نتایج نظرسنجی فاکس‌نیوز و ان‌بی‌سی: حمایت‌ها از استیضاح ترامپ رو به افزایش است
۱۸ مهر ۱۳۹۸
فرزندان طلاق خوشبخت ترند
۱۸ مهر ۱۳۹۸
نتایج نظرسنجی فاکس‌نیوز و ان‌بی‌سی: حمایت‌ها از استیضاح ترامپ رو به افزایش است
۱۸ مهر ۱۳۹۸
فرزندان طلاق خوشبخت ترند
۱۸ مهر ۱۳۹۸

برای زندگی راحت در آمریکا چقدر باید درآمد داشته باشید ؟

آیا آن قدر پول در می آورید تا بتوانید بی دغدغه زندگی کنید؟ و یا برعکس زندگی در حال چنگ زدن به صورت شماست؟ اگر احساس می کنید دیگر نمی توانید ادامه بدهید لازم است بدانید مطابق با آخرین نقشه “هزینه های زندگی در ایالات متحده“، شما تنها نیستید.

  • ایالت هاوایی سخت ترین شرایط اقتصادی را برای کارگران دارد به طوری که آنها به درآمد ۱/۹۶ هزار دلاری در ماه و ۹۱ ساعت کار در هفته نیاز دارند تا زندگی راحت و بی دردسری را تجربه کنند.- ایالت هایی که مردم در آنها از لحاظ اقتصادی زندگی راحتی را تجربه می کنند، غالبا در جنوب کشور امتداد یافته اند. می سی سی پی ایالتی است که می توان بهترین زندگی در آن را تنها با هزینه ماهیانه ۴/۴۰ هزار دلاری تجربه نمود. کارگران در این ایالت برای داشتن درآمد کافی و مناسب تنها به ۵۳ ساعت کار در هفته نیاز دارند.
  • هزینه های زندگی در ایالت کانزاس معقول بوده و می توان با ۷/۴۱ هزار دلار در ماه و بدون ساعات کاری طولانی در هفته  (۴۶ ساعت) زندگی آرامی را تجربه نمود.
  • ایالتی که یک کارگر متوسط با ۴۰ ساعت کار در هفته و یا کمتر بتواند زندگی خوبی در آن داشته باشد در کشور وجود ندارد. داکوتای شمالی کمترین میزان ساعات کاری در هفته با ۴۵ ساعت کار را به خود اختصاص داده است.
  • برای تهیه و تدوین نقشه های تصویری موجود در این مقاله، داده های چندین پایگاه اطلاعاتی متفاوت با هم یکپارچه شده و مورد استفاده قرار گرفتند. ابتدا، دستمزد متوسط کارگران هر ایالت در سال ۲۰۱۸ با کمک گرفتن از داده های “اداره کل آمار کار و کارگری” مربوط به این سال مشخص شد.

همچنین از داده های این مرکز، جهت محاسبه “مخارج مصرف کننده” ی میانگین سالانه استفاده گردید و برای تعیین مخارج و هزینه های یک زندگی راحت و بی دغدغه اقتصادی در هر ایالت، ۲۰ درصد به این مقدار میانگین اضافه گردید. سپس، این مقدار بر تعداد کارگران و دستمزد بگیران هر ایالت تقسیم شده و هزینه ها و خرج و مخارج سالیانه آنها به دست آورده شد.

این مخارج سالیانه فردی با آمار و ارقام هزینه های زندگی در هر ایالت که از سوی مرکز آماری MERIC منتشر شده مقایسه و تطبیق داده شده و میزان ساعات کاری که برای به دست آوردن این میزان حقوق مورد نیاز است مشخص گردید. مردم در ایالت هایی که با سایه های بنفش تیره رنگ تر مشخص شده اند به دستمزدهای بالاتری جهت زندگی که از لحاظ اقتصادی قابل مدیریت باشد نیاز مند هستند و در عین حال، دایره های سبز بزرگ تر بیانگر میزان ساعات کاری بیشتری در طول هفته می باشند.

 

ده ایالت که مردم در آنها زندگی راحت و کم دردسری دارند:

  1. می سی سی پی: ۴۰۳۴۹ دلار (۳۵ ساعت کار هفتگی)
  2. اوکلاهما: ۴۱۱۱۳ دلار (۴۸ ساعت کار)
  3. آرکانزاس: ۴۱۷۳۳ دلار (۴۶ ساعت کار)
  4. کانزاس: ۴۱۷۳۳ دلار (۴۶ ساعت)
  5. تنسی: ۴۱۸۷۷ دلار (۴۸ ساعت)
  6. نیومکزیکو: ۴۲۳۵۴ دلار (۵۰ ساعت)
  7. آلاباما: ۴۲۴۹۷ دلار (۵۰ ساعت)
  8. میسوری: ۴۲۵۴۵ دلار (۴۷ ساعت)
  9. میشیگان: ۴۲۸۳۲ دلار (۴۶ ساعت)
  10. جرجیا: ۴۳۰۲۳ دلار (۴۸ ساعت)

 

ده ایالت که هزینه یک زندگی راحت و اقتصادی در آنها بالاست:

  1. هاوایی: ۹۶۰۱۲۰ دلار (۹۱ ساعت کار در هفته)
  2. واشینگتن دی سی: ۷۸۳۱۰ دلار (۴۴ ساعت)
  3. کالیفرنیا: ۶۶۷۵۴ دلار (۶۳ ساعت)
  4. اورگان: ۶۵۴۱۷ دلار (۶۶ ساعت)
  5. نیویورک: ۶۴۴۶۲ دلار (۵۷ ساعت)
  6. ماساچوست: ۶۲۲۱۸ دلار (۵۱ ساعت)
  7. مریلند: ۶۱۸۳۶ دلار (۵۵ ساعت)
  8. آلاسکا: ۶۰۸۸۱ دلار (۵۱ ساعت)
  9. کنتیکت: ۵۹۷۸۳ دلار (۵۱ ساعت)
  10. نیوجرسی: ۵۹۴۰۱ دلار (۵۴ ساعت)

 

بهترین ایالت ها از لحاظ زندگی اقتصادی بنا به محاسبات ما در نقشه با رنگ بنفش روشن هاشور زده شده اند و دایره های کوچک سبز رنگی در آنها دیده می شوند. به بیان دیگر، در نواحی جنوبی و میانه غربی بیشتر می توان از یک زندگی بی درد سر و راحت لذت برد تا غرب و سواحل شرقی.

بدترین ایالت از لحاظ ساعات کاری ایالت هاوایی می باشد که شهروندان باید برای به دست آوردن درآمد کافی و مناسب (۱/۹۶ هزار دلار در ماه) ۹۱ ساعت در هفته کار کنند. این میزان معادل ۱۳ ساعت کار در طول یک روز آن هم بدون هیچ گونه استراحت و وقفه ای می باشد.

جالب ترین چیزی که در نقشه به چشم می خورد، نبود زندگی اقتصادی راحت و بی دردسر در سرتاسر آمریکاست. هیچ ایالتی در این نقشه ها یافت نمی شود که یک کارگر متوسط بتواند با ۴۰ ساعت کار در هفته زندگی خوش و راحتی داشته باشد. حتی در ایالت داکوتای شمالی، کارگران مجبورند ۴۵ ساعت در هفته کار کنند. کانزاس را شاید بتوان بهترین ایالت از این لحاظ به حساب آورد که ساعات کاری کوتاه تر (۴۶ ساعت) و مخارج ماهانه پایین تر (۷/۴۱ هزار دلار) در آن وجود دارد.

 

واضح است که بسیاری از دستمزد بگیران تنها از پس حداقل ها بر می آیند و سخن ناگفته در مورد این مشکلات زیاد است. بسیاری از مردم برای پر کردن خلاهای مالی و اقتصادی شان به وام نیاز دارند. بعضی از ایالت ها در پی وضع قوانینی جهت افزایش حقوق اضافه کاری کارگران و کارمندان می باشند. شهرهایی همچون شیکاگو و دنور در حال گذراندن قانون دستمزدهای حداقلی هستند. برخی شهروندان مانند اندرو یانگ بر این باورند آمریکایی ها باید از درآمد پایه ۱۰۰۰ دلاری در ماه برخوردار باشند.

مطالب مرتبط