ما هم آمریکایی هستیم ، پس چرا کمکمان نمی کنند؟
۱۵ دی ۱۳۹۷
تصاویری از شرایط زندگی در کالیفرنیا بعد از آتش سوزی مرگبار (بخش دوم)
۱۵ دی ۱۳۹۷
ما هم آمریکایی هستیم ، پس چرا کمکمان نمی کنند؟
۱۵ دی ۱۳۹۷
تصاویری از شرایط زندگی در کالیفرنیا بعد از آتش سوزی مرگبار (بخش دوم)
۱۵ دی ۱۳۹۷

دلایل دشمنی ترامپ با آنگلا مرکل و اروپا


منبع: نیویورکر
نویسنده: سوزان گلاسر
یکی از دلایل آن گزارش های مثبتی است که در رسانه‌ها از مرکل به عنوان رهبر جدید غرب یاد می شود. برخی می گویند: ترامپ تاب تحمل زنان قدرتمند را ندارد، یا اینکه مرکل او را یاد هیلاری کلینتون می اندازد. برخی می گویند، آلمان ترامپ را یاد پدر خود می اندازد که مجبور شد پس از جنگ جهانی دوم تمام دارایی خود را رها کند و میراث آلمانی خود را رها کند و خود را سوئدی معرفی کند.

دلیل دیگر آن هم نزدیکی روابط مرکل و اوباما است. علاوه بر این، مرکل استراتژی هایی را دنبال می کند که با شعار America First ترامپ ضدیت دارد. مرکل به دنبال ایده های جهانی و چندجانبه گرایی است.

جمع بندی تحلیل:

اهمیت ندارد که کلام مرکل چقدر تندتر و صریح شده است. این تصور که او رقیب ترامپ است یا او را از دور خارج می کند، کاملا غیر واقعی است.

مرکل نه ارتشی برای مقابله با پوتین دارد، نه سلاح هسته ای و نه حمایت افکار عمومی برای پرداخت هزینه های نظامی که نیاز است. اروپا با برگزیت، اعتراضات فرانسه و پوپولیست های عصبانی همچنان در حال فروپاشی است.

در مورد مرکل این داستان افسانه ای‌ و اسطوره‌ای وجود داشت که او می تواند پروژه اروپا را نجات دهد. او می تواند از اروپا در برابر ترامپ دفاع کند و ... اما از آن هیچ خبری نیست. آنگلا مرکل رهبر جهان لیبرال نیست و نخواهد بود.


برچسب ها: