موسسه بهداشت ایالات متحده آمریکا: سیگار الکترونیکی فورا ممنوع شود
20 نوامبر 2019
اعترافات فرمانده آمریکایی؛ اعزام هزاران نیرو هم در برابر ایران بازدارندگی ایجاد نکرد
23 نوامبر 2019
اخبار و رویدادهای جاری

پس از توییتر، گوگل هم به جنگ آگهی‌های سیاسی رفت

شرکت گوگل روز جمعه ۲۲ نوامبر اعلام کرد از ماه ژانویه تدابیر سخت‌تری را برای سرویس آگهی خود اعمال می‌کند تا امکان سوءاستفاده از تبلیغات سیاسی را کاهش دهد.
تاریخ انتشار: 1 آذر 1398

تصمیم جدید گوگل همزمان با اجرایی شدن اقدام توییتر در ممنوعیت سراسری هرگونه تبلیغات سیاسی اعلام می‌شود. مسئولان توییتر در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرده بودند از تاریخ ۲۲ نوامبر این دست تبلیغات به دلیل «خطرات قابل توجهی که متوجه سیاست می‌کنند»، جایی در سیستم بازرگانی این شرکت نخواهند داشت.

گوگل هرچند تبلیغات سیاسی را همچون توییتر ممنوع اعلام نکرده است، با این حال گفته است که از این پس آگهی‌دهندگان تنها اجازه خواهند داشت مخاطبان تبلیغات سیاسی خود را بر حسب جنسیت، سن و کد پستی ناحیه انتخاب کنند. در حال حاضر آگهی‌دهندگان می‌توانند گروه‌های مشخصی از جامعه را، همچون علاقه مندان به یک شاخه سیاسی، هدف بگیرند.

بنابر اعلام گوگل، این تغییرات برای بریتانیا در هفته آینده (قبل از انتخابات ۱۲ دسامبر)، برای اتحادیه اروپا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ و برای دیگر کشورها از ژانویه سال آینده اجرایی خواهند شد.

در حالیکه گوگل و توییتر تدابیر محدودکننده‌ای برای آگهی‌های سیاسی در نظر گرفته‌اند، فیس‌بوک دیگر غول شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که در سیاست‌های خود تغییری نخواهد داد.

مار زاکربرگ، بنیانگذارو مدیرعامل فیسبوک، پیشتر در این خصوص گفته بود فکر نمی‌کند «در یک دموکراسی درست باشد که شرکت‌های خصوصی اخبار یا سیاست‌مداران را سانسور کنند».

گزارشی از: یورونیوز

مطالب مرتبط

اخبار و رویدادهای جاری

پس از توییتر، گوگل هم به جنگ آگهی‌های سیاسی رفت

شرکت گوگل روز جمعه ۲۲ نوامبر اعلام کرد از ماه ژانویه تدابیر سخت‌تری را برای سرویس آگهی خود اعمال می‌کند تا امکان سوءاستفاده از تبلیغات سیاسی را کاهش دهد.
تاریخ انتشار: 1 آذر 1398

تصمیم جدید گوگل همزمان با اجرایی شدن اقدام توییتر در ممنوعیت سراسری هرگونه تبلیغات سیاسی اعلام می‌شود. مسئولان توییتر در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرده بودند از تاریخ ۲۲ نوامبر این دست تبلیغات به دلیل «خطرات قابل توجهی که متوجه سیاست می‌کنند»، جایی در سیستم بازرگانی این شرکت نخواهند داشت.

گوگل هرچند تبلیغات سیاسی را همچون توییتر ممنوع اعلام نکرده است، با این حال گفته است که از این پس آگهی‌دهندگان تنها اجازه خواهند داشت مخاطبان تبلیغات سیاسی خود را بر حسب جنسیت، سن و کد پستی ناحیه انتخاب کنند. در حال حاضر آگهی‌دهندگان می‌توانند گروه‌های مشخصی از جامعه را، همچون علاقه مندان به یک شاخه سیاسی، هدف بگیرند.

بنابر اعلام گوگل، این تغییرات برای بریتانیا در هفته آینده (قبل از انتخابات ۱۲ دسامبر)، برای اتحادیه اروپا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ و برای دیگر کشورها از ژانویه سال آینده اجرایی خواهند شد.

در حالیکه گوگل و توییتر تدابیر محدودکننده‌ای برای آگهی‌های سیاسی در نظر گرفته‌اند، فیس‌بوک دیگر غول شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که در سیاست‌های خود تغییری نخواهد داد.

مار زاکربرگ، بنیانگذارو مدیرعامل فیسبوک، پیشتر در این خصوص گفته بود فکر نمی‌کند «در یک دموکراسی درست باشد که شرکت‌های خصوصی اخبار یا سیاست‌مداران را سانسور کنند».

گزارشی از: یورونیوز

مطالب مرتبط