میزان خرج و مخارج شهروندان در آمریکا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹
بدهی کارت های اعتباری شهروندان آمریکا در هر ایالت
۱۰ شهریور ۱۳۹۹
میزان خرج و مخارج شهروندان در آمریکا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹
بدهی کارت های اعتباری شهروندان آمریکا در هر ایالت
۱۰ شهریور ۱۳۹۹

مراقبت از کودکان چه قدر از تحصیل در دانشگاه گران‌تر است؟

بیکاری در ایالات متحده اکنون کمترین میزان خودش در نیم قرن اخیر تجربه می کند و همه به راحتی می توانند کار پیدا کنند. اما بخشی از مردم، نمی توانند از این شرایط خوب اقتصادی استفاده کرده و مشغول به کار شوند و دلیل آن هم چیزی نیست جز پدر یا مادر بودن. در حقیقت امروز هزینه های مراقبت از کودکان در بسیاری از ایالت های کشور بیشتر از اخذ یک مدرک دانشگاهی هزینه در بردارد.

موسسه “آگاهی های فرزند پروری” در گزارشی که به تازگی منتشر نموده است، به مقایسه میان هزینه های سالانه نگهداری کودکان و هزینه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی پرداخته است. این مرکز، یک بنیاد غیر انتفاعی بوده که بر روش های کاهش هزینه های نگهداری از کودکان تاکید دارد. این نتایج بر اساس نظر سنجی ای که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ و به منظور محاسبه هزینه های نگهداری از کودکان و با استفاده از داده های ارائه شده توسط وبسایت “College Board Trends” در مورد هزینه های تحصیلی سال ۲۰۱۷، انجام پذیرفته است. این آمار و ارقام در  قالب یک نقشه آماری و به منظور به تصویر کشیدن تفاوت های مخارج مراقبت از کودکان و هزینه های تحصیلی در مناطق مختلف، ارائه شده و برای مشخص نمودن ایالت ها و مناطقی که با مشکل گران بودن هزینه ها دست و پنجه نرم می کنند، پیشنهادات و راه حل های سودمندی ارائه می دهد.

نکته جالبی در این داده ها به چشم می خورد. هزینه روزانه نگهداری از کودکان در ۲۸ ایالت بیشتر از اخذ مدرک دانشگاهی (ایالت های مونتانا و داکوتای جنوبی لحاظ نشده اند) می باشد. ایالت ماساچوست بالاترین نرخ این نابرابری را داراست به طوری که هزینه هر روز نگهداری از کودک ۷۶۸۳ دلار بیشتر از هزینه یک سال تحصیل در دانشگاه می باشد. کالیفرنیا نیز با اختلاف ۶۸۶۲ دلار در مقام بعدی قرار گرفته است. واشنگتن دی سی گوی سبقت را از بقیه ربوده به طوری که والدین باید ۲۳۶۶۶ دلار برای نگهداری و مراقبت از فرزندانشان بپردازند در حالی که تنها ۸۰۶۰ دلار برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی مورد نیاز است.

وضعیت در مناطق میانی کشور خیلی بد به نظر نمی رسد. هزینه تحصیل در ایالت های همچون ایلینویز (۱۴۷ دلار) و اوکلاهما (۸۸ دلار) تنها اندکی از هزینه های نگهداری از کودکان بیشتر است. بیشترین تناسب در ایالت های جنوبی کشور یعنی می سی سی پی (۲۶۸۱ دلار)، آرکانزاس (۱۸۲۷ دلار) و لوئیزیانا (۱۷۶۲ دلار) مشاهده می شود.

البته از ایالت هایی که در آنها هزینه های نگهداری از کودکان از اخذ مدرک دانشگاهی پایین تر است، اخبار خوبی به گوش نمی رسد. آمار و ارقام بیانگر یک بحران دو مرحله ای در هزینه ها می باشند. والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند باید همانطور که برای تحصیلات عمومی با کیفیت هزینه می کنند، به فکر پرداخت هزینه بیشتر مهد کودک های بهتر نیز باشند. به یاد داشته باشید که والدین معمولا یک پرستار خصوصی استخدام می کنند تا بتوانند خودشان بر هزینه ها نظارت داشته باشند. وضعیت مشابهی در تحصیلات عالی نیز به چشم می خورد به طوری که تحصیل در موسسات خصوصی غالبا هزینه های بالاتری نسبت به تحصیل در دانشگاه های دولتی به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل است که بنیاد “خدمات درآمد داخلی” چندین برنامه مالی  معاف از مالیات مانند “Dependent Care FSA” و “۵۲۹ Plan” را معرفی و ارائه نموده است.

طرح پیشنهادی دونالد ترامپ مبنی بر مرخصی ۶ هفته ای همراه با حقوق نیز در همین راستا می باشد. در واقع مخارج بالای نگهداری کودکان علت اصلی این سوال می باشد که چرا بعضی از والدین تصمیم می گیرند پس از تولد فرزندشان به جای بازگشت به کار در کنار آنها و در خانه بمانند. و به دلیل هزینه های بالا؛ جوانان زیر بار وام های سنگین هزینه های تحصیلی دانشگاه می روند و یا به کل از تحصیل منصرف شوند.

 

تمام ادله ی بالا بیانگر این واقعیت هستند که اگر بنا دارید خانواده تشکیل دهید و فرزندانتان را به دانشگاه بفرستید، از هم اکنون باید به فکر پس انداز باشید.

مطالب مرتبط