ترامپ رییس دفترش را برکنار کرد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
اخراج گزارشگر وال استریت ژورنال به خاطر رابطه با فروشنده اسلحه به ایران
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
ترامپ رییس دفترش را برکنار کرد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
اخراج گزارشگر وال استریت ژورنال به خاطر رابطه با فروشنده اسلحه به ایران
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

ناکامی ترامپ در لغو «اوباما کِر» و گرو کشی بر سر پرداخت‌های بیمه

منبع: رویترز

ئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که اگر کنگره لایحه جدید بهداشت و سلامت را تصویب نکند، واشنگتن نیز پرداخت‌های دولتی به شرکت‌های بیمه سلامت را متوقف خواهد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه تهدید کرد که پرداخت های دولتی به شرکت های بیمه بهداشت و سلامت را متوقف خواهد کرد، اگر کنگره در تصویب لایحه جدید بهداشت و بیمه ناکام شود.
بر اساس این گزارش، ترامپ از نمایندگان کنگره خواسته است تا دست از تلاش ها برای لغو قانون اوباماکر و جایگزین کردن یک قانون جدید برندارند و این تلاش ها را متوقف نکنند.
ترامپ با انتشار توئیتی افزود: اگر لایحه جدید بهداشت و سلامت به سرعت تصویب نشود، پرداخت ها به شرکت های بیمه سلامت به زودی پایان خواهد یافت.
این توئیت یک روز پس از آن منتشر شده است که جمهوریخواهان سنا نتوانستند آراء کافی را برای لغو قانون اوباماکِر به دست آورند.
بخشی از این توئیت ترامپ ظاهرا به کاهش 8 میلیارد دلاری یارانه دولت فدرال است که به شرکت های بیمه و بهداشت پرداخت می شود و این شرکت ها در ازای دریافت یارانه های بهداشتی از دولت، اقشار کم درآمد را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می دهند.
ترامپ پیش از این نیز تهدید کرده بود که پرداخت های مالی به شرکت های بیمه را قطع خواهد کرد. ترامپ در ماه آوریل نیز تهدید کرد که اگر دموکرات ها خاضر به مذاکره بر سر لایحه بهداشت و سلامت نباشند، پرداخت ها به شرکت های بیمه را لغو خواهد کرد.
چاک شومر رهبر دموکرات های سنا در واکنش به این توییت های ترامپ تاکید کرد: اگر رئیس جمهور تهدید خود را عملی کند، هر کارشناسی موافق خواهد بود که هزینه های بیمه به شدت افزایش خواهد یافت و سلامت و بهداشت برای میلیون ها آمریکایی، گران تر از قبل خواهد شد.
وی در ادامه افزود: رئیس جمهور باید از بازی سیاسی با جان مردم و سلامت و بهداشت خودداری کند.
سنای آمریکا اکنون در دوره استراحت و تعطیلی قرار دارد و به نظر می رسد مذاکرات درباره طرح بهداشت و سلامت از اوت مجددا از سرگرفته خواهد شد.
این در شرایطی است که تازه ترین نظرسنجی رویترز ایپسوس نشان می دهد که 64 درصد آمریکایی ها خواستار حفظ قانون اوباماکر به طور کامل یا اصلاح بخشی از آن هستند.

[shareaholic app="share_buttons" id="25412088"]
[yuzo_related]