۴۲ عادت و رفتارعجیب و خاص مردم آمریکا
۱۶ آبان ۱۳۹۸
دخالتهای کشور آمریکا در قاره‌ی آمریکا
۱۶ آبان ۱۳۹۸
۴۲ عادت و رفتارعجیب و خاص مردم آمریکا
۱۶ آبان ۱۳۹۸
دخالتهای کشور آمریکا در قاره‌ی آمریکا
۱۶ آبان ۱۳۹۸

آمریکایی ها در تعطیلات خود چقدر خرج می کنند؟

زمستان، فصل درشکه رانی، پختن بلوط روی آتش هیزم و کلی خرید های جور واجور می باشد. گذراندن تعطیلات در ماه های نوامبر و دسامبر به یکی از مهیج ترین تفریحات بعد از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ تبدیل شده است. اما خرج کردن در تعطیلات زمستانی همچون کریسمس با دیگر تعطیلات و مناسبت های طول سال چه تفاوت هایی دارد؟ این موضوع آخرین نمودار تصویری ما می باشد.

  • تعطیلات زمستانی گران ترین دوره زمانی در سال بوده و ۶۳ درصد از آمریکایی ها مجبور می شوند ولخرجی کنند.
  • در سال ۲۰۱۸، آمریکایی ها در مجموع ۲/۶ میلیارد دلار در “جمعه سیاه” و ۹/۷ میلیارد دلار در “دوشنبه مجازی” پول خرج کردند.
  • در همین سال، خرده فروشی در نوامبر و دسامبر ۸/۳ درصد و در سال ۲۰۱۹، ۲/۴ درصد افزایش یافت و به چیزی در حدود ۹/۷۲۷ الی ۷/۷۳۰ میلیارد دلار رسید.
  • در مقایسه با سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۱۹ و در اکثر تعطیلات مهم سال، میزان “خرید به ازای هر مشتری” افزایش یافت. استثناآت عبارت بودند از هالویین (که میزان خریدها از ۸۶/۷۹ به ۲۷/۸۶ دلار کاهش یافت) و همچنین روز استقلال (از ۳۵/۷۵ به ۳۳/۷۳ دلار کاهش یافت)

داده های مورد استفاده در این نمودار از گزارش “اتحادیه ملی خرده فروشی” در رابطه با رویه های خرده فروشی تعطیلات و همچنین خرده فروشی فصلی جمع آوری و تحلیل شده است. این موسسه برای یافتن رویه های معمول فروش، اطلاعات مرتبط با “میزان خرجکرد مصرف کنندگان” در تعطیلات مهم و رویدادها را مورد بررسی قرار می دهد. نمودار بالا این تعطیلات را بر مبنای یک خط زمانی سالیانه (از ژانویه تا دسامبر) مورد بررسی دقیق قرار داده و از دایره های بزرگ صورتی که در بالای این خط شناور هستند برای توضیح هر یک از تعطیلات استفاده نموده است.

برای توضیح میزان خرجکرد مشتری در سطح فردی، در هر دایره میزان پول متوسطی که مشتری در آن تعطیلات (تعطیلات سال ۲۰۱۹) بر یک مبنای منظم خرج کرده را ذکر نموده ایم. اندازه دایره ها با میزان خرجکرد مشتریان رابطه مستقیمی دارد به طوری که دایره های بزرگ به معنای پرداخت پول بیشتر میانگین برای خرید می باشد. برای نشان دادن خرجکرد مشتریان در سطح کلی، هر دایره همچنین با سایه ای از رنگ صورتی رنگ بندی و کد بندی شده به طوری که هر چه قدر سایه های خاکستری پر رنگ تر باشند میزان خرجکرد شهروندان در سطح کشوری بیشتر می باشد.

 

۱۰ رویداد مهم مبتنی بر میانگین خرجکرد مشتری :

  1. تعطیلات زمستانی: ۱۰۴۸ دلار
  2. شروع سال دانشگاهی: ۹۷۷ دلار
  3. شروع سال تحصیلی مدارس: ۶۹۷ دلار
  4. روز مادر: ۱۹۶ دلار
  5. روز ولنتاین: ۱۶۲ دلار
  6. عید پاک: ۱۵۱ دلار
  7. روز پدر: ۱۳۹ دلار
  8. فارغ التحصیلی: ۱۰۷ دلار
  9. هالویین: ۸۶ دلار
  10. فوتبال آمریکایی : ۸۱ دلار

در مجموع، تعطیلات زمستانی و جشن شروع مدارس بیشترین میزان “خرجکرد مصرف کننده” را چه در سطح فردی و چه در سطح کشوری به خود اختصاص داده اند. تعطیلات زمستانی، طولانی ترین بازه زمانی یعنی از اول نوامبر تا ۳۱ اّم دسامبر را به خود اختصاص داده است و با این حال اکثر تعطیلات و رویدادهای دیگر در خط زمانی نمودار بالا تنها یک روز را به خود اختصاص داده اند و در نتیجه فصل های فروش کوتاه تری دارند.

عامل مهم دیگری که در بالا بودن میزان ولخرجی شهروندان در تعطیلات زمستانی موثر است، محبوبیت جمعه سیاه و دوشنبه مجازی می باشد. بر خلاف باور عمومی، جمعه سیاه برای کسب و کارها خوب نیست. سود اقتصادی شرکت ها در جمعه سیاه به دلیل کاهش قابل توجه قیمت ها، به میزان نسبتا زیادی کاهش پیدا می کند و این در حالی است که هزینه های جاری آنها (حقوق کارمندان و ..) افزایش می یابد. افزون بر این، هدف جمعه سیاه جذب مشتریانی می باشد که تنها به دلیل تخفیف حاضر به خرید می باشند و مشتری دائمی و معتبر آن فروشگاه نخواهند بود.

به این دلیل که مراسم “جشن شکرگزاری” امسال با تاخیر زیادی در حال برگزاری بوده و بازه زمانی بین جشن شکرگزاری و کریسمس برای خرید کوتاه تر خواهد شد، ارقام فروش امسال بر خلاف برنامه ریزی های اتحادیه خرده فروشان برای سال ۲۰۱۹ تغییر خواهد کرد که این موضوع در نوع خود جالب توجه می باشد.

مطالب مرتبط