تحقیقات از مراکز نگهداری مهاجران در آمریکا به اتهام آزار و اذیت کودکان
۱ مرداد ۱۳۹۷
تقلید وزارت خارجه آمریکا از گروهک منافقین
۱ مرداد ۱۳۹۷
تحقیقات از مراکز نگهداری مهاجران در آمریکا به اتهام آزار و اذیت کودکان
۱ مرداد ۱۳۹۷
تقلید وزارت خارجه آمریکا از گروهک منافقین
۱ مرداد ۱۳۹۷

دموکرات‌های کنگره آمریکا: فریب توئیت ترامپ را نخورید، به ایران حمله نمی‌شود


تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397
اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با دست انداختن پیام توئیتری اخیر رئیس جمهور این کشور علیه ایران، گفتند که آمریکا به ایران حمله نمی‌کند، ولی در عوض روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به ایالات متحده حمله کرده است.

صفحه توئیتری اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در پیامی که تمامی آن با حروف بزرگ لاتین نوشته شده، به دست انداختن مواضع ترامپ در پیام بامداد امروزش علیه ایران پرداخته و نوشت: «نوشته شدن کل جملات با حروف بزرگ حواستان را پرت نکند. ما به ایران حمله نمی‌کنیم.»

این اظهارات در واکنش به پیام توئیتری ترامپ بیان شد که آن هم با حروف بزرگ (به نشانه صحبت با صدای بلند و قاطع) تایپ شده بود و در آن از ایران خواسته شده بود تا مراقب تاوان تهدید کردن آمریکا باشد.

دموکرات‌های عضو کمیته امور خارجی همچنین روسیه را متهم به حمله به آمریکا طی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و کمک به ترامپ برای پیروز شدن کردند.

در این پیام آمده است: «ترامپ از مسئول دانستن روسیه خودداری می‌کند و در مقابل جامعه اطلاعاتی ما از پوتین حمایت می‌کند. این مشکلی است که ارزش نوشته شدن با حروف تمام بزرگ را دارد.»

سخنان مطرح شده توسط دونالد ترامپ در کنفرانس خبری هفته گذشته‌اش پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، خشم و انتقاد شدید بسیاری از مقامات آمریکایی را برانگیخت، تا جایی که عده‌ای او را یک خائن خوانده و خواستار برکناری وی از ریاست جمهوری ایالات متحده شدند.

رئیس سابق سیا جان برنان سخنان ترامپ در کنفرانس خبری با پوتین را چیزی "فراتر از جرایم سنگین و بزهکاری" توصیف کرده و خواستار برکناری رئیس جمهور آمریکا از مقامش شد.

وی گفت: «این (سخنان ترامپ) هیچ چیز از خیانت به کشور کم نداشت. اظهارات ترامپ نه تنها ابلهانه بود، بلکه وی کاملا تحت اختیار پوتین بود. کجایید ای وطن پرستان جمهوری خواه؟»

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه با پوتین، با رد اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اظهار داشت: «باید تکرار کنم که روسیه در امور داخلی آمریکا و در کارزار انتخاباتی (ریاست جمهوری آمریکا) دخالت نکرده و نخواهد کرد.»

مطالب مرتبط :


سایر مطالب :

یکی از مسائل این روزهای آمریکا پدیده ی تعطیلی مال های بزرگ است. هر چند بحران کرونا این روند را...
مطالعه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این ویدئو را امروز در صفحه اش در شبکه های اجتماعی تروث و تلگرام...
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
انتشار تصاویر تازه ای متعلق به دوربین های مدار بسته دبستان uvalde ابعاد جدیدی از عملکرد ناکارامد پلیس آمریکا در...
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه