“اف۳۵”ها خوابیدند
۵ آبان ۱۳۹۷
تیراندازی مرگبار در پنسیلوانیا؛ مرد آمریکایی ۱۱ نفر را کُشت
۵ آبان ۱۳۹۷
“اف۳۵”ها خوابیدند
۵ آبان ۱۳۹۷
تیراندازی مرگبار در پنسیلوانیا؛ مرد آمریکایی ۱۱ نفر را کُشت
۵ آبان ۱۳۹۷
اخبار و رویدادهای جاری

بازی ترامپ با دارو

تاریخ انتشار: 4آبان 1397
رئیس جمهوری آمریکا عصر پنج شنبه در سخنرانی خود به طرحی برای کاهش قیمت داروها اشاره کرد اما ناظران سیاسی از آن به استفاده ابزاری ترامپ برای انتخابات میان دوره ای کنگره یاد کردند.

دونالد ترامپ در این سخنرانی که در محل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا برگزار شد، به باراک اوباما هم کنایه زد که تعجب می کنم چرا او برای طرح سلامت خود به اینجا نیامده است.

وی افزود تلاش می کند تا هزینه داروهای تجویزی را که قیمت بالاتری نسبت به دیگر کشورها دارد، برای آمریکایی ها عادلانه تر کند.

رئیس جمهوری آمریکا، کشورها و شرکت های خارجی را به بی انصافی متهم کرد و ادامه داد داروسازی های خارجی 'هفت برابر و حتی در مواقعی 12 برابر' دارو را در مقایسه با دیگر کشورها به آمریکا می فروشند. وی خاطرنشان کرد آیین نامه ای که دولت پیشنهاد خواهد داد، قیمت های داروها را بر اساس شاخص قیمت گذاری بین المللی تعیین خواهد کرد.

مراقبت های پزشکی در میان رای دهندگان آمریکایی به خصوص برای دمکرات ها بسیار حائز اهمیت است، بر همین اساس ترامپ چه در دوران نامزدی انتخابات و چه در دوران ریاست جمهوری، کاهش هزینه ها را برای آمریکایی ها وعده داده است.

وی کاهش قیمیت های دارو در آمریکا را اقدامی جسورانه و تاریخی بیان کرد.

انتخابات کنگره و فرمانداران آمریکا روز 6 نوامبر 2018 برابر با 15 آبان 1397 برگزار می شود، در این انتخابات، تمام 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا و 35 عضو مجلس سنا و ٣٦ فرماندار انتخاب می شوند.

از این تعداد تا کنون ٢٦ قرمانداری در اختیار جمهوریخواهان، ٩ فرمانداری در دست دمکراتها بوده و یک فرمانداری هم توسط مستقلین اداره می شده است.

برگزاری این انتخابات درست در میانه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود که درصورت پیشی گرفتن دمکرات ها دراین انتخابات و به دست آوردن اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان، کار برای دولت ترامپ که هم اکنون حزبش اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، به مراتب دشوار تر خواهد ساخت.

درحال حاضر از 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 235 کرسی در برابر 193 کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردار هستند. هفت کرسی هم به دلیل استعفا یا اشتغال در دولت بدون تصدی بوده است.

درصورتی که حزب دمکرات بتواند دراین انتخابات 25 کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب 218 کرسی در قبال 217 کرسی و تنها با اختلاف یک کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.

در سنا نیز دمکرات ها اگر به سه کرسی دیگر در صورت حفظ کرسی های فعلی دست یابند اکثریت 51 کرسی را از آن خود کرده اند.

گزارشی از: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط



سایر مطالب

اخبار و رویدادهای جاری

بازی ترامپ با دارو

تاریخ انتشار: 4آبان 1397
یک گزارش جدید نشان می‌دهد هشتاد نفر از نامزدهایی که در حال رقابت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هستند برای جلب حمایت رأی‌دهندگان به استفاده از تبلیغ‌های اسلام‌ستیزانه روی آورده‌اند.

در گزارش جدیدی که گروه‌های حامی حقوق مسلمان‌ها منتشر کرده‌اند از برخی نماینده‌های سرشناس جمهوری‌خواه مانند «تد کروز» به عنوان نامزدهایی نام برده شده که در تبلیغات انتخاباتی خود مواضع ضد مسلمانان گرفته‌اند.

تد کروز، سناتور ایالت تگزاس و «ران دی‌سانتیس»، نامزد تصدی سمت فرمانداری ایالت فلوریدا هر دو برای گروه ضد اسلامی «ACT» سخنرانی کرده‌اند. در این گزارش ۵۵ صفحه‌ای به تبلیغات اسلام‌ستیزانه‌ای که نامزدهای کنگره مطرح کرده‌اند اشاره کرده‌اند.

اسکات سیمپسون، نویسنده این گزارش به میدل‌ایست‌آی گفت: «لفاظی‌های ضد اسلامی گسترده هستند. در تمام بخش‌های کشور اعم از محافظه‌کار و لیبرال این پیام‌ها هستند. در تمام سطوح سازمانی، از مدرس و هیئت‌های برنامه‌ریزی گرفته تا فرمانداری و کنگره این پیام‌ها دیده می‌شوند.»

وی اضافه کرد: «اکثر آنها نامزدهای بااعتباری هستند نه کسانی که از لحاظ سیاسی در حاشیه‌اند.»

پایگاه میدل‌ایست‌آی گزارش داده در ایالت کالیفرنیا، دانکن هانتر یک پیام تبلیغی ۳۰ ثانیه‌ای منتشر کرده که در آن رقیبش را یک خطر امنیتی معرفی می‌کند که از گروه اخوان المسلمین پول گرفته است.

گزارشی از: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط