مرگ و میر های ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل
۱۶ تیر ۱۳۹۹
۱۳ فکت درباره‌ی بودجه و هزینه های حوزه‌ی سلامت در آمریکا
۱۶ تیر ۱۳۹۹
مرگ و میر های ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل
۱۶ تیر ۱۳۹۹
۱۳ فکت درباره‌ی بودجه و هزینه های حوزه‌ی سلامت در آمریکا
۱۶ تیر ۱۳۹۹
 
زندگی در آمریکا

طبقه ی متوسط آمریکا دیگر توان خرید خودروهای جدید را ندارند


نویسنده: سباستین بِلانکو ( SEBASTIAN BLANCO)
30 نوامبر 2019
 
زندگی در آمریکا

طبقه ی متوسط آمریکا دیگر توان خرید خودروهای جدید را ندارند


نویسنده: سباستین بِلانکو ( SEBASTIAN BLANCO)
30 نوامبر 2019
 

در حالی که قیمت خودروها  به مقدار تقریبی 00،35 دلار رسیده  و در عین حال درآمدها افزایش نیافته است، خرید خودرو حتّی با سود پایین نیز به آرزویی دست نیافتی برای اکثر مردم آمریکا تبدیل شده است.

  • متوسط قیمت مدل های جدید خودروها در حال افزایش است، اما درآمد ها افزایش نیافته است.
  • برای خرید خودرو، مردم مجبورند وام های طولانی و طولانی مدت تری اخذ کنند.
  • خبرهای خوب برای کسانی که  می خواهند خودروهای مدل جدیدتر بخرند: لیست ما که شامل 10 مورد از ارزان ترین خودروهای جدید در سال 2019 می باشد را بخوانید. این لیست شامل مدل های هاشبَک و سِدان می باشد که با قیمت پایه ی زیر 17000 دلار عرضه می شوند.

خریدن خودروهای لوکسی که در تبلیغات تلویزیون خود نمایی می کنند، روز به روز سخت تر می شود. البته این موضوع خیلی هم شگفت آور نیست چون می بینیم که قیمت خودروها هر روز در حال رکورد زدن می باشد. بنا به گزارش شبکه ی خبری CBS News،  بازار خودروهای لوکس روی هم رفته و به تدریج، در حال از دست دادن تعدادی از اقشار متوسط اقتصادی در جامعه می باشد.

 

قیمت خودروها در حال افزایش، درآمد ها در حال کاهش

اجازه بدهید مطلب مان را با ارائه ی چند عدد و رقم آغاز کنیم. قبل از هر چیز، آماری در رابطه با قیمت خودروها بیان می نماییم . سال گذشته، قیمت متوسط یک خودروی جدید در آمریکا چیزی در حدود 000،35 دلار بوده و بنا به مقاله ی وبسایت Experian Automotive، در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۹ میانگین مبلغ وام بانکی برای خرید یک خودروی جدید برابر با ۳۲،۱۱۹دلار بوده است. قیمت خودروها و کامیون های مدل جدید، امروزه نسبت به ۱۰ سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته و قیمت نهایی برای خرید بعضی خودروهای شاسی بلند محبوب و کامیون ها نسبت به سال ۲۰۰۹،  ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش یافته است. این قیمت های تصاعدی را با متوسط درآمدها در یک دهه ی اخیر که از 59000 دلار در سال ۲۰۰۹ تنها به 62000 دلار در سال ۲۰۱۸ رسید، مقایسه کنید. به عبارت دیگر این افزایش حقوق، نه ۶۰ یا ۷۰ درصد بلکه تنها ۳۸ درصد افزایش یافته است.

 

 

قسط های سنگین و طولانی مدت

بنا به گزارش CBS News، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که هزینه ی معقول برای خرید یک وسیله ی نقلیه باید ۱۰ الی ۱۵ درصد درآمد ماهیانه باشد. تعریف دقیقی از طبقه ی متوسط اقتصادی وجود ندارد، اما بنا به مقاله ی وبسایت Pew Research، کم ترین درآمد یک خانواده ی چهار نفره ی طبقه ی متوسط، برابر با 52،187 دلار می باشد این مقدار برای یک خانواده ی دو نفره برابر با 90،236 دلار               می باشد. صرف نظر از مبلغ دقیق این درآمدها، یک خانواده از قشر متوسط جامعه برای خرید یک اتومبیل جدید، به طور تقریبی باید ۴۰۰ دلار قسط در ماه پرداخت کند. اما آن طور که ماشین حساب محاسبه ی کننده ی میزان قسط و وام وبسايت Car.com نشان می دهد، دریافت یک وام 32،000 دلاری خودرو با بازپرداخت ماهانه ی حدوداً ۴۰۰ دلار و با سود ۴ درصد، باید ۴۸ ماه یعنی ۷ سال طول بکشد.

 

کرایه ی بیشتر و طولانی مدت خودروها توسط مردم

به دلیل هزینه های سنگین خرید خودروی جدید و گران قیمت، مردم به استفاده از سرویس های اجاره ی خودروهای لوکس روی آورده اند و ما نیز با ارائه ی سومین مجموعه از آمارها و ارقام، به بررسی این موضوع می پردازیم. در چند سال اخیر، طول دوره ی سرویس های کرایه ی خودرو به طور کاملاً چشمگیری همراه با رشد قیمت خودروها،  افزایش یافته است. بعضی از مردم برای کاهش هزینه های ماهانه ی خرید خودروهای جدید، روش جدیدی را در پیش گرفته و از سرویس های کرایه ی خودروهای جدید استفاده می کنند، سرویس هایی که تا شش و یا هشت سال قابل تمدید می باشند و این روزها مردم به طور میانگین آنها را به مدت 60 ماه کرایه می کنند. پرداخت هزینه های پایین تر در یک بازه ی زمانی طولانی تر ممکن است در نگاه اول راه حل خوبی به نظر برسد، اما یک فروشنده ی ماشین های کرایه ای در مصاحبه ای با CBS News بیان می کند کسب و کار او که اخیرا به دلیل وام های طولانی مدت برای خرید خودروهای لوکس، به شکل چشمگیری و به میزان حداقل دو برابر رشد کرده است، می تواند به آسانی با شکست روبرو شود. اظهارات او نباید ما را متعجب کند، زیرا همان طور که در بالا گفتیم، تقریبا نیمی از آمریکایی ها بیشتر از آن که به دنبال فراگیری راهکارهای اقتصادی لازم جهت اخذ وام خودرو باشند، بیش تر در حال تحقیق در مورد این هستند که کدام برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند.

 

مطالب بالا علی رغم اینکه به واقعیت های مهمی اشاره می کنند، الزاما بدین معنی نیستند که خرید هر گونه خودروی مدل جدید در استطاعت یک خانواده ی طبقه ی متوسط اقتصادی نیست. در اینجا لیستی از ۱۰ تا از ارزان ترین خودروهای جدید سال ۲۰۱۹ را در اختیار داریم که شامل تعداد زیادی از هاشبک ها و سِدان های متوسط با قیمت پایه ی کمتر از 17،000 دلار می باشد. و البته استفاده از خودروهای دست دوم نیز همچنان به عنوان یک راه حل مناسب و منطقی، مطرح بوده و می باشد. میانگین سنّ خودروهای سبک در ایالات متحده در حال افزایش بوده و به این معناست که خودروهای دست دوم بیشتر عمر می کنند. تعداد کل خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده ، روند تقریبا ثابتی را در چند سال گذشته در پیش گرفته است و برابر با 17 میلیون خودرو در هر سال می باشد، بنابراین باید انتظار ادامه ی تامین خودروهای دست دوم با سرعت بیش تر را داشته باشید.

در همین خصوص گزارش ویدیویی شبکه CBS را مشاهده کنید :

 

مطالب مرتبط