۵ نکته جالب درباره‌ برنامه‌ی فضایی شاتل آمریکا
۲ مرداد ۱۳۹۹
آغاز اعتصاب غذا در کنتاکی و اعتصابات سراسری در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا
۲ مرداد ۱۳۹۹
۵ نکته جالب درباره‌ برنامه‌ی فضایی شاتل آمریکا
۲ مرداد ۱۳۹۹
آغاز اعتصاب غذا در کنتاکی و اعتصابات سراسری در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا
۲ مرداد ۱۳۹۹

ترامپ ماموران فدرال بیشتری را در شهرها مستقر می‌کند

تاریخ انتشار گزارش: ۰۲ مردماه ۱۳۹۹

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید دولت او شمار بیشتری از ماموران فدرال را در تلاشی برای مقابله با جرایم به شهرهای این کشور گسیل می کند.

آقای ترامپ که در کاخ سفید صحبت می کرد گفت چاره ای جز اعزام صدها مامور دولت فدرال به شیکاگو ندارد.

او همچنین درحال فرستادن ماموران فدرال به دو شهر دیگر تحت کنترل دمکرات ها، آلباکرکی و کانزاس، است.

ماموران فدرال از قبل در پورتلند اورگان مستقر بوده اند. این درحالی است که شهردار این شهر می گوید حضور آنها اوضاع را وخیم تر می کند.

ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا که روز چهارشنبه در کنار آقای ترامپ حاضر بود گفت که دولت حدود ۲۰۰ مامور فدرال را به کانزاس سیتی در میزوری فرستاده، “تعداد مشابهی” را به شیکاگو خواهد فرستاد و حدود ۳۵ مامور هم به آلباکرکی در ایالت نیومکزیکو گسیل می شوند.

آقای ترامپ که با انتخابات دشواری در ماه نوامبر روبروست از زمان شروع اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی شعار رئیس جمهور “نظم و قانون” را در پیش گرفته است.

از ماه مه بعد از مرگ جورج فلوید در بازداشت پلیس مینیاپولیس اعتراضاتی در ده ها شهر آمریکا جریان داشته که گاه با نافرمانی مدنی همراه شده است.

در همین حال خشونت با سلاح گرم در برخی شهرها از جمله نیویورک، فیلادلفیا، لس آنجلس، شیکاگو و میلواکی افزایش یافته است.

سه شنبه شب در مرکز پورتلند درحالی که اعتراضاتی برای پنجاه و چهارمین روز متوالی در جریان بود ماموران فدرال علیه آنها از گاز اشک آور و ترقه استفاده کردند.

ماموران برای متفرق کردن صدها نفر که در مقابل یک دادگاه فدرال جمع شده بودند فورا از تجهیزات کنترل جمعیت استفاده کردند.

ماموران گسیل شده از سوی دولت ترامپ متهم به دور زدن در خیابان های پورتلند با وسایل نقلیه بی نشان هستند. آنها متهم اند در حرکتی گمراه کننده لباس نظامی به تن می کنند و شمار اندکی از معترضان را به طور خودسرانه دستگیر کرده اند.

 

شیکاگو

لوری لایتفوت شهردار شیکاگو روز سه شنبه تایید کرد که ماموران فدرال برای پشتیبانی از نیروی محلی پلیس در این شهر مستقر خواهند شد.

خانم لایتفوت در کنفرانسی خبری گفت: “ما از شراکت استقبال می کنیم، اما نه از اقدامات استبدادی.”

او هشدار داد که ماموران فدرال نباید همان تاکتیک های اعمال شده در پورتلند را به کار گیرند.

آقای ترامپ اغلب از معضل گسترده خشونت با سلاح در شیکاگو یاد می کند و روز چهارشنبه بار دیگر به آن اشاره کرد: “این خشونت افسارگسیخته وجدان کشور را تکان می دهد.”

در تازه ترین حادثه در شیکاگو حداقل ۱۵ نفر در برابر یک محل برگزاری مراسم تشییع جنازه در یک تیراندازی مضروب شدند. تصور می شود این تیراندازی به رقابت گروه های گانگستری مربوط می شد.

به علاوه ماموران فدرال در کانزاس هم مستقر می شوند که بعد از کشته شدن یک پسر بچه چهار ساله به نام لجند تالیفرو در ماه ژوئن در این شهر است.


مطالب مرتبط