تناقض، قصه ای آشنا
۳۰ مهر ۱۳۹۸
تشبیه-تحقیقات-استیضاح-به-خشونت-جمعی-علیه-سیاهپوستان-از-سوی-دونالد-ترامپ
واکنش‌ها به تشبیه تحقیقات استیضاح به خشونت جمعی علیه سیاهپوستان از سوی ترامپ
۳۰ مهر ۱۳۹۸
تناقض، قصه ای آشنا
۳۰ مهر ۱۳۹۸
تشبیه-تحقیقات-استیضاح-به-خشونت-جمعی-علیه-سیاهپوستان-از-سوی-دونالد-ترامپ
واکنش‌ها به تشبیه تحقیقات استیضاح به خشونت جمعی علیه سیاهپوستان از سوی ترامپ
۳۰ مهر ۱۳۹۸

بهترین دانشگاه های هر ایالت آمریکا کدامند ؟

قطعا شما در بهترین دانشگاه درس خوانده اید (البته از نظر خودتان). هیچ کس جرات ندارد سخنی غیر از این به شما بگوید!! فارغ از مزاح و شوخی؛ قطعا روشی علمی و دقیق برای سنجش کیفیت دانشگاه ها وجود دارد. با بالا رفتن سالیانه بدهی های دانشجویی، باید دانشگاهی که می خواهیم در آنجا به تحصیل مشغول شویم را ارزیابی کنیم.

همچنین باید لیست جامعی از تمامی عوامل تاثیر گذار از جمله رضایت دانشجویان، حقوقی که به واسطه مدرک آن دانشگاه در شغل خود دریافت خواهیم کرد و دیگر موارد را تهیه و تدوین کنیم. این فهرست به ما امکان در دست داشتن یک معیار جامع برای انتخاب بهترین دانشگاه جهت تحصیل را خواهد داد. بنابراین لازم است به بررسی بهترین دانشگاه ها درهر ایالت بر مبنای معیارهایمان بپردازیم.

  • دانشگاه های معروف مانند هاروارد، پرینستون و استنفورد بالاترین “حقوق اولیه” را دارا می باشند.
  • شما می توانید بدون هیچ گونه بدهی از دانشگاه علوم و فنون نیروی هوایی ایالات متحده فارغ التحصیل شوید.
  • ۹ دانشگاه از ۱۰ دانشگاهی که بالاترین حقوق اولیه را از آن خود کرده اند، خصوصی هستند.
  • با نگاه اجمالی به فهرست بهترین دانشگاه درهر ایالت، درخواهید یافت که ۳۲ دانشگاه از ۵۰ دانشگاه خصوصی هستند.

انتخاب دانشگاه مناسب، تعادل بین خرج و مخارج تحصیلی و درآمد شغلی که به واسطه فارغ‌التحصیلی در آن دانشگاه به دست می آید را برقرار می کند. همچنین در این انتخاب باید به مواردی همچون: تحصیل داخل ایالت در برابر تحصیل در خارج از ایالت، تحصیل خصوصی در برابر تحصیل عمومی، بورسیه های تحصیلی  در برابر قوانین و قواعد سختگیرانه دانشگاه جهت فارغ التحصیلی به موقع دانشجویان و عدم ایجاد بار مالی اضافه برای دانشگاه، توجه لازم را داشته باشیم.

همچنین یک معیار دیگر استفاده حداکثری دانشجویان از اوقات تحصیل در دانشگاه می باشد. شما چگونه تمام این معیارها را درانتخاب یک دانشگاه مناسب در نظر می گیرید؟ چه معیاری از نظر شما بهترین دانشگاه را مشخص می کند؟ پایگاه خبری تحلیلی فوربز برای تعیین بهترین دانشگاه ها ۵ مقوله را مورد بررسی قرار داده است: درآمد بعد از اتمام دانشگاه (۲۰ درصد)، رضایت دانشجو (۲۰ درصد)، بدهی های دانشجویی (۲۰ درصد)، افراد موفق آمریکایی که در آن دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند (۱۵ درصد)، فارغ التحصیلی به موقع (۱۲.۵ درصد) و موفقیت های آکادمیک (۱۲.۵ درصد). روش مورد استفاده در تحلیل ما، در تلاش است مقوله های یاد شده را در تعادل با یکدیگر قرار داده و مورد بررسی قرار دهد.

 

بهترین کالج ها در هر ایالت و  ۱۰ حقوق اولیه بالا:

۱- دانشگاه استنفورد، ایالت کالیفرنیا، خصوصی – ۷۹۰۰۰ دلار

۲- آکادمی علوم و فنون هوایی ایالات متحده، ایالت کلرادو، دولتی – ۷۴۸۰۰ دلار

۳- دانشگاه پرینستون، ایالت نیوجرسی، خصوصی – ۷۵۲۰۰۰  دلار

۴- دانشگاه هاروارد، ایالت ماساچوست، خصوصی – ۷۴۸۰۰ دلار

۵- دانشگاه پنسیلوانیا، ایالت پنسیلوانیا، خصوصی – ۷۲۸۰۰ دلار

۶- دانشگاه دارمونت، ایالت نیوهمپشایر، خصوصی – ۷۱۵۰۰ دلار

۷- دانشگاه دوک، ایالت کارولینای شمالی، خصوصی – ۷۱۱۰۰ دلار

۸- دانشگاه رایس، ایالت تگزاس، خصوصی – ۷۱۰۰۰ دلار

۹- دانشگاه ییل، ایالت کنیکت، خصوصی – ۷۰۳۰۰ دلار

۱۰- دانشگاه کورنل، ایالت نیویورک، خصوصی – ۷۰۱۰۰ دلار

 

اغلب مردم گمان می کنند هر چه پول بیشتری هزینه کنند از کیفیت تحصیلی بیشتری بهره مند خواهند شد. این موضوع الزاما صحیح نیست. نیازی نیست پول بیشتری خرج کنید تا از خدمات آموزشی بهتری بهره ببرید. هنوز گزینه های مناسب زیادی به غیر از ۸ دانشگاه برتر معروف به “آی وی لیگ” وجود دارند که خانواده های کم درآمد می توانند به آنها فکر کنند. موسسات دولتی نظیر آکادمی علوم و فنون نیروی هوایی ایالات متحده فرصت استفاده از خدمات عمومی را فراهم می آورد.

دانشجویان باید در انتخاب دانشگاه تحصیلی خود عوامل و معیارهای متعددی را مد نظر داشته باشند. عواملی مانند هزینه های زندگی محل تحصیل، وام تحصیلی، بورسیه های تحصیلی، مدرک تحصیلی که دانشگاه به آنها اعطا می کند و به علاوه برنامه های کارورزی که بعد از فارغ التحصیلی از طرف دانشگاه به آنها پیشنهاد می شود، از جمله ملاک هایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. اگرچه شرایط و موقعیت هر فرد منحصر به فرد می باشد، لیکن این مهم است که چه عواملی برای شما اهمیت بیشتری دارند.

برنامه های فارغ التحصیلی خوب دانشگاه می تواند به دانشجو کمک کند تا بتواند بعد از دانشگاه در شغل مناسبی مشغول به کار شود. دانشگاه های معروفی مانند هاروارد و استنفورد فرصت مناسبی برای ورود به بازار بورس برای دانشجویان فراهم می کنند. شاید شگفت زده شوید هنگامی که بدانید بهشتی مانند دانشگاه یِل چه قدر از نظر خرج و مخارج می توانند عالی و به صرفه باشد.

مطالب مرتبط