تقلب بخشی از زندگی و استراتژی انتخاباتی ترامپ است
۲ شهریور ۱۳۹۹
ترامپ مکانیسم ماشه را فعال می کند تا همه تحریم ها علیه ایران را باز گرداند
۲ شهریور ۱۳۹۹
تقلب بخشی از زندگی و استراتژی انتخاباتی ترامپ است
۲ شهریور ۱۳۹۹
ترامپ مکانیسم ماشه را فعال می کند تا همه تحریم ها علیه ایران را باز گرداند
۲ شهریور ۱۳۹۹

جایگاه جو بایدن در توافق اسرائیل و امارات

تاریخ انتشار گزارش: ۱۵ آگوست ۲۰۲۰

رئیس جمهور آمریکا با تردید افکنی بی پایه و اساس در مورد مشروعیت رای گیری پستی سنگ بنای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ماه نوامبر را گذاشته است.

او پیش از این متهم به خیانت کردن به هر سه همسری که تا کنون داشته و تقلب کردن به کارمندانش در چک حقوق‌هایشان شده بود. بر اساس گزارشها، ترامپ در نوجوانی به شخصی پول داده بود تا به جای او کنکور ورود به کالج را بدهد و به این ترتیب بتواند با تقلب راهش را به دانشگاه باز کند. او همچنین مظنون به تقلب کردن در مالیاتهای پرداختی خود نیز هست و شایعه‌ای هم هست که او در بازی گلف به وضوح تقلب می‌کند.

همانطور که مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ گفته، این رئیس جمهور آمریکا “تقلب را به عنوان روش زندگی می‌پذیرد.” و حالا او تقلب را به عنوان یک استراتژی انتخاباتی پذیرفته است. ترامپ علنا و بی شرمانه در تلاش برای تقلب کردن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

تنها راه برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در آمریکا در دوران همه گیری بیماری این است که برای آن از رای گیری پستی در سطح گسترده استفاده شود؛ چیزی که دونالد ترامپ و پادوهایش دارند تمامی تلاششان را برای جلوگیری از آن به خرج می‌دهند. قدم اول آنها این بود که یکی از رفقا و ابرحامیان ترامپ یعنی لوئیس دجوی به عنوان مدیر کل سازمان خدمات پستی آمریکا منصوب شود.

قدم دوم این است تدابیر صرفه جویی در هزینه‌ها را برای کند کردن تحویل مرسوله‌های پستی اجرا کنند. ثروتمندترین کشور جهان حالا سیستم پستش به حدی برای این هدف بی کفایت شده که اخیرا به ۴۶ ایالت به همراه واشنگتن دی.سی هشدار داده نمی‌تواند تضمین کند همه آرای پستی مربوط به انتخابات ماه نوامبر شمرده شوند.

ترامپ حتی تلاشی برای مخفی کردن کاری که انجام می‌دهد نمی‌کند: او چند روز پیش پذیرفت قصد ارائه بودجه اضافی به سازمان پست را ندارد چون نمی‌خواهد رای گیری پستی را آسانتر کند. این فساد به حدی فاحش است که اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد آمریکا به آن حمله می‌کرده و وعده برقراری دموکراسی در آنجا را می‌داد.

در حالی که سیاستمداران آمریکایی خودشان را دارای این صلاحیت می‌بینند که به کشورهای دیگر بگویند چطور خودشان را اداره کنند اما به نظر می‌رسد آنها در قبال ترامپ شکست می‌خورند. خبر خوب این است که دموکراتها در تلاش هستند که کاری صورت دهند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد، قصد دارد در روزهای آینده نمایندگان را از تعطیلات تابستانی شان فرابخواند تا بر سر قانون ممنوعیت تغییر سطح خدمات به اجرا در آمده در اول ژانویه از جانب اداره پست آمریکا رای گیری کنند.

روز دوشنبه دجوی با درخواست دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا برای اینکه درباره تغییرات اعمال شده توسط خودش در سازمان خدمات پستی آمریکا شهادت دهد، موافقت کرد.

خبر بد این است که این قانون و جلسات مربوط به آن در حد محدود کمک خواهند کرد. ترامپ نیازی به تضعیف کامل زیرساختهای سازمان خدمات پستی آمریکا ندارد، چون تا کنون اعتماد به این سیستم را تضعیف کرده است. او در چند ماه گذشته به طور افراطی و به غلط ادعا کرده رای گیری پستی به طور اساسی ریسک تقلب در آرای رای دهندگان را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد پایگاه حامیانش نیز حرف او را باور می‌کنند.

بر طبق یک نظرسنجی NBC/Wall Street Journal حدود سه چهارم (۷۳ درصد) از جمهوریخواهان معتقدند آرای پستی با دقت شمرده نخواهند شد. در این میان تنها ۴۵ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند اطمینان دارند که کلیت شمارش آرا دقیق خواهد بود در حالی که این درصد قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶، ۹۵ درصد بود. ترامپ ماهرانه سنگ بنای به چالش کشیدن انتخابات را گذاشته است.

و ترامپ قطعا نتیجه انتخابات نوامبر را به چالش خواهد کشید. اگر او حتی خودش با رایی قاطع در انتخابات پیروز شود، استدلال خواهد کرد که در آرا تقلب شده و برتری او بزرگتر بوده است. اگر با برتری ناچیزی پیروز شود فریاد خواهد کشید “ناعادلانه است” و استدلال می‌کند که آرای بایدن با تقلب همراه شده‌اند.

و اگر شکست بخورد چطور؟ در آن صورت وضعیت بسیار مغشوش خواهد شد. ترامپ ماه گذشته میلادی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز از گفتن این که شکسش را خواهد پذیرفت، سرباز زد. او پاسخ داد: من در زمان خودش به شما خواهم گفت. من شما را در این مورد معلق نگه میدارم!

مطالب مرتبط