جلسات-علنی-تحقیقات-استیضاح-دونالد-ترامپ
جلسات علنی تحقیقات استیضاح ترامپ از هفته آینده شروع می‌شود
۱۶ آبان ۱۳۹۸
آمریکایی ها در تعطیلات خود چقدر خرج می کنند؟
۱۶ آبان ۱۳۹۸
جلسات-علنی-تحقیقات-استیضاح-دونالد-ترامپ
جلسات علنی تحقیقات استیضاح ترامپ از هفته آینده شروع می‌شود
۱۶ آبان ۱۳۹۸
آمریکایی ها در تعطیلات خود چقدر خرج می کنند؟
۱۶ آبان ۱۳۹۸
 

42 عادت و رفتارعجیب و خاص مردم آمریکا


لیست زیر برخی از رفتارها و عادت های بعضا عجیب و خاص مردم آمریکا را شرح می دهد. مطالعه ی این مطلب به شما کمک می کند تا بیشتر با فرهنگ، سبک زندگی و نوع رفتارهای اجتماعی مردم آمریکا آشنا شوید .

 

 
 
 

خوشبینی

 

 
 

 
یک وبسایت روسی در این باره نوشته است که:"آمریکایی ها و روس ها هنگامی که با یک وضعیت یکسان روبرو می شوند، عبارت های متفاوتی بکار می برند" فرض کنید "یک مرد درخیابان به زمین بخورد" در این صورت یک آمریکایی از او می پرسد: "حالت خوبه؟" درحالی که یک روسی می پرسد: "چیزیت که نشد؟" .... بعبارت دیگر در فرهنگ روس ها وقتی کسی "چیزیش نشده باشد" معنایش در فرهنگ آمریکایی این است که "حال آن فرد خوب است". یک راهنمای گردشگری ژاپنی در مورد این فرهنگ آمریکایی ها می گوید که: " در آمریکا، تو می تونی اشتباه کنی، نقص داشته باشی و این اصلا اشکالی نداره. بعضی وقت ها موفق نبودن، طبیعیه ... آمریکایی ها بجای این که به اشتباهات و شکست ها فکر کنند، همچنان با همون حس کنجکاوی میگن"بیا بازم امتحان کنیم".
 
 

رُک نبودن

 

 
 

 
در آمریکا، مقاله ها همیشه در مورد محیط های کاری مطلب می نویسند – بویژه این که کارکنان چگونه باید با روسایشان برخورد کنند. یک وبسایت آلمانی در این رابطه می نویسد که: "وقتی یک آمریکایی می گوید که: "من شک دارم که این بهترین راه حل باشه" منظورش همان کلمه "نه" می باشد" همچنین وقتی می گوید : احساس می کنم که ما نباید وقت بیشتری برای این مورد بذاریم" منظورش باز هم همان کلمه "نه" می باشد.... اگر یک رئیس آلمانی در گفتگو با زیر دست آمریکاییش از عباراتی مانند "نه، همینطوری خوبه" و یا "انجامش بده" استفاده کند، ممکن است این مساله برای آن آمریکایی عجیب باشد (و یا ممکن است عصبانی شود).
 
 

سخت کوشی

 

 
 

 
بنا به گزارش مرکز سیاست ها و تحقیقات اقتصادی ایالات متحده در سال 2013 ، از هر 4 نفر از کارگران امریکایی تقریبا 1 نفر از حق "مرخصی با حقوق" برخوردار نیست و آن هایی نیز که از این حق برخوردار هستند تنها 21 روز می توانند از آن استفاده کنند. نویسندگان متعددی در این رابطه نوشته اند که: "ایالات متحده تنها اقتصاد پیشرفته در دنیاست که مرخصی با حقوق به کارکنان و کارمندانش اعطا نمی کند". این وضعیت را با کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا و آلمان مقایسه کنید که کارفرمایان موظف هستند هر سال یک ماه مرخصی با حقوق به کارکنانشان اختصاص دهند.
 
 

درب های کوتاه توالت های عمومی

 

 
 

 
گردشگرانی که از آمریکا بازدید می کنند، به معنای واقعی کلمه از سبک توالت های آمریکایی خوششان نمی آید. چندین فروم اینترنتی فقط روی این موضوع بحث کرده اند که چرا این همه فضا در زیر و اطراف درهای دستشویی ها وجود دارد.
 
 

نشستن در صندلی عقب تاکسی

 

 
 

 
در هر شهری از ایالات متحده اگر یک تاکسی کرایه کنید و در صندلی جلو بنشینید، راننده با تعجب به شما نگاه خواهد کرد. البته همه جا این طور نیست و در بعضی کشورها مانند استرالیا و نیوزیلند، نشستن در صندلی عقب بی ادبی محسوب می شود.
 
 

تبلیغ همه چیز

 

 
 

 
به دلیل این که در اکثر مناطق جهان تبلیغ دارو ممنوع می باشد، دیدن تبلیغ دارو برای غیر آمریکایی ها خیلی عجیب بنظر می رسد. همچنین تبلیغ وکیل نیزعجیب است. یکی از گردشگران که از آمریکا بازدید کرده در این رابطه در وبسایت Redditمی نویسد که :"در و دیوار آنجا پر از تبلیغ برای وکیل ها بود.تبلیغات وکیل به سبک Saul Goodman همه جا رو پر کرده بود. ویلایی که ما برای اقامت اجاره کرده بودیم یخچالی داشت که حداقل 4 تا از آهنرباهای تزئینی روی در آن، وکیل ها رو تبلیغ می کرد. در سرتاسر ویلا بروشورهای تبلیغاتی وکلا پخش شده بود (و) تلویزیون هم مدام اون ها رو تبلیغ می کرد".
 
 

برگزاری آداب و رسوم جشن هالووین

 

 
 

 
اخیرا مراسم هالوین آمریکایی ها دارد جای خود را در دیگر کشورها نیز باز می کند. بعضی افراد می گویند که این مراسم عجیب و غریب و خیالی است – و اعتقاد دارند که این گونه مراسم ها هم یکی دیگر از روش های امریکایی ها برای تبلیغ فرهنگشان می باشد- در عین حال بعضی افراد دیگر دوست دارند که این گونه مراسمات در کشورشان برگزار شود . یکی از کاربران در وبسایت Reddit می نویسد که: "من در 26 سالگی از لهستان به آمریکا آمدم. زمانی که اولین مراسم هالوین فرا رسید و دوستانم بهم گفتن که تو برای این که بری و بازی "یا جایزه – یا حالگیری" (trick-or-treat) رو انجام بدی، خیلی بزرگ شدی، خیلی دلم گرفت "
 
 

گرفتن مدرک به هر قیمتی

 

 
 

 

اروپایی هایی که در آمریکا حضور دارند از پرداخت هزینه برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا اجتناب می کنند. هزینه تحصیل سالانه در یک کالج عمومی که در ایالت محل زندگی دانشجو قرار داشته باشد چیزی برابر با 25.000 دلار می باشد. این در حالی است که هزینه سالانه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی تقریبا معادل 50.000 دلار است. با این وجود، دانشجویان در بعضی کشورها مانند فرانسه و آلمان می توانند بطور رایگان به تحصیل بپردازند.  

 
 

مهمانی قبل از فوتبال

 

 
 

 
این موضوع خیلی عجیب است که فوتبال آمریکایی ها هیچ شباهتی با چیزی که در تمام دنیا به آن فوتبال می گویند، ندارد. البته از آن عجیب تر فرهنگی است که در فوتبال آمریکایی چه در سطح حرفه ای و چه در سطح دانشگاهی وجود دارد (برای این منظوربه این فروم Reddit نگاه کنید که در آن کاربران آمریکایی به یک بریتانیایی توضیح می دهند که میهمانی قبل از مسابقه (tailgate party) چه ویژگی هایی دارد.)
 
 

تنوع طلبی

 

 
 

 
یک بریتانیایی که در آمریکا زندگی می کند در وبسایت Reddit نوشته است:" آمریکایی ها فقط به یک چیز قانع نمی شوند". او می گوید: "قانع نبودن به یک چیز یعنی این که آن ها زغال اخته می خوان، وانیل رو دوست دارن، غذای رژیمی، کم چرب، کم سدیم می خوان، مواد غذایی باید در قوطی های بزرگ، کوچک و گرد موجود باشه و در ضمن انگور رو خیلی دوست دارن، همه چیز اینجا مزه انگور میده ولی در انگلستان اینطوری نیست "
 
 

مهمان کردن دیگران به یک نوشیدنی اضافی

 

 
 

 
تنها رستوران هایی که در خارج از ایالات متحده مشتریانشان را یک نوشیدنی اضافه میهمان خودشان می کنند، رستوران های فست فود زنجیره ای آمریکایی هستند. با گسترش یافتن شعبه های این فست فود ها، تعداد این نوشیدنی های رایگان نیز زیاد می شود – البته همه از این موضوع خوشحال نیستند. بعنوان مثال، اوایل امسال، کشور فرانسه فروش سودا های رایگان را ممنوع کرد تا بتواند از آمارچاقی و اضافه وزن بکاهد.
 
 

پرخوری

 

 
 

 
بازدید کنندگان از ایالات متحده اغلب از اندازه وعده های غذایی آمریکایی ها شگفت زده می شوند. محققان مقایسه ای بین اندازه اسنک ها در فیلادلفیا و پاریس انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که آبنبات چوبی های آمریکایی بطور متوسط 41 درصد، سوداها 52 درصد، و قوطی های ماست 82 درصد بزرگ تر می باشند. و جالب تر این که، مطالعات نشان داده اند که افراد پس از مهاجرت به ایالات متحده معمولا اضافه وزن پیدا می کنند.
 
 

درج فواصل برحسب مایل

 

 
 

 
این یکی از مشکلاتی است که همه مردم جهان از آن با خبر هستند و باعث سردرگمی برای بسیاری از آن ها می باشد. آمریکایی ها بجای این که از سیستم اندازه گیری متریک استفاده کنند، از سیستم اندازه گیری بریتانیایی استفاده می کنند (دیگر سیستم های اندازه گیری عبارت اند از سیستم های اندازه گیری میانماری و لیبریایی )
 
 

لبخند زدن زیاد

 

 
 

 
بعضی از کارشناسان می گویند علت این که آمریکایی ها اینقدر مهربان هستند بخاطر این است که چون آن ها یک ملت مهاجر هستند مجبورند راه هایی پیدا کنند تا بر مشکلات ارتباطی و کلامی شان غلبه کنند. بنابراین، آن ها خیلی تمایل دارند به کسانی که نمی شناسند لبخند بزنند و در دنیا فقط آمریکایی ها چنین ویژگی دارند.
 
 

خندیدن با صدای بلند

 

 
 

 
ژاپنی ها، دیده شدن دندان ها در هنگام خندیدن را بی ادبی می دانند و به این دلیل است که از تمایل آمریکایی ها به خندیدن از ته دل و با دهان باز خوششان نمی آید.
 
 

پوشیده بودن در سواحل

 

 
 

 
در کشوری که استفاده از اسپیدو (Speedo) ممنوع باشد جای تعجب نیست که حمام آفتاب گرفتن باعث واکنش منفی مردم شود. دولت آلمان در توصیه به شهروندانی که قصد مسافرت به آمریکا را دارند خاطر نشان می سازد که: "(این) نکته قطعا باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد که گرفتن حمام آفتاب و حتی تعویض لباس در ساحل، می تواند بعنوان عورت نمایی تلقی شود و مشکلاتی را ببار بیاورد".
 
 

صحبت نکردن در مورد مسائل مالی

 

 
 

 
در یک مقاله که نکاتی در مورد سفر به آمریکا ذکر شده این طور آمده است که: "آمریکایی ها بطور کلی در مورد این که چقدر درآمد دارند و یا این که بابت خرید یک کالای لوکس چقدر پول پرداخت کرده اند، گفتگو نمی کنند. این موضوع از نظر آن ها بی ادبی بزرگی تلقی می شود و باعث ناخرسندی آن ها می شود"
 
 

گپ زدن با غریبه ها

 

 
 

 
برای کسانی که از کودکی شان تا حالا در مورد وضعیت آب و هوا با کسی گفت و گو نکرده اند، علاقه شدید آمریکایی ها به گفتگوهای کوتاه، عجیب بنظر می رسد. این خصوصیت آن ها سردرگم کننده است؟ واقعیت این است که عبارت "حالت چطوره؟" در واقع دعوت به شروع یک گفتگو نیست.
 
 

قوانین سختگیرانه مصرف مشروبات الکلی

 

 
 

 
آمریکا جزء کشورهایی می باشد که مصرف مشروبات الکلی برای افراد زیر 21 سال را ممنوع کرده است و بعضی مناطق ایالات متحده هنوز به قوانینی که درآن ها فروش آبجو، شراب و liquor ممنوع است، وفادارهستند. بعنوان مثال در ایالت ایندیانا، مغازه های فروش liquor اجازه ندارند در روزهای یکشنبه نوشیدنی الکلی بفروشند، و ایالت های کانزاس، تنسی و می سی سی پی " ایالت های خشک" محسوب می شوند به این معنا که شهرداری ها این اختیار را دارند که فروش مشروبات الکلی را ممنوع اعلام کنند.
 
 

انعام دادن به همه

 

 
 

 
رستوران روها در خارج از ایالات متحده بندرت به گارسون ها انعام می دهند. این مساله بنظر ناعادلانه می رسد، اما هنگامی که متوجه می شوید کارگران خدماتی در خارج از آمریکا حقوق ساعتی بیشتری نسبت به کارگران آمریکایی دریافت می کنند، نظرتان عوض می شود. در آمریکا درآمد کارگران خدماتی بیشتر بر پایه پاداش و انعام می چرخد. یک مقاله در این باره اینطور نوشته است که: درآمد کارگران خدماتی اغلب به انعام و پاداش وابسته است و اکثرا به هر مقدار انعامی که بگیرند راضی هستند، مخصوصا هنگامی که خدمات بدون تاخیر و استثنایی ارائه داده باشند".
 
 

حفظ حریم شخصی

 

 
 

 
ما اینجا در آمریکا عاشق فضای شخصی مان هستیم. تجاوز به این فضا در یک موقعیت اجتماعی (مخصوصا بوسیله یک غریبه) باعث می شود آمریکایی ها احساس راحتی نکنند و بعضی وقت ها بیش از اندازه، حالت پرخاشگرانه بخود بگیرند (اپیزود Seinfeld یادتان هست؟) وبلاگ های مسافرت به خارج از کشور، توصیه می کنند هنگامی که در حال گفتگو با یک آمریکایی هستید حتما فاصله فیزیکی تان را با او حفظ کنید و به این نکته نیز اشاره می کنند که از نظر خیلی از افراد داشتن حتی کمترین ارتباط فیزیکی با شخصی به معنای خیلی صمیمی بودن با او محسوب می شود.
 
 

استفاده از فنجان های قرمز در مهمانی ها

 

 
 

 
استفاده از این فنجان ها به عنوان یک رسم و سنت خیلی هم عجیب نیست زیرا در دیگر کشورها نیز استفاده از این فنجان ها رایج شده است. در بقیه نقاط دنیا، رفتن به میهمانی و نوشیدن آشامیدنی در فنجان های قرمز رنگ رسمی است که کاملا ریشه در فرهنگ آمریکایی دارد. این رسم و سنت احتمالا بدلیل نشان دادن آن درصحنه های میهمانی فیلم های هالیوودی فراگیر شده است. وجود این فنجان ها جز لاینفکی از میهمانی هایی هستند که تم آمریکایی دارند و در سرتاسر دنیا برگزار می شوند.
 
 

باز کردن کادو ها پیشروی اهدا کننده

 

 
 

 
هدیه گرفتن همیشه لذت بخش است. اگرچه بنظر می رسد که باز کردن هدیه در حضور کسی که آن را به شما تقدیم کرده است برای این که بتوانید از او شخصا تشکر کنید، مودبانه بنظر می آید اما همه جا این طور نیست. در بعضی فرهنگ های آسیایی، باز کردن هدیه بلافاصله بعد از دریافت آن عملی بی ادبانه محسوب می شود و ممکن است این تلقی پیش بیاید که شما برای دریافت آن خیلی حریص بوده اید.
 
 

برگزاری مراسم "حمام زایمان"

 

 
 

 
در ایالات متحده خیلی برای بچه هیجان دارند، از اعلام حاملگی اولیه بگیرید تا تولد او. برای آن ها، مراسم حمام زایمان ممکن است امری عادی و پیش پا افتاده تلقی شود، اما در بعضی نقاط دیگر دنیا این مراسم ممکن است واقعا یک رسم و سنت نباشد. در بعضی فرهنگ ها حتی جشن گرفتن بارداری یک بچه را عامل بدشانسی و بد شگونی می دانند. و در حالی که آمریکایی ها روی موضوع جشن گرفتن برای یک بچه بحث می کنیم ....
 
 

به ترتیب ننوشتن تاریخ

 

 
 

 
آمریکایی ها همیشه باید متفاوت باشند، حتی زمانی که موضوع ساده ای مانند نحوه نوشتن تاریخ در میان باشد. در ایالات متحده تاریخ معمولا بصورت "سال-روز-ماه" نوشته می شود در حالی که در بقیه کشورها نحوه نوشتن آن بصورت "سال-ماه-روز" می باشد. دلیل این موضوع هنوز به صورت یک راز باقی مانده است اما نشریه گاردین چند نظریه را مطرح کرده است.
 
 

استفاده از اسکناس های یک شکل

 

 
 

 
ما هم اکنون در عصر پرینترهای سه بعدی زندگی می کنیم اما هنوز تمام پول های کاغذی ما شبیه به هم هستند. اسکناس های ما از سال 1929 دارای همان رنگ سبز و اندازه استاندارد هستند. همچنین، حمل نکردن پول در رفت و آمد ها و استفاده از کارت های پلاستیکی مانند کارت های اعتباری برای پرداخت پول برای دوستان خارجی مان عجیب است و آن ها را دچار سردرگمی می کند.
 
 

استفاده از کدو تنبل در همه موارد

 

 
 

 
وقتی درباره وسواس های مردم آمریکا صحبت می کنیم، علاقه ما به کدوتنبل ها همیشه برای بقیه مورد سوال بوده است. بقیه مردم دنیا کدو تنبل ها را فقط جزئی از خانواده کدوها می دانند اما زمانی که پاییز فرا می رسد دوست داریم تمام غذاهایمان طعم کدوتنبل داشته باشد. عطش مردم به استفاده از کدوتنبل شاید در خارج از ایالات متحده به این میزان نباشد اما بعضی کشورها شروع به استفاده از آن کرده اند.
 
 

فقط کشور خود را "آمریکا" خطاب می کنند

 

 
 

 
به نظر می آید بعضی وقت ها فراموش می کنیم که ایالات متحده تنها کشور قاره آمریکا نیست. زمانی که در آمریکای جنوبی هستیم نمی توانیم به ایالات متحده، آمریکا بگوییم. در اینترنت یک وبسایت کامل فقط به توضیح این اشتباه رایج اختصاص داده شده است.
 
 

برگزاری "مسابقات جهانی بیسبال"

 

 
 

 
هر ساله در ماه اکتبر، تیم های بیسبال در مسابقات جهانی بیسبال به رقابت می پردازند. ما به این رقابت ها، مسابقات جهانی می گوییم در حالی که بجز یک تیم کانادایی کشور دیگری در این رقابت ها حضور ندارد. این که ما تیم مان را بهترین تیم دنیا خطاب می کنیم در حالیکه رقابت ها بصورت بین المللی برگزار نمی شوند، خارجی ها را دچار سردرگمی کرده است. خب پس چرا ما به این بازی ها رقابت های جهانی می گوییم؟ وبسایت NPR اعتقاد دارد که این ممکن است یک حقه بازاریابی باشد.
 
 

پرداخت کردن مالیات فروش

 

 
 

 
معمولا به افراد خارجی هشدار داده می شود که قیمت های درج شده روی کالاها واقعی نیستند. در دیگر کشورها، مالیات اقلامی که قصد خرید آن ها را دارید در قیمت درج شده روی آن، محاسبه شده است. در آمریکا در هنگام پرداخت هزینه کالاها در صندوق فروشگاه باید مالیات آن ها را جداگانه بپردازید.
 
 

بالا بردن انگشت شست

 

 
 

 
برای این کار حتی یک ایموجی نیز وجود دارد، اما بالا گرفتن انگشت شست به منزله رضایت داشتن از چیزی و یا کاری در دنیا مرسوم نیست. در کشورهایی مانند استرالیا، یونان و خاورمیانه برای این منظور انگشت میانی شان را بالا می برند. احتمالا بهترین روش برای تایید مخاطب – مخصوصا در معاملات تجاری استفاده از کلمات باشد.
 
 

استفاده زیاد از یخ

 

 
 

 
قرار دادن یخ در نوشیدنی بیشتر در فرهنگ آمریکایی دیده می شود. بسیاری از کشورها از استفاده از یخ در نوشیدنی اجتناب می کنند بدلیل این که مزه و اثر آن از بین می رود، ضمن این که دلیل این عمل برای آن ها مشخص نیست. یک نویسنده در وبسایت Smithsonian این فرض را مطرح می کند که مردم جهان این کار را انجام نمی دهند چون واقعا علاقه ای به انجام آن ندارند و دلیلی هم برای آن نمی بینند در حالیکه که این موضوع برای آمریکایی ها تبدیل به یک عادت و وسواس شده است.
 
 

از فروشنده ظرف یکبار مصرف بخواه

 

 
 

 
در تمام دنیا، درخواست ظرف یکبار مصرف از فروشنده در انتهای سرو غذا کار پسندیده ای نیست. دور ریختن و تلف کردن غذا گرچه بسیار بد بنظر می رسد، اما بسیاری از رستوران های اروپایی با بردن باقیمانده غذا به خانه مخالف هستند – از نظر آن ها، این کار ممکن است برای سلامتی شما خطر داشته باشد و باعث مسمویت غذایی شود. با این حال و بر خلاف نگرش های مردمی، دولت فرانسه سعی دارد در جهت کاهش اسراف غذا با تصویب قوانینی رستوران ها را موظف کند در صورتی که مشتریان از آن ها ظرف یکبار مصرف در خواست کردند آن ها را در اختیار آن ها قرار دهند.
 
 

سفارش دادن غذا به اندازه نیاز

 

 
 

 
در بعضی از فرهنگ های خارجی که به دستپختشان افتخار می کنند، درخواست ادویه زدن به غذا مودبانه بنظر نمی رسد.همچنین درخواست سس گوجه فرنگی یا نمک که قبلا روی میز قرار نداشته است باعث می شود که پیشخدمت نگاه زیر چشمی تندی به شما بیاندازد. اگر نگران این هستید که هنگامی که در خارج کشور و بیرون از منزل چیزی میل می کنید اشتباه و خطایی از شما سر بزند، بد نیست قبل از مسافرت به خارج کشور اطلاعات خودتان درباره آداب غذاخوردن را بروز کنید. در بعضی از فرهنگ های خارجی که به دستپختشان افتخار می کنند، درخواست ادویه زدن به غذا مودبانه بنظر نمی رسد.همچنین درخواست سس گوجه فرنگی یا نمک که قبلا روی میز قرار نداشته است باعث می شود که پیشخدمت نگاه زیر چشمی تندی به شما بیاندازد. اگر نگران این هستید که هنگامی که در خارج کشور و بیرون از منزل چیزی میل می کنید اشتباه و خطایی از شما سر بزند، بد نیست قبل از مسافرت به خارج کشور اطلاعات خودتان درباره آداب غذاخوردن را بروز کنید.
 
 

زیاده خواهی

 

 
 

 
آمریکایی ها برای هر چیزی سه اندازه در نظر می گیرند: بزرگ، بزرگ تر و بزرگ ترین – از نوشیدنی های بسیار بزرگ بگیرید تا جشن ها و ضیافت های خیلی بزرگ. کشور ما حتی به رستوران هایی که بزرگ ترین غذاها را طبخ می کنند افتخار می کند (بستنی هایی با مغز گردو، همبرگرها و هر چیزی که فکرش را بکنید!) در حالیکه در دیگر نقاط دنیا معمولا برای کیفیت، بیشتر از کمیت ارزش قائل هستند.
 
 

خوردن بیش از حد فست فود

 

 
 

 
یکی از کاربران Reddit در این رابطه می گوید: "من همیشه از این که آمریکایی ها در صحبت هاشون این قدر از غذا حرف می زنن شگفت زده میشم. شاید هم فقط افرادی که من باهاشون برخورد داشتم این جوری بودن اما راستش هر وقت یکی میگه که می خوام برم به فلان شهر، همه بهش میگن که:"راستی تو باید به فلان رستوران که پیتزاهای خوبی داره هم سربزنی". در آمریکا وقتی بحث غذا به میان بیاد مردم حتما در مورد همبرگرفروشی های جدیدی که بتازگی باز شده صحبت می کنن و یا مثلا در مورد این صحبت می کنن که چجوری به رستوران هایی برن که در اونجا پنکیک با موز یا چیزای دیگه پخته میشه"

یک کاربر فرانسوی در این رابطه می گوید: "تصویری که مردم فرانسه در ذهنشون از آمریکایی ها و غذاهاشون دارن چیزیه که شما آمریکایی ها اصلا بهش اهمیت نمی دید – اون تصویر اینه که شماها یا در رستوران های فست فود غذا می خوردید یا این که غذاهاتون رو برای این که زودتر آماده بشه در مایکروویو می پزید، دلیلش هم اینه که برای شما کمیت به کیفیت ارجحیت داره، البته این مساله به هیچ وجه درست نیست"
 
 

نوشیدن قهوه در حال حرکت

 

 
 

 
شرکت Starbucks ممکن است در هر گوشه ای از جهان شعبه داشته باشد، اما این بدین معنی نیست که مردم قهوه را مانند ما میل می کنند. بسیاری از رسم و رسوم بین المللی میل نمودن قهوه مربوط به این است که چگونه قهوه مان را با دیگر دوستان به اشتراک بگذاریم، این در حالی است که آمریکایی ها در نوشیدن قهوه شیوه منحصر بفرد خودشان را دارند که خیلی هم برای محیط زیست هم مفید نیست – این شیوه عبارت است از استفاده از فنجان های بسیار بزرگ کاغذی و پلاستیکی برای نوشیدن قهوه آن هم در حال حرکت.
 
 

نصب کردن پرچم در همه جا

 

 
 

 
آمریکایی ها بشدت میهن پرست هستند و همیشه می خواهند این را به بقیه نشان دهند. پرچم این کشور را فقط در سالروز استقلال آمریکا نخواهید دید و با قدم گذاشتن به هر خیابانی می توانید آن را بر فراز تعداد زیادی از خانه ها ببینید. هیچ کشور دیگری وجود ندارد که بتوان پرچم هایش را بجز در روز جشن ملی اش، در بقیه ایام سال هم دید، و برای بسیاری از خارجی ها عجیب است که پرچم آمریکا در همه جا وجود دارد.
 
 

رستوران های شبانه روزی

 

 
 

 
آمریکایی ها خیلی خوش اشتها هستند و به همین دلیل رستوران هایی وجود دارند که 24 ساعته به مشتریانشان خدمات ارائه می دهند. در شهرهایی مانند نیویورک هزاران رستوران شبانه روزی وجود دارد.

رستوران های زنجیره ای Denny’s بخاطر ارائه شبانه روزی خدمات به مشتریانشان در ایالت ها معروف هستند. اهمیتی ندارد که چه زمانی در شبانه روز گرسنه باشید، آمریکا شما را سیر خواهد کرد!
 
 

خرید کردن بدون پیاده شدن از خودرو

 

 
 

 
در بسیاری از کشورهای دنیا بجز آمریکا خریدن یک لیوان قهوه از یک فروشگاه بدون این که بخواهید از ماشین پیاده شوید عادی بنظر نمی رسد. در این کشورها باید مدتی را صرف پیدا کردن جای پارک کنید و سپس از خودرو پیاده شده و به سمت فروشگاه بروید تا آن چه نیاز دارید را تهیه کنید.

مردم در آمریکا بنظر می رسد کمی عجله دارند و این کار را تلف کردن وقت و اذیت کردن خودشان می دانند. خرید کردن بدون پیاده شدن از ماشین فقط مخصوص تهیه یک لیوان قهوه نیست، شما می توانید غذا، خوار و بار و مشروب را هم به همین نحو تهیه کنید و حتی می توانید از حساب بانکی تان پول هم برداشت کنید.
 
 

اندازه جاده ها و پارکینگ ها

 

 
 

 
یکی از کاربران وبسایت Reddit در این باره می گوید:

"من میدونم که ایالات متحده یک کشور بزرگه اما اندازه جاده ها و پارکینگ ها برای من که در مرکز اروپا زندگی می کنم واقعا عجیبه (البته شهرهای بزرگ و شلوغی مثل نیویورک استثنا هستند)"

"شما آمریکایی ها هر جا بخواید می تونید برید. پارکینگ ها در استادیوم ها از نظر اندازه واقعا بیش از حد بزرگه. خیلی از استادیوم های فوتبال در اروپا یا اصلا پارکینگ ندارند و یا اگر پارکینگی هم داشته باشند خیلی کوچیکند"
 
 

میزان غرور ملی

 

 
 

 
"اگه به یه میکده شلوغ بری و فریاد بزنی که "درود بر آمریکا!!!!!" 99 درصد مواقع یک نفر اونجا بلند میشه و اون هم همین رو تکرار میکنه "
 

مطالب مرتبط