چگونه سیستم قضایی آمریکا به ضرر فقرا عمل می کند
۲۳ مهر ۱۳۹۷
هر روز موهبتی دیگر است
۲۳ مهر ۱۳۹۷
چگونه سیستم قضایی آمریکا به ضرر فقرا عمل می کند
۲۳ مهر ۱۳۹۷
هر روز موهبتی دیگر است
۲۳ مهر ۱۳۹۷

تصاویری تاریخی از داستان کودکان کار در معادن ذغال سنگ آمریکا

نویسنده : لوئیس هاین

منبع : مادر جونز

در اوایل دهه ی 1900، لوئیس هاین شغلش را به عنوان یک معلم مدرسه ترک کرد تا به عنوان عکاس برای کمیته ی ملی کودکان کار که به بررسی و مستندسازی از وضعیت کودکان کار در امریکا می پرداخت عکاسی کند. هاین به عنوان یک جامعه شناس، از جمله کسانی بود که باور عمیقی به قدرت عکاسی در مستندسازی از شرایط کاری و تاثیر آن در ایجاد تغییرات مثبت داشت.

او به بخش های مختلف کشور سفر کرد؛ به زمین ها، کارخانجات و معدن ها. گاهی حتی مجبور شد به صورت پنهانی در این مناطق کار کند تا از کودکانی که بالاجبار به کار گمارده شده بودند و بعضی هایشان حتی بیشتر از چهارسال سن نداشتند عکسبرداری کنند.

در سال 1916 کنگره لایحه ی کودکان کار کیتینگ اونز را تصویب کرد که یکی از دلایل تصویب این لایحه دیده شدن عکس های هاین بود (همچنین کارهای مری هریس جونز که مادرجونز نامش را وامدار وی است). این قانون استانداردهای کار را برای کودکان مشخص کرد، از جمله حداقل سن برای کار (سن کار در کارخانجات 14 سال و سن کار در معادن 16 سال) و هشت ساعت کار در روز. همچنین این قانون کار شبانه ی کودکان زیر 16 سال را ممنوع کرد. البته بعدتر این قانون متعارض با قانون اساسی شناخته شد و تا زمان اعلام و اجرای برنامه ی نیودیل اصلاحات مربوط به قوانین فدرال کودکان کار انجام نشد.

در سال 2004، یک فعال اجتماعی به نام جو منینگ تصمیم گرفت بداند کودکانی که در عکس های هاین بودند، چه سرنوشتی داشتند و سعی کرد تا جایی که می تواند آنها را پیدا کند. او یافته هایش را به صورت مستند در وب سایتش MorningsOnMapleStreet.com منتشر کرده و زندگی صدها مورد از این سوژه ها را به نمایش گذاشته است.
پسرانی که کارشان جدا کردن ناخالصی زغالسنگ بود در کمپانی زغالسنگ Ewen Breaker پنسیلوانیا، پیتسون جنوبی، پنسیلوانیا
گروهی از پسرانی که کارشان جدا کردن ناخالصی های زغالسنگ بود در پیتسون پنسیلوانیا. کوچک ترین آنها سم بلوما نام دارد .
یک راننده ی جوان در معدن براون در براون، ویرجینیای غربی. به گفته ی هاین این پسر مدت یک سال بود که هر روز از ساعت 7 صبح تا 5 و نیم عصر رانندگی می کرد. (منظور از راننده کسی است که چرخ های حامل زغالسنگ را خود یا به کمک اسب حمل می کند)
یک پسربچه ی مست در حال کار در معدن ترکی ناب (Turkey knob) در مک دونالد، ویرجینیای غربی
یک پسربچه که کارش حمل زغال سنگ های استخراج شده از معابر و تونل های تنگ معدن بود در معدن ترکی ناب در مک دونالد، ویرجینیای غربی. پسربچه مجبور است به خاطر سقف کوتاه معدن خم شود. این عکس در عمقی بیش از یک مایل در درون معدن گرفته شده است.
رانندگان معدن زغال سنگ در ویرجینیای غربی
ونس؛ یکی از پسرانی که وظیفه ی حمل زغالسنگ را از معابر و تونل های تنگ معبر برعهده داشت در زمان ثبت این عکس 15 سال داشت. دستمزد او برای ده ساعت کار روزانه 75 سنت بود. مسئولیت او به طور خاص باز و بسته کردن این در بود. به دلیل تاریکی شدید درون معدن، نوشته های روی دیوار تا زمانی که پلیت عکاسی پیشرفت نکرده بود قابل رویت نبوده است.
تصویری از معدن زغالسنگ Ewen Breaker پنسیلوانیا در پیتسون جنوبی، پنسیلوانیا. هاین در مورد این عکس اینطور نوشته که گرد و غبار در این فضا آنقدر شدید بود که چشم به زور جایی را می دید. همچنین وی می نویسد مردی بالای سر پسرها ایستاده بود که گاهی ضربه ای به آنها می زد.
عصری در کمپانی زغالسنگ Ewen Breaker پنسیلوانیا در پیتسون جنوبی.
یک سرکارگر جوان و یک راننده که در محور شماره ی 6 کمپانی زغالسنگ پنسیلوانیا در پیتسون جنوبی کار می کردند. این کارگران پاسکال سالوو و سندی کاستینا نام دارند.
در پایان ساعت کاری، کارگران محور شماره ی 6 کمپانی زغالسنگ پنسیلوانیا در پیتسون جنوبی در پنسیلوانیا منتظرند بالابر آنها را بالا ببرد. پسرک جلوی تصویر جو پوم نام دارد که به عنوان حمال یا زیردست کار می کرد.
عکسی از یک پسر کارگر معدن به نام فرانک در حال رفتن به خانه. در آن زمان او تقریبا 14 سال سن داشت. او برای مدت سه سال به پدرش در حمل زغالسنگ در معدن کمک می کرد. هاین در مورد وی اینطور می نویسد که او مدت یک سال را در بیمارستان سپری کرد، چرا که پایش زیر چرخ ماشین معدن له شده بود.
کارگران در پایان روز در معدن زغالسنگ پنسیلوانیا. کوچک ترین پسر که کنار فرد سمت راست تصویر ایستاده به عنوان حمال یا زیردست کار می کرد. در سمت راستش آرتور ایستاده که یک راننده است.
در سمت راست آرتور یک حمال یا کمک کار دیگر ایستاده است. فرانک، آخرین نفر که در سمت چپ تصویر ایستاده یک حمال و زیردست است که در فاصله ی یک مایلی معدن از محور اصلی؛ یعنی 5000 پا زیر زمین کار می کند.
جیمز اُدل در هول دادن این ماشین ها که بار سنگینی داشتند کمک می کرد. هاین می نویسد به نظر می رسد که او در این عکس 12 یا 13 سال سن داشته است. جیمز در معدن کراس مونتین شرکت ناکسویل آیرون که در مجاورت کول کریک ایالت تنسی قرار داشت کار می کرد. جیمز به مدت چهار ماه در آنجا بود.
شورپی هیگینبوتام یک نیمچه تعمیرکار در معدن بِسی آلاباما بود که برای کمپانی استیل و آهن اسلاس شفیلد کار می کرد. هاین می گوید که این پسر به او گفته 14 سال سن دارد، اما او فکر می کند که این مساله حقیقت نداشته است. در محل کار او دو سطل بزرگ پر از روغن گریس را حمل می کرد و معمولا در معرض خطر زیر گرفته شدن توسط ماشین های حمل زغالسنگ بود.
یک نیمچه تعمیرکار در معدن بسی در آلاباما
هری و سالی. هری یکی از راننده های معدن شرکت زغالسنگ مری لند بود که در نزدیکی گرافتون در ویرجینیای غربی واقع شده بود. به گفته ی هاین این پسربچه از ثبت شدن عکسش می ترسید، زیرا هراس این را داشت که این مساله باعث شود وی وادار به مدرسه رفتن شود. هاین اینطور می نویسد که وی احتمالا 12 سال سن داشت.
این تصویر از تام ویتول (که دومینیک دکاتیس نیز نامیده می شد) در هاگستون بورو واقع در پیتسونِ پنسیلوانیا ثبت شده است. هاین اینطور می نویسد که وی در قسمت جداسازی ناخالصی های زغالسنگ محور شماره ی 9 کار می کرد و احتمالا زیر 14 سال سن داشت.

برچسب ها:



مطالب مرتبط :


سایر مطالب :

یکی از مسائل این روزهای آمریکا پدیده ی تعطیلی مال های بزرگ است. هر چند بحران کرونا این روند را سرعت بخشید اما این تعطیلی ها قبل از این بحران آغاز شده بود. در این ویدئو، شبکه آمریکایی CNBC به...
مطالعه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این ویدئو را امروز در صفحه اش در شبکه های اجتماعی تروث و تلگرام منتشر کرده است. تیتر ویدئو این است : A nation Decline ملتی در حال افول
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه