ششمین «ماموریت غیرممکن» تام کروز رکوردشکن شد
۹ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا، اروپا را نیز به تشدید فشار علیه حکومت ایران فرامی‌خواند
۹ مرداد ۱۳۹۷
ششمین «ماموریت غیرممکن» تام کروز رکوردشکن شد
۹ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا، اروپا را نیز به تشدید فشار علیه حکومت ایران فرامی‌خواند
۹ مرداد ۱۳۹۷

مایک پمپئو: باید هزینه حضور قاسم سلیمانی در منطقه را بالا ببریم

منبع خبر: خبرگزاری فرانسوی آر اف آی
تاریخ انتشار: 20 تیر 1397
مایک پمپئو، وزیر أمور خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه باید هزینه را برای قاسم سلیمانی و نیروهای تحت امر او بالا ببریم.

مایک پمپئو، وزیر أمور خارجه آمریکا، در جریان سفر به حاشیه خلیج فارس در گفتگو با نشریه انگلیسی‌زبان "نشنال" چاپ امارات، با اشاره به مداخلات جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خاورمیانه، گفت: قاسم سلیمانی در عراق و سوریه دردسر ایجاد می‌کند و ما باید برای مقابله با آنها هزینه را برای شخص وی و نیروهایش در منطقه بالا ببریم.

مایک پمپئو که به منظور رایزنی بر سر جلب حمایت برای یک اقدام مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران و تقویت تحریم‌ها به خاورمیانه سفر کرده، بر لزوم ایجاد یک ائتلاف در منطقه تاکید کرد.

رییس دیپلماسی سیاسی آمریکا از کشورهای عربستان سعودی و بحرین بعنوان بزرگترین متحدان واشنگتن در منطقه یاد کرده و افزود: آنچه که ایالات متحده آمریکا می‌خواهد آن است که ایران به یک کشور با روابط عادی در منطقه تبدیل شود.

دولت دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر بارها نسبت به گسترش نفوذ ایران در منطقه از سوریه تا یمن تاکید کرده و این کشور را به حمایت از شورشیان حوثی و ارسال سلاح به آنان متهم کرده است.

مایک پمپئو، در اظهارات اخیر خود از قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، بعنوان عامل ایجاد آشوب در منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه یاد کرده و تاکید می‌کند: ما باید هزینه حضور قاسم سلیمانی و نهاد تحت امر او در این مناطق را بالا ببریم.

وزیر أمور خارجه آمریکا، با اشاره به لزوم تجدید نظر در توافق اتمی با ایران، گفت: اگر توافق دیگری برقرار شود باید کاملا با توافق پیشین متفاوت بوده و به گونه‌ای دائمی برقرار شود.

مایک پمپئو با بیان اینکه، بسیاری از حمایت‌های ایران از گروه‌ها در منطقه در سایه کاهش تحریم‌ها پس از امضا توافق اتمی رخ داد، افزود: پس از خروج آمریکا از توافق اتمی، تحریم‌ها بازگردانده می‌شود و یقین دارم که مجموعه تلاش‌های کشورهای عربی خیلج فارس، آمریکا و اروپایی‌ها سرانجام به نتایج خوبی خواهد رسید.

مطالب مرتبط :


سایر مطالب :

یکی از مسائل این روزهای آمریکا پدیده ی تعطیلی مال های بزرگ است. هر چند بحران کرونا این روند را...
مطالعه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این ویدئو را امروز در صفحه اش در شبکه های اجتماعی تروث و تلگرام...
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
انتشار تصاویر تازه ای متعلق به دوربین های مدار بسته دبستان uvalde ابعاد جدیدی از عملکرد ناکارامد پلیس آمریکا در...
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه