اینساید جاب
۱۶ خرداد ۱۳۹۷
همسفر شراب (قسمت نهم – حلال )
۱۶ خرداد ۱۳۹۷
اینساید جاب
۱۶ خرداد ۱۳۹۷
همسفر شراب (قسمت نهم – حلال )
۱۶ خرداد ۱۳۹۷

همه ی قربانیان جنسی ترامپ



«تأثیرِ واینستین» (موجِ شکایتِ زنان از چهره های مشهور، به اتهامِ سوءِ استفاده ی جنسی، که با شکایت از هاروی واینستین، کارگردانِ سرشناسِ هالیوودی آغاز شد) همچنان برعلیهِ مراکزِ قدرتِ آمریکا در جریان است. اما اتهاماتی که رئیس جمهورِ آمریکا را نشانه رفته عمدتاً برای عموم ناشناخته است.

سامر زرواس (Summer Zervos) از شرکت‌کنندگانِ سابقِ مسابقه ی تلویزیونیِ کارآموز (The Apprentice)، پس از جلسه ی دادگاهی در رسیدگی به اعاده ی حیثیتِ او علیهِ دونالد ترامپ، 5 دسامبر از دو ماه پیش روزشمارِ موجِ مربوطه آغاز شد.

در اوایلِ اکتبر، نشریه های نیویورک تایمز و نیویورکر برای اولین بار گزارشاتی نگران‌کننده منتشر کردند درباره ی زنانی که خود را قربانیِ جنسیِ هاروی واینستین، کارگردانِ کارکشته ی هالیوود، معرفی کرده بودند. از آن پس، تقریباً‌ روزی نبوده است که زنان، و گاهی مردان، از سوءِ رفتارِ جنسیِ مردانِ مشهور و غیرِمشهور شکایتی نکرده باشند.


در اثنای بحثِ داغِ مزاحمتهای جنسی در جامعه ی آمریکا، نامِ ترامپ نیز گاهاً به چشم می خورد .تا اینجا دستِ کم 19 زن، و اکثراً پس از بیرون آمدنِ یک فایلِ صوتی از ترامپ در اکتبرِ 2016، به وی اتهامِ جنسی زده اند. ترامپ هرگونه اتهامی را شدیداً رد کرده است.

در اواخرِ ماهِ اکتبر، گزارشگری از سارا هاکبی سندرز (Sarah Huckabee Sanders)، سرپرستِ مطبوعاتیِ کاخِ سفید، پرسیده بود: «آیا موضعِ رسمیِ کاخِ سفید این است که همه ی این زنها دروغ می گویند؟» و سندرز جواب داده بود: «بله. ما از همان آغاز هم در این باره شفاف‌سازی کرده ایم، و رئیس جمهور درباره ی آن قبلاً‌ صحبت کرده.»

شکایتِ‌ بعضی از این زنان به دهه ی 1980 باز می گردد، زمانی که روابطِ شخصیِ‌ ترامپ به موضوعِ ثابتِ خیلی از نشریه ها تبدیل شده بود. بعضی اتهاماتِ دیگر نیز پس از بازگشتِ ترامپ به انظارِ عمومی در قالبِ برنامه ی کارآموز (The Apprentice) از شبکه ی تلویزیونیِ NBC آغاز شد. این اتهامات شاملِ طیفِ وسیعی از رفتارهاست؛ از حرفهای رکیکِ ترامپ و مزاحمتهای آشکارِ او گرفته تا دست‌مالی کردن، تا تجاوزِ جنسی. زنی به نامِ سامر زرواس، پس از آنکه ترامپ بارها وی و دیگران را دروغگو خوانده بود، در حالِ حاضر شاکیِ رئیس جمهورِ آمریکا شده تا اعاده ی حیثیت کند.

آنچه در ادامه می آید، جزئیاتِ بیشتری است درباره ی هریک از این شاکیان (به ترتیبِ حروفِ الفبای انگلیسی) و دفاعی که ترامپ در برابرِ هریک از خویش کرده.
 
 

کریستین اندرسون (Kristin Anderson)

  • سال: اوایلِ دهه ی 1990
  • اتهام:‌ اندرسون در اکتبرِ 2016 به واشینگتن پست گفته بود که در یک باشگاهِ شبانه به ترامپ برخورد کرده است و ترامپ روی یک مبلِ مخملیِ قرمز کنارِ او نشسته است. او می گوید ترامپ انگشتانِ خود را به زیرِ دامنِ او سُرانده و از روی لباسِ زیرش، وی را لمس کرده است. نشریه ی مزبور از قولِ دوستانِ اندرسون هم گزارشاتی مشابه مربوط به همان سالیان را نقل کرده است.
  • واکنش: هوپ هیکس، سخنگوی انتخاباتیِ ترامپ و مدیرِ ارتباطاتِ کنونیِ کاخِ سفید به واشینگتن پست گفته است: «این حرفها همه چرند است.»
  • وضعیت: بعد از انتخابات اندرسون با رسانه های خبری گفت‌وگویی نکرده است.
 

ماریا بیلادو (Mariah Billado)

  • سال: 1997
  • اتهام:‌ بیلادو، از شرکت‌کنندگانِ مسابقه ی ملکه‌ی زیباییِ Miss Teen USA به نمایندگی از شهرِ ورمونت و یکی از پنج زنِ حاضر در این مسابقات بود که در اکتبرِ 2016 به خبرگزاریِ BuzzFeed News گفته بود ترامپ آنها را در حالِ عوض کردنِ لباس دید می زده است. وی به رسانه ها گفته بود: «به یاد دارم که خیلی سریع سعی داشتم لباسم را عوض کنم چون با خود می گفتم خدای من، یک مرد اینجا هست». به گفته ی او، ترامپ هم که این آشفتگی را دیده بود به آنها گفته بود: «نگران نباشید. من همه چیز را قبلاً هم دیده ام».
  • واکنش: ستادِ انتخاباتیِ ترامپ اتهاماتِ وارده از سوی بیلادو و سایرِ شرکت‌کنندگانِ این مسابقات را رد نموده و در بیانیه ای خاطرنشان کرده است: «این اتهامات هیچ ارزشی ندارد و خیلی کسانِ دیگر که آنجا حاضر بوده اند آن را تکذیب کرده اند. وقتی اینگونه هجمه های مشکوک ناگهان یک ماه مانده به انتخابات شایع می شود، جا دارد از خود سؤال کنیم که چه انگیزه های سیاسی در پشتِ آن قرار دارد و چرا رسانه ها آنها را نشر می دهند.»
  • وضعیت: بیلادو پس از انتخابات با رسانه ها گفت‌وگویی نکرده است.
 

لیسا بوین (Lisa Boyne)

  • سال: 1996
  • اتهام: بوین در اکتبرِ 2016 به هافینگتون پست گفته بود که در سالِ 1996 در رستورانی واقع در منهتن ترامپ و جان کازابلانکاس (John Casablancas)، استعدادیابِ مدلینگ را، با هم دیده است. او از اتاقکِ دایره ای شکلی در آن رستوران سخن می گفت که او و زنانِ‌ دیگر در آن نشسته بودند و برای خروج از آن، می بایست از روی میزِ شام رد می شدند. طبقِ ادعای بوین، ترامپ هم از فرصت استفاده کرده،  از زیرِ دامنِ آنها نگاه می کرد و درباره ی لباسِ زیر و اعضای تناسلیِ آنها اظهارِ نظر می کرد. بوین به رسانه ها گفته است که در آن محفل،‌ ترامپ هیچ پیشنهادی برای همخوابگی به او نداده است اما از او خواسته است تا نظرش را درباره ی اینکه بهتر است با کدام زن بخوابد، بگوید.
  • واکنش: هیکس به هافینگتون پست گفته است: «آقای ترامپ هرگز نه این زن را می شناسد و نه آن کارها را کرده است.»
  • وضعیت: بوین پس از انتخابات گفت و گویی با رسانه های خبری انجام نداده است.
 

راشل کروکس (Rachel Crooks)

  • سال: 2005
  • اتهام: کروکس در اکتبرِ 2016 به نیویورک تایمز گفته است که وی جلوی آسانسورِ برجِ ترامپ در منهتن با وی مواجه شده است. او می گوید ترامپ با او دست داده است و نگذاشته برود. سپس او را به کناری کشیده و شروع کرده به بوس و کنار از گونه ها و لبهایش. او می گوید: «از اینکه می دیدم او مرا اینقدر خوار و حقیر می پندارد که یک چنین کاری با من می کند، خیلی آزرده بودم.»
  • واکنش: ترامپ درباره ی این اتهام و نیز گزارشی دیگر که زنی به اسمِ جسیکا لیدز (Jessica Leeds) ارائه داده بود، طیِ‌ یک گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگارِ نیویورک تایمز گفته بود: «هیچ کدام از این چیزها هرگز اتفاق نیفتاده». روزنامه ی مزبور لحنِ ترامپ هنگامِ پاسخ را «بسیار آشفته» توصیف کرده و نوشته که وی یکی از گزارشگرانی را که از او سؤال می پرسید «انسانی نفرت انگیز» خطاب کرده است.
  • وضعیت: کروکس در ماهِ نوامبر به روزنامه ی نیویورک تایمز گفته است تعجب می کند که چطور ممکن است کشورش سوءِ‌ رفتارهای ترامپ با زنان را از یاد برده باشد. او همچنین در مصاحبه با CNN در اوایلِ ‌دسامبر،‌ گفته بود از شنیدنِ این که ترامپ آن فایلِ صوتیِ مربوط به برنامه ی Access Hollywood 2005 را ساختگی می داند تعجبی نمی کند، چون رئیس جمهورِ آمریکا را یک «دروغگوی بیمار» می داند.
 

تاشا دیکسون (Tasha Dixon)

  • سال: 2001
  • اتهام: دیکسون در اکتبرِ‌ 2016 به خبرگزاریِ CBS، شعبه ی لس آنجلس، گفته بود که زمانی که به عنوانِ نماینده ی آریزونا در مسابقاتِ ملکه ی زیباییِ Miss USA 2001 شرکت کرده، ترامپ را دیده است. (ترامپ در سالِ 1996 امتیازِ این رقابتها را خریداری کرده بود.) دیکسون می گوید ترامپ از رختکنِ زنان هنگامی که مشغولِ عوض کردنِ لباسهای خود بودند بازدید می کرد:‌ «او یک‌راست واردِ رختکن شد. حتی فرصت نکردیم پارچه یا شنلی روی خودمان بکشیم. بعضی از دخترها هیچ پوششی بر بالاتنه نداشتند. برخی دیگر هم کلاً عریان بودند.»
  • واکنش:‌ ستادِ انتخاباتیِ ترامپ این اظهاراتِ دیکسون و دیگر رقبای مسابقه را تکذیب کرده است و طیِ بیانیه ای گفته است: «این اتهامات هیچ ارزشی ندارد و خیلی از اشخاصِ حاضر در مسابقه آن را رد کرده اند. وقتی اینگونه هجمه های مشکوک ناگهان یک ماه مانده به انتخابات شایع می شود، جا دارد از خود سؤال کنیم که چه انگیزه های سیاسی در پشتِ آن قرار دارد و چرا رسانه ها آنها را نشر می دهند.»
  • وضعیت: بعد از انتخابات دیکسون با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است.
 

جسیکا دریک (Jessica Drake)

  • سال: 2006
  • اتهام: جسیکا دریک، بازیگر و کارگردانِ فیلمهای بزرگسالان، در یک کنفرانس خبری در اکتبرِ 2016 با حضورِ گلوریا آلردِ (Gloria Allred) وکیل، از دیدارِ خود با ترامپ در تورنمنتِ گلفِ‌ 2006 گفت. وی گفت که دو زنِ دیگر هم همراهِ او بودند و ترامپ «هریک از ما را محکم در آغوش کشید و بدونِ اینکه از ما اجازه بگیرد، از تک‌تک‌مان بوسه گرفت.» دریک به خبرنگاران گفت که ترامپ پس از آن، او را صدا زده و به شام و مهمانی دعوتش کرد. ترامپ وقتی دید وی دعوتش را نپذیرفت، گفت اگر پیشنهادِ او را بپذیرد 10000 دلار به او می دهد. آلرد در این کنفرانس عکسی از ترامپ و دریک در کنارِ یکدیگر را به خبرنگاران نشان داد.
  • واکنش: ستادِ انتخاباتیِ ترامپ با تکذیبِ گزارشِ دریک، هیلاری کلینتون را در سرِ هم کردنِ این اتهامات مقصر دانست و در بیانیه ی خود اعلام کرد: «این داستان از اساس دروغ و مضحک است. عکسِ موردِ نظر یکی از هزاران عکسی است که آقای ترامپ به درخواستِ مردم و به احترامِ آنها در کنارشان می گیرد. آقای ترامپ نه این شخص را می شناسد، نه او را به یاد می آورد، و نه هیچ علاقه ای به شناختنِ او دارد.»
  • وضعیت: دریک در ماهِ ژانویه، در خلالِ برگزاریِ اعتراضاتِ زنان در واشینگتن، با حضور در یک کنفرانسِ مطبوعاتی، در کنارِ سه زنِ دیگری که ترامپ را به سوءِ رفتارِ جنسی متهم کرده بودند به صحبت پرداخت و به خبرنگاران گفت: «من هم مثلِ خیلی های دیگر می ترسم دولتِ آینده از آنِ ترامپ باشد و لذا از عواقبِ آن بیم دارم.»
 

جیل هارت (Jill Harth)

  • سال: 1992-1993
  • اتهام: هارت و جورج آورنی (Houraney)، شریکِ کاری و عشقیِ هارت در آن موقع، برای نخستین بار ترامپ را در سالِ 1992 در جریانِ یک پیشنهادِ کاری ملاقات کردند. هارت در 2016 به گاردین گفته است که ترامپ شب‌هنگام بر سرِ میزِ شام در حالی که سعی داشت او را از زیرِ میز لمس کند، به وی پیشنهادِ رابطه ی جنسی داد. به گفته ی او، این پیشنهاد در ژانویه ی 1993 که ملاقاتِ دیگری در ملکِ ترامپ در فلوریدا داشتند هم تکرار شد. او گفته ترامپ وی را در حالی که داشت از ملک بازدید می کرد، در اتاق خوابِ دخترش گیر انداخته و به سوی دیوار هلش داده، سپس دستش را به تمامِ قسمتهای بدنِ او کشیده و سعی داشته این بار هم تن‌پوشش را بالا بزند. آورنی نیز گفته با اینکه هیچ یک از این دو رویداد را شاهد نبوده، اما به حرفهای هارت اعتماد دارد. در بخشی از دادخواستی که در سالِ 1996 علیهِ ترامپ منتشر گشته و مدعیِ نقضِ یک قراردادِ کاری از سوی او شده، گزارشِ خانمِ هارت نیز در قالبِ یک استشهادِ حقوقی گنجانده شده است. (ترامپ در خارج از دادگاه با پرداختِ مبلغی نا معلوم قضیه را فیصله داده بود).
  • واکنش: میشل کوهن، وکیلِ شرکتِ ترامپ (Trump Organization)، اظهاراتِ هارت را طیِ بیانیه ای در روزنامه ی گاردین تکذیب کرده است. او در قالبِ ایمیلی نوشته است: «مایه ی تأسف است که ناچارم به شبهاتِ بی‌ارزش و پوچِ زیر پاسخ بدهم. آقای ترامپ کلیه ی اظهاراتِ خانمِ هارت را رد می کند، زیرا این اتهاماتِ 24 ساله، ابداً صحت و سندیتی ندارد.»
  • وضعیت: هارت پس از انتخابات هم اعتراضاتِ خود علیهِ ترامپ را ادامه داد. در اکتبر چنین توئیت کرد: «آنچه ترامپ، رئیس جمهورِ حرامزاده ی کشور، بر سرم آورد هرروز مرا عذاب می دهد. هیچ کس درک نمی کند مگر به روزِ خودش هم آمده باشد.»
 

کتی هلر (Cathy Heller)

  • سال: 1997
  • اتهام: هلر در اکتبرِ 2016 به روزنامه ی گاردین گفته است که در روزِ مادر، وقتی با همسر، فرزندان و خانواده ی همسرش برای صرفِ چاشتِ صبحگاهی به عمارتِ مار-ئه-لاگو (جزءِ املاکِ خریداری شده توسطِ ترامپ) رفته بودند، ترامپ را دیده بود. به گفته ی او، ترامپ میز به میز به مهمانان خوش آمد می گفت و وقتی به میزِ آنها رسید، به زور از او بوسه گرفت: «او دستم را گرفت، مرا به سوی خود کشید و سراغِ لبهایم رفت». او از احساسِ خود در آن لحظه می گوید: «خشمگین بودم و یکّه خورده بودم.» گاردین با یکی از بستگانِ او (بدونِ ذکرِ‌ نام) که شاهدِ آن برخورد بوده است و نیز با دوستانی که هلر بعدها در این باره با آنها صحبت کرده، مصاحبه گرفته است.
  • واکنش: جیسون میلر (Jason Miller) سخنگوی ستادِ ترامپ، به گاردین گفته است: «ابداً‌ امکان ندارد یک چنین صحنه ای در یک مکانِ عمومی آن هم در روزِ مادر و در تفرجگاهِ ترامپ اتفاق افتاده باشد، و الّا که می بایست در طولِ بیست سالِ اخیر همواره شاهدِ چنین صحنه هایی در این عمارت می بودیم.»
  • وضعیت:‌ هلر به گاردین گفته است که نقلِ این ماجرا برایش آسان نبوده، با این حال «حمایتهای فراوانی» از جانبِ دوستان و خانواده ی خود دریافت کرده است. او همچنین گفته است که خیلی خوشحال است که پس از به راه افتادنِ «موجِ واینستین»‌خیلی از زنان پا پیش گذاشته اند و دست به افشاگری زده اند. وی افزوده است: «دموکرات و جمهوریخواه ندارد. مردانِ قدرت اینگونه اند.»
 

سامانتا هالوی (Samantha Holvey)

  • سال: 2006
  • اتهام: هالوی که در رقابتهای ملکه زیباییِ 2006 نماینده ی کارولینای شمالی بود، در اکتبرِ 2016 به خبرگزاریِ CNN گفته است که ترامپ شخصاً تفتیشِ دخترانِ شرکت کننده در این رقابتها را بر عهده داشت. او در این مصاحبه گفته است: «او می آمد جلوی دختران می ایستاد و از فرقِ سر تا نوکِ پای آنها را چنان بازرسی می کرد که انگار تکه ای گوشت هستند. برای او ما صرفاً ابزاری جنسی بودیم، نه انسان. دیده اید فروشنده های بدقواره در مشروب فروشی ها چطور با شما تا می کنند؟ یک همچین حسی داشت.» او رفتارِ ترامپ را «چندش آور» توصیف می کند و می گوید بعد از آنی که فهمیده است در این رقابت ها چی به چی است، آرزوی برنده شدن را از سر به در کرده است.
  • واکنش: سی.ان.ان گفته است ستادِ انتخاباتیِ ترامپ این قضیه را تکذیب کرده و هیچ پاسخی به این تکذیبیه داده نشده. ترامپ کلاً موجِ اتهاماتِ جنسی علیهِ خویش را که در اکتبرِ 2016 به راه افتاد تکذیب کرده و این زنان را به دروغگویی متهم نموده است.
  • وضعیت:‌ هالوی بعد از انتخابات هیچ گفت و گویی با رسانه ها درباره ی ادعای خود انجام نداده است.
 

نینی لاکسونن (Ninni Laaksonen)

 
  • سال:‌ 2006
  • اتهام: لاکسونن، مدل و شرکت‌کننده ی سابقِ ملکه ی زیباییِ فنلاند (Miss Finland) در اکتبرِ 2016 به روزنامه ی فنلاندیِ Ilta-Sanomat گفته بود که ترامپ در سالِ 2006 در پشتِ صحنه ی برنامه ی نیمه شب با دیوید لترمن (Late Show with David Letterman) بدنِ او را دست‌مالی کرده است. به نقل از خبرگزاریِ تلگراف (The Telegraph) لاکسونن به روزنامه ی مذکور گفته است: «ترامپ درست کنارِ من ایستاد و ناگهان شروع کرد به فشردنِ کپل‌های من. او جداً داشت این کار را می کرد. فکر نکنم کسی دیده باشد،‌ اما من خود را پس کشیدم در حالی که از این اتفاق مبهوت بودم».
  • واکنش: نه روزنامه ی Ilta-Sanomat و نه تلگراف جوابِ خاصی از ترامپ یا ستادِ انتخاباتیِ او نقل نکرده اند. اما ترامپ به طورِ کلی این موجِ اتهامات را که در اکتبرِ 2016 به راه افتاد تکذیب کرده و زنانی را که آنها را مطرح کرده اند دروغگو خوانده است.
  • وضعیت: از قرارِ معلوم لاکسونن هم بعد از انتخابات با هیچ رسانه ای گفت و گو نکرده است.
 

جسیکا لیدز (Jessica Leeds)

  • سال: دهه ی 1980
  • اتهام: لیدز در اکتبرِ 2016 به نیویورک تایمز گفته است که در دهه ی 1980 در کابینِ درجه یکِ هواپیما کنارِ ترامپ نشسته است. تقریباً یک ساعت پس از پرواز، ترامپ دسته ی صندلی را بالا داده است و پستانهای او را در دست گرفته است و سعی داشته است تا دستِ دیگرش را به زیرِ دامنِ او ببرد. لیدز می افزاید: «ترامپ مثلِ اختاپوس بود. دستانش همه جا بود.»
  • واکنش: ترامپ در یک مصاحبه ی تلفنی، که ضمناً به گزارشِ راشل کروکس هم اشاره شده بود، به نیویورک تایمز گفته است: «هیچ کدام از اینها اتفاق نیفتاده است.» این روزنامه لحنِ ترامپ هنگامِ پاسخ را «بسیار آشفته» توصیف کرده و نوشته که وی یکی از گزارشگرانِ پرسش‌کننده را «انسانی نفرت انگیز» خطاب کرده است.
  • وضعیت: با اوج گرفتنِ «موجِ واینستین» در پاییزِ امسال، لیدز در ماهِ اکتبر طیِ گفت و گویی با واشینگتن پست، از تجربیاتِ خود بعد از انتخاباتِ ریاست جمهوری گفت. وی به این روزنامه گفته است: «باورش سخت است که این موج که کسی مثلِ هاروی واینستین را از جایگاهش پایین کشیده است، کاری به کارِ جرثومه ی فسادی مثلِ ترامپ ندارد.»
 

ملیندا مک‌گیلیوری (Melinda McGillivray)

  • سال: 2003
  • اتهام: مک‌گیلیوری در اکتبرِ 2016 در گفتگو با نشریه ی Palm Beach Post ادعا کرده که در سالِ 2003 در کنسرتِ ری چارلز که در عمارتِ مار-ئه-لاگو برگزار شد، ترامپ را ملاقات کرده است. مک‌گیلیوری به نشریه ی نامبرده گفته است که پس از اجرای چارلز، به همراهِ دیگران برای دیدنِ او رفته بودند که ترامپ او را مخفیانه گیر انداخته و دست‌مالی می کند. کن دیویدوف (Ken Davidoff)، عکاسی که اغلب عکسهای خود را در این تفریحگاه می گرفت و از دوستانِ مک‌گیلیوری، نیز به این روزنامه گفته است: مک گیلیوری اندکی بعد از آن دیدار نزدِ من آمد و گفت همین الآن دونالد کپل‌های او را مالیده است.
  • واکنش: روزنامه ی Palm Beach Post گفته بود در تلاش است از ستادِ انتخاباتیِ ترامپ جوابیه ای بگیرد، اما خبری نشد. با این حال، ترامپ به طورِ کلی این موجِ اتهامات را که در اکتبرِ 2016 به راه افتاد تکذیب کرده و زنانی را که آنها را مطرح کرده اند دروغگو خوانده است.
  • وضعیت: مک‌گیلیوری در گفت‌وگو با واشینگتن پست در اکتبرِ 2017 درباره ی این اتهامات، از ترامپ به خشم آمده و گفته است: «وقتی می بینم این مرتیکه رئیس جمهورِ آمریکا شده اعصابم خط‌خطی می شود. چطور ممکن است؟»
 

کاسندرا سیرلز (Cassandra Searles)

  • سال: 2013
  • اتهام: سیرلز هنگامی ترامپ را دیده بود که در رقابتهای ملکه ی زیباییِ 2013 نماینده ی ایالتِ واشینگتن بود. وی در پستِ فیسبوکیِ خود در ژوئنِ 2016 نوشته بود: «این آقا با ما مثلِ‌ گله ی گاو و گوسفند رفتار می کرد. ما را به خط می کرد تا بتواند از نزدیک براندازمان کند.» البته سیرلز از ترامپ صراحتاً اسم نبرده است، اما عکسی از او را در پستِ خود گذاشته و نوشته است این «آقا» حالا نامزدِ ریاست جمهوری شده. وی در کامنتی زیرِ این پست چنین نوشته است: «او احتمالاً خوش ندارد دیگران بدانند که زمانی مدام دست به باسنم می کشید و مرا به اتاقِ هتلش دعوت می کرد.»
  • واکنش: با اینکه اظهاراتِ سیرلز در اکتبرِ 2016 در رسانه ها بازتابِ فراوانی یافت، اما ترامپ مشخصاً به آن جوابی نداد. بلکه به طورِ کلی موجِ اظهاراتِ زنانی را که در این ماه او را به سوءِ رفتارِ جنسی متهم کرده بودند تکذیب کرده و آنها را مشتی دروغگو خواند.
  • وضعیت: سیرلز پس از انتخابات با رسانه ها گفت و گویی نداشته است.
 

ناتاشا استویناف (Natasha Stoynoff)

  • سال:‌ 2005
  • اتهام: استویناف، یکی از خبرنگارانِ مجله ی مردم (People)، در اکتبرِ 2016 از برخوردش با ترامپ در سالِ 2005 در عمارتِ مار-ئه-لاگو گزارشی نوشته است. او می گوید برای نوشتنِ گزارشی درباره ی اولین سالگردِ ازدواجِ ترامپ و ملانیا به نزدِ آنها رفته بود. ترامپ ضمنِ گشت زدن با او در عمارت، در گوشه ای از اتاق گیرش انداخته و شروع به گرفتنِ بوسه های زورکی از او کرده بود. وی می نویسد: «تا به خودم آمدم دیدم مرا چرخاند و به دیوار تکیه داد و به زور بوسه و کنارش را شروع کرد. به گفته ی او، ترامپ ول کن نبود تا زمانی که یکی از سرپیشخدمتها سر رسید و اطلاع داد که ملانیا برای انجامِ مصاحبه منتظرِ آنهاست. استویناف گفته است که ترامپ بعد از مصاحبه به او پیشنهادِ برقراریِ رابطه داده است و از مجله ای بدنام اسم برده که درباره ی مهارتِ جنسیِ او سخن‌پردازی کرده است. نشریه ی مردم در مقاله ای جداگانه گفته های شش فرد را شاهد آورده که اظهاراتِ استویناف را تأیید می کنند.
  • واکنش: ترامپ این اتهامات را در توئیترِ خود تکذیب کرده و نوشته است: «چرا این خانمِ خبرنگار 12 سالِ پیش که چنین اتفاقی افتاد چیزی در مجله ی مردم ننوشت؟ چون اساساً چنین اتفاقی نیفتاده بود!» آنتونی سنکال (Anthony Senecal)، سرپیشخدمتِ قدیمیِ ترامپ در مار-ئه-لاگو نیز وقوعِ چنین ماجرایی را تکذیب کرده است.
  • وضعیت: استویناف ضمنِ یادداشتی در روزنامه ی USA Today درموردِ سوءِ رفتارِ جنسی (در تاریخِ اکتبرِ 2017)، به بازنشرِ این رخداد پرداخته است. در این یادداشت، او گفته است که زمانی که سعی داشته با «یک نامزدِ مردِ اسکار» مصاحبه ای بگیرد، آن بازیگر به او متعرض شده است. استویناف بدونِ اینکه نامی از او ببرد می نویسد: «این ملعون نه نامزدِ ریاست جمهوری است و نه در هالیوود دیگر محلی از اعراب دارد.» اما این را هم متذکر می شود که اگر همان موقع که ترامپ با او آن رفتار را کرده بود بلافاصله دست به افشاگری زده بود این وقایع پیش نمی آمد. او می نویسد: «همچون بسیاری از زنان، جای جای زندگیِ من نیز آلوده به سوءِ‌ رفتارهای جنسی ئی است که از ناحیه ی معلمان، پزشکان، رؤسا و دیگران دامنم را لکه دار کرده. متأسفانه، خیلی از زنها پذیرفته اند که از این رفتارهای مردان گریزی نیست. بنابراین وضع به همین منوال باقی می ماند و ما می سوزیم و می سازیم.»
 

بریجت سالیوان (Bridget Sullivan)

  • سال: 2000
  • اتهام: سالیوان در میِ 2016 به خبرگزاریِ BuzzFeed News گفته است در سالِ 2000 که نماینده ی نیوهمپشیر در رقابتهای ملکه ی زیباییِ نوجوانانِ آمریکا بوده ترامپ را دیده است. به گفته ی سالیوان، «ترامپ از پشت زنان را بغل می کند و مثلِ بعضی از دایی های حال به هم زن، آنها را فشار می دهد.» او همچنین گفته است ترامپ وقتی که زنان لباس بر تن نداشته اند و در حالِ عوض کردنِ لباس بوده اند واردِ رختکنِ آنان می شده است.
  • واکنش: هیکس به خبرگزاریِ‌ BuzzFeed گفته است اظهاراتِ سالیوان هم مانندِ نمونه های مشابهِ آن «از اساس دروغ است».

وضعیت: سالیوان بعد از انتخابات با رسانه ها مصاحبه ای نداشته است.

 

تمپل تاگارت (Temple Taggart)

  • سال: 1997
  • اتهام: تاگارت در میِ 2016 در مصاحبه با نیویورک تایمز از دو مواجه ی جداگانه با ترامپ سخن گفته است. اولین برخوردِ او با ترامپ در 1997 اتفاق افتاد که تاگارت نماینده ی ایالتِ یوتا در رقابتهای ملکه ی زیبایی بود. به گفته ی تاگارت، زمانی که او را به ترامپ معرفی کردند، «او یکراست آمد سراغِ‌ لبهایم و از من بوسه گرفت». او به نیویورک تایمز گفته است که ترامپ در دیدارِ بعدی که در برجِ ترامپ در منهتن اتفاق افتاد هم همین رفتار را تکرار کرد.
  • واکنش: ترامپ در مصاحبه ای به نیویورک تایمز گفته است «من هرگز این کار را نکرده ام.» پس از لو رفتنِ فایلِ‌صوتیِ‌ مربوط به برنامه ی Access Hollywood در اکتبرِ 2016، خبرگزاریِ NBC گزارشِ تاگارت را بازنشر داد که تکذیبِ محکمتری را از سوی ترامپ برانگیخت. او به این رسانه گفت:‌ «من حتی نمی دانم او کیست. ادعا می کند من در مکانی عمومی از او بوسه گرفته ام حال آنکه اصلاً بوسه ای از او نگرفته ام و قویاً این ادعاهای مضحک را تکذیب می کنم.»
  • وضعیت: تاگارت در نوامبرِ 2017 به نیویورک تایمز گفته است که او و سایرِ‌ زنانی که ترامپ را به هوسرانی های جنسی متهم کرده اند در این یک سالی که از انتخابات می گذرد در خشم و ترس به سر برده اند، خشم از نتایجِ انتخابات، و ترس از انتقامِ احتمالیِ آقای رئیس جمهور.
 

ایوانا ترامپ (Ivana Trump)

  • سال: 1989
  • اتهام: ایوانا، اولین همسرِ ترامپ، در استشهادی که برای طلاقشان در سالِ‌ 1990 تهیه کرده بود، برخوردِ ترامپ با خود در سالِ 1989 را نوعی «تجاوزِ جنسی» توصیف کرده است. این استشهاد علنی نبود، تا اینکه در سالِ 1993 در کتابی درباره ی ترامپ به قلمِ هاروی هارت سوم (Harry Hart III) منتشر گردید. درست پیش از انتشارِ این کتاب، ایوانا در اظهاراتی تأکید کرده بود که خوانندگان نباید از واژه ی «تجاوز» که او به کار برده است تعبیرِ لغوی یا حقوقی داشته باشند. او در ادامه ی این اظهارات، که به گفته ی خبرگزاریِ The Daily Beast توسطِ شوهرِ سابق و تیمِ حقوقیِ او منتشر شده، افزوده است: «در برهه ای در سالِ 1989 من و آقای ترامپ با هم روابطِ زناشویی داشتیم که ایشان با من رفتاری بسیار متفاوت از آنچه در طولِ ازدواجمان داشتیم از خود نشان داد. من به عنوانِ یک زن احساس کردم به من تجاوز شده است، چون از آن عشق و عطوفتی که او سابقاً به من ارزانی می داشت اثری نبود.»
  • واکنش: میشل کوهن، مشاورِ حقوقیِ سازمانِ ترامپ، در مصاحبه با The Daily Beast در 2015 این قضیه را چندان دارای اهمیت ندانسته است و گفته است: «شما دارید درباره ی پیشتازِ حزبِ جمهوریخواه و یک کاندیدای ریاست جمهوری و ضمناً درباره ی یک شخصِ حقیقی صحبت می کنید که تا بحال به احدی تجاوز نکرده است.» (کوهن در همین مصاحبه به خاطرِ اظهاراتی مبنی بر اینکه همسر نمی تواند به همسرش تجاوز کند شدیداً موردِ انتقاد قرار گرفت که بعدها معذرت خواهی کرد.)
  • وضعیت: بعد از آنکه این قضیه مجدداً در دورانِ کاندیداتوریِ ترامپ بر سرِ زبانها افتاد، ایوانا در اظهاراتی دیگر، ادعای خود در آن استشهاد را « فاقدِ‌ هرگونه ارزش» خواند. وی افزود:‌ «من جز موفقیتِ دونالد چیزی نمی خواهم و از صمیمِ قلبم برای او در انتخابات بهترین ها را آرزو دارم. اتفاقاً به نظرِ من او می تواند رئیس جمهوری عالی باشد.»
 

کارنا ویرجینیا (Karena Virginia)

  • سال: 1998
  • اتهام:‌ ویرجینیا در اکتبرِ 2016 به واشینگتن پست گفته بود که ترامپ در تورنمنتِ تنیسِ آمریکا در 1998 دستانش را به دورِ او حلقه زده و پستانهایش را لمس کرده است. او گفته هنگامی با ترامپ مواجه شده بود که بیرون از محوطه ی تورنمنت، تنها منتظرِ سواری ایستاده بود. بنا به اظهاراتِ وی، قبل از اینکه سوارِ ماشین شود و از آنجا برود، ترامپ خطاب به چند مردی که در آن نزدیکی بودند درباره ی بدنِ او نظر داده بود.
  • واکنش: ستادِ ترامپ اظهاراتِ ویرجینیا در این باره را انکار کرده است. جسیکا دیتو (Jessica Ditto)، سخنگوی این ستاد به واشینگتن پست گفته است: «مردم از این دلقک‌بازی ها خسته شده اند و این داستانهای دروغین را که کاملاً مشخص است به نفعِ هیلاری کلینتون ساخته می شود، نمی پذیرند.»
  • وضعیت:‌ ویرجینیا بعد از انتخابات با رسانه ها گفت و گویی انجام نداده است.
 

سامر زرواس (Summer Zervos)

  • سال: 2007
  • اتهام: زرواس نخستین بار ترامپ را در سالِ 2005، زمانی که در پنجمین فصل از برنامه ی The Apprentice شرکت می کرد، ملاقات نمود. او در یک کنفرانسِ خبری در اکتبرِ 2016 به خبرنگاران گفت که در سالِ 2007 ترامپ را بر سرِ میزِ شامی در هتل بیورلی هیلز (Beverly Hills) در لس آنجلس ملاقات کرده است تا بر سرِ فرصتهای شغلی با یکدیگر رایزنی کنند. به گفته ی او، وقتی به آن اتاق وارد شده، ترامپ با بوسه ای فرانسوی از او استقبال کرده است. او افزوده: «سپس به شانه های من چنگ انداخت و دوباره بوسه های خود را با ولعِ فراوان آغاز کرد و دستش را روی پستانِ من گذاشت. من پا پس کشیدم و به سوی دیگرِ‌ اتاق روانه شدم. او دنبالِ من آمد، دستانم را گرفت، و من را به درونِ تخت انداخت. من از تخت بیرون آمدم.» زرواس می گوید ترامپ سپس او را در آغوش گرفته است، به او اصرار کرده تا با هم به بستر بروند و تلویزیون تماشا کنند، و او به زور توانسته خود را از چنگ ترامپ خلاص کند و از آن اتاق بیرون بیاید.
  • واکنش: ترامپ گفته های زرواس را تکذیب کرده و گفته است: «من تصویرِ مبهمی از خانمِ زرواس به یاد دارم و می دانم که یکی از صدها شرکت کننده ی مسابقه ی The Apprentice در طولِ این سالها بوده است. صریحاً می گویم، در طولِ ده سالِ اخیر اساساً او را در هیچ هتلی ملاقات نکرده ام که بخواهم با آن وضعِ ناخوشایند از او استقبال کنم. من این طور آدمی نیستم و منشم اینگونه نیست. حقیقت این است که خانمِ زرواس مدام با من ارتباط می گرفت و درخواستِ کمک می کرد. در 14 آوریلِ امسال، او ایمیلی به دفترِ من فرستاد و از من خواست در رستورانی در کالیفرنیا با او قرار بگذارم.» ترامپ در تجمعاتِ انتخاباتی ئی که چند هفته بعد در پنسیلوانیا برگزار شد، هرگونه نسبتِ ناروایی را که زرواس به او داده بود قویّاً تکذیب کرد و مکرّراً زرواس و زنانِ دیگر را به دروغگویی درباره ی نحوه ی برخوردِ خود با آنان متهم نمود.
  • وضعیت:‌ زرواس در ماهِ ژانویه در نیویورک علیهِ ترامپ اعاده ی حیثیت کرد و او را متهم کرد به اینکه از جایگاهِ سیاسیِ بالایی که دارد سوءِ استفاده کرده است تا با اظهاراتِ آمیخته به دروغِ خود، او و دیگر زنانی را که پا پیش گذاشته اند بی‌آبرو کرده و به آنان حمله ی لفظی کند. ادله ی هر دو طرف در حالِ حاضر نزدِ یکی از قضاتِ نیویورک در حالِ بررسی است تا معلوم شود آیا این پرونده صلاحیتِ دادرسی را دارد؟ اگر رأیِ‌ زرواس غالب شود، ترامپ احتمالاً ناچار خواهد شد در مقابلِ هیأت منصفه درباره ی این اتهامات شهادت دهد.