تغییرات جمعیتی آمریکا در ۲۲۰ سال گذشته
۱۳ آذر ۱۳۹۷
تصاویر هوایی ازایالت ایلینوی پس از طوفان تورنادو
۱۳ آذر ۱۳۹۷
تغییرات جمعیتی آمریکا در ۲۲۰ سال گذشته
۱۳ آذر ۱۳۹۷
تصاویر هوایی ازایالت ایلینوی پس از طوفان تورنادو
۱۳ آذر ۱۳۹۷

مستند تحت نظرپلیس

Copwatch


کارگردان:کامیلا هال ( Camilla Hall )
محصول : سال 2017 آمریکا
ژانر :اجتماعی - امنیتی
زبان : انگلیسی (زیرنویس فارسی)

توضیحات:

رفتارهای وحشیانۀ پلیس موضوعی جدید نیست؛ اما شبکه‌های اجتماعی لایه‌ای جدید از افشاگری دربارۀ بی‌شمار سیاه‌پوستان و آمریکای لاتینی‌هایی به این موضوع اضافه‌کرده‌اند که پلیس به آن‌ها حمله می‌کند و گاهی آن‌ها را به قتل می‌رساند. فیلمی همچون تحت نظر پلیس نه‌تنها مناسب و به‌هنگام بلکه مهم است.

کارگردانِ این فیلم کامیلا هیل، ساکن لس آنجلس است. این فیلم سازمانی را دنبال می‌کند با نامِ وی‌تحت نظر پلیس . این سازمان را گروهی از مردمِ گوناگون تشکیل می‌دهند که از رفتارهای وحشیانۀ پلیس فیلمبرداری می‌کنند.

این مردم از زندگیِ خود می‌گذرند تا یک حمله را با دوربین شکار کنند که اغلب زندگیِ قربانی را نجات می‌دهد یا حداقل از او رفع اتهام می‌کند. این مستند، داستانِ پشت‌پردۀ این فعالان و تجربه‌های شخصیِ آن‌ها دربارۀ رفتارهای وحشیانۀ پلیس را بیان می‌کند و این که چطور هنوز این‌قدر شور و اشتیاق دارند حتی با اینکه آزادی‌شان در خطر است.

تحت نظر پلیس با قتلِ اریک گارنِر آغاز می‌شود، کسی که در 17جولای2014 خفه شد. رامسی اُرتا، گارنِر را در حالی با دوربینش شکار کرده که می‌گوید: «نمی‌تونم نفس بکشم.» از آن موقع، رامسی اُرتا تحت تعقیبِ نیروی پلیسِ شهرِ نیویورک است. این که می‌بینیم اُرتا سوء پیشینه دارد و در بی‌شمار دادگاه حاضر شده است و از زندانی‌شدن نیز می‌ترسد، او را در فیلمبرداری مردد نمی‌کند. در این مستند، کِوین مور را نیز می‌بینیم که از فرِدی گرِیِ 25ساله فیلم گرفته است که در 12آوریل2015 در بالتیمور دستگیر شد. گرِی پس از اینکه به عقب وَنِ پلیس انداخته شد به کما رفت و درگذشت. مور فکر می‌کرد برای شهادت‌دادن فراخوانده شود؛ اما نشد. هر دو پلیسِ مسئولِ قتلِ گارنِر و گرِی رفع اتهام شدند. تحت نظر پلیس بر مجموعه‌ای از فعالان در شهر نیویورک نیز تاکید می‌کند که بدون هیچ ترسی از نیروهای پلیس فیلم می‌گیرند.

از منظرِ روایت، تحت نظر پلیس با جان‌بخشیدن به مردمانِ پرجنب‌وجوشی دست‌وپنجه نرم می‌کند که در فیلم می‌بینیم. از نظر ساختاری، این فیلم، بعضی اوقات ازهم‌گسسته می‌شود و از صحنه‌ای به صحنۀ دیگر می‌پرد. با این حال، حتی با این ضعف‌ها، این هدفِ تحت نظر پلیس است که صادقانه و محترم است. خودِ مستند اصالتِ عمل دارد. کارگردان آشکارا می خواهد حرفش دربارۀ بی‌عدالتی‌ای را به گوش همگان برساند که رنگین‌پوستان در سرتاسر کشور با آن رودررو هستند. این کار او تحسین‌برانگیز است.

مطالب مرتبط :

مستند تحت نظر پلیس

Copwatch


کارگردان:کامیلا هال ( Camilla Hall )
محصول : سال 2017 آمریکا
ژانر : اجتماعی - امنیتی
زبان : انگلیسی (زیرنویس فارسی)

توضیحات:

رفتارهای وحشیانۀ پلیس موضوعی جدید نیست؛ اما شبکه‌های اجتماعی لایه‌ای جدید از افشاگری دربارۀ بی‌شمار سیاه‌پوستان و آمریکای لاتینی‌هایی به این موضوع اضافه‌کرده‌اند که پلیس به آن‌ها حمله می‌کند و گاهی آن‌ها را به قتل می‌رساند. فیلمی همچون تحت نظر پلیس نه‌تنها مناسب و به‌هنگام بلکه مهم است.

کارگردانِ این فیلم کامیلا هیل، ساکن لس آنجلس است. این فیلم سازمانی را دنبال می‌کند با نامِ وی‌تحت نظر پلیس . این سازمان را گروهی از مردمِ گوناگون تشکیل می‌دهند که از رفتارهای وحشیانۀ پلیس فیلمبرداری می‌کنند.

این مردم از زندگیِ خود می‌گذرند تا یک حمله را با دوربین شکار کنند که اغلب زندگیِ قربانی را نجات می‌دهد یا حداقل از او رفع اتهام می‌کند. این مستند، داستانِ پشت‌پردۀ این فعالان و تجربه‌های شخصیِ آن‌ها دربارۀ رفتارهای وحشیانۀ پلیس را بیان می‌کند و این که چطور هنوز این‌قدر شور و اشتیاق دارند حتی با اینکه آزادی‌شان در خطر است.

تحت نظر پلیس با قتلِ اریک گارنِر آغاز می‌شود، کسی که در 17جولای2014 خفه شد. رامسی اُرتا، گارنِر را در حالی با دوربینش شکار کرده که می‌گوید: «نمی‌تونم نفس بکشم.» از آن موقع، رامسی اُرتا تحت تعقیبِ نیروی پلیسِ شهرِ نیویورک است. این که می‌بینیم اُرتا سوء پیشینه دارد و در بی‌شمار دادگاه حاضر شده است و از زندانی‌شدن نیز می‌ترسد، او را در فیلمبرداری مردد نمی‌کند. در این مستند، کِوین مور را نیز می‌بینیم که از فرِدی گرِیِ 25ساله فیلم گرفته است که در 12آوریل2015 در بالتیمور دستگیر شد. گرِی پس از اینکه به عقب وَنِ پلیس انداخته شد به کما رفت و درگذشت. مور فکر می‌کرد برای شهادت‌دادن فراخوانده شود؛ اما نشد. هر دو پلیسِ مسئولِ قتلِ گارنِر و گرِی رفع اتهام شدند. تحت نظر پلیس بر مجموعه‌ای از فعالان در شهر نیویورک نیز تاکید می‌کند که بدون هیچ ترسی از نیروهای پلیس فیلم می‌گیرند.

از منظرِ روایت، تحت نظر پلیس با جان‌بخشیدن به مردمانِ پرجنب‌وجوشی دست‌وپنجه نرم می‌کند که در فیلم می‌بینیم. از نظر ساختاری، این فیلم، بعضی اوقات ازهم‌گسسته می‌شود و از صحنه‌ای به صحنۀ دیگر می‌پرد. با این حال، حتی با این ضعف‌ها، این هدفِ تحت نظر پلیس است که صادقانه و محترم است. خودِ مستند اصالتِ عمل دارد. کارگردان آشکارا می خواهد حرفش دربارۀ بی‌عدالتی‌ای را به گوش همگان برساند که رنگین‌پوستان در سرتاسر کشور با آن رودررو هستند. این کار او تحسین‌برانگیز است.