آمارهایی درباره ی جرایم مرتبط با مصرف الکل در آمریکا
۱۷ فروردین ۱۳۹۹
شیوع کرونا افول نفوذ جهانی آمریکا را تسریع می کند
۱۷ فروردین ۱۳۹۹
آمارهایی درباره ی جرایم مرتبط با مصرف الکل در آمریکا
۱۷ فروردین ۱۳۹۹
شیوع کرونا افول نفوذ جهانی آمریکا را تسریع می کند
۱۷ فروردین ۱۳۹۹
 
مسائل و فکت های آمریکا

واقعیت هایی درباره ی تبعات مصرف الکل در دانشگاه های آمریکایی


نویسنده: Carol Galbicsek
 
مسائل و فکت های آمریکا

واقعیت هایی درباره ی تبعات مصرف الکل در دانشگاه های آمریکایی


نویسنده: Carol Galbicsek

دورانِ دانشجویی یکی از مقاطعی است که نوشیدنی های الکلی خیلی پرطرفدار می شود. حدودِ 80درصدِ دانشجویانِ کالج (چهار پنجمِ آنها) الکل مصرف می کنند، حالا کم یا زیاد. برآوردها این است که 50 درصدِ این دانشجویان در این نوشیدنی ها زیاده‌روی می کنند. منظور از زیاده‌روی نوشیدنِ زیاد در مدت‌زمانی اندک است.
 

حدودِ 20 درصدِ دانشجویانِ کالج معیارهای اختلالِ مصرفِ الکل (AUD) را دارند.

حدودِ 60 درصدِ دانشجویانِ 18 تا 22 ساله ی کالج به خوردنِ الکل در ماهِ گذشته اذعان کرده اند. از این میان، حدوداً دو سومِ آنها زیاده‌نوشی کرده اند.

هر سال نزدیک به 2000 دانشجوی کالج در سنینِ 18 تا 24 سالگی به علتِ صدماتِ ناخواسته ی ناشی از الکل به کامِ مرگ فرو می روند.

دورانِ دانشجویی یکی از مقاطعی است که نوشیدنی های الکلی خیلی پرطرفدار می شود. حدودِ 80درصدِ دانشجویانِ کالج (چهار پنجمِ آنها) الکل مصرف می کنند، حالا کم یا زیاد. برآوردها این است که 50 درصدِ این دانشجویان در این نوشیدنی ها زیاده‌روی می کنند. منظور از زیاده‌روی نوشیدنِ زیاد در مدت‌زمانی اندک است.

بسیاری از جوانان اذعان دارند که پیش از ورود به کالج هم الکل مصرف می کرده اند. آنان بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان و در پیش گرفتنِ زندگیِ مستقل، می خواهند از آزادی و استقلالی که تازه به آن رسیده اند لذت ببرند. در دسترس بودنِ الکل در مسابقاتِ ورزشی و مناسباتِ اجتماعی غالبِ اوقات برای دانشجویان وسوسه‌انگیز است. یکبار که از آن خوردند هوس می کنند بارِ دوم هم بخورند، سپس بارِ سوم و الی آخر. بعد از چند هفته مصرفِ الکل، مقاومتِ بدن نسبت به آن بالا می رود. به این معنا که دیگر مقدارِ قبلی جواب نمی دهد و باید مقدارِ بیشتری مصرف کنند تا به همان نشئگیِ قبل برسند.

استمرار در زیاده‌نوشیِ الکل احتمالِ ایجادِ اختلالی به نامِ AUD یا اختلالِ مصرفِ الکل را در شما به شدت بالا می برد و می تواند به جسم و روانِ شما آسیبِ جدی برساند. بعضی از عوارضِ جانبیِ آن موقتی است و بعد از یک چند روز از بین می رود، اما بعضی دیگر تا سالها با شما خواهد ماند. از این رو، حتماً با مشاهد ی اولین نشانه های سوءِ مصرفِ الکل به دنبالِ چاره باشید. متخصصانی که در مراکزِ درمانیِ الکل کار می کنند می توانند به کسانی که قصدِ ترکِ الکل را دارند کمکها و مراقبتهای خوبی ارائه دهند.

دانشجویانِ کالج و زیاده‌نوشیِ‌ الکل

درصدِ زیادی از دانشجویانِ کالج‌ها در نوشیدنِ الکل زیاده‌روی می کنند. زیاده‌نوشی به این معناست که فرد مقادیرِ فراوانی از الکل را در مدت‌زمانی کوتاه بالا بکشد. برای مردان، زیاده‌نوشی مساوی است با خوردنِ بیش از چهار قوطیِ مشروب در عرضِ دو ساعت. برای زنان، زیاده‌نوشی یعنی سر کشیدنِ بیش از سه قوطی در عرضِ دو ساعت.

آسیب‌پذیرترین سن برای دانشجویان از نظرِ زیاده‌نوشی شش هفته ی اولِ نخستین سالِ‌ کالج است. بسیاری از دانشجویان از سوی همسالان‌شان وسوسه می شوند و چند روز که از کالج‌شان گذشت به افراط در میگساری کشیده می شوند. برای بسیاری از دانشجویان، نوشیدنِ الکل همان «تجربه ی کالج»ی است که در آرزوی آن بودند. آنها نمی خواهند تافته ی جدا بافته باشند، می خواهند دوستانِ جدید پیدا کنند. برای همین مدام می نوشند و می نوشند بدونِ اینکه به عواقبِ آن بیندیشند.

در دو سه دهه ی اخیر، دانشجویان از آبجو به سمتِ نوشیدنی های تقطیری یا همان لیکورها کشیده شده اند. هدفِ آنها هم بیشتر از اینکه دور هم بودن باشد، مستی و نشئگی است. از آنجا که لیکورها یکی از پُرالکل‌ترین نوشیدنی هاست، برای دیدنِ تأثیراتِ آن نیازی به نوشیدنِ زیاد نیست. هدفِ نهاییِ بعضی ها از نوشیدنِ مشروب این است که تا جایی که می توانند بنوشند و دنیا را فراموش کنند. پیامدهای این کار بسیار خطرناک است و می تواند زندگیِ فرد را تهدید کند، که مسمومیت با الکل یکی از آنهاست.

پیامدهای مصرفِ زیادِ مشروبِ در کالج

تقریباً‌ هر دانشجویی در طولِ مدتِ حضورش در کالج از مصرفِ الکل متأثر می شود، ولو اینکه خودِ او لب به الکل نزده باشد. برای مثال، وقتی دانشجویی می بیند که دوستش روز به روز الکلی تر می شود و به مرگ نزدیک و نزدیک تر، نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. مصرفِ زیاده از حدِ الکل فقط گریبانگیرِ خودِ فرد نمی شود، بلکه ممکن است هرآنچه بر سرِ راهِ اوست، اعم از روابطِ دوستانه یا عاشقانه، را نیز ویران کند.

مشکلاتِ مرتبط با الکل وقتی پیش می آید که شخص بیش از اندازه بنوشد و سلامتِ خود (و دیگران) را به خطر بیفکند. برخی از پیامدهای عدیده ای که مصرفِ افراطیِ الکل در کالج ایجاد می کند عبارتند از:

عملکردِ ضعیف در کلاس

مصرفِ زیادِ الکل می تواند به درسِ دانشجو صدمه بزند. حتی ممکن است دانشجو آن را بر حضور در کلاس و نوشتنِ تکالیف و خواندنِ درسش ترجیح هم بدهد. تقریباً از هر چهار دانشجوی کالج، یک نفرِ آنها به داشتنِ نمراتِ پایین یا سایرِ مشکلاتِ تحصیلی به واسطه ی مصرفِ الکل اذعان کرده است.

کم‌کاری در دانشگاه می تواند به قیمتِ پاس نشدنِ درسها تمام شود. تجدیدِ ترم یا تغییرِ رشته ای که دلیلش نمراتِ بد باشد هزاران دلار هزینه بر می دارد، ضمنِ اینکه فارغ التحصیلیِ دانشجو را به تعویق می اندازد و هم وقتِ بیشتری از او می گیرد و هم هزینه ی بیشتری.



آسیب‌های جسمی

نوشیدنِ الکل احتمالِ آسیب‌ دیدنِ فرد را افزایش می دهد، از زخمهای سطحی گرفته تا شکستگیِ استخوانها یا حتی ضربه ی مغزی. هرقدر میزانِ الکلِ خونِ فرد (BAC) بالاتر باشد، احتمالِ آسیب‌دیدن بیشتر است. سالانه نزدیک به 600000 دانشجوی کالج به علتِ مصرفِ زیاده از حدِ الکل ناخواسته به خود آسیب می زنند. این آسیبها شاملِ کبودی، شکستگی، رگ به رگ شدنِ عضلات و مشکلاتی از این دست می باشد.

برای کسانی که با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنند نوشیدنِ الکل چه بسا مرگبار هم باشد. دانشجویانی که تعادلِ روانی ندارند به خودکشی یا دیگر اعمالِ خودآزارنده بیشتر وسوسه می شوند. الکل می تواند مشاعرِ فرد را حسابی به هم بریزد. این است که اعمالِ غیرمعقول از او سر می زند.



تعرض و تجاوز

مشروباتِ الکلی خویشتن‌داری را از آدم می گیرد. این امر فرد را مستعدِ حملاتِ فیزیکی یا تعرضاتِ جنسی می سازد. حدودِ 700000 دانشجوی 18 تا 24 ساله از سوی دانشجویانی موردِ حمله قرار گفته اند که پیش از ارتکابِ جرم الکل مصرف کرده اند.

جرمِ سنگینِ دیگری که با مصرفِ الکل مرتبط است تعرضِ جنسی است. کم نیستند شکارچیانی که طعمه های خود را از بینِ افرادِ مست انتخاب می کنند. قربانیان گاهاً آنقدر ازخود‌بیخود هستند که نمی توانند مقاومتی بکنند یا قبل از آنکه بفهمند جریان چیست پس می افتند. تعرضِ جنسی می تواند اثراتِ ماندگاری بر روح و جسمِ قربانی باقی بگذارد، اعم از انتقالِ بیماری های مقاربتی، بارداریِ ناخواسته، یا لطماتِ روانیِ ماندگار.



ارتکابِ جرم

وقتی کسی تحتِ تأثیرِ‌ الکل باشد، چه بسا رفتارش با رفتارِ اوقاتِ عادی اش کاملاً متفاوت باشد، از جمله اینکه ممکن است مرتکبِ جرمی شود (بزرگ یا کوچک) که اگر هوشیار می بود سمتِ آن نمی رفت. دانشجویانی که زیادی مست باشند معمولاً به ویرانگری،‌ تخریبِ اموال، رانندگی در حالِ مستی و دیگر جرایم دست می زنند.

بعضی وقتها این جرایم خیلی سنگین است و می تواند برای بقیه هم خطرآفرین باشد، مثلِ ضرب و جرح، آدم‌ربایی و قتل. مجازاتهای قانونی همچون جریمه ی نقدی، آزادیِ مشروط، ضبطِ گواهینامه و حبس در زندان در انتظارِ دانشجویانی است که در حینِ مستی مرتکبِ جرم و جنایت می شوند.



دردها و بیماری ها

اثراتِ مصرفِ زیادِ الکل همیشه فوراً خود را نشان نمی دهد. ممکن است ماهها و حتی سالها طول بکشد تا بعضی از این آثار آشکار شود. هر سال حدودِ 150000 دانشجوی کالج به نحوی از انحاء‌ سلامتی شان با مصرفِ الکل به خطر می افتد، از آسیبهای کبدی گرفته تا فشار خونِ بالا تا التهابِ لوزالمعده و دیگر مشکلاتِ سلامتی.

محصَلانِ کالجی که به کرات در محافلِ مشروب‌خوری حاضر می شوند خیلی احتمال دارد که در آینده به الکل وابستگی پیدا کنند. هرچند اعتیاد به الکل نوعاً نتیجه ی چندین سال مصرفِ این مشروبات است، اما ممکن است در همان دورانِ تحصیل در کالج هم به واسطه ی مصرفِ مکرر و بیش از اندازه پدیدار شود. عادتهای غلطِ مشروب‌خوری در کالج ممکن است در آینده به مشکلاتِ دیگری از جمله الکلیسم تبدیل شود.

 

مطالب مرتبط