ترامپ برای دومین بار ملت ایران را «ملتی تروریست» خطاب کرد
۳۰ آبان ۱۳۹۷
تصاویری از وضعیت آوارگان آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا
۳۰ آبان ۱۳۹۷
ترامپ برای دومین بار ملت ایران را «ملتی تروریست» خطاب کرد
۳۰ آبان ۱۳۹۷
تصاویری از وضعیت آوارگان آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا
۳۰ آبان ۱۳۹۷
 

گزارش داین سایر در شبکه abc از ابعاد دیده نشده زندگی درآمریکا

برنامه ی تلویزیونی
My Reality
A Hidden America

ویدئوهای لنز آمریکا
 


 

20/20 مجله‌ای تلویزیونی، شامل مجموعه برنامه‌های مستندخبری است. این برنامه از شبکۀ abc امریکا پخش می‌شود.

میلیون‌ها امریکایی سخت‌تر از همیشه کار می‌کنند؛ اما احساس می‌کنند هر روز بیشتر در زیر خط فقر فرو می‌روند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند فرصت‌های دستیابی به رویای امریکایی نسبت به زمانی که هنوز بچه بودند، تغییر کرده است. یک سال و نیم پیش، دایان سایر، مجری خبر ABC، به همراهیِ تیمش در شبکه‌های اجتماعی با هزاران کارگر امریکایی از سراسرِ کشور ارتباط برقرار کردند.
دایان سایر و همکارانش از آن کارگران خواستند تا خاطراتشان دربارۀ حقیقت زندگی‌هایشان را در پیام های ویدئویی برای برنامۀ آن‌ها بفرستند. پس از آن، گروه برنامه‌سازی در سرتاسر کشور سفر کردند تا این داستان‌ها را جلوی دوربین ببرند. برنامه‌ای که تصویری است تکان‌دهنده از مبارزه و ناامیدی و اضطراب. این برنامه، زندگیِ کسانی را بررسی می‌کند که در نیم قرن گذشته، اولین نسل از مردمانِ طبقۀ متوسط هستند که کمتر از والدینشان درآمد ندارند.

مجموعه‌ای از گزارش‌های سانسورنشده و افشاگرانه از این پرده بر می دارند که چطور بسیاری از امریکایی‌ها سایه‌به‌سایۀ خط فقر زندگی می‌کنند،. بیشتر از 8میلیون امریکایی چندشغله هستند. حدود نیمی از امریکایی‌ها نمی توانستند از پسِ هزینه‌های هفتگی خود بر بیایند اگر فقط 400دلار هزینۀ اضافۀ ضروری برایشان پیش می‌آمد.
این گروه در خبرabc مردی را دیدند که تمام‌وقت کار می‌کرد؛ اما در کمد انبار وسایل می‌خوابید، در همان ساختمانی که روزگاری در آن آپارتمانی برای زندگی داشت. مردی را دیدند که پلاسمای خونش را می‌فروخت تا برای فرزندش هدیۀ تولد بخرد. همچنین، کودکانی را دیدند که شب‌ها در مراکز پرستاری شبانه می‌خوابیدند؛ چون والدینشان شیفت شب بودند. در امریکا که نسبت به دیگر کشورهای جهان غرب، کارگران ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند، واقعیت‌هایی متضاد وجود دارند: مردمی که امتیازات و تشویق‌های مالیِ زیادی دریافت می کنند و غذای رایگان دارند در برابر کسانی که در همان نزدیکی‌ها در اتومبیل‌هایشان در پارکینگ‌ها می‌خوابند تا شغلشان را از دست ندهند.

برای بیشتر از یک سال، خبر ABC دگرگونی‌های پرهیجان و پیش‌بینی‌نشدنی و بسیار جذابی را در زندگی‌های آمریکایی‌های طبقۀ متوسط دنبال کرده است که برای داشتنِ زندگی‌ای شبیه به دورانِ کودکی‌شان مبارزه می‌کردند. گروه ما از کران تا کرانِ امریکا را سفر کرده و به بیش از ده‌ها شهر سرزده تا حقیقت زندگیِ آتش‌نشان‌ها، کارگرانِ فست‌فودها، کارمندان درۀ سیلیکون و استادان دانشگاه را مستندسازی کند و امیدها و سختی‌هایشان را گزارش دهد. این روزها، برای ماندن در طبقۀ متوسط باید از چه چیزهایی گذشت؟
مخاطبان می‌توانند زندگی‌هایشان را با آمارهای شگفت‌انگیزی مقایسه کنند که در حال حاضر طبقۀ متوسط را تعریف می‌کنند. بعد از انتخاباتی جنجال‌آمیز و با رئیس‌جمهوری جدید که قول‌های جدید داده است، چه تغییراتی را خواهیم دید؟ خبرABC زندگیِ این مردم را در دوران این رئیس‌جمهورِ جدید نیز دنبال خواهد کرد. دایان سایر و تیمش راهکارهایی را نیز ارائه می‌کنند که کارگران امریکایی برای حل این بحران پیشنهاد داده‌اند. همچنین، دربارۀ تغییرات جذابی صحبت می‌کنند که مدیران شرکت ها ایجاد کرده‌اند تا اوضاع کارگران و کارمندانشان بهبود یابد.


 
 
آخرین ویدئوها: