۱۶ میلیون آمریکایی: “شیر کاکائو از گاو قهوه‌ای دوشیده می‌شود”
۲ تیر ۱۳۹۶
قدرت وال استریت تا چه اندازه است؟
۲ تیر ۱۳۹۶
۱۶ میلیون آمریکایی: “شیر کاکائو از گاو قهوه‌ای دوشیده می‌شود”
۲ تیر ۱۳۹۶
قدرت وال استریت تا چه اندازه است؟
۲ تیر ۱۳۹۶

آیا وضعیت اقتصادی امریکا با حضور اوباما بهبود یافت؟


 
 
 
ویدیوهای تحلیلی
وقتی که باراک اوباما در 9 ژانویه 2009 به مقام ریاست جمهوری منصوب شد، اقتصاد جهانی در وضع بسیار ناپایدار و نامناسبی بود و ایالات متحده امریکا به طور خاص با بحران شدید مسکن روبرو بود.
بحرانی که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است . فقط و فقط در همان ماه ژانویه، حدود 600 هزار نفر در امریکا از کار بیکار شدند و نرخ بیکاری به بیش از 5/7 درصد رسید.
به طور کل از زمان آغاز بحران اقتصادی حدود نه میلیون فرصت شغلی از بین رفت، در سال 2008 اوباما کمپین انتخاباتی خود را با وعده هایی همچون رونق دادن به وضعیت بانک های کشور از بین بردن نرخ بیکاری و فاصله ی طبقاتی ژرف میان قشر ثروتمند و فقیر آغاز کرد . از اولین اقدامات اوباما برای مقابله با وضع نابسامان اقتصادی می توان به تصویب قانون بهبود و سرمایه گزاری مجدد 2009 امریکا اشاره کرد که به بسته ی تشویقی" معروف است .
تصویب این قانون حدود 830 بیلیون دلار هزینه به سازمان هایی از جمله سازمان های زیربنایی، آموزش و پرورش، سازمان بهداشت و درمان و سازمان انرژی های تجدیدپذیر تزریق کرد . این امر همچنین در کاهش نرخ مالیات، نرخ بیکاری و برخی زمینه های دیگر در تقابل با سقوط آزاد اقتصاد نقش بسزایی داشته است .
 
 

 

آخرین ویدئوها: