میشل اوباما: با من رفتار نژادپرستانه شده است
۱۹ مرداد ۱۳۹۶
بلومبرگ: ترامپ مذهب را به‌جای دموکراسی، بنیان تمدن غرب معرفی کرد
۱۹ مرداد ۱۳۹۶
میشل اوباما: با من رفتار نژادپرستانه شده است
۱۹ مرداد ۱۳۹۶
بلومبرگ: ترامپ مذهب را به‌جای دموکراسی، بنیان تمدن غرب معرفی کرد
۱۹ مرداد ۱۳۹۶

آمریکا سلاح‌های بیشتری برای نیروهای مخالف اسد ارسال می کند

منبع: خبرگزاری بریت بارت

خبرگزاری بریت بارت نزدیک به مشاوران پرزیدنت ترامپ امروز جمعه ۱۲ خرداد در گزارشی می‌نویسد ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی و خاورمیانه‌ای آن در یک حرکت مشترک ارسال تسلیحات نظامی خود به سوریه را برای مقابله با رژیم بشاراسد و شبه‌نظامیان هوادار ایران افزایش می‌دهند.

بریت بارت می‌نویسد: «تمرکز برنامه ارسال این سلاح‌های جدید بر رساندن آنها به دست نیروهای مخالف بشاراسد است تا آنها بتوانند از پیشروی شیعیان بسیج شده از سوی ایران به سوی مسیر ارسال سلاح و نیروهای آمریکایی به سوریه جلوگیری کنند.»

خبرگزاری رویترز در این مورد می‌گوید: «شورشیان ضدّ اسد در سوریه می‌گویند کمک‌های نظامی آمریکا و متحدان آن از طریق دو کانال برنامه‌ریزی شده به دست آنها می‌رسد که قدرت آتش آنها را تقویت کرده است: یکی از آنها توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا (CIA) در همراهی با کشورهای منطقه و موسوم به برنامه MOC است، و دیگری عملیات مستقیم پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا است».

به گفته رویترز، افزایش ارسال سلاح از سوی آمریکا به نیروهای ضدّ بشاراسد باتوجه به پیشروی‌های اخیر نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان ایرانی به سوی مواضع و پایگاه‌های آموزش مخالفان اسد صورت گرفته است.

در همین رابطه رایان دیلون، سخنگوی ارتش آمریکا اظهار داشت که این کشور نیروهای خود در جنوب سوریه را تقویت کرده است. وی در سخنانی در بغداد پایتخت عراق گفته که شبه نظامیان حامی رژیم سوریه در جنوب این کشور را تهدیدی برای نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش می داند.

آمریکا در جنوب سوریه در نزدیکی شهرک التنف، در مرز این کشور و اردن و همچنین عراق، نیروههای نظامی مستقر کرده است. واشنگتن به شبه نظامیان حامی اسد هشدار داده است که به این منطقه نزدیک نشوند.

دیلون گفت:«ما حضور و تعداد نیروهایمان را بیشتر کرده‌ایم و آماده مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی نیروهای حامی رژیم سوریه هستیم».

نیروهای حامی رژیم اسد در جنوب سوریه، حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعه عراقی هستند که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیلون در عین حال گفته که « شمار اندکی از نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه عدم درگیری قرار دارند».

در همین حال، یک مقام آمریکایی گفته که ارتش آمریکا با پرتاب نزدیک به ۹۰ هزار اعلامیه، از جنگجویان حاضر در مناطق «کاهش تنش» خواسته‌ این مناطق را ترک کنند.

خبرگزاری رویترز پیشتر، از پرتاپ این اعلامیه ها به نقل از سایت گروه مخالفان اسد به نام «کماندوهای انقلاب» که از سوی آمریکا حمایت می شود، خبر داده بود.

در نسخه‌ای از این اعلامیه‌ها که به دست رویترز رسیده است، پنتاگون هشدار داده که هر گونه پیشروی جنگجویان حمایت شده از سوی ایران به سمت پایگاه التنف را «اقدامی خصمانه شمرده می شود و ما از نیروهای خودمان دفاع خواهیم کرد».

گزارشی از ایران اینترنشنال

[shareaholic app="share_buttons" id="25412088"]
[yuzo_related]