حدود ۷۰۰ کشیش کودک آزاری کرده‌اند
۳۰ آذر ۱۳۹۷
تصاویری از شرایط زندگی در کالیفرنیا بعد از آتش سوزی مرگبار (بخش اول)
۳۰ آذر ۱۳۹۷
حدود ۷۰۰ کشیش کودک آزاری کرده‌اند
۳۰ آذر ۱۳۹۷
تصاویری از شرایط زندگی در کالیفرنیا بعد از آتش سوزی مرگبار (بخش اول)
۳۰ آذر ۱۳۹۷
 

چگونه بوش پدر با خلف وعده اش، موجب تغییر حزب جمهوری خواهان شد

ویدئوهای تحلیلی
 
 

 

 

تعهد بوش مبنی بر عدم افزایش مالیات عواقبی را در پی داشت که تاثیر آن تا امروز هم در سیاست گزاری های محافظه کارانه حس می شود.
روسای جمهور صدها سخنرانی ارائه می دهند، اما خوب یا بد؛ امریکایی ها برخی از آنها را به خاطر می سپارند. آنچه که مردم از جرج هربرت والکر بوش؛ چهل و یکمین رئیس جمهور امریکا به یاد دارند، جمله ی متعهدانه ای است که وی در زمان پذیرفتن نامزدی در سال 1988 و در نشست ملی جمهوری خواهان بر زبان آورد:" به لب های من دقت کنید؛ هیچ مالیات جدیدی در کار نخواهد بود."
جمعیت به نشانه ی شادی غرش کردند، اما این شادی دیری نپایید؛ چرا که زمانی که بوش وارد کاخ سفید شد با عواقب رویکرد رونالد ریگان –رئیس جمهور پیش از خود- نسبت به اقتصاد که آن را اقتصاد جانب عرضه می خواند روبرو شد: کاهش شدید بودجه ها. و در سال 1990 بوش پیمانش را شکست و مالیات را افزایش داد. بوش یک جمهوری خواه سنتی متعلق به "کانتری کلاب" بود، که عقاید اقتصادی و اجتماعی نسبتا میانه اش با اکثر محافظه کاران حزب راست که از رونالد ریگان حمایت می کردند در تضاد بود. به همین دلیل زمانی که او در انتخابات سال 1992 از بیل کلینتون شکست خورد، طرفداران ریگان یا ریگانیست ها رویکرد میانه روی و دو حزبی نسبت به مسائل سیاست را بوسیدند و کنار گذاشتند و حزب جمهوری خواه هم بیشتر به سمت راست گرایی متمایل شد.


 
 
آخرین ویدئوها: