دو نکته‌ی فرودگاهی
۲۹ دی ۱۳۹۸
دونالد ترامپ با سوء استفاده از توییتر در حال گسترش نژادپرستی، اسلام هراسی و به خطر انداختن جان مسلمانان آمریکایی است
۲۹ دی ۱۳۹۸
دو نکته‌ی فرودگاهی
۲۹ دی ۱۳۹۸
دونالد ترامپ با سوء استفاده از توییتر در حال گسترش نژادپرستی، اسلام هراسی و به خطر انداختن جان مسلمانان آمریکایی است
۲۹ دی ۱۳۹۸
 
آمریکا 360

آشنایی با 17 سلبریتی آمریکایی که به خاطر فرار مالیاتی محاکمه شدند

همۀ آمریکایی‌ها باید مالیات بپردازند و برخی سلبریتی‌ها به سخت‌ترین شکل ممکن آموختند که بالاتر از قانون نیستند. چه به‌عمد اطلاعات دروغ در اظهارنامۀ مالیاتی ثبت کرده باشند و چه غیرعمد مشاور مالیاتیِ نالایقی انتخاب کرده باشند، حکومت ایالات متحده متوجه غلط‌بودنِ این اطلاعات می‌شود. فهرستی که در ادامه می‌بینید فقط تعدادی از سلبریتی‌هایی است که کلاهبرداری‌شان در ثبت اطلاعات مالیاتی کشف شد.
 
آمریکا 360

آشنایی با 17 سلبریتی آمریکایی که به خاطر فرار مالیاتی محاکمه شدند


همۀ آمریکایی‌ها باید مالیات بپردازند و برخی سلبریتی‌ها به سخت‌ترین شکل ممکن آموختند که بالاتر از قانون نیستند. چه به‌عمد اطلاعات دروغ در اظهارنامۀ مالیاتی ثبت کرده باشند و چه غیرعمد مشاور مالیاتیِ نالایقی انتخاب کرده باشند، حکومت ایالات متحده متوجه غلط‌بودنِ این اطلاعات می‌شود. فهرستی که در ادامه می‌بینید فقط تعدادی از سلبریتی‌هایی است که کلاهبرداری‌شان در ثبت اطلاعات مالیاتی کشف شد.
 

وسلی اسنایپس

در سال 2008، وسلی اسنایپس محکوم به سه مورد بِزِه شد؛ زیرا از سال 1999 تا سال 2001 اظهارنامۀ مالیاتی‌اش را تکمیل نکرده بود. طبق گزارشِ نیویورک دیلی نیوز، او در این مدت هفت‌میلیون دلار مالیات را از حکومت ایالات متحده دریغ کرده بود.
این بازیگرِ فیلم «تیغه» به سه سال زندان در زندان فدرال پنسیلوانیا محکوم شد. او در دسامبر سال 2010 به زندان افتاد و تا آوریل سال 2013 نیز در آنجا بود تا اینکه برای حبس خانگی آزاد شد و طبق گزارش روئیترز، این حبس تا 19جولای2013 نیز قرار بود ادامه داشته باشد.
اما گرفتاری‌های مالیاتیِ اسنایپس همان جا تمام نشد. طبق گزارشِ هالیوود ریپورتز، دستور مکتوبِ سازمان خدمات درآمد داخلی در نوامبر سال 2018 اسنایپس را به‌علتِ پرداخت ناقص مالیات سالیانه، مجبور به پرداختِ 9.5میلیون دلار کرد.


مایک سورِنتینو، ملقب به سیچواِیشِن

طبق گزارش تی‌اِم‌زِد، بازیگر سریالِ «ساحل جرسی»، مایک سورِنتینو، ملقب به سیچواِیشِن، در ژانویۀ سال 2018 متهم به فرار از پرداخت مالیات شد. این بازیگر تلویزیون متهم شد که حدود 9میلیون دلار مالیات مربوط به درآمدهای سال‌های 2010 تا 2012 خود را به‌طور کامل پرداخت نکرده است. طبق گزارش ای! نیوز او در اکتبر سال 2018 متهم به 8 ماه زندان شد و گذراندنِ محکومیتش را از ژانویۀ سال 2018 آغاز کرد.


استیون بالدوین

طبق گزارشِ لس‌آنجلس تایمز، استیون بالدوینِ بازیگر در مارس سال 2018 محکوم به عدم پرداخت مالیات بر درآمد به ایالت نیویورک برای سال‌های 2008 و 2009 و 2010 شد که مجموعاً به 400هزار دلار می‌رسید.
بالدوین به خبرنگاران گفت که عدم پرداخت مالیاتش عمدی نبوده است، بلکه وکلا و حسابداران به او بد مشاوره داده‌اند. طبق گزارش سی‌بی‌اِس نیوز، او از زیر بار زندان‌رفتن شانه خالی کرد و بدهی‌اش را طی یک سال پرداخت.


جا رول

طبق گزارش واشنگتن پست، جا رولِ رپر، با نامِ حقیقیِ جفری اتکینز، در مارس سال 2011 به عدم ثبتِ بیش از سه‌میلیون درآمد در اظهارنامۀ مالیاتی متهم شد. طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، او به 28 ماه زندان محکوم شد و موافقت کرد تا 1.1میلیون دلار مالیات باقی‌ماندۀ آن سال را بپردازد. او در ماه می سال 2013 موفق به کسب آزادیِ زودهنگام شد اما طبق گزارش بی‌بی‌سی تا 28جولای2013 در حبس خانگی باقی ماند.


دَریل استرابری

طبق گزارش یواِس‌اِی تودِی، در دسامبر سال 1994دریل استرابری و مدیربرنامه‌هایش برای فرار از پرداخت مالیات فدرال به دادگاه خوانده شدند؛ زیرا این ستارۀ به‌دردسرافتادۀ بیسبال، بیش از 500هزار دلار از درآمدش بین سال‌های 1986 تا 1990 را گزارش نداده بود. طبق گزارش نیویورک تایمز، استرابری در فوریۀ سال 1995 محکوم شناخته شد و به سه ماه زندان و سه ماه حبس خانگی محکوم شد.


فَت جو

طبق گزارش روئیترز، فت جو رپر که به جوزف کارتاجنا نیز معروف است، در سال 2012 به دو مورد عدم ثبت اظهارنامۀ مالیاتی در سازمان خدمات درآمد داخلی برای بیش از سه‌میلیون دلار درآمد متهم شد. طبق گزارش همان وبگاه، او پیش از محکومیتش 718هزار دلار مالیات باقی‌ماندۀ همان سال را پرداخت کرد.
طبق گزارش تی‌اِم‌زِد، او به چهار ماه زندان و 15هزار دلار جریمه و یک سال آزادی تحت نظر محکوم شد. وبگاه بِت فاش کرد که فت جو در روز جشن شکرگزاریِ سال 2013 موفق به کسبِ آزادی زودهنگام شد.


جو فرانسیس

طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، جو فرانسیس که پایه‌گذارِ مجموعه‌ویدئوهای گرلز گان وایلد است، متهم به دو مورد بِزِه مبتنی بر ثبت اطلاعات غلط در اظهارنامۀ مالیاتیِ سپتامبر 2009 شد. او در آن اظهارنامه 500هزار دلار از سود درآمدش را اعلام نکرد و به کارمندانِ زندان رشوه داد. طبق گزارش همان روزنامه، فرانسیس برای جبران خسارت به پرداختِ حدودِ 250هزار دلار به سازمان خدمات درآمد داخلی و 301 روز حبس علی‌الحساب و یک سال آزادی مشروط محکوم شد.


لارین هیل

طبق گزارش بی‌بی‌سی، لارین هیل در سال 2013 محکوم به سه ماه زندان شد، پس از اینکه حدود 1.8میلیون مالیات را از سال 2005 تا سال 2007 پرداخت نکرد.
به‌علاوه، در سال 2016 منابع مختلفی گزارش دادند که هیل دوباره با مشکلاتی مالیاتی روبه‌رو شده است. این خواننده در توییتر شفاف‌سازی کرد که با هیچ مسالۀ مالیاتی جدیدی رودررو نشده است اما همچنان در تلاش است تا بدهی‌های مالیاتیِ قبلی‌اش را بپردازد.

ترزا و جو جودیچِی

طبق گزارش یواِیس ویکلی، ترزا و جو جودیچِی در جولای سال 2013 به 39 مورد کلاهبرداری مالیاتی و اتهام مالیاتی متهم شدند که در یکی از این موارد، جو متهم شد از سال 2004 تا 2008 اظهارنامۀ مالیاتی خود را ثبت نکرده است. طبق گزارش همان مجله، ستارگانِ برنامۀ «کدبانوهای واقعیِ نیوجرسی» در نوامبر سال 2013 نیز متهم به دو اتهام مالیاتیِ دیگر شدند.
ترزا به چهار مورد و جو به پنج مورد اتهام مالیاتی متهم شدند. طبق گزارش نیویورک دِیلی نیوز، یکی از اتهاماتِ جو، ثبت‌نکردنِ درآمدهای مالیاتی‌اش بود. طبق گزارش یواِس‌ویکلی، ترزا به 15 ماه زندان، جو به 41 ماه زندان و این زوج به پرداخت 414هزارو588 دلار خسارت محکوم شدند.
طبق گزارش یواِس‌ویکلی، ترزا پس از گذراندنِ 11 ماه از محکومیتش در دسامبر سال 2015 آزاد شد. جو گذراندنِ محکومیتش در زندان را از مارس سال 2016 آغاز کرد و در مارس سال 2019 از زندان آزاد شد و به بازداشتگاهِ مهاجران منتقل شد. طبق گزارش مجلۀ پیپِل، این مجرمِ اصالتاً ایتالیایی در بازداشتگاه مهاجران باقی ماند تا دربارۀ بازگشت او به خانواده و خانه‌اش در آمریکا یا اخراجش از کشور تصمیم‌گیری شود.


هیدی فلیس

طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، هیدی فلیس که سابقاً ملقب به «مادام هالیوود» بود، برای پول‌شویی و فرار از پرداخت مالیات به 37 ماه زندان محکوم شد. طبق گزارش سی‌اِن‌اِن، پس از گذشت 20 ماه در زندان، فلیس آزاد شد تا ادامۀ محکومیتش را در بازگردانگاه (محلی که زندانیان را پس از آزادی از زندان در آن اسکان می‌دهند تا کم‌کم به اجتماع و آزادی عادت کنند) بگذراند.


سوفیا لورن

به گزارشِ مجلۀ فوربز، سوفیا لورن 17 روز از حکم 30روزۀ زندان به‌علت فرار از پرداخت مالیات را در سال 1982 گذراند. این بازیگرِ مشهورِ ایتالیایی ادعا کرد که خطای ادعاشده در پرداخت مالیاتش در سال 1974 فقط غفلتِ مسئول سازمان‌دهی امور مالیاتی او بوده است که الان دستش از دنیا کوتاه است.
به گفتۀ همان منبع، به نظر می‌رسد سوفیا خطایی نداشته است زیرا در اکتبر سال 2013 دادگاه فرجام‌خواهیِ رُم، ایتالیا، حکم داد که در محاسباتِ مالیاتیِ سال 1974 او هیچ اشتباهی وجود ندارد و از سوفیا لورن نیز رفع اتهام شد.


چاک بری

به گزارش وبگاه هِوی، چاک بری در سال 1979 به فرار از پرداخت مالیات متهم شد و به گذراندنِ 120 روز در زندان فدرال، 4 سال آزادیِ مشروط و هزار ساعت انجام خدمات اجتماعی محکوم شد.
چاک بری که به ترانه‌هایی همچون «جانی بی. گود» و «روی بتهون سرمایه‌‌گذاری کنید» و «بدو رادولف، بدو» معروف است، در سال 2017 در 90 سالگی درگذشت.


ریچارد هَچ

به گفتۀ وزارت دادگستری، پس از اینکه یک قاضی، ریچارد هَچ را به فرار از پرداخت مالیات و عدم ثبت یک‌میلیون دلار از درآمدش در اظهارنامۀ مالیاتی ارائه‌شده به سازمان خدمات درآمد داخلی در سال‌های 2000 و 2001 و در نتیجه ثبت اطلاعات مالیاتیِ غلط متهم کرد، این برندۀ مجموعه‌مسابقۀ «بازمانده» در ماه می سال 2006 به 51 ماه زندان محکوم شد. طبق گزارش سی‌بی‌اِس نیوز، او در اکتبر سال 2009 از زندان آزاد شد و حکمش به آزادیِ تحت نظر تغییر کرد.
طبق گزارش نیویورک دِیلی نیوز، دستور بازگشت هَچ به زندان در سال 2011 صادر شد؛ زیرا او قرار بود اظهارنامۀ مالیاتیِ سال 2000 و 2001 خود را دوباره ثبت و پرداخت کند، اما چنین کاری نکرد. طبق گزارش اینتِرتِینمِنت دِیلی، پس از اینکه هچ 9 ماه محکومیت اضافه را در زندان گذراند، در دسامبر سال 2011 آزاد شد.


پیتر رُز

طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، اسطورۀ روسیاهِ بیسبال در سال 1990 به فرار از پرداخت مالیات متهم شد. او به 5 ماه زندان و پرداخت 50هزار دلار جریمه محکوم شد، پس از اینکه بیش از 354هزار دلار درآمدش از قماربازی و فروش یادبودهای بیسبال و هزینه‌های دریافتی‌اش از حضور در جشن‌های امضا را در اظهارنامۀ مالیاتی‌اش ثبت نکرده بود.
بر اساس همان منبع، دادگاه حکم داد که پیتر رز پس از گذراندن محکومیتش در زندان، سه ماه را نیز در بازگردانگاه بگذارند و هزار ساعت خدمات اجتماعی انجام دهد.


دولچه و گابانا

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، محکومیت آن‌ها در اکتبر سال 2014 لغو شد اما پیش از آن، طراحان این برند یعنی دومنیکو دولچه و استفانا گابانا در کابوس مالیاتی گیر افتاده بودند.
در ژوئن سال 2013، این دو نفر متهم به عدم ثبت اظهارنامۀ مالیاتی برای شرکتشان در ایتالیا شدند. طبق گزارش روزنامه‌ای تجارت‌محور، شاکیان ادعا کردند دولچه و گابانا مالیات فروش سال 2004 برندهای اصلیِ شرکتشان به شرکت گادو واقع در لوکزامبورگ را پرداخت نکرده‌اند.


اِچ. تای وارنر

طبق گزارش فوربز، خالق اسباب‌بازی‌های «بینی بِیبیز»، اچ. تای وارنر، در اکتبر سال 2013 به یک مورد فرار از پرداخت مالیات متهم شد. بر اساس همان منبع، وارنر از سال 1996 تا سال 2007 حداقل 24.4میلیون دلار از سود درآمدش در حساب بانکی‌ای در سوئیس را در اظهارنامۀ ارائه‌شده به سازمان خدمات درآمد داخلی ثبت نکرده بود که به او اجازه داد از پرداختِ حداقل 5.6میلیون دلار مالیات فرار کند. به‌علاوه، او گزارش سالانۀ حساب‌های بانکیِ خارجی یا همان اِف‌بی‌اِی‌آر را به وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام نکرده بود.
به‌عنوان بخشی از توافق با دادستان برای حل‌وفصل این دعوی، وارنر موافقت کرد تا 16میلیون دلار برای سود و مالیات باقی‌ماندۀ آن سال را به‌علاوۀ 53.5میلیون دلار جریمه بپردازد. با وجود اینکه دستورالعمل‌های زندانی‌‎کردن در چنین مواردی حکم به 46 تا 57 ماه حبس می‌دهد، وارنر توانست از زیر بار زندان‌رفتن شانه خالی کند و در عوض به دو سال آزادی مشروط و انجام 500 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شود.


لیونا هلمسلی

طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، لیونا هلمسلی، هتل‌دار بزرگ، در سال 1992 به فرار از پرداخت مالیات 1.7میلیون دلاری متهم شد. او به چهار سال زندان و انجامِ 750 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد.

طبق گزارش نیویرک تایمز، لیونا فقط 21 ماه را در زندان گذراند؛ اما پس از اینکه دادگاه متوجه شد او برخی از کارمندانش را برای انجام خدمات اجتماعیِ موجود در محکومیتش می‌فرستد، قاضی، این «ملکۀ خباثت» را به انجامِ 150 ساعت خدمات اجتماعیِ اضافه محکوم کرد.
 

مطالب مرتبط