نیویورک تایمز: ترامپ و تهران خاورمیانه را به لرزه درآورده اند
۱۷ مهر ۱۳۹۸
مفهوم احتمالی غرب زدگی!
۱۷ مهر ۱۳۹۸
نیویورک تایمز: ترامپ و تهران خاورمیانه را به لرزه درآورده اند
۱۷ مهر ۱۳۹۸
مفهوم احتمالی غرب زدگی!
۱۷ مهر ۱۳۹۸
آمریکا 360

۴۵ سلبریتی آمریکایی متهم به جرایم جنسی

تا کنون شماری از چهره های موسیقی و بازیگران و ورزشکارانِ مشهورِ آمریکا به جرایمِ جنسی متهم شده اند. برخی از این شخصیتها به خاطرِ اتهاماتِ بی‌پایه متهم شده بودند، اما برخی دیگر به جرمِ تجاوز یا مزاحمتهای جنسی مجرم شناخته شده اند. همه ی شخصیتهایی که در زیر می بینید، خواه به خاطرِ عورت‌نمایی های احمقانه و خواه به دلیلِ جرایمِ جدی تری که تأثیرش تا ابد بر قربانیان باقی خواهد ماند، متهم به فسادِ جنسی هستند.
اما معروفترینِ این چهره ها کیست؟ بیل کازبی (Bill Cosby) در صدرِ این فهرست است. چندین زن او را متهم کرده اند که آنها را چیزخور و سپس به آنها تجاوز کرده است. جیم موریسون (Jim Morrison) خواننده ی گروهِ Doors و تامی لی (Tommy Lee) درام‌نوازِ گروهِ Mötley Crüe، و بسیاری دیگر از اهالیِ موسیقی و نیز تعدادی از بازیگرانِ مشهور متهم به عورت‌نمایی هستند.

بیل کازبی

سن :۸۱سال
در سالِ ۲۰۰۴، بیل کازبی (Bill Cosby) از سوی ۱۳ زن به سوءِ رفتارِ جنسی متهم گشت. در دادخواستِ مربوطه آمده است که او به زنان دارو خورانده و به آنها تجاوز کرده است. کازبی به شرایطِ محرمانه ی دادگاه تن در داد.منبع

وودی آلن

سن :۸۳ سال
وودی آلن (Woody Allen) از سالِ ۱۹۹۲ مظنون به داشتنِ روابطِ جنسی با افرادِ صغیر است. در این سال، میا فارو، رفیقه ی سابقِ وودی آلن، عکسهای عریانِ دخترخوانده ی خود، سون ئی را در آپارتمانِ وودی آلن پیدا کرد. آلن و سون ئی در ۱۹۹۷ با هم ازدواج کردند. در سالِ ۲۰۱۴ نیز، دیلان فارو، دخترخوانده ی آلن، پدرخوانده ی خود را به آزارِ جنسی متهم کرد.منبع

آر. کلی

سن :۵۰ سال
در سالِ ۲۰۰۲ و پس از آنکه ویدیویی منتشر شد که در آن به نظر می رسید آر.کلی (R. Kelly) با دختری زیرِ سنِ قانونی نزدیکی و روی او ادرار می کند، وی به تجاوز با صغار و پورنوگرافیِ کودکان متهم شد. بعد از چندین بار تأخیر، سرانجام در ۲۰۰۸ وی بی گناه شناخته شد.منبع

جان تراولتا

سن :۶۳ سال
در سالِ ۲۰۰۹ یکی از کارکنانِ مردِ کشتی‌رانی ادعا کرد که جان تراولتا (John Travolta) او را آزارِ جنسی داده است. وی گفته بود تراولتا خود را در حینِ ماساژِ گردن برهنه کرده است و سپس به او ۱۲۰۰۰ دلار حق السکوت پیشنهاد داده است. تراولتا تمامِ این اعاها را تکذیب کرده است. منبع

سیلو گرین

سن :۴۴ سال
در سالِ ۲۰۱۲، زنی که با سیلو گرین (Cee Lo Green) در لس آنجلس شام خورده بود او را به آزارِ جنسی متهم کرد. دادگاهِ لس آنجلس شواهدِ کافی دال بر صحتِ اتهامِ تجاوز به دست نیاورد، و گرین بعدها به عرضه ی یک ماده ی مخدره ی کنترل شده متهم شد. وی هیچگاه به جرمِ خود اقرار نکرد.

برایان سینگر

سن :۵۳ سال
در سالِ ۲۰۱۴، برایان سینگر (Bryan Singer) ، کارگردانِ X-Men، متهم به آزارِ جنسیِ یک پسرِ نوجوان شد. شاکی تا کنون چندین شکواییه ی دیگر نیز علیهِ اعضای برجسته ی صنعتِ سرگرمی تهیه کرده است. در سالِ 2017 نیز سینگر متهم به تجاوز به پسری ۱۷ ساله شد که مطابقِ دعوی در ۲۰۰۳ به وقوع پیوسته است.

گری گلیتر

سن :۷۴ سال
گری گلیتر(Gary Glitter) ، خواننده ی سابقِ راک، در ۱۹۹۹ به جرمِ پورنوگرافیِ کودکان و در ۲۰۰۶ به جرمِ تعرض به کودکان مجرم شناخته و به سه سال حبس محکوم شد.
منبع

شان پن

سن :۵۸ سال
شان پن(Sean Penn) در سالِ ۱۹۸۸ به خشونتِ خانوادگی علیهِ مدونا (که در آن موقع همسرِ وی بود) متهم شد. مطابقِ‌ دعوی، پن مدونا را به صندلی بسته و سپس به او دهان بند زده و آنگاه برای خریدِ مشروباتِ الکلی از خانه خارج شده است. شایع است که وی پس از بازگشت، تنها پس از آنکه مدونا حاضر به انجامِ اعمالِ جنسی شده، او را باز کرده است.
منبع

برد پیت

سن :۵۵ سال
برد پیت (Brad Pitt) ، بازیگرِ مشهورِ فیلمِ Fight Club در سالِ ۱۹۸۸ متهم به عورت‌نمایی در مقابلِ سواره هایی شد که در بزرگراهِ Pacific Coast در کالیفرنیا در حالِ تردد بودند.
منبع

دیوید کاپرفیلد

سن :۶۳ سال
این شعبده بازِ‌ مشهور در سالِ ۲۰۰۷ متهم به آزارِ جنسیِ‌ زنان شد. پس از بررسی های هیأتِ عالیِ منصفه، مراجعِ ذیربط به این نتیجه رسیدند که ادله ی کافیِ معتبر جهتِ پیگیریِ اتهاماتِ کاپرفیلد وجود ندارد.
منبع

بن روتلیسبرگر

سن :۳۵ سال
در سالِ ۲۰۰۹، پس از آنکه یک زن ادعا کرد که این بازیکنِ راگبی به او در اتاقِ هتل تعرضِ جنسی کرده، پرونده ای مدنی علیهِ روتلیسبرگر(Ben Roethlisberger) تنظیم شد. در سالِ ۲۰۱۰، معلوم شد که این ورزشکار یک پرونده ی تعرضِ جنسیِ دیگر هم مفتوح دارد. برای هیچ یک از این اتهامات پرونده ی جزایی تشکیل نشد.
منبع

رومن پولانسکی

سن :۸۵ سال
این کارگردانِ معروفِ سینما پس از آنکه با یک دخترِ ۱۳ ساله روابطِ جنسیِ‌ رضایی برقرار کرد، به تجاوز به صغار، لواط و کودک‌آزاری متهم شد. برای اکثرِ این اتهامات منعِ تعقیب صادر شد و پلانسکی به اتهامِ تجاوز به صغار اقرار کرد. در دادگاه به آزادیِ مشروطِ او حکم شد، اما وقتی پلانسکی فهمید که قاضیِ پرونده قصد دارد با حبسِ او موجِ رسانه ای به راه بیندازد، به ایالاتِ متحده گریخت. منبع

مایک تایسون

سن :۵۲ سال
مایک تایسون (Mike Tyson) در سالِ ۱۹۹۲ و پس از تعرضِ جنسی به دختری ۱۸ ساله به نامِ دزیری واشینگتن (Desiree Washington)، که در آن زمان جدیدترین برنده ی مسابقاتِ ملکه ی زیباییِ سیاهپوستانِ رودآیلند (Miss Black Rhode Island) بود، به جرمِ تجاوز به عنف، سه سال را در زندان گذراند. منبع

آل گور

سن :۷۱ سال
در سالِ ۲۰۰۶، آل گور(Al Gore) ، فعالِ محیطِ زیست و معاون اولِ کلینتون، به دادنِ پیشنهادِ رابطه ی جنسی به یک ماساژورِ زن متهم شد. در ۲۰۱۰، وی از هرگونه تخلفی مبرا شد.
منبع

جیم موریسون

سن :۲۸ سال (متوفی ۱۹۷۱)
در ۱۹۶۹، جیم موریسون (Jim Morrison) به خاطرِ عورت‌نمایی پس از کنسرتی در میامی با گروهِ The Doors، دستگیر شد. او بعدها مجرم شناخته شد و با پرداختِ ۵۰۰۰۰ دلار وثیقه، از رفتن به زندان نجات یافت.
منبع

اسکار وایلد

سن :۴۶ سال (متوفی ۱۹۰۰)
این نویسنده به اتهامِ لواط و اعمالِ منافیِ عفت در ۱۸۹۵ مجرم شناخته شد. وی دو سال را در حبس گذراند.
منبع

توپاک شاکور

سن :۲۵ سال (متوفی ۱۹۹۶)
توپاک شاکور (Tupac Shakur) در ۱۹۹۳ به خشونتِ جنسی و لواط متهم شد. شاکور به داشتنِ روابطِ جنسی با زنی که او را به تعرض متهم کرده بود اعتراف کرد و به جرمِ بدرفتاریِ‌ جنسیِ درجه اول مجرم شناخته شد.
منبع

تامی لی

سن :۵۶ سال
تامی لی (Tommy Lee) ، درام‌نوازِ گروهِ Motley Crue، متهم است به اینکه در کنسرتی در ۱۹۹، در حالِ تعظیم اقدام به پایین کشیدنِ شلوار و عورت‌نمایی کرده است. او به خاطرِ این عمل ۱۶۴۷ دلار جریمه شد.
منبع

نلی

سن :۴۸ سال
نلی، خواننده ی رپ، در اکتبرِ ۲۰۱۷ در حینِ یک تورِ موسیقی در ایالتِ واشینگتن بازداشت شد. او به دنبالِ برخوردی که گفته می شود در اتوبوسِ تور اتفاق افتاده بود، به تجاوزِ درجه دو محکوم گردید. نلی بلافاصله آزاد شد، و در توئیترِ خود نوشت که «کاملاً بیگناه» است.
منبع

آنتونی کیدیس

سن :۵۶ سال
آنتونی کیدیس(Anthony Kiedis) ، خواننده ی گروهِ Red Hot Chili Peppers،‌ پس از اجرای کنسرتی در ۱۹۸۹ متهم به عورت‌نمایی و خشونتِ جنسی شد. او به جرمِ عورت‌نمایی محکوم به پرداختِ جریمه شد و برای اتهامِ خشونتِ جنسی استیناف کرد.
منبع

تاکر کارلسون

سن :۴۹ سال
در سالِ ۲۰۰۱، زنی از تاکر کارلسون، گزارشگرِ فاکس نیوز، به اتهامِ تجاوز به عنف شکایت کرد که بعدها کذبِ آن اثبات شد.
منبع

مریلین منسون

سن :۵۰ سال
مریلین منسون در سالِ ۱۹۹۴ به عورت‌نمایی متهم شد و در ۲۰۰۱ نیز یک نگهبانِ مرد او را به بدرفتاریِ جنسی متهم کرد. این اتهامات بعدها به عناوینِ سبکتری تقلیل یافت و بابتِ آن، منسون ۴۰۰۰ دلار جریمه شد.
منبع۱ و منبع ۲

پل روبنز

سن :۶۶ سال
در ۱۹۹۱، پل روبنز به خاطرِ عورت‌نمایی در حینِ نمایشِ تئاترِ بزرگسالان بازداشت شد. در ۲۰۰۳ روبنز متهم به پورنوگرافیِ کودکان شد. این اتهام بعدها به اعمالِ منافیِ عفت تقلیل یافت.
منبع

کوبی برایانت

سن :۴۰ سال
کوبی برایانت، بازیکنِ بازنشسته ی لیگِ بسکتبالِ حرفه ای، در سالِ ۲۰۰۳ متهم به تجاوز شد. این اتهام در نهایت در سالِ ۲۰۰۴ منعِ تعقیب خورد. با این حال، برایانت به داشتنِ رابطه ی جنسیِ رضایی با زنی غیر از همسرش اعتراف کرد.
منبع

جری لالر

سن :۶۹ سال
در ۱۹۹۳، جری لالر، کشتی‌کج کارِ آمریکاییِ پیشین، به لواطِ به عنف با یک دختربچه ی ۱۵ ساله متهم شد. بعدها برای این اتهام منعِ تعقیب صادر شد زیرا شاکی اذعان کرد که این اتهامات ساختگی بوده است.
منبع

آساپ باری

سن :27 سال
در نوامبرِ ۲۰۱۷ از آساپ باری (A$AP Bari ) ، از تأسیس‌کنندگانِ گروهِ هیپ هاپِ A$AP Mob، به اتهامِ تعرضِ جنسی شکایت شد. در ماهِ جولای، ویدیویی به صورتِ آنلاین منتشر شد که نشان می داد فردی که ظاهراً باری است سعی دارد زنی را به سکسِ دهانی مجبور می کند. این زن که نامش افشا نشده در شکوائیه ی خود بیش از یک میلیون دلار غرامت طلب کرده است.منبع

بیلی جو آمسترانگ

سن :۴۷ سال
بیلی جو آمسترانگ، خواننده ی گروهِ Green Day، در ۱۹۹۶ به دلیلِ عورت‌نمایی بازداشت گردید.
منبع

تی. جی. میلر

سن :۳۸ سال
در دسامبرِ ۲۰۱۷، زنی ناشناس تی. جی. میلرِ کمدین را متهم کرد که وقتی با هم در دانشگاه بوده اند به او تعرضِ جنسی کرده و راهِ نفسش را بند آورده است. به گفته ی او، میلر حداقل دو برخوردِ خشن با او داشته است. این زن با اینکه نهایتاً شرحِ ماوقع را به حراستِ دانشگاه گزارش کرده بود، اما این موضوع هیچگاه حل و فصل نشد. میلر این ادعاها را تکذیب کرده است.منبع

جیم براون

سن :۸۳ سال
بازیکنِ لیگِ فوتبالِ حرفه ایِ آمریکا، جیم براون، در سالِ ۱۹۸۵ متهم به تجاوز و تعرضِ جنسی گردید. بعدها برای این اتهامات منعِ پیگرد صادر شد.
منبع

ارول فلین

سن :۵۰ سال (متوفی : ۱۹۵۹)
این بازیگرِ سینما در ۱۹۴۲ متهم به تجاوز به صغار شده بود. وی بی‌گناه تشخیص داده شد، اما بدنامیِ حاصله بر زندگیِ حرفه ایِ وی تأثیرِ منفی گذاشت.
منبع

جفری جونز

سن : ۷۳ سال
جفری جونز، بازیگرِ فیلمِ Ferris Bueller's Day Off (مرخصیِ فریس بولر)، متهم به پورنوگرافیِ کودکان است. وی حاضر نشد در برابرِ این اتهامات از خود دفاع کند و با این حال، به پنج سال آزادیِ مشروط محکوم شد. او اکنون یک مجرمِ جنسیِ باسابقه محسوب می شود.
منبع

اول درتی باستارد

سن :۳۶ سال (متوفی : ۲۰۰۴)
او که رپرِ گروهِ Wu-Tang Clan بود، در سالِ ۱۹۹۸ به خاطرِ عورت‌نمایی از هتلی در آلمان اخراج شد. گفته می شود که وی در بالکنِ خود عریان ایستاده بوده است.
منبع

جوزف سیمونز

سن :۵۴ سال
جوزف سیمونز با نامِ هنریِ رِو ران (Rev Run) در ۱۹۹۱ به تجاوزِ جنسی متهم شد اما بعدها قرارِ منعِ تعقیب برایش صادر گشت.
منبع

مایکل جکسون

سن :۵۱ سال (متوفی : ۲۰۰۹)
مایکل جکسون در ۱۹۹۳ از سوی مادرِ یک پسربچه ی ۱۳ ساله به کودک‌آزاری متهم شد. در ۱۹۹۴ دادگاهِ مدنی با توافقی بینِ جکسون و شاکی خاتمه یافت. در ۲۰۰۳، جکسون به هفت فقره تجاوز به کودک متهم شد و در ۲۰۰۵بیگناه شناخته شد.
منبع ۱ و منبع ۲

مارو آلبرت

سن :۷۷ سال
مارو آلبرت در ۱۹۹۷ به لواطِ به عنف و تعرض و ضرب و شتمِ جنسی متهم شد. وی در نهایت اتهامِ تعرض را پذیرفت و ۱۲ ماه حبسِ تعلیقی خورد.

سین کینگستون

سن :۲۷ سال
سین کینگستون از سوی زنی که در ۲۰۱۰ با او در اتاقِ هتل ملاقات کرده بود، به تعرضِ جنسی متهم شد. پلیس ادعاهای این زن را فاقدِ اعتبار تشخیص داد و لذا پرونده ای برای آن تشکیل نشد.
منبع

چارلی پارکر

سن :۳۵ سال(متوفی: ۱۹۵۵)
چارلی پارکر،‌ اسطوره ی موسیقیِ‌ جاز، در ۱۹۴۶ به عورت‌نمایی متهم شد، اما بعدها برای او منعِ تعقیب صادر گشت.
منبع

نیک کارتر

سن :۳۹ سال
نیک کارتر، خواننده ی گروهِ‌ Backstreet Boys در نوامبرِ ۲۰۱۷ از سوی ملیسا شومن،‌ عضوِ گروهِ موسیقیِ Dream، به تجاوز متهم شد. به گفته ی شومن، این تعرضِ جنسی در ۲۰۰۲ اتفاق افتاده، اما در آن موقع آن را پیگیری نکرده زیرا از تأثیراتِ احتمالیِ آن بر حرفه ی هنری اش می ترسیده. شومن در فوریه ی ۲۰۱۸ گزارشی را تسلیمِ پلیس کرد. بعد از برملا شدنِ این خبر، کاتر در واکنش گفته بود که از شنیدنِ آن «بسیار شوکه و ناراحت» شده است و هیچ به یاد ندارد که بینِ آن دو رابطه ای تحمیلی صورت گرفته باشد.

جورج بست

سن :۵۹ سال (متوفی : ۲۰۰۵)
جورج بست، بازیکنِ فوتبال، در 2005 به کودک‌آزاری متهم شد اما بعدها منعِ تعقیب برایش صادر شد.
منبع

مایک میلز

سن :۶۱ سال
باس‌نوازِ گروهِ R.E.M، مایک میلز، در اوایلِ دهه ی ۱۹۸۰ به علتِ عورت‌نمایی دستگیر شد.
منبع

الکس دا سیلوا

سن :۴۹ سال
الکس دا سیلوا، طراحِ رقصِ مسابقاتِ So You Think You Can Dance، به چهار فقره تجاوزِ به عنف، دو فقره اقدام به تجاوز، و دو فقره دخول با استفاده از یک شیءِ خارجی متهم شد. وی گناهکار شناخته و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
منبع

بروس وبر

سن :۷۳ سال
مدلی به نامِ جیسون بویس (Jason Boyce) در دسامبرِ ۲۰۱۷ از بروس وبر، عکاسِ آمریکایی شکایت کرد، با این اتهام که وبر برای گرفتنِ عکسی در سالِ ۲۰۱۴ او را وادار کرده خود را برهنه کند و بدنِ خود را لمس کند. بعداً هم از وی بوسه گرفته است. چند روز بعد، مدلِ دیگری به نامِ مارک ریکتسون نیز گفت که وبر برای او مزاحمتِ جنسی ایجاد کرده است.
منبع

هنری ساموئل (سیل)

سن :۵۴ سال
هنری ساموئل، معروف به Seal، در ژانویه ی ۲۰۱۸از سوی بازیگری به نامِ تریسی بیردسال (Tracey Birdsall) به بدرفتاریِ جنسی متهم شد. طبقِ ادعای بیردسال، این رخداد در پاییزِ ۲۰۱۶رخ داده است، زمانی که وی (که آن موقع همسایه ی سیل بود) به منزلِ سیل می رود تا همزنِ سالادش را پس بگیرد. بیردسال گفته است که این خواننده ناگهان به او حمله ور شده و ضمنِ گفتنِ حرفهای رکیک درباره ی پوششِ او، شروع به دست‌مالیِ او کرده است.
کلانتریِ شهرِ لس آنجلس در خصوصِ خشونتِ جنسیِ سیل تحقیقات را شروع کرده است. با این حال وی این اتهامات را تکذیب کرده است.
منبع

ملانی مارتینز

سن :۲۴ سال
تیموثی هلر (Timothy Heller)،‌ از دوستانِ ملانیا مارتینز، در توئیتی وی را به تجاوز متهم کرد. مارتینز در پاسخ گفته است که هلر «با کاری که با هم کردیم اصلاً مخالف نبود.»

منبع

جان هیلی

جان هیلی، از تهیه کنندگانِ آثارِ موسیقاییِ‌ کمپانیِ دیزنی، در دسامبرِ ۲۰۱۷متهم به سه فقره کودک‌آزاری شد. طبقِ دعوی، این کودک‌آزاری ها ده سال پیش انجام شده بود. هیلی تا کنون این اتهام را نپذیرفته است؛ اما در صورتِ محکومیت، وی باید نه سال را پشتِ میله های زندان سپری کند.
منبع

جس کلیف

جس کلیف، از طراحانِ بازیِ معروفِ کانتر استرایک (Counter-Strike)، در فوریه ی ۲۰۱۸ در شهرِ سیاتل دستگیر شد. اتهامِ او پرداختِ پول به یک دخترِ ۱۶ ساله برای رابطه ی جنسی بوده است؛ وی گفته گمان می کرده آن دختر ۲۳ ساله است. به گفته ی این دختر، کلیف بدونِ رضایتِ او از او فیلم هم گرفته است.
منبع

مطالب مرتبط

آمریکا 360

۴۵ سلبریتی آمریکایی متهم به جرایم جنسی

تا کنون شماری از چهره های موسیقی و بازیگران و ورزشکارانِ مشهورِ آمریکا به جرایمِ جنسی متهم شده اند. برخی از این شخصیتها به خاطرِ اتهاماتِ بی‌پایه متهم شده بودند، اما برخی دیگر به جرمِ تجاوز یا مزاحمتهای جنسی مجرم شناخته شده اند. همه ی شخصیتهایی که در زیر می بینید، خواه به خاطرِ عورت‌نمایی های احمقانه و خواه به دلیلِ جرایمِ جدی تری که تأثیرش تا ابد بر قربانیان باقی خواهد ماند، متهم به فسادِ جنسی هستند.
اما معروفترینِ این چهره ها کیست؟ بیل کازبی (Bill Cosby) در صدرِ این فهرست است. چندین زن او را متهم کرده اند که آنها را چیزخور و سپس به آنها تجاوز کرده است. جیم موریسون (Jim Morrison) خواننده ی گروهِ Doors و تامی لی (Tommy Lee) درام‌نوازِ گروهِ Mötley Crüe، و بسیاری دیگر از اهالیِ موسیقی و نیز تعدادی از بازیگرانِ مشهور متهم به عورت‌نمایی هستند.

بیل کازبی

سن :۸۱سال
در سالِ ۲۰۰۴، بیل کازبی (Bill Cosby) از سوی ۱۳ زن به سوءِ رفتارِ جنسی متهم گشت. در دادخواستِ مربوطه آمده است که او به زنان دارو خورانده و به آنها تجاوز کرده است. کازبی به شرایطِ محرمانه ی دادگاه تن در داد.منبع

وودی آلن

سن :۸۳ سال
وودی آلن (Woody Allen) از سالِ ۱۹۹۲ مظنون به داشتنِ روابطِ جنسی با افرادِ صغیر است. در این سال، میا فارو، رفیقه ی سابقِ وودی آلن، عکسهای عریانِ دخترخوانده ی خود، سون ئی را در آپارتمانِ وودی آلن پیدا کرد. آلن و سون ئی در ۱۹۹۷ با هم ازدواج کردند. در سالِ ۲۰۱۴ نیز، دیلان فارو، دخترخوانده ی آلن، پدرخوانده ی خود را به آزارِ جنسی متهم کرد.منبع

آر. کلی

سن :۵۰ سال
در سالِ ۲۰۰۲ و پس از آنکه ویدیویی منتشر شد که در آن به نظر می رسید آر.کلی (R. Kelly) با دختری زیرِ سنِ قانونی نزدیکی و روی او ادرار می کند، وی به تجاوز با صغار و پورنوگرافیِ کودکان متهم شد. بعد از چندین بار تأخیر، سرانجام در ۲۰۰۸ وی بی گناه شناخته شد.منبع

جان تراولتا

سن :۶۳ سال
در سالِ ۲۰۰۹ یکی از کارکنانِ مردِ کشتی‌رانی ادعا کرد که جان تراولتا (John Travolta) او را آزارِ جنسی داده است. وی گفته بود تراولتا خود را در حینِ ماساژِ گردن برهنه کرده است و سپس به او ۱۲۰۰۰ دلار حق السکوت پیشنهاد داده است. تراولتا تمامِ این اعاها را تکذیب کرده است. منبع

سیلو گرین

سن :۴۴ سال
در سالِ ۲۰۱۲، زنی که با سیلو گرین (Cee Lo Green) در لس آنجلس شام خورده بود او را به آزارِ جنسی متهم کرد. دادگاهِ لس آنجلس شواهدِ کافی دال بر صحتِ اتهامِ تجاوز به دست نیاورد، و گرین بعدها به عرضه ی یک ماده ی مخدره ی کنترل شده متهم شد. وی هیچگاه به جرمِ خود اقرار نکرد.

برایان سینگر

سن :۵۳ سال
در سالِ ۲۰۱۴، برایان سینگر (Bryan Singer) ، کارگردانِ X-Men، متهم به آزارِ جنسیِ یک پسرِ نوجوان شد. شاکی تا کنون چندین شکواییه ی دیگر نیز علیهِ اعضای برجسته ی صنعتِ سرگرمی تهیه کرده است. در سالِ 2017 نیز سینگر متهم به تجاوز به پسری ۱۷ ساله شد که مطابقِ دعوی در ۲۰۰۳ به وقوع پیوسته است.

گری گلیتر

سن :۷۴ سال
گری گلیتر(Gary Glitter) ، خواننده ی سابقِ راک، در ۱۹۹۹ به جرمِ پورنوگرافیِ کودکان و در ۲۰۰۶ به جرمِ تعرض به کودکان مجرم شناخته و به سه سال حبس محکوم شد.
منبع

شان پن

سن :۵۸ سال
شان پن(Sean Penn) در سالِ ۱۹۸۸ به خشونتِ خانوادگی علیهِ مدونا (که در آن موقع همسرِ وی بود) متهم شد. مطابقِ‌ دعوی، پن مدونا را به صندلی بسته و سپس به او دهان بند زده و آنگاه برای خریدِ مشروباتِ الکلی از خانه خارج شده است. شایع است که وی پس از بازگشت، تنها پس از آنکه مدونا حاضر به انجامِ اعمالِ جنسی شده، او را باز کرده است.
منبع

برد پیت

سن :۵۵ سال
برد پیت (Brad Pitt) ، بازیگرِ مشهورِ فیلمِ Fight Club در سالِ ۱۹۸۸ متهم به عورت‌نمایی در مقابلِ سواره هایی شد که در بزرگراهِ Pacific Coast در کالیفرنیا در حالِ تردد بودند.
منبع

دیوید کاپرفیلد

سن :۶۳ سال
این شعبده بازِ‌ مشهور در سالِ ۲۰۰۷ متهم به آزارِ جنسیِ‌ زنان شد. پس از بررسی های هیأتِ عالیِ منصفه، مراجعِ ذیربط به این نتیجه رسیدند که ادله ی کافیِ معتبر جهتِ پیگیریِ اتهاماتِ کاپرفیلد وجود ندارد.
منبع

بن روتلیسبرگر

سن :۳۵ سال
در سالِ ۲۰۰۹، پس از آنکه یک زن ادعا کرد که این بازیکنِ راگبی به او در اتاقِ هتل تعرضِ جنسی کرده، پرونده ای مدنی علیهِ روتلیسبرگر(Ben Roethlisberger) تنظیم شد. در سالِ ۲۰۱۰، معلوم شد که این ورزشکار یک پرونده ی تعرضِ جنسیِ دیگر هم مفتوح دارد. برای هیچ یک از این اتهامات پرونده ی جزایی تشکیل نشد.
منبع

رومن پولانسکی

سن :۸۵ سال
این کارگردانِ معروفِ سینما پس از آنکه با یک دخترِ ۱۳ ساله روابطِ جنسیِ‌ رضایی برقرار کرد، به تجاوز به صغار، لواط و کودک‌آزاری متهم شد. برای اکثرِ این اتهامات منعِ تعقیب صادر شد و پلانسکی به اتهامِ تجاوز به صغار اقرار کرد. در دادگاه به آزادیِ مشروطِ او حکم شد، اما وقتی پلانسکی فهمید که قاضیِ پرونده قصد دارد با حبسِ او موجِ رسانه ای به راه بیندازد، به ایالاتِ متحده گریخت. منبع

مایک تایسون

سن :۵۲ سال
مایک تایسون (Mike Tyson) در سالِ ۱۹۹۲ و پس از تعرضِ جنسی به دختری ۱۸ ساله به نامِ دزیری واشینگتن (Desiree Washington)، که در آن زمان جدیدترین برنده ی مسابقاتِ ملکه ی زیباییِ سیاهپوستانِ رودآیلند (Miss Black Rhode Island) بود، به جرمِ تجاوز به عنف، سه سال را در زندان گذراند. منبع

آل گور

سن :۷۱ سال
در سالِ ۲۰۰۶، آل گور(Al Gore) ، فعالِ محیطِ زیست و معاون اولِ کلینتون، به دادنِ پیشنهادِ رابطه ی جنسی به یک ماساژورِ زن متهم شد. در ۲۰۱۰، وی از هرگونه تخلفی مبرا شد.
منبع

جیم موریسون

سن :۲۸ سال (متوفی ۱۹۷۱)
در ۱۹۶۹، جیم موریسون (Jim Morrison) به خاطرِ عورت‌نمایی پس از کنسرتی در میامی با گروهِ The Doors، دستگیر شد. او بعدها مجرم شناخته شد و با پرداختِ ۵۰۰۰۰ دلار وثیقه، از رفتن به زندان نجات یافت.
منبع

اسکار وایلد

سن :۴۶ سال (متوفی ۱۹۰۰)
این نویسنده به اتهامِ لواط و اعمالِ منافیِ عفت در ۱۸۹۵ مجرم شناخته شد. وی دو سال را در حبس گذراند.
منبع

توپاک شاکور

سن :۲۵ سال (متوفی ۱۹۹۶)
توپاک شاکور (Tupac Shakur) در ۱۹۹۳ به خشونتِ جنسی و لواط متهم شد. شاکور به داشتنِ روابطِ جنسی با زنی که او را به تعرض متهم کرده بود اعتراف کرد و به جرمِ بدرفتاریِ‌ جنسیِ درجه اول مجرم شناخته شد.
منبع

تامی لی

سن :۵۶ سال
تامی لی (Tommy Lee) ، درام‌نوازِ گروهِ Motley Crue، متهم است به اینکه در کنسرتی در ۱۹۹، در حالِ تعظیم اقدام به پایین کشیدنِ شلوار و عورت‌نمایی کرده است. او به خاطرِ این عمل ۱۶۴۷ دلار جریمه شد.
منبع

نلی

سن :۴۸ سال
نلی، خواننده ی رپ، در اکتبرِ ۲۰۱۷ در حینِ یک تورِ موسیقی در ایالتِ واشینگتن بازداشت شد. او به دنبالِ برخوردی که گفته می شود در اتوبوسِ تور اتفاق افتاده بود، به تجاوزِ درجه دو محکوم گردید. نلی بلافاصله آزاد شد، و در توئیترِ خود نوشت که «کاملاً بیگناه» است.
منبع

آنتونی کیدیس

سن :۵۶ سال
آنتونی کیدیس(Anthony Kiedis) ، خواننده ی گروهِ Red Hot Chili Peppers،‌ پس از اجرای کنسرتی در ۱۹۸۹ متهم به عورت‌نمایی و خشونتِ جنسی شد. او به جرمِ عورت‌نمایی محکوم به پرداختِ جریمه شد و برای اتهامِ خشونتِ جنسی استیناف کرد.
منبع

تاکر کارلسون

سن :۴۹ سال
در سالِ ۲۰۰۱، زنی از تاکر کارلسون، گزارشگرِ فاکس نیوز، به اتهامِ تجاوز به عنف شکایت کرد که بعدها کذبِ آن اثبات شد.
منبع

مریلین منسون

سن :۵۰ سال
مریلین منسون در سالِ ۱۹۹۴ به عورت‌نمایی متهم شد و در ۲۰۰۱ نیز یک نگهبانِ مرد او را به بدرفتاریِ جنسی متهم کرد. این اتهامات بعدها به عناوینِ سبکتری تقلیل یافت و بابتِ آن، منسون ۴۰۰۰ دلار جریمه شد.
منبع۱ و منبع ۲

پل روبنز

سن :۶۶ سال
در ۱۹۹۱، پل روبنز به خاطرِ عورت‌نمایی در حینِ نمایشِ تئاترِ بزرگسالان بازداشت شد. در ۲۰۰۳ روبنز متهم به پورنوگرافیِ کودکان شد. این اتهام بعدها به اعمالِ منافیِ عفت تقلیل یافت.
منبع

کوبی برایانت

سن :۴۰ سال
کوبی برایانت، بازیکنِ بازنشسته ی لیگِ بسکتبالِ حرفه ای، در سالِ ۲۰۰۳ متهم به تجاوز شد. این اتهام در نهایت در سالِ ۲۰۰۴ منعِ تعقیب خورد. با این حال، برایانت به داشتنِ رابطه ی جنسیِ رضایی با زنی غیر از همسرش اعتراف کرد.
منبع

جری لالر

سن :۶۹ سال
در ۱۹۹۳، جری لالر، کشتی‌کج کارِ آمریکاییِ پیشین، به لواطِ به عنف با یک دختربچه ی ۱۵ ساله متهم شد. بعدها برای این اتهام منعِ تعقیب صادر شد زیرا شاکی اذعان کرد که این اتهامات ساختگی بوده است.
منبع

آساپ باری

سن :27 سال
در نوامبرِ ۲۰۱۷ از آساپ باری (A$AP Bari ) ، از تأسیس‌کنندگانِ گروهِ هیپ هاپِ A$AP Mob، به اتهامِ تعرضِ جنسی شکایت شد. در ماهِ جولای، ویدیویی به صورتِ آنلاین منتشر شد که نشان می داد فردی که ظاهراً باری است سعی دارد زنی را به سکسِ دهانی مجبور می کند. این زن که نامش افشا نشده در شکوائیه ی خود بیش از یک میلیون دلار غرامت طلب کرده است.منبع

بیلی جو آمسترانگ

سن :۴۷ سال
بیلی جو آمسترانگ، خواننده ی گروهِ Green Day، در ۱۹۹۶ به دلیلِ عورت‌نمایی بازداشت گردید.
منبع

تی. جی. میلر

سن :۳۸ سال
در دسامبرِ ۲۰۱۷، زنی ناشناس تی. جی. میلرِ کمدین را متهم کرد که وقتی با هم در دانشگاه بوده اند به او تعرضِ جنسی کرده و راهِ نفسش را بند آورده است. به گفته ی او، میلر حداقل دو برخوردِ خشن با او داشته است. این زن با اینکه نهایتاً شرحِ ماوقع را به حراستِ دانشگاه گزارش کرده بود، اما این موضوع هیچگاه حل و فصل نشد. میلر این ادعاها را تکذیب کرده است.منبع

جیم براون

سن :۸۳ سال
بازیکنِ لیگِ فوتبالِ حرفه ایِ آمریکا، جیم براون، در سالِ ۱۹۸۵ متهم به تجاوز و تعرضِ جنسی گردید. بعدها برای این اتهامات منعِ پیگرد صادر شد.
منبع

ارول فلین

سن :۵۰ سال (متوفی : ۱۹۵۹)
این بازیگرِ سینما در ۱۹۴۲ متهم به تجاوز به صغار شده بود. وی بی‌گناه تشخیص داده شد، اما بدنامیِ حاصله بر زندگیِ حرفه ایِ وی تأثیرِ منفی گذاشت.
منبع

جفری جونز

سن : ۷۳ سال
جفری جونز، بازیگرِ فیلمِ Ferris Bueller's Day Off (مرخصیِ فریس بولر)، متهم به پورنوگرافیِ کودکان است. وی حاضر نشد در برابرِ این اتهامات از خود دفاع کند و با این حال، به پنج سال آزادیِ مشروط محکوم شد. او اکنون یک مجرمِ جنسیِ باسابقه محسوب می شود.
منبع

اول درتی باستارد

سن :۳۶ سال (متوفی : ۲۰۰۴)
او که رپرِ گروهِ Wu-Tang Clan بود، در سالِ ۱۹۹۸ به خاطرِ عورت‌نمایی از هتلی در آلمان اخراج شد. گفته می شود که وی در بالکنِ خود عریان ایستاده بوده است.
منبع

جوزف سیمونز

سن :۵۴ سال
جوزف سیمونز با نامِ هنریِ رِو ران (Rev Run) در ۱۹۹۱ به تجاوزِ جنسی متهم شد اما بعدها قرارِ منعِ تعقیب برایش صادر گشت.
منبع

مایکل جکسون

سن :۵۱ سال (متوفی : ۲۰۰۹)
مایکل جکسون در ۱۹۹۳ از سوی مادرِ یک پسربچه ی ۱۳ ساله به کودک‌آزاری متهم شد. در ۱۹۹۴ دادگاهِ مدنی با توافقی بینِ جکسون و شاکی خاتمه یافت. در ۲۰۰۳، جکسون به هفت فقره تجاوز به کودک متهم شد و در ۲۰۰۵بیگناه شناخته شد.
منبع ۱ و منبع ۲

مارو آلبرت

سن :۷۷ سال
مارو آلبرت در ۱۹۹۷ به لواطِ به عنف و تعرض و ضرب و شتمِ جنسی متهم شد. وی در نهایت اتهامِ تعرض را پذیرفت و ۱۲ ماه حبسِ تعلیقی خورد.

سین کینگستون

سن :۲۷ سال
سین کینگستون از سوی زنی که در ۲۰۱۰ با او در اتاقِ هتل ملاقات کرده بود، به تعرضِ جنسی متهم شد. پلیس ادعاهای این زن را فاقدِ اعتبار تشخیص داد و لذا پرونده ای برای آن تشکیل نشد.
منبع

چارلی پارکر

سن :۳۵ سال(متوفی: ۱۹۵۵)
چارلی پارکر،‌ اسطوره ی موسیقیِ‌ جاز، در ۱۹۴۶ به عورت‌نمایی متهم شد، اما بعدها برای او منعِ تعقیب صادر گشت.
منبع

نیک کارتر

سن :۳۹ سال
نیک کارتر، خواننده ی گروهِ‌ Backstreet Boys در نوامبرِ ۲۰۱۷ از سوی ملیسا شومن،‌ عضوِ گروهِ موسیقیِ Dream، به تجاوز متهم شد. به گفته ی شومن، این تعرضِ جنسی در ۲۰۰۲ اتفاق افتاده، اما در آن موقع آن را پیگیری نکرده زیرا از تأثیراتِ احتمالیِ آن بر حرفه ی هنری اش می ترسیده. شومن در فوریه ی ۲۰۱۸ گزارشی را تسلیمِ پلیس کرد. بعد از برملا شدنِ این خبر، کاتر در واکنش گفته بود که از شنیدنِ آن «بسیار شوکه و ناراحت» شده است و هیچ به یاد ندارد که بینِ آن دو رابطه ای تحمیلی صورت گرفته باشد.

جورج بست

سن :۵۹ سال (متوفی : ۲۰۰۵)
جورج بست، بازیکنِ فوتبال، در 2005 به کودک‌آزاری متهم شد اما بعدها منعِ تعقیب برایش صادر شد.
منبع

مایک میلز

سن :۶۱ سال
باس‌نوازِ گروهِ R.E.M، مایک میلز، در اوایلِ دهه ی ۱۹۸۰ به علتِ عورت‌نمایی دستگیر شد.
منبع

الکس دا سیلوا

سن :۴۹ سال
الکس دا سیلوا، طراحِ رقصِ مسابقاتِ So You Think You Can Dance، به چهار فقره تجاوزِ به عنف، دو فقره اقدام به تجاوز، و دو فقره دخول با استفاده از یک شیءِ خارجی متهم شد. وی گناهکار شناخته و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
منبع

بروس وبر

سن :۷۳ سال
مدلی به نامِ جیسون بویس (Jason Boyce) در دسامبرِ ۲۰۱۷ از بروس وبر، عکاسِ آمریکایی شکایت کرد، با این اتهام که وبر برای گرفتنِ عکسی در سالِ ۲۰۱۴ او را وادار کرده خود را برهنه کند و بدنِ خود را لمس کند. بعداً هم از وی بوسه گرفته است. چند روز بعد، مدلِ دیگری به نامِ مارک ریکتسون نیز گفت که وبر برای او مزاحمتِ جنسی ایجاد کرده است.
منبع

هنری ساموئل (سیل)

سن :۵۴ سال
هنری ساموئل، معروف به Seal، در ژانویه ی ۲۰۱۸از سوی بازیگری به نامِ تریسی بیردسال (Tracey Birdsall) به بدرفتاریِ جنسی متهم شد. طبقِ ادعای بیردسال، این رخداد در پاییزِ ۲۰۱۶رخ داده است، زمانی که وی (که آن موقع همسایه ی سیل بود) به منزلِ سیل می رود تا همزنِ سالادش را پس بگیرد. بیردسال گفته است که این خواننده ناگهان به او حمله ور شده و ضمنِ گفتنِ حرفهای رکیک درباره ی پوششِ او، شروع به دست‌مالیِ او کرده است.
کلانتریِ شهرِ لس آنجلس در خصوصِ خشونتِ جنسیِ سیل تحقیقات را شروع کرده است. با این حال وی این اتهامات را تکذیب کرده است.
منبع

ملانی مارتینز

سن :۲۴ سال
تیموثی هلر (Timothy Heller)،‌ از دوستانِ ملانیا مارتینز، در توئیتی وی را به تجاوز متهم کرد. مارتینز در پاسخ گفته است که هلر «با کاری که با هم کردیم اصلاً مخالف نبود.»

منبع

جان هیلی

جان هیلی، از تهیه کنندگانِ آثارِ موسیقاییِ‌ کمپانیِ دیزنی، در دسامبرِ ۲۰۱۷متهم به سه فقره کودک‌آزاری شد. طبقِ دعوی، این کودک‌آزاری ها ده سال پیش انجام شده بود. هیلی تا کنون این اتهام را نپذیرفته است؛ اما در صورتِ محکومیت، وی باید نه سال را پشتِ میله های زندان سپری کند.
منبع

جس کلیف

جس کلیف، از طراحانِ بازیِ معروفِ کانتر استرایک (Counter-Strike)، در فوریه ی ۲۰۱۸ در شهرِ سیاتل دستگیر شد. اتهامِ او پرداختِ پول به یک دخترِ ۱۶ ساله برای رابطه ی جنسی بوده است؛ وی گفته گمان می کرده آن دختر ۲۳ ساله است. به گفته ی این دختر، کلیف بدونِ رضایتِ او از او فیلم هم گرفته است.
منبع

مطالب مرتبط