روایتی تاریخی از عملیات های پرچم دروغین آمریکا برای جنگ افروزی ها
۲۹ خرداد ۱۳۹۸
واکنش جدید ترامپ به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران
۲۹ خرداد ۱۳۹۸
روایتی تاریخی از عملیات های پرچم دروغین آمریکا برای جنگ افروزی ها
۲۹ خرداد ۱۳۹۸
واکنش جدید ترامپ به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران
۲۹ خرداد ۱۳۹۸

درآمد در آمریکا و حقوق مشاغل مختلف چقدر است؟

در این مطلب ما به موضوع درآمد در آمریکا پرداخته ایم و تلاش کرده ایم به همه سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم. البته پیشنهاد می کنیم در کنار این مطلب مطالب مربوط به هزینه های زندگی و مالیات در آمریکا را مطالعه کنید درآمد متوسط موقعیت های شغلی مختلف در برخی از کمپانی های بزرگ و معروف آمریکا را ارائه می دهیم که مربوط به مشاغل مختلف، کارفرمایان، کارمندان و تجزیه و تحلیل داده‌های شغلی است.

درآمد در ایالات متحده آمریکا توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده به دو صورت درآمد خانوار و درآمد شخصی اندازه‌گیری می‌شود. از آنجا که در حال حاضر در ۴۲٪ خانوارها (عمدهٔ آنهایی که با دارا بودن ۵۷،۶۵۸ دلار در سال جزء ۴۰٪ بالای جامعه از نظر درآمدی قرار می‌گیرند) دو نفر به کسب درآمد می‌پردازند، تفاوت میان درآمد خانوار و شخصی قابل توجه است.

تفاوت آنگاه کاملاً آشکار می‌شود که درصد خانوارهای دارای درآمد ۶ رقمی را با درآمد افراد مقایسه کنیم. در سال ۲۰۰۶، درآمد ۱۷٫۳٪ خانوارها بیش از یکصدهزار دلار در سال بود. حال آنکه این درصد برای افراد اندکی کمتر از ۶٪ بود. بطور کلی میانهٔ درآمد خانوارها در آن سال ۴۶٬۳۲۶ دلار و میانهٔ درآمد شخصی (تنها شامل افراد بالای ۲۵ سال) ۳۲٬۱۴۰ دلار بود. و این یعنی ۵۰ درصد مردم آمریکا زیر ۳۲ هزار دلار درآمد دارند.

 

فهرست

میانگین درآمد یک خانواده آمریکایی چقدر است؟

درآمد خانه وار نوعی استاندارد اقتصادی است که به جمع درآمد تمامی افرادی که در یک خانه زندگی می کنند؛ یا گروه های بزرگتری از افراد ساکن در یک منطقه، شهر و یا تمام کشور اطلاق می شود. دولت ایالات متحده و نهادهای خصوصی غالبا از این استاندارد برای تشریح جایگاه اقتصادی هر خانوار و یا بررسی سیر اقتصادی آن استفاده می کنند.

یکی از مولفه های اصلی اندازه گیری درآمد، میانگین کل درآمد واقعی مجموع خانوار ها با احتساب نرخ تورم است؛ به این معنی که درآمد نیمی از کل خانوارها بیشتر از سطح میانگین و درآمد نیمی از آنان کمتر از سطح میانگین قرار می گیرد. بر اساس گزارشات Census در سال ۲۰۱۷ این رقم ۳۸۲/۶۱ دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۶ که دومین سال پیاپی صاحب رکورد افزایش درآمد محسوب می شد؛ ۱۰۶۳ دلار یا ۸/۱ درصد افزایش داشت. این رقم در سال ۲۰۱۶، ۳۰۹/۶۰ دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۵، ۸۳۳/۱ دلار یا ۱/۳ درصد افزایش داشت و به همین ترتیب در سال ۲۰۱۵، میانگین درآمد ۴۷۶/۵۸ دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۴، ۸۶۳/۲ دلار یا ۱/۵ دلار افزایش داشت.

 

میانگین درآمد چیست؟

میانگین درآمد رقمی است که درآمد نیمی از مردم بیش از آن و درآمد نیمی از مردم کمتر از آن است. در حقیقت این رقم برای بررسی وضعیت مردم آمریکا نسبت به سایر روش های محاسبه ای روش قابل اعتمادتری به شمار می رود. البته در این روش، درآمد نجومی تعداد بسیار کمی از افراد (مثل طبقه ی نوظهور بیلیونرهای آمریکایی) باعث افزایش میانگین درآمد می شود؛ به همین دلیل درآمدی که در محاسبات به دست می آید از درآمد واقعی مردم بهتر به نظر می رسد.

بطور کلی جواب کوتاه به این سوال این است که بنا به آخرین گزارش دفتر آمار کارگری، درآمد یک خانوار نه یک نفر شهروند آمریکایی متوسط آمریکایی برابر ۷۴.۶۶۴ دلار و این رقم برای افراد ۳۲ هزار دلار است

از آن جا که درآمد یک خانوار الزاما تنها از یک منبع به دست نمی آید، می توان این آمار را بر حسب منابع درآمدی متفاوتی که آن خانواده ممکن است داشته باشد، بیان نمود. بعنوان مثال، بعضی از خانواده ها بخش اعظم درآمد خودشان را از طریق دستمزدی که می گیرند بدست می آورند، در حالی که درآمد بعضی دیگر از طریق مشاغلی است که خودشان صاحب آن می باشند. و بعضی دیگر هم به درآمدهای بازنشستگی مانند بیمه تامین اجتماعی متکی هستند.

همان طور که گفته شد، در این جا منابع درآمدی یک خانوار متوسط به صورت جزئی آورده شده است:

منبع درآمدیمتوسط درآمدی خانوادهمیزان درصد نسبت به درآمد متوسط خانواده
دسمتزدها و حقوق ها۵۷.۳۱۹
دلار
۷۶/۸ درصد
خود اشتغالی۶.۲۷۰
دلار
۸/۴ درصد
بیمه
تامین اجتماعی، بیمه خویش فرما، و بازنشستگی کشوری
۸.۰۰۱ دلار۱۰/۷ درصد
سود بانک، سود سهام، اجاره و دیگر دارایی ها۱۷۵/۱
دلار
۲/۳ درصد
مددکاری
اجتماعی، برنامه کمکی تغذیه
۵۱۹ دلار۰/۷ درصد
بیمه بیکاری و کارگری، صندوق خدمات کشوری و
لشگری
۴۴۴
دلار
۰/۶ درصد
دیگر
درآمدها
۳۶۰ دلار۰/۵ درصد
مجموع۷۴.۶۶۴
دلار
۱۰۰ درصد

 

فهرست میانگین درآمد (SSA)

طبق محاسبات SSA (از طریق محسابه ی داده های حقیقی) میانگین دستمزد در سال ۲۰۱۷، ۵۲ هزار دلار بود.

(میانگین دوم که از ضرب میانگین درآمد سالیانه ی گذشته در ما به التفاوت سالانه ی دستمزدها به دست می آید ۵۰ هزار دلار بود.)

 

۵۰ درصدی های متوسط

کسانی که سالانه کمتر از ۳۰ هزار دلار درآمد دارند ۴۸.۶ درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند یعنی حدود نصف جمعیت آمریکا!

خط فقر تعیین شده برای یک خانواده ی چهار نفره در سال ۲۰۱۸، ۲۵ هزار دلار بوده است (این رقم برای اهالی آلاسکا ۳۱ هزار دلار و برای اهالی هاوایی ۲۹ هزار دلار بوده است).

این آمار از داده های SSA جمع آوری شده است، اما به معنی میانگین درآمد اقشار مذکور نیست. مثلا میانگین درآمد یک درصدی های بالای جامعه ۲۵۰ هزار دلار در سال نیست، بلکه این به معنی است که اگر کسی می خواهد جزو یک درصدی ها باشد باید حداقل بیش از ۲۵۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

نام ایالت حداقل درآمد مورد نیاز
میسوری $۹۳,۳۴۵
مونتانا $۱۰۹,۰۹۵

پیشنهاد میشود به منظور اینکه تخمین دقیق تری از شرایط زندگی و محاسبه درآمد ها داشته باشید مطلب “مالیات ها در آمریکا” را مطالعه کنید

 

حداقل درآمد مورد نیاز برای فراهم کردن یک زندگی شاد در ایالت های مختلف آمریکا :

میانگین حقوق کارگران آمریکایی

حقوق متوسط کارگران آمریکایی چقدر است؟ حقوق بر حسب جنسیت، میزان تحصیلات، حرفه، صنعت، محل کار کارگر، نژاد و دیگر عوامل متفاوت می باشد. این جا اطلاعاتی در مورد حقوق متوسط در بر حسب عوامل مختلف بررسی شده و ماشین حساب هایی جهت تعیین کردن حقوق برای حرفه های مختلف ارائه شده است.

بنا به آمار اداره کار (BLS) به ازای یک هفته کاری ۴۰ ساعته دستمزد میانگین برای کارگران در ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در هفته معادل است با ۹۰۵ دلار که در سال برابر ۴۷.۰۶۰ دلار می باشد. دستمزدها ۷/۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته اند.

با این وجود، حقوق ها می توانند بطور قابل توجهی بر اساس نوع کار و محل انجام کار متفاوت باشند. حقوقی که ممکن است در یک مکان، خوب در نظر گرفته شود ممکن است در یک مکان دیگر خوب نباشد. بعنوان مثال کسانی که در شغل های تخصصی، مدیریتی و دیگر حرفه های مرتبط مشغول به کار می باشند سالانه ۶۶.۸۲۰ دلار درآمد دارند در حالی که کسانی که در شغل های خدماتی مشغول بکار می باشند سالانه حقوق متوسطی برابر با ۳۰.۵۲۴ دلار دارند.

درآمد شغل ها در شهرهای بزرگ که هزینه زندگی در آن ها بالاست بیشتر از شغل هایی است که در مناطق حومه ای واقع شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره حقوق متوسط بر حسب عواملی مانند جنسیت، تحصیلات و غیره ادامه مطالب را دنبال کنید.

اخیرا اداره امور کار ایالات متحده (BLS) گزارش خود درباره درآمد های معمول هفتگی کارگران حقوق بگیر و دستمزد بگیر را منتشر کرده است. بنا به آمار مالی سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸؛ این اداره اظهار می کند که یک کارگر و یا کارمند تمام وقت بطور پایه درآمدی معادل ۹۰۰ دلار در هفته داشته است. اگر یک هفته کاری را ۴۰ ساعت در نظر بگیریم، درآمد تقریبی در مدت یک سال برابر خواهد بود با ۴۶.۴۸۰ دلار. این مقدار ۵ درصد رشد را نسبت به آمار سال قبل نشان می دهد.

تغییرات سال به سال در درآمد متوسط

با استفاده از آمار فصلی، علاوه بر افزایش ۵ درصدی نسبت به سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۷ ، درآمد هفتگی ۸۹۷ دلاری در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ ، ۶/۲ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵ درصدی درآمد بین سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خیلی بیشتر از افزایش سال به سال آن در سال های اخیر می باشد. درآمد هفتگی متوسط ۸۵۴ دلار در سه ماه آخر سال ۲۰۱۷ تنها ۹/۰ درصد نسب به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ رشد داشته است که به دلار امروزی برابر با ۹۵۴ دلار می باشد. این مقدار نسبت به درامد ۸۲۲ دلاری در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ ، ۹/۲ درصد رشد داشته است. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ ، میزان درآمد هفتگی ۷۷۱ دلاری بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ ، ۴/۱ درصد رشد داشته است.

چه فاکتورهایی بر درآمد میانگین تاثیر می گذارند؟

مردم مختلف بر حسب عوامل متفاوت در زندگی شان مانند سطح تحصیلی، نژاد، سن و جنسیت، درآمد های متفاوتی دارند.

بعنوان مثال، ۱۰ درصد از کارمندان تمام وقت که پایین ترین درآمد را دارند و بالاترین مدرک تحصیلیشان دیپلم می باشد، در بهترین حالت در هفته ۴۲۱ دلار درآمد دارند. و این میزان در سال به ۲۱.۸۲۹ دلار می رسد. ۱۰ درصدی که پایین ترین درآمد را دارا هستند و مدرک تحصیلی شان لیسانس می باشد، در هفته ۶۶۵ دلار و در سال ۳۴.۵۸۰ دلار درآمد دارند. این مساله در مورد افرادی با درآمدهای بالا نیز صدق می کند، یعنی ۱۰ درصد از افراد که بالاترین درآمد را دارا می باشند. برای افرادی با مدرک دیپلم سقف درآمدی در هفته برابر است با ۱.۵۳۴ دلار و در سال این میزان به ۷۹.۷۶۸ دلار می رسد. برای افرادی با مدرک لیسانس متوسط درآمد در هفته برابر با ۲.۶۹۶ دلار در هفته ( و ۱۴۰.۱۹۲ دلار در سال) می باشد.

تحصیلات به هیچ وجه تنها عاملی نیست که بر درآمد متوسط تاثیر می گذارد. درست است که بعضی موارد را که تحصیلات در درآمد تاثیر داشته بتوان تا حدی پذیرفت اما بقیه موارد نمونه هایی از تعصب به یک نهاد و یا سازمان است.

تفاوت درآمد میانگین بر حسب نژاد

BLS در گزارش خود، با نگاهی که بر درآمد چهار نژاد متفاوت داشته، تفاوت های درآمدی که بر حسب نژاد وجود دارد را بررسی کرده است و آن ها را این طور تقسیم بندی کرده است: سفید، سیاه یا آفریقایی آمریکایی تبار، آسیایی و هیسپانیک یا لاتین تبار. تفاوت ها کاملا قابل توجه است.

درحالی که درآمد متوسط برای یک هفته و برای تمامی نژاد ها برابر با ۹۰۰ دلار می باشد، برای کارمندان سفید پوست تمام وقت، این مقدار در هفته برابر با ۹۳۱ دلار (حدود ۴۸.۴۱۲ دلار در سال) می باشد و برای کارمندان آسیایی تمام وقت این مقدار در هفته به ۱.۰۹۵ دلار (حدود ۵۶.۹۴۰ در سال) می رسد. با این وجود، درآمد متوسط هفتگی سیاه پوستان و یا آفریقایی آمریکایی تبارها برابر است با ۷۱۲ دلار، که درسال برابر با ۳۷.۰۲۴ دلار می شود. و کارگران تمام وقت هیسپانیک یا لاتین تبار – که دومین جمعیت از کارگران تمام وقتی که جمعیتشان بالغ بر ۴۶/۲۰ میلیون می شود هستند – در هفته درآمدی بالغ بر ۶۸۴ دلار را کسب می کنند که در یک سال برابر با ۳۵.۵۶۸ دلار می شود.

در سنین بالاتر کارگران تمام وقت سیاه پوست، هیسپانیک و اسپانیایی تبار سعی در رسیدن به سطحی از درآمد رو به رشدی را دارند که کارگران تمام وقت سفید پوست از آن برخوردار هستند. کارگران سیاه پوست و آفریقایی آمریکایی تبار که پایین ترین دستمزد را دارند، در یک هفته ۳۹۵ دلار و یا کم تر درآمد کسب می کنند این در حالی است که کارگران هیسپانیک و لاتینی تبار در هفته درآمدی بیش تر از ۳۹۹ دلار ندارند. البته، سفید پوستانی که کم ترین درآمد را دارا می باشند و ۱۰ درصد از کل جمعیت کارگران سفید پوست را تشکیل می دهند در هفته درآمدی معادل ۴۶۰ دلار را کسب می کنند. سفید پوستانی که از بالاترین درآمد ها برخوردار می باشند در هفته درآمدی برابر با ۲.۲۷۸ دلار دارند که این درآمد در طی یک سال در گروه درآمدهای شش رقمی قرار می گیرد و به ۱۱۸.۴۵۶ دلار می رسد، کارگران سیاه پوست و آفریقایی آمریکایی تبار با درآمد بالا، درآمدی معادل با ۱.۶۵۵ دلار در هفته (۸۶.۰۶۰ دلار در سال) را دارا می باشند و کارگران هیسپانیک و لاتین تبار پردرآمد هم نیز در هفته ۱.۵۷۰ دلار (۸۱.۶۴۰ دلار در سال) درآمد کسب می کنند.

حقوق متوسط بر اساس جنسیت

BLS گزارش می کند که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ مردان حقوق متوسط معادل با ۵۲.۲۰۸ دلار در سال را کسب کرده اند، در حالی که زنان تنها ۴۱.۹۱۲ دلار یا ۳/۸۰ درصد مبلغی که مردان کسب کرده اند حقوق دریافت کرده اند.

نژاد و قومیت نقش مهمی در حقوق مردان و زنان ایفا می کند. بعنوان مثال زنان سفید پوست ۸۰ درصد همتایان مرد خودشان در همان حرفه حقوق دریافت می کنند این در حالی است که زنان سیاه پوست ۸/۹۱ درصد همتایان مرد خود حقوق دریافت کرده اند.

با این وجود، مردان سیاه پوست حقوق میانگین ۴۰.۱۴۴ دلار را دریافت میکنند که ۷۴.۷ درصد حقوقی است که مردان سفید پوست دریافت می کنند (۵۳.۷۱۶ دلار). این تفاوت برای زنان مقداری کم تر است. درآمد متوسط زنان سیاه پوست ۸/۸۵ درصد (۳۶.۸۶۸ دلار) درآمد متوسط زنان سفید پوست (۴۲.۹۵۲ دلار) می باشد. BLS همچنین در گزارش خود اطلاعاتی درمورد کارگران آسیایی و لاتین تبارها بدست می دهد و بیان میکند که آن ها بترتیب ۳۶.۱۹۲ دلار و ۶۰.۱۶۴ دلار درآمد متوسط سالیانه کسب می کنند.

حقوق متوسط بر حسب سن

یکی از عوامل شکاف در درآمدها که تا اندازه ای قابل فهم تر بنظر می رسد، سن و سال می باشد. سه دسته سنی که BLS برای مورد بررسی قرار دادن درآمدهای هفتگی از آن ها استفاده می کند دسته ۱۶ الی ۲۴ سال، دسته ۲۵ الی ۵۴ سال و دسته ۵۵ سال به بالا می باشند. جوان ترین دسته سنی که اغلب کم ترین سطح درآمدی و ورودی را دارا می باشد در هفته درآمد ۵۸۱ دلار، و در سال حدود ۶۰.۱۶۰ دلار را دریافت می کند. درآمد میانگین که هر هفته توسط دسته سنی ۲۵ الی ۵۴ سال دریافت می شود بطور قابل توجهی با افزایش به مبلغ ۹۲۴ دلار می رسد که این مبلغ در هر سال برابر با ۴۸.۰۴۸ دلار می شود. و بالاخره کسانی که در دسته سنی ۵۵ سال به بالا قرار دارند در هفته ۱.۰۱۵ دلار و در سال ۵۲.۷۸۰ دلار درآمد کسب می کنند.

درآمد متوسط بر حسب تحصیلات

داده های BLS به روشنی این نکته را آشکار می سازند که داشتن تحصیلات بیشتر باعث درآمد بیشتر خواهد بود. کارگران ۲۵ ساله که فاقد مدرک دیپلم می باشند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، ۳۰.۰۵۶ دلار درآمد متوسط سالیانه داشته اند. این در حالی است که در همین مدت کارگرانی که مدرک دیپلم دارند اما مدرک دانشگاهی ندارند درآمدی برابر با ۳۸.۴۲۸ دلار داشته اند. و بالاخره دارندگان مدرک دانشگاهی که حداقل لیسانس دارند سالانه حقوقی برابر ۷۰.۲۰۰ دلار دارند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک عالی (استاد دانشگاه یا مدرک فوق لیسانس یا بالاتر) درآمد متوسط ۸۱.۸۴۸ دلار کسب می کنند.

تفاوت درآمد میانگین بر اساس زمینه شغلی

زمینه ای که شما در آن کار می کنید و کاری که شما در آن زمینه دارید تاثیر زیادی بر درآمدی که شما از آن بدست می آورید دارد. درآمد متوسط هفتگی برای مدیران مشاغل و امور مالی برابر با ۱.۳۸۴ دلار و یا ۷۱.۹۶۳ دلار در سال می باشد. کارگران خدماتی بر خلاف کار سختی که انجام می دهند درآمد متوسط هفتگی ۵۷۴ دلار را کسب می کنند که در سال به کم تر از ۳۰.۰۰۰ دلار می رسد.

کارمندان مشاغل تمام وقتی که با فروش مرتبط هستند درهفته ۸۲۶ دلار و در سال ۴۲.۹۵۲ درآمد دارند. افرادی که در زمینه های مرتبط با نصب، نگهداری و تعمیرات مشغول به کار هستند درآمد هفتگی ۹۵۷ دلار و ۴۹.۷۶۴ دلار در سال را دارا می باشند.

درآمد میانگین در برابر ارزش خالص دارایی متوسط

گرچه درآمد مهم است، اما تمام داستان وضعیت مالی یک شخص یا خانواده را توضیح نمی دهد. به همین دلیل است که درآمد میانگین یک شخص معمولا با ارزش دارایی متوسط او کاملا متفاوت می باشد.

ارزش خالص دارایی یک شخص برابر است با دارایی های او منهای بدهایی او و هرچقدر که بدهی های او بیشتر باشد ارزش خالص دارایی او کم تر است. به این دلیل است که در حالی که درآمد متوسط یک کارگر که سنی بین ۲۵ الی ۳۴ سال دارد در هفته برابر با ۸۲۰ دلار و در سال به ۴۲.۶۴۰ دلار می رسد اما هنوز ارزش دارایی یک آمریکایی زیر ۳۵ سال کم تر از ۱۱۰۰۰ دلار می باشد. یک شخص جوان که درآمدی کم تر از درآمد میانگین بدست می آورد ممکن است به اندازه کافی برای دارا شدن یک خانه سن نداشته باشد اما بطور بالقوه ای می تواند صد ها هزار دلار به بدهی وام دانشجویی اضافه کند و در ضمن بعید است که ارزش خالص دارایی بالایی داشته باشد.

نابرابری اقتصادی منطقه‌ای در میانگین درآمد

اگرچه بررسی نمودارهای مربوط به درآمد سرتاسر کشور می تواند اطلاعات مفیدی به ما بدهد، اما نگاهی دقیق تر به داده های اطلاعاتی می تواند ما را به سمت زوایای جالب تری سوق بدهد؛ از جمله شکاف عمیقی که میان بخش های جغرافیایی ثروتمند و فقیر جامعه وجود دارد.

شمال شرقی آمریکا ثروتمندترین منطقه در سرتاسر ایالات متحده محسوب شده و همچنین ثروتمندترین ایالت کشور بر اساس محاسبه ی میانگین درآمد یعنی ایالات دلاور را نیز در خود جای داده است. میانگین درآمد خانه وار در این ایالت ۳۸۲/۸۳ دلار است؛ یعنی ۲۲ هزار دلار بیشتر از میانگین کل درآمد ملی.

آمریکایی های ساکن مناطق غربی با میانگین ۶۹ هزار دلار درآمد سالانه وضعیتی مشابه با سکنه ی مناطق شمال شرقی دارند. ساکنان ایالت نفتخیز آلاسکا با میانگین درآمد ۲۳۱/۷۲ دلار از وضع نسبتا خوبی برخوردارند. اهالی غرب میانه با ۶۳ هزار دلار میانگین درآمد سالانه کمی از آلاسکایی ها عقب تراند و از میان ایالات این بخش بیشترین دستمزد را مردم مینوستا دریافت می کنند؛ چیزی حدود ۹۲۰/۷۱ دلار.

پایین ترین نرخ میانگین درآمد خانوار با ۱۷۴/۵۱ دلار درآمد سالانه متعلق به بخش های جنوبی کشور است. این منطقه سه ایالت از ۵ ایالت فقیر ایالات متحده را در خود جای داده: لوئیزیانا، می سی سی پی و آرکانزاس که در این بین کمترین میزان میانگین درآمد سالانه ی خانه وار متعلق به مردم می سی سی پی است؛ چیزی حدود ۴۳ هزار دلار.

درآمد سالانه لازم برای اینکه در آمریکا جزو طبقه متوسط محسوب شوید

اداره ی آمارِ آمریکا نظرسنجیِ خود موسوم به جامعه ی آمریکا در ۲۰۱۶ (۲۰۱۶ American Community Survey) را منتشر کرد؛ یک نظرخواهیِ سالانه که
وضعیتِ اقتصادی، اجتماعی و مسکن را در میانِ شهروندانِ آمریکا موردِ‌ ارزیابی قرار
می دهد.

برپایه ی این نظرسنجی، متوسطِ درآمدِ ملی در آمریکا به ۵۹۰۳۹ دلار افزایش یافته است؛ که نسبت به سالِ قبل ۳,۲ درصد افزایش داشته است و بالاترین میزانِ درآمدِ قشرِ متوسطِ آمریکا تا به امروز بوده است، و رکوردِ قبلی یعنی ۵۸۶۵۵ دلار را که مربوط به ۱۹۹۹ بوده، زده است. (همه ی این ارقام با توجه به تورّم تعدیل شده اند).

علیرغمِ این افزایشهای ناچیزِ درآمدی، دایره ی شمولِ قشرِ طبقه ی متوسطِ آمریکا چندین دهه است که رو به کوچک شدن است، با این حال اکثرِ مردم خود را جزئی از آن می دانند، ولو اینکه از نظرِ فنی چنین نباشد.

بر اساسِ تعریفِ مرکزِ Pew، کسانی که درآمدِ آنها ۶۷ تا ۲۰۰ درصدِ متوسطِ درآمد (۳۹۵۶۰ دلار تا ۱۱۸۰۸۰ دلار در سالِ ۲۰۱۶) باشد، جزءِ طبقه ی متوسط هستند؛ بنابراین تنها حدودِ نیمی از آمریکایی ها می توانند خود را جزءِ این قشر بدانند. خانوارهای کم‌درآمدتر ۲۹درصدِ مردم را و الباقی را پردرآمدها تشکیل می دهند.

اما این کلیتِ قضیه است.

معیارِ هر ایالتی برای درآمدِ طبقه ی متوسط متفاوت است. برای مثال، در می‌سی‌سی‌پی شخصی که ۴۱۷۵۴ دلار درآمد داشته باشد درست در طبقه ی متوسطِ آن ایالت جای می گیرد، اما در نیویورک، کسی که همان مقدار درآمد داشته باشد، از سطحِ درآمدِ متوسط باز می ماند.

در نقشه ی فوق کاوش کنید تا بفهمید برای اینکه در هر ایالت جزءِ قشرِ متوسط باشید باید چقدر پول در بیاورید (طبقِ آخرین داده‌های اداره ی آمار).

میزان درآمد در آمریکا به گونه ایست است که در سان فرانسیسکو، یک خانواده ی چهار نفره با ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد «کم‌درآمد» محسوب می شود.

اجاره‌بها در برخی از شهرهای آمریکا آنچنان بالاست که خانواده هایی که بیش از متوسطِ درآمدِ ملی هم درآمد دارند باز به کمکهای دولتِ فدرال برای تأمینِ مسکن نیاز پیدا می کنند.

در سان فرانسیسکو، یک خانواده ی چهار نفره با درآمدی بالغ بر ۱۰۵۰۰۰ دلار در سال، به موجبِ بندِ هشتِ قانونِ مسکن، مشمولِ بنهای یارانه ای می شود. در نیویورک، لس آنجلس، بوستون و واشینگتن دی.سی، یک خانواده ی چهارنفره با ۷۰۰۰۰ دلار یا حتی بالاتر می تواند مشمولِ این بند گردد. با این حال ضمانتی وجود ندارد که خانواده ها از این حمایتها برخوردار گردند.

وزارتِ مسکن و توسعه ی شهری جمعه ی گذشته محدوده های درآمدیِ سالِ ۲۰۱۷ را اعلام کرد، که مشخص می کند چه کسانی واجدِ شرایطِ دریافتِ انواعِ کمکهای مسکن از سوی دولت هستند، اعم از یارانه های انتخابِ مسکنِ بندِ ۸ و مسکنِ عمومی برای نیازمندان، سالخوردگان و معلولان و … .

این محدوده ها بر اساسِ درصدِ متوسطِ درآمد(میزان درآمد در آمریکا)، تعدادِ اعضای خانواده و موقعیتِ مکانی تعیین می گردد و به سه گروه تقسیم می شود: پایین (۸۰ درصدِ درآمدِ متوسط)، خیلی پایین (۵۰ درصد)، و شدیداً پایین (۳۰درصدِ متوسطِ درآمد یا خطِ فقرِ فدرال،‌ هر کدام که بزرگتر باشد).

در برخی شهرها، محدوده های درآمدی بسیار بالاست. اما درآمدِ پایین داشتن الزاماً شما را از مسکنِ عمومیِ دولتی یا طرحهای بن‌محورِ بندِ ۸ برخوردار نمی کند.

ائتلافِ ملیِ مسکنِ کم‌درآمدها (NLIHC) با نظرسنجی از آژانسهای مسکنِ عمومی دریافته است که بیش از نیمی از آنها لیستِ انتظارِ طرحهای بن‌محورِ خود را به روی متقاضیانِ جدید بسته اند و ۱۱ درصدشان نیز لیستِ انتظارِ مسکنِ عمومی را مسدود کرده اند.

خانواده ای که در لیستِ انتظار قرار گیرد، ممکن است سالها در صف بماند. مدتِ انتظار در لیستِ مسکنِ عمومی برای یک چهارمِ خانواده ها یک سال و نیم به بالا بوده است. و در لیستِ بنِ مسکن نیز یک چهارمِ خانواده ها سه سال یا بیشتر در صف مانده بودند.

مدیر پژوهش های حقایق آمریکا

مکانهایی که متوسطِ درآمدِ بالاتری دارند می توانند مرزهای گروههای درآمدی را تغییر دهند. در سان فرانسیسکو، شهری که صنایعِ فنیِ آن با تنگ کردنِ فضای مسکن سببِ اجاره‌مسکن های سرسام‌آور گشته اند، محدوده ی درآمدِ پایین برای یک خانواده ی چهارنفره ۱۰۵۳۵۰ دلار است.

یک آمریکایی برای داشتن یک زندگی خوب چقدر درآمد نیاز دارد؟

تقسیم مردم به ۱ درصدی و ۹۹ درصدی بحث های عمومی درباره شکاف درآمدی را به راه انداخت، مخصوصا بعد از این که معترضان جنبش ” وال استریت را اشغال کن” پاییز سال گذشته در منطقه منهتن جنوبی چادر زدند.
اما برای این که از لحاظ اقتصادی احساس امنیت کنیم به چقدر پول نیاز داریم*؟

بنا به یک نظر سنجی جدید از آمریکایی ها که بوسیله موسسه WSL/Strategic Retail صورت پذیرفته، پاسخ عبارت است از حداقل ۱۵۰۰۰۰ دلار در ماه.

این سطح از درآمد سه برابر میانگین درآمد ۴۹،۴۴۵ دلاری در سال ۲۰۱۰ محسوب می شود و با استفاده از آن می توان هزینه های یک خانوار را در ده درصد بالایی جدول هزینه ها قرار داد.*

این نظر سنجی از مخاطبان خود خواسته بود یکی از چهار گزینه ای که وضعیت اقتصادی آن ها را بهتر توصیف می کند انتخاب کنند: من حتی از پس حداقل ها هم بر نمیایم، من بسختی می توانم حداقل ها را تامین کنم، من علاوه بر حداقل ها می توانم مخارج اضافه را نیز تامین کنم، و بالاخره من می توانم علاوه بر حداقل ها و مخارج اضافه پس انداز هم داشته باشم. در نظر سنجی مشخص شد که بخش عمده ای از مخاطبان گفته بودند تنها با ۱۵۰۰۰۰ دلار درآمد می توانند آن چه که می خواهند را بخرند، از پس هزینه های اضافه بربیایند و همچنین می توانند کمی هم پس انداز داشته باشند.

حتی با این که اقتصاد در حال پیشرفت است و اعتماد آمریکایی ها به آن در حال افزایش است، بیش از نیمی از آن ها یعنی ۵۲ درصد احساس می کنند که فقط می توانند از عهده حداقل ها بر بیایند، و بسیاری از آن ها با درآمدهای چند صد هزار دلاری هنوز احساس می کنند که در تامین زندگی خود با مشکل مواجه هستند. در این نظر سنجی مشخص شد که ۱۸ درصد خانوارهای آمریکایی که درآمدی بین ۱۰۰.۰۰۰ دلار و ۱۵۰.۰۰۰ دلار دارند می گویند که تنها می توانند از عهده حداقل ها بربیایند و ۱۰ درصد بقیه می گویند که آن ها گاهی اوقات حتی در تامین مواد اولیه هم با مشکل مواجه هستند.

Candace Corlett رئیس موسسه WSL/Strategic Retail می گوید “ما مواردی داریم که درآمدشان بالاتر از درآمد میانگین ( یعنی ۷۵ الی ۱۵۰ هزار دلار) می باشد. آن ها می گویند که این درآمد مقدار خیلی زیادی نیست.*یک چهارم آن ها بیان می دارند که نمی توانند حداقل های زندگی را با این درآمد فراهم کنند ” بنابراین در حالی که درآمدهای چند صد هزار دلاری درآمد های متداول و معمولی محسوب می شوند اما اصلا به چشم نمی آیند.

البته، همان طور که نشریه Fiscal Times قبلا نوشته بود، در بسیاری از قسمت های کشور، درآمد سالیانه ۲۵۰،۰۰۰ دلار با احتساب هزینه ها و مالیات می تواند خانواده را در بحران اقتصادی فرو ببرد.

قدرت خرید خانواده ای که از درآمد میانگین برخوردار است همراه با افزایش یافتن هزینه های زندگی کاهش یافته است. نظر سنجی موسسه WSL Strategic Retail بیان می کند که ۱۵۰،۰۰۰ دلار کمترین مقداری است که یک خانوار متوسط می تواند کم ترین های زندگی اش را تامین کند و بتواند از عهده مخارج اضافه و مقدار بسیار کمی پس انداز برآید.

لازم بذکر است که، ۱۵۰،۰۰۰ دلار بر اساس هزینه های متوسط اجاره خانه، غذا، پوشاک و غیره در مکانی مانند پاوریا و ایلینویز محاسبه شده است. اگر برای یک زندگی متوسط در پاوریا به این قدر درآمد نیاز باشد برای زندگی در منطقه کلان شهری نیویورک، فونیکس و یا شیکاگو به چه مقدار پول نیاز است؟

  • منطقه شهری نیویورک گران ترین ناحیه برای
    زندگی است. درآمد مورد نیاز برای زندگی: ۳۳۷ هزار دلار
  • میزان درصد افزایش یافته نسبت به
    استاندارد زندگی: ۱۲۴.۸۷ درصد
  • واشینگتن دی.سی : درآمد مورد نیاز:
    ۲۱۸ هزار دلار
  • میزان درصد افزایش یافته جهت حفظ هزینه
    های زندگی استاندارد: ۴۵.۴۲ درصد
  • در شیکاگو میزان درصد افزایش یافته جهت
    حفظ استاندارد های زندگی برابر با ۶.۱۸ درصد است. درآمد مورد نیاز برای زندگی:
    ۱۵۹ هزار دلار
  • فونیکس منطقه شهری بعدی است که میزان درصد افزایش یافته در آن برابر است با ۴.۵۸ درصد. درآمد مورد نیاز برای زندگی: ۱۵۷ هزار دلار

میانگین درآمد آمریکایی ها نسبت به سایر کشورها چقدر است؟

هنگامی که به این موضوع فکر می کنید که مردم در نقاط مختلف جهان چقدر درآمد دارند، تنها به بخشی از واقعیت فکر می کنید . در تمام کشورها، کارگران قسمتی از حقوق شان را به عنوان مالیات به دولت می دهند. سوال این جاست که بعد از کسر مالیات، کدام قشر از شهروندان هنوز دارایی و درآمد خوبی دارند؟ این تصاویر که بر اساس داده های شرکت CapRelo تهیه شده اند، به تحلیل این موضوع می پردازند که کدام قشر از مردم در بعضی از کشورها که از دستمزد متوسطی برخوردار هستند توان پرداخت سالانه مالیات را دارند.

درآمد و مالیات

کشورهایی که بالاترین نرخ مالیات را دارا هستند همگی در اروپا واقع شده اند. در بلژیک، کارگران ۴۵ درصد متوسط حقوق دریافتی شان را به عنوان مالیات به دولت پرداخت می کنند در حالی که در سوئد، تنها ۲۵ درصد حقوق کارمندان و کارگران صرف مالیات می شود و در دانمارک، این رقم برابر ۵۶ درصد است.

البته تمام کشورهای اروپایی از این قاعده پیروی نمی کنند. در سوئیس، کارمندان تنها ۲ درصد از حقوق شان را مالیات می دهند که یکی از پایین ترین نرخ مالیات در دنیا محسوب می شود. تنها شهروندانی که نرخ مالیات در آن ها از این مقدار هم کمتر است شهروندان کشورهای هند و عربستان سعودی هستند که هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند.

مالیات کم تر الزاما به معنای داشتن حقوق بیشتر نیست. گرچه مردم دانمارک بیشترین مالیات را می پردازند، درآمد خالص آن ها (۲۸،۲۲۷ دلار) همچنان از درآمد مردم عربستان سعودی (۲۱،۷۲۰ دلار) و هند (۱،۶۷۰ دلار) بالاتر است. کارگران در سوئیس از بالاترین حقوق خالص که برابر با ۸۴،۰۰۶ دلار می باشد برخوردار هستند. ایالات متحده با ۵۲،۳۴۴ دلار در مقام دوم قرار دارد.

البته این ارقام هزینه های زندگی را به حساب نمی آورند. در سایر کشورها، مردم علیرغم این که مالیات کمتری پرداخت می کنند مجبور هستند در ازای تسهیلاتی که از دولت دریافت می کنند پول پرداخت کنند. بعنوان مثال در کشور سوئیس، شهروندان برای استفاده از بزرگراه ها عوارضی پرداخت می کنند و یا مثلا در ایالات متحده، بزرگراه ها با کمک منابع دولتی نگهداری می شوند.

در عین حال، ایالات متحده یکی از معدود کشورهای توسعه یافته است که خدمات درمانی عمومی ارائه نمی دهد. و در حالی که سوئدی ها مالیات زیادی می پردازند، به لطف یارانه های دولت بخشنده شان آن ها یکی از کمترین هزینه های نگهداری از کودکان در جهان را می پردازند.

معلم

متوسط حقوق معلمان با تجربه در آمریکا: ۶۰ هزار دلار سالیانه (۵ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق معلمان تازه‌کار در آمریکا: ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار سالیانه (۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق معلمان در آمریکا: نیویورک و ماساچوست/ سالیانه ۷۹ تا ۸۳ هزار دلار

مشاغل با درآمدهای مشابه در این ایالت‌ها: دستیار پزشک، استاد علوم کشاورزی کالج و دامپزشک

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق معلمان در آمریکا: اکلاهما و آریزونا/ سالیانه ۴۶ تا ۴۸ هزار دلار

مشاغل با درآمدهای مشابه در این ایالت‌ها: نجار و اپراتور تجهیزات ساختمانی

 

* یک معلم سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۵۰ تا ۸۵ هزار دلار سالیانه، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً نیمی از حقوق ماهیانه یک معلم تازه‌کار و ۳۰% حقوق یک معلم با تجربه در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً تمام حقوق یک معلم تازه‌کار را در بر می‌گیرد.

 

خوب است بدانید:

  • حقوق معلمان در آمریکا ۲۱٪ کمتر از مشاغلی با تخصص و تجربه مشابه است.
  • ایالات متحده در رتبه هفتم متوسط حقوق معلمان در جهان قرار دارد.
  • در برخی ایالت‌ها چون نیویورک، معلمان در ۵ سال اول تدریس ملزم به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد هستند.
  • نزدیک به ۲۰ درصد معلمان به دلیل عدم برابری درآمدها با هزینه‌های زندگی، در طی سال شغل دوم دارند. وقتی کارهایی چون کارگردانی نمایش، مربیگری ورزشی و کلاس های عصر فوق‌العاده را اضافه کنیم این آمار به ۵۹ درصد نیز می‌رسد.
  • متوسط ساعات فعالیت مدارس در آمریکا ۶ ساعت بوده اما معلمان به طور متوسط ۱۲ تا ۱۶ ساعت روزانه فعالیت می‌کنند.
  • به نسبت تورم در آمریکا، حقوق معلمان آمریکایی طی ۱۰ سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش داشته است.
  • مطابق نظرسنجی‌ها، نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که معلمی شغل با پرستیژی در این کشور است.
  • همچنین ۷۱ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که معلمان لیاقت دریافت حقوق بیشتری را دارند.
  • ۵۵ درصد یا بیش از نیمی از معلمان آمریکایی بیان کرده‌اند که نمی‌خواهند فرزندانشان حرفه‌ی آنها را ادامه دهند!

دندان‌پزشک

متوسط حقوق دندان‌پزشکان در آمریکا: ۱۵۱ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۱۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵ درصد کم‌درآمد این شغل: ۱۰۷ هزار دلار سالیانه (۹۰۰/۸ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵ درصد پردرآمد این شغل: ۲۰۸ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۱۷ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق دندان‌پزشکان در آمریکا: دلاور و آلاسکا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق دندان‌پزشکان در آمریکا: لوئیزیانا و آلاباما

 

* یک دندان پزشک سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۱۶۰ تا ۲۰۴ هزار دلار سالیانه، باید ۳۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد. به طور مثال میزان مالیات سالیانه یک دندان‌پزشک با درآمد ۱۶۰ هزار دلار سالیانه، ۵۱ هزار دلار در سال است!

 

خوب است بدانید:

  • دندان‌پزشکی جزء ۱۰ شغل پردرآمد در آمریکا می‌باشد.
  • شغل دندان‌پزشکی در آمریکا نیازمند مدرک دکترا بوده و هر فرد برای رسیدن به این موقعیت شغلی، باید آزمون‌های متعددی را طی کند.
  • تا سال ۲۰۱۹ میلادی، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا ۶۱ دندان‌پزشک وجود داشته است. این میزان نسبت به سال ۲۰۰۷ میلادی بیش از ۴ درصد رشد داشته است.
  • به طور کلی ۲۰۰ هزار دندان پزشک در آمریکا فعالیت می‌کنند.
  • ۳۳ درصد دندان پزشکان در آمریکا را زنان تشکیل می‌دهند.
  • تنها ۱۷ درصد دندان‌پزشکان در آمریکا افراد زیر ۳۵ سال بوده و اغلب دندان پزشکان در آمریکا میان‌سالان هستند.
  • متوسط سن بازنشستگی در میان دندان‌پزشکان آمریکایی، ۶۹ سال می‌باشد. این رقم در سال ۲۰۰۸ میلادی، ۶۶ سال بود.
  • دندان‌پزشکان آمریکایی ۶ سال دیرتر از متوسط آمریکایی ها بازنشسته می‌شوند!
  • برخی ایالت های آمریکا چون فلوریدا و آریزونا با کمبود دندان‌پزشک و خدمات مرتبط مواجه هستند.

روان‌شناس

متوسط حقوق روان‌شناسان در آمریکا: ۱۰۰ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۸ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمد متوسط تقریباً مشابه: مدیر ارشد استراتژی و وکیل

متوسط حقوق ۲۵ درصد کم‌درآمد این شغل: ۷۲ هزار دلار سالیانه (۶ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵ درصد پردرآمد این شغل: ۱۱۳ هزار دلار سالیانه (۴۰۰/۹ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق روان‌شناسان در آمریکا: کالیفرنیا و اوریگن

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق روان‌شناسان در آمریکا: ویرجینای غربی و اوکلاهما

 

* یک روان‌پزشک سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۸۵ تا ۱۶۰ هزار دلار سالیانه، باید ۲۴% درآمد سال خود را به عنوان مالیات بپردازد. به طور مثال میزان مالیات سالیانه یک روان‌پزشک با درآمد ۱۰۰ هزار دلار سالیانه، ۲۴ هزار دلار در سال است!

 

خوب است بدانید:

  • فعالیت به عنوان روان‌شناس در آمریکا نیازمند مدرک کارشناسی ارشد می‌باشد.
  • ۱۶۷ هزار روان‌َشناس در آمریکا فعالیت می‌کنند.
  • ۷۳ درصد روان‌شناسان آمریکایی را زنان تشکیل می‌دهند.
  • متوسط سن روان‌شناسان آمریکایی ۴۵ سال است.
  • مطابق تحقیقات، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد روان‌شناسان آمریکایی در خطر حمله بیمار خود می‌باشند. موضوعی که مواردی از آن طی سالهای گذشته در آمریکا گزارش شده است.
  • طی تحقیقاتی، به طور متوسط میزان رضایت و خوشحالی روان‌شناسان از شغل خود ۳.۵ از ۵ بوده است.
  • حدود ۲۷ درصد روان‌شناسان در آمریکا در مدارس ابتدایی و متوسطه، ۲۵ درصد آنها در مطب سایر پزشکان و ۱۲ درصد آنها در بیمارستان فعالیت می‌کنند.
  • نزدیک به ۸۰ درصد روان‌شناسان در آمریکا از سفیدپوستان هستند. سهم سیاه پوستان ۶ درصد می‌باشد.
  • به طور متوسط روان‌شناسان در آمریکا در سن ۶۰ تا ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.

نانوا

متوسط حقوق یک نانوا در آمریکا: ۲۸ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۲ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: پرستار کودک، پیشخدمت و آرایشگر

متوسط حقوق یک نانوا تازه کار در آمریکا: ۲۰ هزار دلار سالیانه (۷۰۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق یک نانوا با تجربه در آمریکا: ۳۸ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۳ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق نانوایان در آمریکا: آلاسکا و واشنگتن

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق نانوایان در آمریکا: آرکانزاس و کنتاکی

 

* یک نانوای سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۸۰ درصد از حقوق ماهیانه یک نانوای تازه‌کار و تقریباً نیمی از حقوق یک نانوای با تجربه در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً تمام حقوق یک نانوای حتی با تجربه را نیز در بر می‌گیرد.

 

خوب است بدانید:

  • شغل نانوایی در آمریکا نیازمند مدرک آموزشی از مدارس آشپزی در آمریکاست.
  • مطابق تحقیقات، تنها ۳۲ درصد نانوایان در آمریکا معتقدند که درآمدشان کفاف هزینه‌های زندگی در محل سکونتشان را می‌دهد.
  • متوسط سن فعالین این شغل در آمریکا ۳۹ سال می‌باشد.
  • به طور کلی ۲۱۲ هزار نانوا در ایالات متحده فعالیت می‌کنند.
  • نانوایان فعال در حوزه محصولات قندی و شیرینی‌ها نسبت به سایر نانوایان در آمریکا درآمد بالاتری دارند.
  • ۶۱ درصد نانوایان آمریکایی را زنان و ۳۹ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.
  • ۴۹ درصد و نزدیک به نیمی از افراد فعال در این شغل از سفیدپوستان آمریکایی هستند. سهم سفیدپوستان و لاتین تبارها روی هم ۳۰ درصد جمعیت فعال در این شغل است.
  • رشته بازرگانی محبوب‌ترین رشته تحصیلی در میان نانوایان آمریکاییست.

حسابدار

متوسط حقوق حسابداران در آمریکا: ۵۱ هزار دلار سالیانه (۲۵۰/۴ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: معلم و دستیار اجرائی

متوسط حقوق یک حسابدار تازه‌کار در آمریکا: ۴۷ تا ۴۹ هزار دلار سالیانه (۴ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق یک حسابدار با تجربه در آمریکا: ۵۸ هزار دلار سالیانه (۸۰۰/۴ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق حسابداران در آمریکا: ناحیه‌ی کلمبیا و نیویورک/ سالیانه ۶۱ تا ۶۴ هزار دلار

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق حسابداران در آمریکا: می‌سی‌سی‌پی و هاوایی/ سالیانه ۳۹ تا ۴۱ هزار دلار

 

* یک حسابدار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۵۰ تا ۸۵ هزار دلار سالیانه، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۴۰% از حقوق ماهیانه یک حسابدار تازه‌کار و ۳۰% حقوق یک حسابدار با تجربه در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً ۸۰% تمام حقوق یک حسابدار تازه‌کار را در بر می‌گیرد.

 

خوب است بدانید:

  • در آمریکا فعالیت به عنوان حسابدار حداقل نیازمند مدرک لیسانس می‌باشد.
  • بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار حسابدار در آمریکا مشغول به کار هستند.
  • متوسط سن حسابداران آمریکایی ۴۴ سال است.
  • ۶۰ درصد حسابداران آمریکایی را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۶۸ درصد یا بیش از دو سوم حسابداران آمریکا سفیدپوست هستند. تنها ۸ درصد حسابداران در آمریکا را سیاه پوستان آمریکایی تشکیل می‌دهند.
  • مطابق نظرسنجی‌ها؛ دو سوم حسابداران در آمریکا از درآمد کنونی خود رضایت دارند.
  • تنها ۲ درصد حسابداران آمریکایی برای دولت فدرال و ۱ درصد نیز برای دولت های محلی کار می‌کنند و سایرین در بخش های غیر دولتی مشغول به کار هستند.

معمار

متوسط حقوق یک معمار در آمریکا: ۷۹ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۶ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: فیزیوتراپیست و مشاور مالی

متوسط حقوق ۲۵ درصد کم‌درآمد این شغل(عمدتاً کم تجربه): ۶۱ هزار دلار سالیانه (۵ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵ درصد پر‌درآمد این شغل(عمدتاً با تجربه): ۱۰۴ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۸ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک معمار در آمریکا: نیویورک و ماساچوست

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک معمار در آمریکا: یوتا و مونتانا

 

* یک معمار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۵۰ تا ۸۵ هزار دلار سالیانه، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۲۰% از حقوق ماهیانه یک معمار در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً نیمی از تمام حقوق یک معمار را در بر می‌گیرد.

 

خوب است بدانید:

  • فعالیت به عنوان معمار در آمریکا حداقل نیازمند مدرک لیسانس می‌باشد.
  • بیش از ۳۸۰ هزار معمار در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن معماران آمریکایی ۴۳ سال می‌باشد.
  • ۵۵ درصد معماران فعال در آمریکا را مردان تشکیل می‌دهند.
  • ۴۸ درصد یا نزدیک به نیمی از معماران آمریکایی سفید پوست هستند. سهم سیاه‌پوستان از این حرفه ۴ درصد می‌باشد.
  • ۷۹ درصد معماران آمریکایی به صورت تمام وقت و ۲۱ درصد به صورت پاره وقت در این حرفه مشغول به کار هستند.
  • ایالت کالیفرنیا برای معماران بیشترین فرصت شغلی را داراست.
  • ۳۶ درصد یا بیش از یک سوم معماران معتقدند که درآمد شغلشان کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.
  • معماران مناظر و ساختمان‌ها از معماران فعال در سایر حوزه‌ها در آمریکا پردرآمد تر هستند.

راننده اوبر(شبیه به اسنپ)

متوسط حقوق یک راننده تمام وقت اوبر در آمریکا: ۳۶ هزار دلار سالیانه (۳ هزار دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: نجار و آشپز

متوسط حقوق ۱۰ درصد کم‌درآمد این شغل: ۲۴ هزار دلار سالیانه (۲ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۱۰ درصد پر‌درآمد این شغل: ۵۱ هزار دلار سالیانه (۲۰۰/۴ دلار ماهیانه)

بهترین شهرها از نظر حقوق یک راننده اوبر در آمریکا: نیویورک و سانفرانسیسکو

بدترین شهرها از نظر حقوق یک راننده اوبر در آمریکا: دورهام و هوستون

 

* یک راننده اوبر سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار سالیانه، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً نیمی از حقوق ماهیانه یک راننده اوبر در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که بیش از تمام حقوق یک راننده اوبر آمریکایی است.

 

خوب است بدانید:

  • این شغل در زمره‌ی مشاغل کم درآمد قرار گرفته و حقوق متوسط رانندگان اوبر در آمریکا حدوداً ۴۲ درصد پایین‌تر از درآمد متوسط در آمریکاست.
  • این شغل یکی از مشاغلِ محبوبِ مهاجرین در ایالات متحده می‌باشد.
  • جالب است بدانید که درآمد یک راننده اوبر به طور متوسط ۱۳ الی ۱۵ دلار است که هزینه های خودرو اعم از بنزین و…، به طور متوسط ۴ الی ۵ دلار آن‌ را به خود اختصاص می‌دهد.
  • تنها ۱۴ درصد رانندگان اوبر در آمریکا را زنان تشکیل می‌دهند.
  • بیش از ۳ میلیون راننده اوبر در آمریکا وجود دارد.
  • ۷۱ درصد رانندگان اوبر سرپرست خانوار هستند.
  • ۴۸ درصد رانندگان اوبر دارای مدرک دانشگاهی هستند.
  • ۳۷ درصد رانندگان اوبر سفیدپوست، ۱۸ درصد سیاه پوست و ۱۶ درصد لاتین تبار هستند.
  • نیمی از رانندگان اوبر در آمریکا بالای ۴۰ سال و تقریباً نیمی دیگر زیر ۴۰ سال هستند.

وکیل

متوسط حقوق یک وکیل در آمریکا: ۱۲۰ هزار دلار سالیانه (۱۰ هزار دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: آمارگیر و دانشمند سیاسی

متوسط حقوق ۲۵ درصد کم‌درآمد این شغل(عمدتاً کم تجربه): ۷۹ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۶ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵ درصد پر‌درآمد این شغل(عمدتاً با تجربه): ۱۸۲ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۱۵ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک وکیل در آمریکا: کالیفرنیا و نیویورک

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک وکیل در آمریکا: مونتانا و می‌سی‌سی‌پی

 

* یک وکیل سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۸۴ تا ۱۶۰ هزار دلار سالیانه، باید ۲۴% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۱۵% از حقوق ماهیانه یک وکیل در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً یک سوم از تمام حقوق یک وکیل را در بر می‌گیرد.

 

خوب است بدانید:

  • وکیل شدن در آمریکا فرآیند پیچیده‌ و رقابتی بسیار بالایی دارد.
  • طی نظرسنجی‌ای، ۵۰ درصد یا نیمی از وکلا معتقد بودند که درآمدشان کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.
  • نزدیک به ۸۰۰ هزار وکیل در آمریکا فعالیت می‌کنند.
  • بیشترین تعداد وکلا متعلق به ایالت کالیفرنیا می‌باشد.
  • ۶۸ درصد وکلا در آمریکا دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۳۲ درصد دارای مدرک دکترا هستند.
  • ۹۱ درصد وکلا در آمریکا به صورت تمام وقت و ۹ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • متوسط سن وکلای آمریکایی ۴۶ سال می‌باشد.
  • ۶۰ درصد وکلا در آمریکا را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۸۰ درصد وکلا در آمریکا سفیدپوست بوده و سهم سیاه پوستان از این حرفه تنها ۶ درصد می‌باشد.
  • اکثریت یا نزدیک به ۶۴ درصد وکلای آمریکایی در بخش خدمات حقوقی فعال هستند.

آشپز

متوسط حقوق یک آشپز در آمریکا: ۳۸ هزار دلار (۲۰۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: متصدی بار و قصاب

متوسط حقوق ۲۵ درصد پر‌درآمد این شغل(عمدتاً با تجربه): ۶۸ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۵ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵ درصد کم‌درآمد این شغل(عمدتاً کم تجربه): ۲۰ هزار دلار سالیانه (۱۶۰۰ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک آشپز در آمریکا: هاوایی و نیوجرسی

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک آشپز در آمریکا: مونتانا و آیووا

 

* یک آشپز سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی حدوداً ۴۰ هزار دلار سالیانه، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً نیمی از حقوق ماهیانه یک آشپز در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که بیش از حقوق ماهیانه یک آشپز در آمریکا می‌باشد.

 

خوب است بدانید:

  • بیش از ۱۲۸ هزار آشپز در آمریکا مشغول به کار هستند.
  • نزدیک به نیمی از جمعیت آشپزهای آمریکا در رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌ها در حال فعالیت هستند.
  • آشپزی جزء مشاغل کم‌درآمد در آمریکا محسوب می‌شود.
  • طی نظرسنجی‌ای، ۵۵ درصد آشپزها معتقد بودند که درآمدشان کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.
  • ۴۳ درصد آشپزها در آمریکا دارای مدرک دیپلم و ۱۵ درصد آنها بی‌سواد هستند.
  • ۷۹ درصد آشپزها به صورت تمام وقت و ۲۱ درصد آنها به صورت پاره وقت در این حرفه فعالیت می‌کنند.
  • متوسط سن آشپزهای آمریکا ۳۹ سال است.
  • ۷۷ درصد جمعیت آشپزها در آمریکا را مردان و ۲۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۴۳ درصد آشپزها در آمریکا سفیدپوست، ۱۶ درصد آسیایی و ۱۲ درصد سیاه‌پوست هستند.

صندوق‌دار

متوسط حقوق یک صندوق‌دار در آمریکا: ۲۲ هزار دلار سالیانه (۸۰۰/۱ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: مسئول پذیرش، بازاریاب تلفنی

متوسط حقوق ۲۵% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۱۹ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۲۵ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۲ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک صندوق‌دار در آمریکا: ناحیه کلمبیا و واشنگتن

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک صندوق‌دار در آمریکا: پنسیلوانیا و کانزاس

 

* یک صندوق‌دار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم بیش از ۸۰ درصد متوسط حقوق ماهیانه یک صندوق‌دار در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که یک صندوق‌دار توان پرداخت آن را نخواهد داشت.

 

خوب است بدانید:

  • این شغل به دلیل دسترسی آسان، یکی از مشاغل محبوب در میان مهاجرین تازه وارد است.
  • شغل صندوق‌داری یکی از مشاغل بسیار کم‌درآمد در آمریکا محسوب می‌شود.
  • به طور کلی جمعیت صندوق‌داران در آمریکا بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.
  • ۴۲ درصد صندوق‌داران در آمریکا بدون تحصیلات و ۳۷ درصد دارای مدرک دیپلم هستند.
  • ۷۷ درصد به صورت پاره‌وقت و ۲۳ درصد به صورت تمام‌وقت در این شغل در حال فعالیت هستند.
  • متوسط سن فعالین این شغل ۳۲ سال می‌باشد.
  • ۲۴ درصد صندوق‌داران در آمریکا در رستوران‌ها و فست‌فودها و ۱۹ درصد در سوپرمارکت‌ها مشغول به کار هستند.
  • ۷۳ درصد صندوق‌داران در آمریکا را زنان و ۲۷ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.
  • ۱۶ درصد فعالین این شغل در آمریکا از سیاه‌پوستان هستند.
  • خوب است بدانید یک صندوقدار معمولی مک دونالد در آمریکا، باید ۸۹۵ سال کار کند تا درآمد یکسال مدیرکل این شرکت را کسب کند!

کتابدار

متوسط حقوق یک کتابدار در آمریکا: ۵۹ هزار دلار سالیانه (۹۰۰/۴ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: معلم و کارمند موزه

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۳۴ هزار دلار سالیانه (۸۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۹۳ هزار دلار سالیانه (۷۰۰/۷ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک کتابدار در آمریکا: ناحیه کلمبیا و کالیفرنیا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک کتابدار در آمریکا: داکوتای جنوبی و ویرجینیای غربی

 

* یک کتابدار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۵۰ تا ۸۵ هزار دلار در سال، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به ۳۰ درصد متوسط حقوق ماهیانه یک کتابدار در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که ۷۰ درصد حقوق یک کتابدار را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • ۷۷ درصد کتابدارها در آمریکا دارای مدرک فوق لیسانس و ۱۳ درصد دارای مدرک لیسانس هستند.
  • ۵۲ درصد کتابدارها به صورت تمام وقت و ۴۸ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • بیش از ۱۴۶ هزار کتابدار در آمریکا وجود دارد.
  • پیش بینی می‌شود میزان فعالین این شغل تا سال ۲۰۲۹ رشد ۵ درصدی داشته باشد.
  • متوسط سن فعالین این شغل ۴۵ سال است.
  • ۷۷ درصد کتابدارها در آمریکا را زنان و ۲۳ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.
  • سیاه‌پوستان و لاتین تبارها سهم اندکی از این حرفه داشته و اغلب فعالین این شغل از سفیدپوستان هستند.

داروساز

متوسط حقوق یک داروساز در آمریکا: ۱۲۸ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۱۰ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: عینک ساز و مدیر توسعه نرم افزار

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۸۸ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۷ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۱۶۲ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۱۳ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک داروساز در آمریکا: آلاسکا و کالیفرنیا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک داروساز در آمریکا: داکوتای شمالی و مونتانا

 

* یک داروساز سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی متوسط ۱۲۸ هزار دلار در سال، باید ۲۴% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم کمتر از ۲۰ درصد متوسط حقوق ماهیانه یک داروساز در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً یک سوم درآمد یک داروساز است.

 

خوب است بدانید:

  • داروسازی جزء مشاغل پردرآمد و رقابتی در آمریکا محسوب می‌شود.
  • اغلب داروسازها در ایالات متحده (۴۲ درصد) دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌باشند. ۳۷ درصد نیز دارای مدرک دکترا هستند.
  • ۸۲ درصد داروسازها به صورت تمام وقت و ۱۸ درصد آنها به صورت پاره وقت در این حرفه در حال فعالیت هستند.
  • به طور کلی ۳۱۹ هزار داروساز در آمریکا مشغول به کار هستند.
  • متوسط سن داروسازها در آمریکا ۴۱ سال می‌باشد.
  • ۵۹ درصد داروسازها در ایالات متحده را مردان و ۴۱ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۶۶ درصد داروسازها از سفیدپوستان آمریکایی و ۲۲ درصد آنها از آسیایی‌ها هستند. سیاه‌پوستان و لاتین تبارها سهم اندکی در این حرفه دارند.

پیشخدمت

متوسط حقوق یک پیشخدمت در آمریکا: ۲۱ هزار دلار سالیانه (۷۵۰/۱ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: صندوق‌دار و متصدی بار

متوسط حقوق ۲۵% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۸ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۵% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۱۸ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۱ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک پیشخدمت در آمریکا: هاوایی و ناحیه کلمبیا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک پیشخدمت در آمریکا: آرکانزاس و آلاباما

 

* یک پیشخدمت سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم بیش از ۸۰ درصد متوسط حقوق ماهیانه یک پیشخدمت در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که یک پیشخدمت توان پرداخت آن را نخواهد داشت.

 

خوب است بدانید:

  • این شغل به دلیل دسترسی آسان، یکی از مشاغل محبوب در میان مهاجرین تازه وارد است.
  • شغل پیشخدمتی یکی از مشاغل بسیار کم‌درآمد در آمریکا محسوب می‌شود.
  • ۳۷ درصد پیشخدمت‌‌‌‌ها بدون تحصیلات و ۵۰ درصد آنها دارای دیپلم هستند.
  • به طور کلی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پیشخدمت در آمریکا مشغول به فعالیت هستند.
  • ۶۷ درصد پیشخدمت‌ها به صورت موقت و ۳۳ درصد به صورت تمام وقت در این حرفه مشغولند.
  • متوسط سن فعالین این شغل ۲۹ سال است.
  • ۷۰ درصد پیشخدمت‌ها در آمریکا را زنان و ۳۰ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.
  • ۵۷ درصد فعالین این شغل از سفیدپوستان، ۸ درصد از سیاه‌پوستان و ۷ درصد هم آسیایی هستند.
  • ۹۱ درصد پیشخدمت‌ها در آمریکا در رستوران‌ها مشغول به کار هستند.

برق‌کار

متوسط حقوق یک برق‌کار در آمریکا: ۳۹ هزار دلار سالیانه (۲۵۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: لوله کش و سنگ‌تراش

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۳ هزار دلار سالیانه (۰۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۶۶ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۵ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک برق‌کار در آمریکا: ناحیه کلمبیا و آلاسکا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک برق‌کار در آمریکا: آریزونا و آرکانزاس

 

* یک برق‌کار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به نیمی از متوسط حقوق ماهیانه یک برق‌کار در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک برق‌کار را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • برق‌کاری جزء مشاغل با درآمد پایین در آمریکا محسوب می‌شود.
  • ۶۸ درصد فعالین این حرفه دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی و ۲۷ درصد دارای مدرک دیپلم هستند.
  • در ایالات متحده بیش از ۷۸۳ هزار برق‌کار وجود دارد.
  • ۸۸ درصد برق‌کارها به صورت تمام وقت و ۱۲ درصد به صورت پاره‌وقت مشغول فعالیت هستند.
  • متوسط سن فعالین این حرفه در آمریکا ۴۱ سال است.
  • ۹۷ درصد برق‌کارها در آمریکا را مردان و تنها ۳ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۷۱ درصد برق‌کارها در آمریکا برق‌کار ساختمان هستند.
  • ۶۸ درصد شاغلین این حرفه از سفیدپوستان آمریکایی و ۷ درصد از سیاه‌پوستان هستند.

قصاب

متوسط حقوق یک قصاب در آمریکا: ۳۳ هزار دلار سالیانه (۷۵۰/۲ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: لوله کش و سنگ‌تراش

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۲ هزار دلار سالیانه (۹۰۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۵۰ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۴ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک قصاب در آمریکا: نیوجرسی و آلاسکا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک قصاب در آمریکا: تگزاس و می‌سی‌سی‌پی

 

* یک قصاب سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به نیمی از متوسط حقوق ماهیانه یک قصاب در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک قصاب را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • قصابی جزء مشاغل با درآمد پایین در آمریکا محسوب می‌شود.
  • به طور کلی نزدیک به ۲۴۰ هزار قصاب در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن قصاب‌ها در آمریکا ۴۰ سال می‌باشد.
  • ۷۰ درصد فعالین این حرفه دارای دیپلم و ۲۰ درصد بدون تحصیلات دانشگاهی هستند.
  • ۶۳ درصد قصاب‌ها در آمریکا به صورت تمام وقت و ۳۷ درصد به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند.
  • ۷۳ درصد قصاب‌ها در آمریکا را مردان و ۲۳ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
  • سهم سفیدپوستان از این حرفه ۴۳ درصد، سهم سیاه‌پوستان ۱۵ درصد و سهم آسیایی تبارها ۵ درصد است.

عکاس حرفه‌ای

متوسط حقوق یک عکاس در آمریکا: ۳۸ هزار دلار سالیانه (۲۰۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: جوش‌کار و سنگ‌تراش

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۱ هزار دلار سالیانه (۷۵۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۶۶ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۵ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک عکاس در آمریکا: ناحیه کلمبیا و کالیفرنیا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک عکاس در آمریکا: مونتانا و کارولینای شمالی

 

* یک عکاس سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به نیمی از متوسط حقوق ماهیانه یک عکاس در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک عکاس را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • عکاسی جزء مشاغلی با درآمد نسبتاً پایین در آمریکا محسوب می‌شود.
  • به طور کلی ۱۱۹ هزار عکاس در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن فعالین این حرفه ۳۸ سال می‌باشد.
  • ۲۸ درصد عکاسان آمریکایی دارای مدرک دیپلم، ۴۰ درصد دارای گواهینامه یا مدرک کاردانی و ۱۶ درصد دارای مدرک لیسانس هستند.
  • ۲۷ درصد عکاسان آمریکایی به صورت تمام وقت و ۷۳ درصد به صورت پاره‌وقت مشغول به کار هستند.
  • تقریباً به شکل مساوی نیمی از عکاسان در آمریکا را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۷۰ درصد عکاس‌ها در آمریکا از سفیدپوستان آمریکایی می‌باشند.

جوش‌کار

متوسط حقوق یک جوش‌کار در آمریکا: ۳۸ هزار دلار سالیانه (۲۰۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: لوله کش و سنگ‌تراش

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۶ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۵۴ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۴ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک جوش‌کار در آمریکا: ناحیه کلمبیا و آلاسکا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک جوش‌کار در آمریکا: آیداهو و آریزونا

 

* یک جوش‌کار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به نیمی از متوسط حقوق ماهیانه یک جوش‌کار در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک جوش‌کار را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • جوش‌کاری جزء مشاغل با درآمد پایین در آمریکا محسوب می‌شود.
  • به طور کلی بیش از ۵۸۰ هزار جوشکار در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن جوشکاران آمریکایی ۳۹ سال می‌باشد.
  • ۴۰ درصد فعالین این حرفه دارای مدرک دیپلم و ۵۵ درصد دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی می‌باشند.
  • ۸۳ درصد شاغلین این حرفه به صورت تمام وقت و ۱۷ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • ۹۴ درصد جوشکارها در آمریکا را مردان و ۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۶۴ درصد و یا اکثریت جوش‌کارها در ایالات متحده را سفیدپوستان آمریکایی تشکیل می‌دهند.

لوله‌کش

متوسط حقوق یک لوله‌کش در آمریکا: ۵۰ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۴ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: آهنگر و آجر تراش

متوسط حقوق ۲۰ درصد کم‌درآمد این شغل(عمدتاً کم تجربه): ۲۹ هزار دلار سالیانه (۴۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰ درصد پر‌درآمد این شغل(عمدتاً با تجربه): ۸۵ هزار دلار سالیانه (۷ هزار دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک لوله‌کش در آمریکا: ایلینویز و آلاسکا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک لوله‌کش در آمریکا: داکوتای جنوبی و آرکانزاس

 

* یک لوله‌کش سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۵۰ تا ۸۵ هزار دلار سالیانه، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۳۰% از حقوق ماهیانه یک لوله‌کش در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تقریباً ۸۰% از حقوق یک لوله‌کش را در بر می‌گیرد.

 

خوب است بدانید:

  • لوله‌کشی جزء مشاغل با درآمد متوسط در آمریکا می‌باشد.
  • بیش از ۵۳۶ هزار نفر در ایالات متحده در این حرفه مشغول به کار هستند.
  • بیش از ۷۸ درصد فعالین این شغل به صورت تمام وقت و ۲۲ درصد به صورت پاره‌وقت در حال فعالیت هستند.
  • ۶۵ درصد لوله‌کش‌ها در آمریکا دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی و ۳۱ درصد دارای مدرک دیپلم هستند.
  • متوسط سن لوله‌کش‌ها در آمریکا ۴۰ سال می‌باشد.
  • ۹۸ درصد لوله‌کش‌ها در آمریکا را مردان و تنها ۲ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
  • نزدیک به دوسوم افراد فعال در این حرفه از سفیدپوستان آمریکایی هستند.

کارگر ساختمان

متوسط حقوق یک کارگر ساختمان در آمریکا: ۳۲ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۲ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: سنگ تراش و کابینت‌ساز

متوسط حقوق ۲۰ درصد کم‌درآمد این شغل(عمدتاً کم تجربه): ۲۱ هزار دلار سالیانه (۷۵۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰ درصد پر‌درآمد این شغل(عمدتاً با تجربه): ۴۸ هزار دلار سالیانه (۴ هزار دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک کارگر ساختمان در آمریکا: مینه‌سوتا و نیویورک

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک کارگر ساختمان در آمریکا: آرکانزاس و می‌سی‌سی‌پی

 

* یک کارگر ساختمان سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی زیر ۴۰ هزار دلار سالیانه، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۶۰% از حقوق ماهیانه یک کارگر ساختمان در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که حقوق ماهیانه یک کارگر ساختمان کفاف آن را نخواهد داد.

 

خوب است بدانید:

  • کارگری ساختمان جزء مشاغل کم درآمد در آمریکا محسوب می‌شود.
  • بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کارگر ساختمان در ایالات متحده وجود دارد.
  • ۷۰ درصد کارگران ساختمان در آمریکا دارای مدرک دیپلم و ۲۳ درصد بدون مدرک دانشگاهی هستند.
  • ۶۸ درصد شاغلین این حرفه به صورت تمام وقت و ۳۲ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • متوسط سن کارگران آمریکایی ۳۸ سال می‌باشد.
  • ۹۶ درصد کارگران ساختمان در آمریکا را مردان و ۴ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۴۴ درصد کارگران آمریکایی از سفیدپوستان، ۲۷ درصد از لاتین تبارها و ۷ درصد از سیاه پوستان هستند.

آرایشگر

متوسط حقوق یک آرایشگر در آمریکا: ۲۸ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۲ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: کفاش و دربان

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۰ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۴۰ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۳ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک آرایشگر در آمریکا: ناحیه کلمبیا و هاوایی

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک آرایشگر در آمریکا: نوادا و ویرجینای غربی

 

* یک آرایشگر سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد زیر ۴۰ هزار دلار در سال، باید ۱۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به دو سوم حقوق ماهیانه یک آرایشگر در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که حقوق یک آرایشگر به هیچ وجه کفاف آن را نخواهد داد.

 

خوب است بدانید:

  • آرایشگری جزء مشاغل با درآمد بسیار پایین در آمریکا محسوب می‌شود.
  • بیش از ۸۰ هزار آرایشگر در آمریکا مشغول به فعالیت هستند.
  • متوسط سن آرایشگران آمریکایی ۳۹ سال می‌باشد.
  • ۲۱ درصد آرایشگرها در آمریکا دارای مدرک دیپلم و ۷۹ درصد دارای مدرک کاردانی این حرفه می‌باشند.
  • ۷۰ درصد آرایشگرها در آمریکا به صورت تمام وقت و ۳۰ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • ۷۶ درصد فعالین این حرفه در آمریکا را مردان و ۲۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
  • ۹۲ درصد آرایشگرها در آمریکا در سلمانی و ۸ درصد در سالن‌های زیبایی مشغول به کار هستند.
  • ۳۳ درصد آرایشگرها در آمریکا از سفیدپوستان، ۲۲ درصد از سیاه‌پوستان و ۲۰ درصد از لاتین تبارها هستند.

مهماندار هواپیما

متوسط حقوق یک مهماندار هواپیما در آمریکا: ۵۶ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۴ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای تقریباً مشابه: امایشگر و پلیس ترانزیت

متوسط حقوق ۲۰ درصد کم‌درآمد این شغل(عمدتاً کم تجربه): ۲۹ هزار دلار سالیانه (۴۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰ درصد پر‌درآمد این شغل(عمدتاً با تجربه): ۱۰۸ هزار دلار سالیانه (۹ هزار دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک مهماندار هواپیما در آمریکا: اوریگن و تگزاس

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک مهماندار هواپیما در آمریکا: ایلینویز و ویرجینیا

 

* یک مهماندار هواپیما سرپرست خانوار در آمریکا با درآمدی بین ۴۰ تا ۸۵ هزار دلار سالیانه، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم حدوداً ۳۰% از حقوق ماهیانه یک مهماندار هواپیما در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفراسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که حدود ۷۰ درصد حقوق ماهیانه یک مهماندار را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • این شغل جزء مشاغل با درآمد متوسط در آمریکا محسوب می‌شود.
  • بیش از ۱۲۰ هزار مهماندار هواپیما در ایالات متحده وجود دارد.
  • متوسط سن فعالین این حرفه در آمریکا ۴۶ سال می‌باشد.
  • ۷۰ درصد مهمانداران آمریکایی دارای گواهی یا مدرک کاردانی و ۳۰ درصد دارای مدرک دیپلم هستند.
  • ۹۳ درصد مهمانداران به صورت تمام وقت و ۷ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • ۷۸ درصد جمعیت مهمانداران آمریکایی را زنان و ۲۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
  • ۶۲ درصد مهمانداران از سفید پوستان، ۱۲ درصد از لاتین تباران و ۱۱ درصد از سیاه پوستان هستند.

راننده اتوبوس

متوسط حقوق یک قصاب در آمریکا: ۴۲ هزار دلار سالیانه (۵۰۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: ملوان و راننده کامیون

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۵ هزار دلار سالیانه (۱۰۰/۲ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۶۹ هزار دلار سالیانه (۷۵۰/۵ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک راننده اتوبوس در آمریکا: نیویورک و واشنگتن

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک راننده اتوبوس در آمریکا: اوکلاهما و آلاباما

 

* یک راننده اتوبوس سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد بین ۴۰ تا ۸۵ هزار دلار در سال، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به نیمی از متوسط حقوق ماهیانه یک راننده اتوبوس در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک راننده اتوبوس را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • رانندگی اتوبوس جزء مشاغل با درآمد متوسط در آمریکا محسوب می‌شود.
  • به طور کلی ۵۷۰ هزار راننده اتوبوس در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن رانندگان اتوبوس در آمریکا ۵۲ سال می‌باشد.
  • ۷۴ درصد رانندگان اتوبوس در آمریکا دارای مدرک دیپلم هستند.
  • ۵۸ درصد فعالین این شغل به صورت تمام وقت و ۴۲ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • ۵۴ درصد رانندگان اتوبوس در آمریکا را مردان و ۴۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
  • بیش از نیمی از رانندگان اتوبوس در آمریکا از سفید پوستان هستند.

برنامه نویس

متوسط حقوق یک برنامه نویس در آمریکا: ۸۵ هزار دلار سالیانه (۷ هزار دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: سازنده بازی‌های ویدئویی-مهندس نرم‌افزار

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۴۹ هزار دلار سالیانه (۴ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۱۴۷ هزار دلار سالیانه (۲۰۰/۱۲ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک برنامه نویس در آمریکا: ناحیه کلمبیا و واشنگتن

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک برنامه نویس در آمریکا: وایومینگ و آرکانزاس

 

* یک برنامه نویس سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد بین ۴۰ تا ۸۵ هزار دلار در سال، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به یک پنجم حقوق ماهیانه یک برنامه نویس در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که معادل نیمی از حقوق یک برنامه نویس خواهد بود.

 

خوب است بدانید:

  • برنامه نویسی جزء مشاغل با درآمد خوب در آمریکا محسوب می‌شود.
  • این شغل حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط را نیازمند است.
  • بیش از ۴۲۰ هزار برنامه نویس در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن فعالین این شغل ۴۳ سال می‌باشد.
  • ۷۹ درصد شاغلین این حرفه به صورت تمام وقت و ۲۱ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • ۷۸ درصد برنامه نویسان در آمریکا را مردان و ۲۲ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
  • بیش از دو سوم برنامه نویسان در آمریکا را سفیدپوستان تشیکل داده و رنگین پوستان در این حرفه‌ی پردرآمد در اقلیت هستند.

پرستار

متوسط حقوق یک پرستار در آمریکا: ۴۴ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: تکنسین جراحی- فیزیولوژیست

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۳۶ هزار دلار سالیانه (۳ هزار دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۷۳ هزار دلار سالیانه (۶ هزار دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک پرستار در آمریکا: آریزونا و واشنگتن

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک پرستار در آمریکا: یوتا و کارولینای شمالی

 

* یک پرستار سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد بین ۴۰ تا ۸۵ هزار دلار در سال، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به ۴۰ درصد از حقوق ماهیانه یک پرستار در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک پرستار را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • پرستاری جزء مشاغل با درآمد متوسط در آمریکا محسوب می‌شود.
  • بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار پرستار در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن پرستاران آمریکایی ۴۳ سال می‌باشد.
  • ۳۶ درصد پرستاران آمریکایی دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد دارای مدرک کارشناسی هستند. ۴۶ درصد نیز گواهی کاردانی در این حرفه را دارا هستند.
  • ۸۴ درصد پرستاران آمریکایی به صورت تمام وقت و ۱۶ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند
  • ۸۸ درصد پرستاران آمریکایی را زنان و ۱۲ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.
  • نزدیک به ۷۰ درصد پرستاران آمریکایی سفیدپوست هستند.

مکانیک

متوسط حقوق یک مکانیک در آمریکا: ۴۰ هزار دلار سالیانه (۳۰۰/۳ دلار ماهیانه)

مشاغل با درآمدهای مشابه: متخصص دزدگیر- اپراتور جرثقیل

متوسط حقوق ۲۰% کم‌درآمد این شغل(عمدتا کم تجربه): ۲۳ هزار دلار سالیانه (۹۰۰/۱ دلار ماهیانه)

متوسط حقوق ۲۰% پردرآمد این شغل(عمدتا با تجربه): ۶۸ هزار دلار سالیانه (۶۰۰/۵ دلار ماهیانه)

بهترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک مکانیک در آمریکا: ناحیه کلمبیا و آلاسکا

بدترین ایالت‌ها از نظر حقوق یک مکانیک در آمریکا: آرکانزاس و نیومکزیکو

 

* یک مکانیک سرپرست خانوار در آمریکا با درآمد بین ۴۰ تا ۸۵ هزار دلار در سال، باید ۲۲% درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

* متوسط نرخ اجاره در آمریکا ۱۵۰۰ دلار ماهیانه می‌باشد. این رقم نزدیک به ۴۰ درصد از حقوق ماهیانه یک مکانیک در آمریکاست. البته نرخ اجاره در کلان‌شهرهایی چون سانفرانسیسکو ماهانه ۳۵۰۰ دلار بوده که تمام حقوق یک مکانیک را در بر خواهد گرفت.

 

خوب است بدانید:

  • مکانیکی جزء مشاغل با درآمد متوسط در آمریکا محسوب می‌شود.
  • بیش از ۷۵۸ هزار مکانیک در آمریکا وجود دارد.
  • متوسط سن مکانیک های آمریکایی ۳۹ سال می‌باشد.
  • نیمی از مکانیک ها در آمریکا دارای مدرک دیپلم و نیمی هم دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی هستند.
  • ۸۰ درصد فعالین این شغل به صورت تمام وقت و ۲۰ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
  • ۹۸ درصد مکانیک ها در آمریکا را مردان و ۲ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
  • بیش از ۶۳ درصد مکانیک ها در آمریکا سفید پوست بوده و سهم سیاه پوستان از این حرفه تنها ۷ درصد می‌باشد.

میانگین درآمد مشاغل مختلف در شرکت های معروف آمریکا

آمازون

عنوان شغلمیزان حقوق
مهندس توسعه نرم افزار سطح۱۱۰۷.۳۵۴ دلار در سال
مهندس توسعه نرم افزار سطح۲۱۳۵.۵۴۴ دلار در سال
پرسنل انبار کالا۱۴ دلار ساعت
پرسنل اجرایی۱۴ دلار ساعت
مدیر ارشد محصول۱۴۰.۷۲۰ دلار در سال
مدیر عملیات۱۰۷.۶۱۱ دلار در سال
تحلیلگر ارشد مالی۱۱۴.۰۰۰ دلار در سال
مدیر برنامه۹۲.۰۰۰ دلار در سال
دریافت کننده سفارش۱۳ دلار در ساعت
متخصص برند۶۵.۰۰۰ دلار در سال
مدیر مالی۱۲۴.۸۱۳ دلار در سال
مدیر ارشد فروش۱۳۷.۵۰۰ دلار در سال
مدیر فروش۹۲.۶۵۰ دلار در سال
تکنیسین پشتیبانی IT۱۳ دلار در ساعت
کارمند خدمات مشتریان۱۲ دلار در ساعت

وال مارت

دستیار مدیر فروشگاه۵۰.۵۰۰ دلار در سال
دستیار مدیر۵۰.۳۵۰ دلار در سال
صندوق دار۱۱ دلار در ساعت
دستیار فروش۱۰ دلار در ساعت
مدیر بخش۱۵ دلار در ساعت
مدیر داروسازی۱۵۲.۳۲۰ دلار در سال
پرسنل چیدمان قفسه ها شیفت
شب
۱۱ دلار در ساعت
دارو ساز۱۴۰.۱۶۴ دلار در سال
تکنیسین دارو سازی۱۵ دلار در ساعت
مدیر
خدمات مشتریان
۱۴ دلار در ساعت
مدیر پشتیبانی۱۶ دلار در ساعت
مسئول بررسی کالا۱۹ دلار در ساعت

مک دونالد

عنوان شغلمیزان حقوق
نیروی خدماتی۹ دلار در ساعت
مربی خدماتی (سرتیم نیروهای
خدماتی)
۱۱ دلار در ساعت
مدیر۱۱ دلار در ساعت
مدیر شیفت۱۱ دلار در ساعت
مدیر بخش۱۲ دلار در ساعت
صندوق دار۹ دلار در ساعت
مدیر رستوران۴۹.۴۹۰ دلار در سال
مهندس شبکه۹ دلار در ساعت
سرپرست شیفت۱۱ دلار در ساعت
نیروی خدمات مشتریان۹ دلار در ساعت
مدیر پروژه۱۰۲.۰۰۰ دلار در سال
مدیر مالی۱۰۵.۳۵۰ دلار در سال
حسابدار۵۸.۵۵۵ دلار در سال
مدیر ارشد۲۰۹.۰۰۰ دلار در سال
دستیار اداری۱۹ دلار در ساعت
آنالیزور کسب و کار۶۶.۰۰۰ دلار در سال
آنالیزور  ارشد کسب و کار۹۸.۰۰۰ دلار در سال
گارسون۱۰ دلار در ساعت
مشاور منابع انسانی۶۸.۲۸۸ دلار در سال
سرپرست مالی۸۵.۰۰۰ دلار در سال
مدیر املاک و مستغلات۱۰۷.۵۰۰ دلار در سال
کارشناس IT۲۴ دلار در ساعت

کافی شاپ ذنجیره ای استار باکس

عنوان شغلمیزان حقوق
قهوه چی  (باریستا)۱۱ دلار در ساعت
مدیر شیفت۱۳ دلار در ساعت
مدیر فروشگاه۵۶.۵۶۰ دلار در سال
مدیر کارکنان۶۱.۵۰۰ دلار در سال
دستیار مدیر فروش۴۳.۰۰۰ دلار در سال
مدیر ناحیه۹۰.۵۰۰ دلار در سال
متخصص IT۱۱ دلار در ساعت
صندوق دار۱۰ دلار در ساعت
سرپرست داخلی۱۲ دلار در ساعت
مدیر محصولات۱۰۴.۰۰۰ دلار در سال
توسعه دهنده اپلیکیشن۱۰۳.۰۰۰ دلار در سال
آنالیزوز ارشد مالی۱۳۰.۰۰۰ دلار در سال
مدیر تحلیل کسب و کار۱۱۲.۴۰۰ دلار در سال
مدیر پروژه۸۴.۰۰۰  دلار
در سال
مدیر برنامه۱۳۱.۵۰۰  دلار
در سال
مدیر برند۱۳۱.۳۰۰ دلار در سال
مدیر توسعه کسب و کار۱۰۱.۰۰۰ دلار در سال

فروشگاه ذنجیره ای تارگت

عنوان شغلمیزان حقوق
صندوق دار۱۲ دلار در ساعت
لیدر تیم اجرایی (کار در
سالن فروشگاه)
۶.۰۰۰ دلار در سال
کارگر انبار۲۰ دلار در ساعت
عضو تیم اجرایی (کار در سالن
فروشگاه)
۹ دلار در ساعت
تحلیلگر کسب و کار۵۹.۴۰۰ دلار در سال
صندوف دار فصلی۱۰ دلار در ساعت
کارمند حفاظت از دارایی ها۳۸.۰۰۰ دلار در سال
تکنیسین دارو سازی۳۶.۰۰۰ دلار در سال
دارو ساز۱۴۰.۰۰۰ دلار در سال
کارمند پشتیبانی۱۱ دلار در ساعت

فیس بوک

عنوان شغلمیزان حقوق
مهندس نرم افزار۱۴۷.۵۰۰ دلار در سال
طراح محصول۱۴۵.۶۴۰ دلار در سال
متخصص علوم داده۱۴۵.۰۰۰ دلار در سال
متخصص پژوهش۱۴۶.۳۰۰ دلار در سال
مسئول جدب بخش قنی۱۲۸.۰۰۰ دلار در سال
مهندس عملیات۱۱۰.۲۱۵ دلار در سال
امور مشتریان۱۱۸/۵۰۰ دلار در سال
مهندس شبکه۱۵۰.۵۰۰ دلار در سال
مدیر پروژه۱۰۷.۰۰۰ دلار در سال
تحلیل گر داده۱۱۵.۵۰۰ دلار در سال
دستیار امور اداری۸۱.۰۰۰ دلار در سال
مهندسی امنیت۱۵۷.۰۰۰ دلار در سال
مهندس رابط کاربری۱۱۶/۵۰۰ دلار در سال
مدیر مهندسی نرم افزار۲۰۷.۳۰۰ دلار در سال
 توسعه نرم افزار۱۱۸.۶۱۱ دلار در سال
دستیار اجرایی۱۰۷.۷۹۸ دلار در سال
کاراموز۸ دلار در ساعت
مهندس دیتابیس۱۴۴.۲۳۳ دلار در سال
مهندس سخت افزار۱۴۷.۷۰۰ دلار در سال
مدیر بازاریابی۱۵۷.۵۰۰ دلار در سال
مهندسی قابلیت اعتماد سایت۹۷.۷۹۵ دلار در سال
تحلیل گر مالی۱۲۲.۳۰۰ دلار در سال
تحلیل گر ریسک۲۹ دلار در ساعت

سیسکو

عنوان شغلمیزان حقوق
مهندس نرم افزار۱۴۷.۵۰۰ دلار در سال
طراح محصول۱۴۵.۶۴۰ دلار در سال
متخصص علوم داده۱۴۵.۰۰۰ دلار در سال
متخصص پژوهش۱۴۶.۳۰۰ دلار در سال
مسئول جدب بخش قنی۱۲۸.۰۰۰ دلار در سال
مهندس عملیات۱۱۰.۲۱۵ دلار در سال
امور مشتریان۱۱۸/۵۰۰ دلار در سال
مهندس شبکه۱۵۰.۵۰۰ دلار در سال
مدیر پروژه۱۰۷.۰۰۰ دلار در سال
تحلیل گر داده۱۱۵.۵۰۰ دلار در سال
دستیار امور اداری۸۱.۰۰۰ دلار در سال
مهندسی امنیت۱۵۷.۰۰۰ دلار در سال
مهندس رابط کاربری۱۱۶/۵۰۰ دلار در سال
مدیر مهندسی نرم افزار۲۰۷.۳۰۰ دلار در سال
 توسعه نرم افزار۱۱۸.۶۱۱ دلار در سال
دستیار اجرایی۱۰۷.۷۹۸ دلار در سال
کاراموز۸ دلار در ساعت
مهندس دیتابیس۱۴۴.۲۳۳ دلار در سال
مهندس سخت افزار۱۴۷.۷۰۰ دلار در سال
مدیر بازاریابی۱۵۷.۵۰۰ دلار در سال
مهندسی قابلیت اعتماد سایت۹۷.۷۹۵ دلار در سال
تحلیل گر مالی۱۲۲.۳۰۰ دلار در سال
تحلیل گر ریسک۲۹ دلار در ساعت

ولس فارگو

عنوان شغلمیزان حقوق
مهندس نرم افزار۱۴۷.۵۰۰ دلار در سال
طراح محصول۱۴۵.۶۴۰ دلار در سال
متخصص علوم داده۱۴۵.۰۰۰ دلار در سال
متخصص پژوهش۱۴۶.۳۰۰ دلار در سال
مسئول جدب بخش قنی۱۲۸.۰۰۰ دلار در سال
مهندس عملیات۱۱۰.۲۱۵ دلار در سال
امور مشتریان۱۱۸/۵۰۰ دلار در سال
مهندس شبکه۱۵۰.۵۰۰ دلار در سال
مدیر پروژه۱۰۷.۰۰۰ دلار در سال
تحلیل گر داده۱۱۵.۵۰۰ دلار در سال
دستیار امور اداری۸۱.۰۰۰ دلار در سال
مهندسی امنیت۱۵۷.۰۰۰ دلار در سال
مهندس رابط کاربری۱۱۶/۵۰۰ دلار در سال
مدیر مهندسی نرم افزار۲۰۷.۳۰۰ دلار در سال
 توسعه نرم افزار۱۱۸.۶۱۱ دلار در سال
دستیار اجرایی۱۰۷.۷۹۸ دلار در سال
کاراموز۸ دلار در ساعت
مهندس دیتابیس۱۴۴.۲۳۳ دلار در سال
مهندس سخت افزار۱۴۷.۷۰۰ دلار در سال
مدیر بازاریابی۱۵۷.۵۰۰ دلار در سال
مهندسی قابلیت اعتماد سایت۹۷.۷۹۵ دلار در سال
تحلیل گر مالی۱۲۲.۳۰۰ دلار در سال
تحلیل گر ریسک۲۹ دلار در ساعت
null
  • https://www.businessinsider.com/10-alarming-facts-about-teacher-pay-in-the-united-states-2019-10

    https://worldpopulationreview.com/state-rankings/best-states-for-teachers

    https://www.vox.com/2014/6/16/5810438/11-facts-about-americas-teachers-and-schools

    https://www.usatoday.com/story/money/2019/07/09/the-states-where-its-best-and-worst-to-be-a-teacher/39647529/

    https://www.cbsnews.com/news/new-teachers-cant-afford-the-rent-in-all-but-one-major-u-s-city/

    https://money.usnews.com/careers/best-jobs/dentist/salary

    https://www.dentalproductsreport.com/view/top-10-orst-states-be-dentist-2018

    https://www.ada.org/en/science-research/health-policy-institute/dental-statistics/workforce

    https://www.staffcare.com/the-states-most-in-need-of-dentistshttps://www.careerexplorer.com/careers/baker/salary

    https://www.indeed.com/career/baker

    https://datausa.io/profile/soc/bakers

    https://www.payscale.com/research/US/Job=Accountant/Salary

    https://www.zippia.com/accountant-jobs/best-states

    https://datausa.io/profile/soc/accountants-auditors#locations

    https://www.joblist.com/guides/accounting

    https://money.usnews.com/careers/best-jobs/architect/salary

    https://www.indeed.com/career/architect/salaries

    https://www.careerexplorer.com/careers/architect/demographics

    https://datausa.io/profile/cip/architecture-040201#demographics

    https://www.salary.com/research/salary/alternate/uber-driver-salary

    https://www.thestreet.com/personal-finance/education/how-much-do-uber-lyft-drivers-make-14804869

    https://www.vox.com/2018/10/2/17924628/uber-drivers-make-hourly-expenses

    https://money.usnews.com/careers/best-jobs/lawyer/salary

    https://www.forbes.com/sites/andrewdepietro/2019/11/18/lawyer-salary-state/#585e01b279a1

    https://www.careerexplorer.com/careers/lawyer/demographics

    https://datausa.io/profile/soc/lawyers-judges-magistrates-other-judicial-workers

    https://www.bls.gov/oes/current/oes351011.htm

    https://www.careerexplorer.com/careers/culinary-chef/salary

    https://www.salary.com/research/salary/benchmark/executive-chef-salary

    https://datausa.io/profile/soc/chefs-head-cooks

    https://www.careerexplorer.com/careers/cashier/salary

    https://datausa.io/profile/soc/cashiers

    https://www.careerexplorer.com/careers/librarian/salary

    https://www.bls.gov/ooh/education-training-and-library/librarians.htm

    https://datausa.io/profile/naics/libraries-archives

    https://www.careerexplorer.com/careers/electrician/salary/

    https://datausa.io/profile/soc/electricians

    https://www.careerexplorer.com/careers/butcher/salary

    https://datausa.io/profile/soc/butchers-other-meat-poultry-fish-processing-workers

    https://www.careerexplorer.com/careers/photographer/salary/

    https://www.careerexplorer.com/careers/photographer/salary/

    https://datausa.io/profile/soc/welding-soldering-brazing-workers

    https://www.careerexplorer.com/careers/plumber/education/

    https://www.careerexplorer.com/careers/construction-worker/demographics/

    https://datausa.io/profile/soc/construction-laborers

    https://www.careerexplorer.com/careers/hairdresser/salary/

    https://datausa.io/profile/soc/barbers

    https://www.careerexplorer.com/careers/flight-attendant/salary/

    https://datausa.io/profile/soc/flight-attendants

    https://www.careerexplorer.com/careers/bus-driver/salary/

    https://datausa.io/profile/soc/bus-drivers

    https://careerexplorer.com/careers/computer-programmer/demographics/

    https://datausa.io/profile/soc/computer-programmer/

    https://www.careerexplorer.com/careers/nurse/demographics/

    https://datausa.io/profile/soc/registered-nurses

    https://datausa.io/profile/soc/automotive-service-technicians-mechanics

    https://www.careerexplorer.com/careers/automotive-service-technician/demographics/

مطالب مرتبط