انباشت زباله در پارک‌‌های ملی آمریکا در پی تعطیلی دولت آمریکا
۱۳ دی ۱۳۹۷
تعطیلی موقت دولت چه تاثیری بر زندگی مردم آمریکا دارد؟
۱۳ دی ۱۳۹۷
انباشت زباله در پارک‌‌های ملی آمریکا در پی تعطیلی دولت آمریکا
۱۳ دی ۱۳۹۷
تعطیلی موقت دولت چه تاثیری بر زندگی مردم آمریکا دارد؟
۱۳ دی ۱۳۹۷

افزایش شمار بی‌خانمان‌ها در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸


منبع: یورونیوز
با وجود افزایش رونق اقتصادی در ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر تعداد شهروندانی که در سال ۲۰۱۸ میلادی بی‌خانمان شده‌اند افزایش یافته است. اجاره بهای زیاد مهمترین علت افزایش نرخ بی‌خانمانی در این کشور به ویژه در ساحل غربی است.

طبق گزارش اخیر وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمریکا، نرخ بی‌خانمانی در این کشوراز ۵۵۱ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ به ۵۵۳ هزار نفر در سال جاری میلادی افزایش یافته و ۰.۳ رشد داشته است، اما در مجموع نسبت به سال ۱۰ سال گذشته قریب به ۱۷ درصد کاهش یافته است.

افزایش تقریبا ۲۰۰۰ نفر از سال ۲۰۱۷، دومین افزایش در میزان جمعیت افراد بی‌خانمان پس از هفت سال پیاپی کاهش در این زمینه بوده است. این در حالی است که نرخ بیکاری نسبت به ۵۰ سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

براساس آمارهای موجود تقریبا دو سوم از افراد بی‌خانمان در پناهگاه‌های دولتی و خصوصی زندگی می‌کنند و باقی در خیابان‌ها و پارک‌ها می‌خوابند.




یالت کالیفرنیا یکی از بالاترین جمعیت‌های بی‌خانمان در این کشور را دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳۰ درصد از بی‌خانمان‌های آمریکا در این ایالت زندگی می‌کنند و تقریبا نیمی از آنها به پناهگاه دسترسی ندارند.

در مجموع ایالات‌های کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا، تگزاس و واشنگتن نیمی از بی‌خانمان‌های ایالات متحده را در خود جای داده‌اند.


همچنین با بررسی نرخ تغییر این مساله مشخص شد که ایالت‌های کالیفرنیا، هاوایی، ارگان، واشنگتن و نوادا بالاتری نرخ رشد و ایالت‌های مین، رود آیلند، نبراسکا، ورمانت و داکوتای جنوبی کمترین نرخ رشد پدیده بی‌خانمانی را از آن خود کرده‌اند.

پس از انتشار این گزارش پاملا هیوز پیتنود، معاون وزیر مسکن و توسعه شهری ایالات متحده از سمت خود استعفا کرد و گفت از اینکه در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در این پست فعالیت کرده احساس افتخار می‌کند.

برچسب ها: