نامه ۵۶ نماینده کنگره به ترامپ برای تحریم تمام بخش‌های نظام مالی ایران
۳ مهر ۱۳۹۹
جمهوری‌خواهان: انتقال [قدرت] طبق معمول انجام خواهد شد
۳ مهر ۱۳۹۹
نامه ۵۶ نماینده کنگره به ترامپ برای تحریم تمام بخش‌های نظام مالی ایران
۳ مهر ۱۳۹۹
جمهوری‌خواهان: انتقال [قدرت] طبق معمول انجام خواهد شد
۳ مهر ۱۳۹۹

طرح جدید دولت ترامپ؛محدودیت برای تحصیل ایرانیان در آمریکا

تاریخ انتشار گزارش: ۳ مهرماه ۱۳۹۹

طبق قانون پیشنهادی جدید دولت ترامپ، اگر در ایران یا یکی از کشورهای لیست طولانی مورد نظر وزارت امنیت داخلی آمریکا متولد شده باشید یا شهروند آن باشید، از دریافت مدرک چهار ساله تحصیلی در ایالات متحده منع می شوید چراکه دولت آمریکا قصد دارد ویزاهای دانشجویی را برای اتباع این کشورها به دو‌ سال محدود کند.

این لیست به طرز حیرت انگیزی طولانی است. فقط چند کشور آفریقایی از محدودیت ها مستثنی شده اند.

ایران، عراق، افغانستان، قرقیزستان، بنین، تاجیکستان، سوریه، یمن، فیلیپین، ترکمنستان، ویتنام، ازبکستان، غنا، کره شمالی، بوتان، بورکینافاسو، بوروندی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، ساحل عاج، جیبوتی، گینه استوایی، اریتره و ده ها کشور دیگر در این لیست قرار دارند.

اگر قانون پیشنهادی جدید دولت ترامپ اجرا شود، عملا دانشجویان بین المللی از کشورهای حاضر در این لیست از گرفتن مدرک چهار ساله در ایالات متحده محروم می شوند.

نکته مهم این است که دانشجویانی که از اخذ ویزای بیش از دو سال، محروم شده اند، می توانند در طول دوره تحصیل خود چندین ویزای دانشجویی دریافت کنند تا بتوانند مدرک چهار ساله بگیرند. اما نمی توان تضمین کرد که همه دانشجویان بتوانند از این امکان استفاده کنند زیرا علاوه بر اینکه هزینه جدیدی را به دانشجویان تحمیل می کند، ممکن است ویزای آنها تمدید نشود.

 

منبع: انتخاب