما خرید ارزی انجام دهد (مثلا ثبت نام آزمون تافل). علی در آمریکا این پرداخت را انجام می دهد و سارا نیز معادل ریالی یا دلاری آن را در ایران به علی می پردازد. با این روش علی از آمریکا به ایران پول منتقل کرده.

اگر دنبال انتقال پول هستید، شبکه دوستانتان را گسترش دهید تا افرادی قابل اعتماد پیدا کنید برای انجام روشهای فوق. براساس تجریه شخصی بهتر است صرافی را در اولویت آخر قرار دهید، به دلایل مختلف:

  • باید کارمزد بپردازید
  • سرعت عمل صرافی ها معمولا کم است.
  • گاهی مبدا پول واریز شده صرافی به حساب بانکی شما در آمریکا نامشخص است و ممکن است باعث دردسر شود. بانک های آمریکایی به علت تحریم ها به طور پیش فرض به ایرانی ها حساسند!

تذکر: طبق آمار موسسه pew، ایرانیان مقیم آمریکا در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۴۰ میلیون دلار پول به ایران منتقل کردند.

 

منبع : کانال تلگرامی بومرنگ

روایتی از : حامد افضلی

مطالب مرتبط