مستند تحت مالکیت ( OWNED)
۴ شهریور ۱۳۹۹
چه کسی از تولید گاز اشک آور سود می برد ؟
۴ شهریور ۱۳۹۹
مستند تحت مالکیت ( OWNED)
۴ شهریور ۱۳۹۹
چه کسی از تولید گاز اشک آور سود می برد ؟
۴ شهریور ۱۳۹۹

اکثر والدین می خواهند فرزندانشان در بزرگسالی در این شغل ها مشغول به کار شوند. با این وجود، به سختی می توان دریافت که کدام مسیر شغلی هم حقوق و مزایای بهتر و هم تقاضای بیشتری در بازار کار دارد. به همین دلیل است که ما نموداری تصویری تهیه نموده و ۵۰ شغل برتر در ایالات متحده را با توجه به اخبار آمریکا و گزارشات جهانی معرفی نموده ایم.

مشاغل در آمریکا

گزارش های خبری با لحاظ نمودن عوامل متعدد، مشاغل برتر در ایالات متحده را رتبه بندی نموده اند. آنها عواملی همچون تعادل در زندگی کاری، میزان استرس و میزان فرصت های پیشرفت در حرفه های طولانی مدت را مد نظر قرار داده اند. ما ۵۰ شغل برتر را در نظر گرفته و تمرکزمان را بر روی دو عامل یعنی میزان حقوق و مزایا و همچنین میزان پیشرفت شغلی را که واقعا مهم و تاثیرگذار می باشد، ملاک قرار داده ایم. ۵۰ شغل بر اساس این معیارها و به ترتیب لیست شده اند و البته روش به کار گرفته شده بیانگر این حقیقت است که پیشرفت زیاد در یک شغل الزاما به معنای دریافت حقوق بیشتر به ویژه هنگامی که موانع اندکی برای ورود به آن شغل وجود دارد، نیست.

در این نمودار می توانید بیشتر با موضوع آشنا شوید. تمامی مشاغل برتر معرفی شده به استثنای شغل های “آمارگیر” (۸۳/۲ هزار دلار) و “متخصص کاردرمانی” (۸۳/۲ هزار دلار) درآمد ۶ رقمی دارند. چندین شغل در زمینه پزشکی از جمله متخصص ارتودونسی، ماما و جراح وجود دارند که متقاضیان می توانند درآمدی بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ دلار در آنها کسب کنند. با نگاه به میله های نارنجی رنگ متوجه می شویم محققان منتظر چه تعداد شغل جدید در سال های آتی می باشند. می توانیم امیدوار باشیم تقاضای بالایی برای ورود به این زمینه های شغلی وجود داشته باشد که به عنوان مثال و از میان آنها می توان به ورود به دانشکده پزشکی اشاره نمود. البته هر فردی نمی تواند پزشک شود.

اکنون این مشاغل پردرآمد را با حرفه های موجود در وسط و پایین نمودار مقایسه کنید. در این شغل های پردرآمد متقاضی باید از سطح مشخصی از تخصص، حقوق بالا و پیشرفت شغلی زیاد در آنها برخوردار باشد. به عنوان مثال می توان به مدیران کسب و کار اشاره نمود که از حقوقی معادل ۱۰۰/۴ هزار برخوردار بوده و شاهد ایجاد ۲۰۰۰۰۰ موقعیت شغلی جدید در دهه آینده خواهد بود. البته مشاغلی مانند باغبانی نیز وجود دارند که حقوق بسیار اندکی داشته و نیاز به آموزش بسیار کمی نیز دارند.

اگر شما قصد تغییر شغل دارید، دو حرفه وجود دارد که نظر ما جلب کرده است. “عصر اینترنت” نیاز به توسعه دهندگان نرم افزاری دارد. بنا به گزارش مطبوعات و رسانه ها، آنها بهترین فرصت های شغلی را در میان دیگر مشاغل دارا می باشند و به راحتی می توان متوجه شد چرا آنها بیشترین دستمزد و آینده شغلی خوبی را از آن خود کرده اند. البته، برنامه نویسی کامپیوتر نوعی مهندسی محسوب می شود و از لحاظ منطقی شغلی دشوار می باشد.

متولدان بعد از جنگ جهانی دوم هم اکنون در حال ورود به دوران طلایی زندگی خود هستند و نیاز به مراقبان و پرستارانی داشته که باید دارای گواهینامه حرفه ای در این زمینه باشند. بسیاری از مردم در سال های پیش رو به حرفه ای پرستاری روی خواهند آورد و کف درآمد چیزی در حدود ۷۰ هزار دلار خواهد که برای یک زندگی راحت و بی دردسر دستمزد خوبی به نظر می رسد.

مطالب مرتبط