آتش-سوزی-در-کالیفرنیا
آتش‌سوزی کالیفرنیا: وضعیت اضطراری در پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا
۵ آبان ۱۳۹۸
گزارش نیویورکر از مسئله تجاوز جنسی در دانشگاه های آمریکا
۵ آبان ۱۳۹۸
آتش-سوزی-در-کالیفرنیا
آتش‌سوزی کالیفرنیا: وضعیت اضطراری در پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا
۵ آبان ۱۳۹۸
گزارش نیویورکر از مسئله تجاوز جنسی در دانشگاه های آمریکا
۵ آبان ۱۳۹۸

مقایسه هزینه اینترنت آمریکایی ها با دیگرکشورهای جهان

وبسایت GSMA پیش بینی نموده است ۵ میلیارد از مردم دنیا صاحب گوشی های موبایل می باشند به طوری که بیش از نیمی از این مقدار، گوشی های هوشمند می باشند. بنا به داده های مرکز آماری “Pew Research Center“، میزان دارندگان تلفن های هوشمند از یک کشور به کشور دیگر و همچنین در داخل یک کشور متغیر می باشد. جای تعجب نیست اگر بگوییم توانایی مالی برای استفاده از اینترنت موبایل یکی از مهم ترین عواملی است که تعیین می کند یک فرد می تواند به اینترنت متصل شود یا خیر.

آخرین نقشه های جدید ما، هزینه اینترنت موبایل در نقاط مختلف جهان را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده اند. ما از داده های وبسایت  Cable.co.uk که شامل اطلاعات بیش از ۲۳۰ کشور و منطقه می باشد، استفاده نموده ایم. رنگ های موجود در نقشه همگی نشان دهنده هزینه ۱ گیگا بایت اینترنت موبایل در هر کشور می باشند به نحوی که سبز پر رنگ با قیمت کمتر از ۱ دلار ارزان ترین و قرمز با قیمت بیش از ۵۰ دلار گران ترین مناطق ارائه دهنده خدمات اینترنت موبایل می باشند. کشورهایی که به رنگ خاکستری درآمده اند هیچ گونه خدمات اینترنت موبایل عرضه نمی کنند. برای راحتی مقایسه، تمام قیمت ها بر حسب دلار آمریکا ذکر گردیده اند.

آفریقا فقیرترین قاره بر حسب سرانه GDP محسوب می شود. در آفریقا، کشورهایی که در جنوبی ترین قسمت های این قاره واقع شده اند، بیشترین هزینه برای ۱ گیگا بایت اینترنت را پرداخت می کنند. کشور زیمباوه بیشترین هزینه اینترنت موبایل چه در آفریقا و چه در کل جهان را به خود اختصاص داده است (۲/۷۵ دلار) و کشورهایی مانند گینه استوایی (۸۳/۶۵ دلار) و سنت هلن (۴۷/۵۵ دلار) نیز برای استفاده از اینترنت موبایل بیش از ۵۰ دلار پرداخت می کنند. در مقابل سودان (۰.۶۸ دلار) و جمهوری کنگو (۰.۸۸ دلار) کمترین مبلغ را به ازای هر ۱ گیگا بایت می پردازند.

در قاره آسیا، کشورهای خاورمیانه و کشورهای واقع در غرب آسیا گران ترین هزینه های اینترنت موبایل را دارا می باشند. در کشور ترکمنستان که یکی از کشورهای آسیای مرکزی محسوب می شود، قیمت هر ۱ گیگا بایت اینترنت موبایل به طور میانگین برابر با ۸۱/۱۹ دلار می باشد. بسیاری از کشورهای واقع در آسیای جنوبی؛ مرکزی و جنوب شرقی، ارزان ترین نرخ اینترنت را دارا می باشند. بعضی از این کشورها عبارت اند از: سریلانکا (۷۸/۰ دلار)، اندونزی (۲۱/۱ دلار) و قزاقستان (۴۹/۰ دلار). ارزان ترین کشور از لحاظ اینترنت موبایل در جهان کشور هند می باشد که شهروندان به ازای هر ۱ گیگا بایت اینترنت تنها باید ۲۶/۰ دلار پول پرداخت کنند.

کشورهای اروپایی از لحاظ قیمت اینترنت موبایل در بعضی قسمت ها به شدت با هم اختلاف دارند. چند کشور از جمله پرتغال (۹۸/۱۳ دلار)، یونان (۷۱/۳۲ دلار) و سوئیس (۲۲/۲۰ دلار) بیشتر از ۱۰ دلار به ازای هر ۱ گیگابایت می پردازند. با این وجود، اوکراینی ها تنها ۵۱/۰ دلار می پردازند.

در قاره آمریکای شمالی هیچ کشوری وجود ندارد که هزینه اینترنت موبایل در آن کمتر از ۵ دلار باشد و از این جهت این قاره یکی از گران ترین مناطق محسوب می شود. منطقه برمودا با ۷۴/۳۷ دلار گران ترین ناحیه و کشور باهاما با ۸۹/۶ دلار ارزان ترین کشور در ارائه خدمات اینترنت موبایل محسوب می شود. هزینه متوسط اینترنت موبایل در ایالات متحده که ۷۷ درصد از جمعیت از آن از گوشی هوشمند برخوردار هستند برابر با ۳۷/۱۲ دلار می باشد.

در منطقه اقیانوسیه، استرالیا کمترین قیمت اینترنت به ازای هر ۱ گیگا بایت یعنی ۴۷/۲ دلار را ارائه می کند. در مقابل، بیشتر کشورهای جزیره ای در این منطقه همچون ساموآ (۰۹/۳۰ دلار)، توکلا (۹۶/۲۹ دلار) و ناآرو (۱۳/۲۸ دلار) همگی بیشتر از ۱۰ دلار به ازای هر ۱ گیگا بایت دریافت می کنند. هیچ کشوری در این منطقه یعنی اقیانوسیه اینترنت موبایل با هزینه کمتر از ۱ دلار ارائه نمی دهد.

کشورها در قاره آمریکای مرکزی و مجمع الجزایر کارائیب نرخ بیشتری برای ۱ گیگابایت اینترنت دریافت می نمایند و به عنوان مثال جزایر فالکند بیشترین میزان یعنی ۳۹/۴۷ دلار را به ازای هر ۱ گیگا بایت دریافت می نمایند. کشورهای واقع در اکثر بخش های جنوب شرقی قاره آمریکای جنوبی مانند شیلی (۸۷/۱ دلار)، اروگوئه (۸۰/۲ دلار) و آرژاتنین (۰۵/۳ دلار) در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه از قیمت های کمتری برخوردار هستند.

وبسایت Cable.co.uk دلایل اندکی در مورد نابرابری قیمت اینترنت در نقاط مختلف ذکر می کند. به عنوان مثال، بعضی کشورها زیرساخت های ارائه اینترنت پهن باند خوبی را در اختیار دارند و به همین دلیل است که ارائه دهندگان می توانند ضمن پایین نگه داشتن هزینه های اینترنت حجم بیشتری را در اختیار شهروندان قرار دهند. دیگر کشورها، درآمد ها و همچنین هزینه های زندگی به مراتب پایین تر هستند و هزینه های اینترنت هم از این رویه تبعیت می کنند.

مطالب مرتبط