مک دونالد عرضه همبرگر گیاهی را در آمریکای شمالی آغاز می‌کند
۵ مهر ۱۳۹۸
کاهش بی‌سابقه ظرفیت پذیرش پناهنده در آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی
۵ مهر ۱۳۹۸
مک دونالد عرضه همبرگر گیاهی را در آمریکای شمالی آغاز می‌کند
۵ مهر ۱۳۹۸
کاهش بی‌سابقه ظرفیت پذیرش پناهنده در آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی
۵ مهر ۱۳۹۸

مقایسه شهرهای بزرگ آمریکا بر اساس میزان مالیات دریافتی از درامد سالانه

طرح “کاهش مالیاتی” ترامپ چند ماهی است که به مرحله اجرا گذاشته شده است و احتمال این می رود کنگره آن را از سال ۲۰۲۵ به بعد دائمی کند. جمهوری خواهان این طور استدلال می کنند که این طرح بخشودگی مالیاتی نباید با مشکل مواجه شود تا صاحبان مشاغل و کسب و کارها نگران نوسانات اقتصادی در آینده نباشند. سوال مطروحه این جاست که تکلیف کارگران  معمولی چه می شود؟ درآمد آنها به میزان زیادی بستگی به مکان زندگی آنها دارند.

برای تهیه و تدوین نقشه موجود در این مقاله ابتدا بزرگ ترین شهر در هر ایالت را در نظر گرفته و با استفاده از داده های به دست آمده از پایگاه آماری SmartAsset مجموع مالیاتی که بر زندگی روزمره مردم وضع شده محاسبه شده است. برای ساده نمودن محاسبات و داده ها، میزان حقوق سالیانه را به طور پایه معادل ۱۰۰۰۰۰ دلار در نظر گرفته ایم. ۱۰۰ هزار دلار در سال معادل ۸۳۳۳ دلار درآمد خالص ماهانه البته بعد از کسر مالیات ایالتی و محلی در هر شهر می باشد. در صورت امکان، مالیات هایی همچون “مالیات بر درآمد فدرال” و همچنین “مالیات کمک بیمه اجتماعی” (FICA) که برای همه شهروندان به طور یکسان وضع می شوند نیز از حقوق آنها کسر شده است.

اندازه و رنگ هر دایره با میزان درآمد شهروندان پس از کسورات مالیاتی متناسب است. نقشه به ما کمک می کند تا به آسانی متوجه شویم در کدام ایالت ها میزان حقوق طبقه بالای درآمدی جامعه به بیشترین حد خود می رسد و همچنین کدام مناطق مالیات های نسبتا سنگینی پرداخت می کنند.

در اینجا فهرستی از ده شهر که در آنها کارگران پایین ترین میزان درآمد خالص ماهانه به ازای دستمزد ۱۰۰ هزار دلاری در سال را به دست می آورند، آورده شده است.

  1. نیویورک، ایالت نیویورک: ۵۵۷۴ دلار
  2. پورتلند، اورگان: ۵۶۶۳ دلار
  3. لوئیس ویل، کنتاکی: ۵۶۹۱ دلار
  4. بالتیمور، مریلند: ۵۷۰۱ دلار
  5. هونولولو، هاوایی: ۵۷۲۶ دلار
  6. فیلادلفیا، پنسیلوانیا: ۵۷۴۶ دلار
  7. لس آنجلس، کالیفرنیا: ۵۷۵۲ دلار
  8. بویسی،آیداهو: ۵۷۷۲ دلار
  9. ویلمینگتن، کارولینای شمالی: ۵۷۹۱ دلار
  10. دیترویت، میشیگان: ۵۷۹۷ دلار

نقشه چندین نکته کلیدی را در رابطه با مجموع مالیاتی که شهروندان آمریکایی در شهرهای بزرگ موظف به پرداخت آنها هستند، آشکار می سازد. اول از همه باید به تعداد زیادی از دایره های کوچک در میانه غربی و جنوب کشور اشاره نمود که نشان می دهند تنها شهرهای ساحلی نیستند که مالیات های نسبتا بالایی از شهروندان در آنها اخذ می شود. همه می دانیم که سنگین ترین مالیات به اهالی شهر نیویورک تعلق می گیرد به طوری که کارگران با دستمزد سالیانه ۱۰۰۰۰۰ دلار تنها می توانند ۵۵۷۴ دلار در هر ماه را در اختیار خود داشته باشند، البته اهای شهر لوئیس ویل در ایالت کنتاکی نیز با ۵۶۹۱  دلار دستمزد خالص فاصله زیادی با نیویورکی ها ندارند.

از شهر بویسی در ایالت آیداهو گرفته تا شهر دیترویت در ایالت میشیگان و از شهر لیتل راک در ایالت آرکانزاس تا شهر بیلینگ در ایالت مونتانا، در همه شهرهای واقع در حدفاصل این شهرها، مالیات های محلی پایه اخذ می گردد.

بهترین مکان برای زندگی یعنی جایی که شما بتوانید به هر میزان که می خواهید پول پس انداز کنید، کجاست؟ خوشبختانه، چندین شهر وجود دارند که هیچ گونه مالیات محلی و ایالتی در آنها اخذ نمی شود و نیاز به نقل مکان به ایالت هایی همچون ویومینگ و یا آلاسکا نیست.

شهر شاین در ایالت ویومینگ و یا  شهر انکوریج در ایالت آلاسکا برای زندگی بی دغدغه اقتصادی (و البته از لحاظ زیبایی) عالی هستند، اما چندین شهر دیگر با مالیات های بسیار پایین نیز مانند هوستون در ایالت تگزاس و سیاتل در واشنگتن را نباید نادیده گرفت. با توجه به نقشه، شما در ۹ ایالت می توانید چیزی در حدود ۶۳۹۲ دلار درآمد ماهانه را در بزرگ ترین شهرها به خانه ببرید.

با اینکه اکثر مردم نمی دانند طرح کاهش مالیاتی ترامپ چه تغییراتی در درآمد آنها ایجاد می کند با این وجود تقریبا همه آنها دوست دارند سهم بیشتری از درآمدشان را در اختیار داشته باشند. فارغ از نتایج تحقیقات، نقشه ما نشان می دهد مکان زندگی افراد بیشتر از آن چیزی که آنها انتظار آن را دارند در نرخ مالیات هایی که می پردازند تاثیر می گذارد. شما می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه اخذ مالیاتی که به جغرافیای منطقه وابسته است، تاثیر طرح ترامپ بر کارگران ( و به ویژه تاثیر آن بر ۱ درصد متمول جامعه) به دست بیاورید.