۷۰ نقشه که وضعیتِ آمریکا را تشریح می کند-بخش دوم
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
ترس _ ترامپ در کاخ سفید
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
۷۰ نقشه که وضعیتِ آمریکا را تشریح می کند-بخش دوم
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
ترس _ ترامپ در کاخ سفید
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
 

آتش بس در بالتیمور:
دست و پنجه نرم کردن با پدیده ی
خشونت مسلحانه در یک شهر به روایت تصویر

در سال 2013 عکاسی به نام جی ام جیوردانو به سفارش روزنامه ی شهر بالتیمور از مسائل و نمودهای پدیده ی گسترده و فراگیر جرم و جنایت عکس برداری کرد. حالا بعد از پنج سال او به سراغ سوژه های مجموعه های عکس پنج سال پیش خود رفته تا از آنها که در کمپین آتش بس که به منظور کاهش خشونت و احترام به زندگی در این شهر برگزار شده عکس برداری کند.

جی.ام جیوردانو
10 آگوست 2018



پس از آنکه در شب گذشته و در جریان کمپین آخرهفته های آتش بس در آگوست یک تیر اندازی رخ داد، حامیان آتش بس در برادوی و خیابان ایگر نوعی گیاه اسپندمانند برای رفع ترس و خطر دود می کنند.


کودکان اهل رزرویور هیل در جنگ با تفنگ آب پاش که به عنوان بخشی از فستیوال آتش بس در پارک دروید هیل برگزار می شود شرکت می کنند.


لیزا اوریلی با در دست داشتن بخور و اسپند راهیپمایی را در مرکز شهر یورک رود مدیریت می کند.


حتی باران شدید هم نمی تواند حامیان آتش بس را که در گوشه ای از خیابان ادموندسون و اجوود دیده می شوند متوقف کند.


یک رقصنده در راهپیمایی خیابان ادموندسون که با حال و هوای آتش بس می رقصد.


یکی از حامیان آتش بس در خیابان ادموندسون از رانندگان می خواهد با درآوردن صدای گاز ماشین هایشان از این کمپین حمایت کنند.


جولای 2018- دیرد مک فادن که یکی از بستگانش دیون اوکیمی را در سال 2013 و در جریان یک خشونت مسلحانه در پارک هایتز از دست داده می گوید:"دلمان برایش تنگ می شود اما خوشحالیم که عدالت رعایت شد." قاتل دیون؛ آنتونیو براکستون که در آن زمان 20 سال داشت در حال گذراندن دوره ی محکومیت خود به حبس ابد است که فعلا حداقل سی سال آن قطعی است.


در جریان تیراندازی های سه گانه ای که در 9 جولای 2013 در خیابان کارولتون رخ داد، این شهروند می گوید:" هر روز برای تمام شدن خشونت دعا می کنم."


6 آگوست 2013- زنی که فهمیده کسی که در تیراندازی اخیر تیر خورده پسرش نیست و مردی است که با پسرش تشابه اسمی داشته در خیابان هانوفر از خوشحالی به زمین افتاده است.


13 جولای 2013- در جریان یک صحنه ی تیراندازی در گریک تاون یک افسر پلیس خسته ی بالتیمور سعی در آرام کردن جمعیت دارد. به گزارش پلیس مردی درست پیش چشمان دوست دخترش در یک پارک بازی تیر خورده است.


جولای 2013- تفنگ های جمع آوری شده در جریان برنامه ی "لپ تاپ در ازای تحویل اسلحه" در بالتیمور.


17 آگوست 2013- مردی در جریان یک صحنه ی تیراندازی دستگیر شده است. قربانی یک کودک 7 ساله بود که در گوشه ای از خیابان ایگر و خیابان مرکزی دوچرخه سواری می کرد.


28 جولای 2013- کودکی ایستاده و به ماشینی که در حادثه ی تیراندازی نیمه شب گذشته در خیابان اشلند دخیل بوده نگاه می کند.


2 جولای 2013- واکنش زنی در جاده ی پیملیکو به شنیدن خبر کشته شدن خواهرزاده یا برادرزاده اش دیون اوکیمی.


بستگان سوگوار در تشییع جنازه ی دیون اوکیمی.


2013- تصویر پسربچه ای پشت سر گروهی از تظاهرکنندگان که به فراخوان "راهپیمایی 300 مرد" پیوسته اند. این فراخوان از مردها در هر سن و سالی خواسته بود که در اعتراض به افزایش آدم کشی، شب ها در پرحادثه ترین نقاط بالتیمور تجمع کنند.


آثار گلوله بر شیشه ی پنجره ای در صحنه ی آدم کشی در خیابان رمزی و فولتون.


22 جولای 2013- افسران و کارآگاه های پلیس در صحنه ی تیراندازی در خیابان پترسون پارک. بادکنک هایی که به تیر چراغ آویزان شده از مراسم یادبود کشته شدگانی است که حدود یک ماه پیش از این اتفاق همین جا در یک صحنه ی آدم کشی جان باختند.


15 جولای 2013- پلیس در شمال غربی بالتیمور جسد مونتا هریس را بازرسی می کند.

 



مطالب مرتبط :