دردسر توئیت‌های ترامپ برای جمهوریخواهان آمریکا
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
تیراندازی درکلوپ شبانه واقع در آمریکا ۱۷ زخمی برجای گذاشت
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
دردسر توئیت‌های ترامپ برای جمهوریخواهان آمریکا
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
تیراندازی درکلوپ شبانه واقع در آمریکا ۱۷ زخمی برجای گذاشت
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

کنگره آمریکا استفاده از برنامه ضدویروس کامپیوتری کسپرسکی را منع می‌کنند

منبع: بلومبرگ

کنگره آمریکا در صدد است تا استفاده از برنامه ضدویروس کامپیوتری کسپرسکی (Kaspersky) در سیستم‌های مورد استفاده در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) را ممنوع اعلام کند.
خبرگزاری بلومبرگ امروز شنبه ۱۰ تیرماه دراین باره می‌نویسد: «باتوجه به جنجال سیاسی به‌وجود آمده در آمریکا در مورد هک کردن کامپیوترها در مراکز مهم و حساس دولتی و امنیتی، و اتهاماتی که به مسکو در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا زده می‌شود، کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنای آمریکا پیشنهاد کرده است که پنتاگون استفاده از برنامه کسپرسکی را متوقف کند. زیرا سنا بر این باور است که لابراتوار تهیه این برنامه کامپیوتری می‌تواند مورد نفوذ عوامل دولتی روسیه باشد.»
در واکنش به این تصمیم سنا، نیکولای نیکیفوروف (Nikolai Nikiforov) وزیر ارتباطات روسیه تهدید کرده است هرگونه منع استفاده از برنامه ضدویروس کسپرسکی با اقدام تلافی‌جویانه از سوی مسکو روبرو خواهد شد.
نیکیفوروف دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «هرگونه تصمیم یک جانبه برای تحریم برنامه کامپیوتری کسپرسکی از سوی سنای آمریکا واکنش ما را به دنبال خواهد داشت. دولت آمریکا و دوایر آن در سطح بسیار گسترده‌ای در علوم فناوری و اطلاعات خود از این برنامه استفاده می‌کنند. استفاده یک دولت از یک برنامه کامپیوتری ساخت یک کشور دیگر الزاماً به معنای گرفتن ریسک برای درز اطلاعات محرمانه نیست.»
همزمان شبکه خبری NBC در آمریکا امروز گزارش کرده است که اف.بی.آی FBI در هفته گذشته ده‌ها تن از کارکنان لابراتور کسپرسکی در آمریکا را مورد بازجویی قرار داده است.
گزارشی از ایران اینترنشنال

[shareaholic app="share_buttons" id="25412088"]
[yuzo_related]