۲۲ فکت که نشان می دهد طبقه متوسط آمریکا چگونه در حال تضعیف است
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
واقعیت هایی درباره ی تبعات مصرف الکل در دانشگاه های آمریکایی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
۲۲ فکت که نشان می دهد طبقه متوسط آمریکا چگونه در حال تضعیف است
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
واقعیت هایی درباره ی تبعات مصرف الکل در دانشگاه های آمریکایی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹

crime scene tape in building with blurred forensic team background

 
مسائل و فکت های آمریکا

آمارهایی درباره ی جرایم مرتبط با مصرف الکل در آمریکا


نویسنده: Carol Galbicsek
 
مسائل و فکت های آمریکا

آمارهایی درباره ی جرایم مرتبط با مصرف الکل در آمریکا


نویسنده: Carol Galbicsek

الکل نقشِ بزرگی در وقوعِ جرم و خشونت دارد. نوشیدنِ زیاده از حدِ‌ مشروبات خویشتن‌داریِ فرد را کاهش می دهد، عقلِ او را زایل می کند و خطرِ رفتارهای پرخاشگرانه را افزایش می دهد. به همین خاطر، میزانِ خشونتها و جرایمی که با الکل مرتبط است در سراسرِ آمریکا رو به افزایش است.
 
سالانه حدودِ 10000 نفر به خاطرِ رانندگیِ راننده های الکلی در جاده های آمریکا جانِ خود را از دست می دهند و هزاران نفر هم در این سوانح مصدوم می شوند.
نزدیک به 70 درصدِ خشونتهای مرتبط با الکل در خانه اتفاق می افتد که در حدودِ 20 درصدِ آنها با استفاده از اسلحه است.
سالانه تقریباً 1.4 میلیون مورد از خشونتهای مرتبط با الکل علیهِ افرادِ غریبه صورت می گیرد.

الکل نقشِ بزرگی در وقوعِ جرم و خشونت دارد. نوشیدنِ زیاده از حدِ‌ مشروبات خویشتن‌داریِ فرد را کاهش می دهد، عقلِ او را زایل می کند و خطرِ رفتارهای پرخاشگرانه را افزایش می دهد. به همین خاطر، میزانِ خشونتها و جرایمی که با الکل مرتبط است در سراسرِ آمریکا رو به افزایش است.

طیِ چند دهه ی اخیر، محققان ارتباطِ الکل، موادِ مخدر و جرم را بررسی کرده اند که نشان می دهد نوشیدنِ مشروب به مدتِ طولانی یا زیاده از حد خطرِ بزه‌های خشونت‌آمیز را به طورِ چشمگیری افزایش می دهد. تأثیراتِ مخربِ الکل می تواند در یک لحظه زندگیِ شما را دگرگون کند. مصرفِ مشروبات نه فقط خودِ انسان، بلکه دیگران را هم در معرضِ آسیب قرار می دهد. جرم و بزه عواقبِ ناگواری دارد، از زندان گرفته تا جریمه‌های قانونی تا سایرِ مجازاتهایی که دادگاه برای شما می بُرد.

خیلی از افرادی که در زندانها به سر می برند جرمهای مرتبط با الکل مرتکب شده اند؛ اعم از جرمهای کوچک مثلِ جرایمِ مالی، تا اختلال در نظمِ عمومی و رانندگی در حینِ مستی، تا جرایمِ‌ بزرگی همچون تجاوز و قتل. به طورِ میانگین، حدودِ 40درصدِ زندانیانی که به خاطرِ ارتکابِ جرایمِ خشن در حبس اند هنگامِ ارتکابِ جرم تحتِ تأثیرِ مصرفِ الکل بوده اند. بسیاری از این مجرمین طبقِ برآوردها سطحِ الکلِ خونشان در هنگامِ دستگیری از سه برابرِ سطحِ قانونی هم بالاتر بوده است.

انواعِ جرایمی که با الکل در ارتباط اند

بعضی از رایجترین جرایمِ مرتبط با الکل در حینِ رانندگی و مستی صورت می گیرند. با این حال، جرمهایی که از سوءِ مصرفِ مشروبات ناشی می شود بیش از اینهاست.

در اینجا به بعضی از اقداماتِ مجرمانه ای که با افراط در مصرفِ الکل مرتبط است اشاره می شود:


سرقت

در خیلی از شهرهای ایالاتِ متحده، میزانِ سرقت و جرایمِ مرتبط با مال و اموال پیوسته افزایش داشته است. تعدادی از این سرقتها (حدوداً 15درصد) با مصرفِ الکل مرتبط است.
الکل می تواند حسِ درماندگیِ سارق را تشدید کند و او را به سرقتِ مال و اموالِ دیگران وا دارد. بعضی از دزدها در آرزوی زندگیِ بهتر یا رفعِ نیازِ لحظه‌ایِ خویشند، اما بعضی دیگر هم به این کار عادت می کنند. سرقت از دیگران تبعاتِ شاقی دارد و ممکن است به زندانی شدن، ثبتِ سوءِ پیشینه، جریمه و دیگر دردسرهای قانونی منجر گردد.


تعرضِ جنسی

تعرضِ جنسی هرگونه اقدامِ جنسیِ اجباری اعم از لمس، بوسه و دخول را گویند. حدوداً 37 درصد از تعرضات و تجاوزاتِ جنسی به دستِ مجرمینی صورت می گیرد که تحتِ تأثیراتِ مصرفِ الکل بوده اند.
نوشیدنِ مشروب می‌تواند رفتارهای پرخاشگرانه را در متعرّضان برانگیزد. در نتیجه ممکن است هنگامی که قربانی مقاومت کند آنها جری‌تر شوند. تعرضِ جنسی هم می تواند بدونِ رضایتِ قربانی اتفاق بیفتد، و هم می تواند زمانی اتفاق بیفتد که قربانی ، حال به خاطرِ مستی یا وضعیتِ روانیِ خاص، اساساً نمی تواند اظهارِ نارضایتی کند.


حملاتِ فیزیکیِ شدید

یکی از رایجترین علایمِ سوءِ مصرفِ الکل زودخشمی و نوساناتِ شدیدِ خلقی است. به همین دلیل، بعضی اشخاص پس از باده‌گساری های زیاده‌از‌حد ناگهان پرخاشگر می شوند. تصمیماتِ آنی و زوالِ عقل وقتی با پرخاشجویی و خشونت قرین شوند خطرآفرین می شوند. اگر افکار و احساساتِ خشونت‌آمیز عملی شوند، یکی از نمودهای آن حملاتِ فیزیکی است.

حدودِ 27 درصد از حملاتِ شدیدِ فیزیکی به دستِ افرادی اتفاق افتاده که الکل مصرف کرده اند. حمله ی فیزیکیِ شدید به معنای ایجادِ آسیبها و جراحتهای جدی در دیگران است. اتهامِ جرم اگر با سلاح همراه باشد به مراتب سنگین تر است.



خشونت با شریکِ عاطفی

الکل می تواند سببِ خشونت با شریکِ عاطفی (اعم از همسر یا غیرِ آن) گشته و منجر به هجوم، تهدید، تجاوزِ به عنف و سایرِ رفتارهای تملک‌طلبانه شود. خشونت با شریکِ عاطفی وقتی اتفاق می افتد که یکی از طرفینِ یک رابطه ی عاشقانه، به طرفِ دیگر به لحاظِ جسمی یا روانی یا جنسی آسیب برساند.
تقریباً دو سومِ کسانی که از شریک یا همسرِ سابق یا کنونیِ خود خشونت دیده اند اظهار داشته اند که وی مشروبات مصرف می کرده است، در حالی که این میزان برای افرادی که قربانیِ اشخاصِ غریبه شده اند یک سوم بوده است. داشتنِ شریکِ مشروب‌خور مصیبت دارد: مصیبتهای مالی، مشکلاتِ نگهداری از بچه، خیانت و دردسرهای دیگر.


بدرفتاری با کودک

استرس، مشکلاتِ اقتصادی، ناپایداریِ شغلی و بسیاری از عواملِ دیگر در مقدار الکلی که یک فرد مصرف می کند نقش دارند. با این وجود، الکلیسم (اعتیاد به الکل) نه فقط به خودِ فرد، بلکه به اعضای خانواده و دوستانِ وی، و از جمله کودکانِ او، نیز آسیب می رساند.

تحقیقات نشان داده است که بینِ سوءِ مصرفِ الکل از سوی والدین و اذیت و نادیده انگاشتنِ کودکان پیوند برقرار است. حدودِ چهل درصدِ افرادِ کودک‌آزار اعتراف کرده اند که هنگامِ ارتکابِ این عمل تحتِ تأثیرِ الکل بوده اند. کودکانی که در سنینِ پایین قربانیِ آزار و اذیت می شوند در بزرگسالی اعمال و رفتارهای هنجارستیزِ بیشتری از خود بروز می دهند.



آدم‌کشی

در آمریکا، الکل بیش از سایرِ موادِ مخدر نظیرِ هروئین یا کوکائین در قتل دخیل است؛ به طوری که 40 درصد از کسانی که به اتهامِ قتل محکوم شده اند در حینِ یا پیش از ارتکابِ قتل الکل مصرف کرده اند. زیاده روی در الکل می تواند به خشونتِ شدید منجر شود و عواقبِ بسیار خطرناکی به دنبال داشته باشد.
مصرفِ الکل در کوتاه‌مدت و درازمدت، وضعیتِ روانیِ فرد را مغشوش می کند و او را هرچه بیشتر به سوی ارتکابِ جرایمِ خشن سوق می دهد. در قانون مجازاتهای سختی برای قاتلان در نظر گرفته شده و ممکن است فرد را سالهای سال، یا حتی تا آخرِ عمر در حبس نگاه دارد.
 

مطالب مرتبط