درآمد نمایندگان کنگره آمریکا
۶ مهر ۱۳۹۸
نانسی پلوسی از آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ خبر داد
۶ مهر ۱۳۹۸
درآمد نمایندگان کنگره آمریکا
۶ مهر ۱۳۹۸
نانسی پلوسی از آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ خبر داد
۶ مهر ۱۳۹۸

میزان خرج و مخارج شهروندان در آمریکا

در آپریل ۲۰۱۹، “دفتر کل آمار کسب و کار” (BLS) آخرین “گزارش هزینه های زندگی شهری” خود را منتشر نمود و به بررسی رویه های اقتصادی مربوط به وضعیت خرج و مخارج شهروندان پرداخته است. نقشه تصویری جدید از داده های موجود در گزارش یاد شده استفاده نموده تا این موضوع که یک خانواده متوسط آمریکایی بودجه اقتصادی خود را بیشتر در چه راه هایی خرج می کند، به تصویر بکشد.

دفتر کل آمار کسب و کار از آخرین داده ها یعنی داده های سال ۲۰۱۷ استفاده می کند. بر اساس این آمارها، خرج و مخارج شهری در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل ۸/۴ درصد رشد داشته ولی با این وجود، کاهش ۵/۱ درصدی در درآمد میانگین بدون احتساب مالیات مشاهده می شود. در این دوره همچنین “خرج و مخارج مصرف کننده شهری” نسبت به “شاخص قیمت ها برای مصرف کننده” (یک عامل مهم مشخص کننده میزان تورم) به میزان ۲/۱ درصد رشد داشته است. این میزان یعنی خرج و مخارج مصرف کننده  معادل ۶۰۰۶۰ دلار در سال ۲۰۱۷ برآورد شده است.

با در دست داشتن میزان خرج و مخارج مصرف کننده، نقشه ای تدوین نموده ایم که نشان می دهد خانوارهای متوسط آمریکایی چگونه و در چه راه هایی پول خود را هزینه می کنند. در این نقشه، ما از مقوله های از پیش تعریف شده ای همچون هزینه های منزل، غذا و بیمه که در طرح “آمایش و اندازه گیری خرج و مخارج مصرف کننده” مورد بررسی قرار گرفته استفاده نموده ایم تا بتوانیم هزینه های یک خانوار متوسط را به تصویر بکشیم. تقریبا تمامی این دسته ها افزایش مخارج در بازه زمانی بین سال های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۷ را تجربه کرده اند.

 

آمریکایی ها پول هایشان را چگونه خرج می کنند؟

 

۱- خانه – ۱۹۸۸۴ دلار (۱/۳۳ درصد)

۲- حمل و نقل – ۹۵۷۶ دلار (۹/۱۵ درصد)

۳- غذا – ۷۷۲۹ دلار (۹/۱۲ درصد)

۴- بیمه شخصی و مقرری بازنشستگی – ۶۷۷۱ دلار (۳/۱۱ درصد)

۵- مراقبت های سلامتی – ۴۹۲۸ دلار (۲/۸ درصد)

۶- سرگرمی – ۳۲۰۳ دلار (۳/۵ درصد)

۷- دیگر مخارج – ۲۲۱۴ دلار (۷/۳ درصد)

۸- مشارکت ها و کمک های مالی – ۱۸۷۳ دلار (۱/۳ درصد)

۹- لباس و پوشاک – ۱۸۳۳ دلار (۱/۳ درصد)

۱۰- تحصیل – ۱۴۹۱ دلار (۵/۲ درصد)

 

چند نکته ساده دیگر در گزارش اداره آمار وجود دارد که ذکر آنها خالی از لطف نیست. درآمد میانگین شهروندان آمریکایی پس از کسر مالیات؛ برابر با ۶۳۶۰۶ دلار خواهد شد که پس از کم کردن خرج و مخارج روزانه می توان ۳۴۵۶ دلار را جهت پس انداز کنار گذاشت. با این وجود، این آمار تنها بیانگر هزینه های یک خانواده متوسط آمریکایی می باشد و روایتگر تمام داستان نیست. هزینه های شهری بر اساس درآمد، محل زندگی، مخارج زندگی، بدهی ها، و اینکه شخص صاحبخانه باشد و یا مستاجر، از یک خانوار به خانوار دیگر متغیر می باشد. بنا به آمار اداره کل، یک شهروند با یک زندگی متوسط که در ۶۰ درصد پایینی خانواده های متوسط قرار گرفته بیشتر از درآمدش خرج می کند. به طور مشابه، یک شهروند از یک خانواده متوسط با سنی کمتر از ۲۵ سال و همچنین یک شهروند متوسط بالاتر از ۶۵ سال بیشتر از درآمدشان خرج می کنند.

مطالب مرتبط