آخرین نظرسنجی های انتخاباتیِ ۲۰۱۶
۱۶ شهریور ۱۳۹۵
چگونه ترامپ از بحران هویت سفیدپوستی در آمریکا پرده برداشت
۱۶ شهریور ۱۳۹۵
آخرین نظرسنجی های انتخاباتیِ ۲۰۱۶
۱۶ شهریور ۱۳۹۵
چگونه ترامپ از بحران هویت سفیدپوستی در آمریکا پرده برداشت
۱۶ شهریور ۱۳۹۵

ویژگی مرموزی که طرفداری شما از ترامپ را پیش بینی می کند

اگر از شما سوال کنم که اصلی ترین شاخصه طرفداران دونالد ترامپ چیست، چه پاسخی می دهید؟ آنها سفید پوست هستند؟ فقیر هستند و یا بی سواد؟ اشتباه می کنید. این پیش بینی ارتباطی با جنسیت، سن، درآمد، نژاد و یا دین شما ندارد.
نوشته شده توسط : متیو مک ویلیامز (MATTHEW MACWILLIAMS)
منبع : پولیتیکو
[shareaholic app="share_buttons" id="25412092"]
درواقع به یک متغیرمنحصربفرد آماری دست پیدا کرده ام که پیش بینی می کند که طرفداران ترامپ از روی نژاد، میزان درآمد و یا سطح سواد قابل قابل شناسایی نیستند. وجه تمایز«اقتدارگرایی» است. نکته درستی است. همراه کردن آمریکایی های دارای تمایلات مستبدانه باعث تقویت کمپین انتخاباتی و همچنین قدرت بالفعل ترامپ شده است.

همچنین به دلیل تقویت افراد دارای خلق و خوی اقتدارگرایانه در میان رای دهندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی، اینکه طرفداران ترامپ روز به روز در حال بیشترشدن باشند کاملا امکان پذیر است . یافته های من در نظرسنجی انجام شده در سطح کشور در 5روز آخر ماه دسامبر توسط دانشگاه ماساچوست و به وسیله 1800 رای دهنده ثبت نام شده در سطح کشور ودر طیف های سیاسی مختلف انجام شده است. در تجزیه و تحلیل آماری نظرسنجی به این نتیجه رسیدم که میزان آموزش، درآمد، جنسیت، سن، ایدئولوژی و اعتقادات مذهبی تاثیری بر طرفداران نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.

اقتدارگرایی یک مفهوم جدید و یا آزمایش نشده در میان رای دهندگان آمریکایی نیست. از زمان ظهور نازی ها در آلمان این روش به صورتی گسترده در علوم اجتماعی مورد توجه قرار داشته است. در حالی که عوامل این روش هنوز مورد مناقشه است اما رفتار سیاسی ناشی از اقتدارگرایی جای بحثی باقی نگذاشته است. طرفداران این ایده دنباله روی رهبران مقتدر هستند و اگر احساس کنند که از جانب بیگانگان مورد تهدید قرار گرفته اند، پاسخ آنها بسیار سخت خواهد بود. ازشواهد و قرائن به وجود آمده؛ درباره تعهد به شعار "دوباره آمریکا را فوق العاده کنید" که به وسیله دیوار کشی در مرزهای آمریکا وهمچنین وعده بستن مساجد و ممنوع کردن ورود مسلمانان به ایالات متحده حاصل شده است، ترامپ کاملا وارد بازی تمایلات اقتدارگرایانه شده است.

البته تمام اقتدارگرایان جمهوریخواه نیستند بلکه مستقل ها و دموکرات ها نیز کم و بیش وارد این نوع روش شده اند. تمام نظرسنجی های صورت گرفته از سال 1992 این موضوع را تایید می کند. در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سال 2008 «مارک هترینگتون» کارشناس علوم سیاسی به این نکته پی برد که اقتدارگرایی بیش از میزان درآمد، ایدئولوژی، جنسیت، سن و تحصیلات در انتخاب رای دهندگان از میان هیلاری کلینتون و باراک اوباما تاثیر داشت. اما هترینگتون پس از بالا و پائین کردن انتخابات در 14 سال گذشته به این نتیجه رسید که اقتدارگرایان حرکتی خزنده را از اردوگاه دموکرات ها به سمت جمهوریخواهان طی کرده اند. این فرضیه او در تغییر اردوگاه به ده ها سال قبل باز می گردد، زمانی که دموکرات ها با آغوش باز از حقوق مدنی، حقوق همجنس گرایان، موارد مربوط به امنیت شغلی و دیگر ارزش های سیاسی که به آزادی و مساوات ارزش قائل می شود، استقبال کردند. در نتیجه نظرسنجی من اقتدارگرایی از لحاظ آماری به عنوان یک شاخص مهم و یا حداقل تاثیرگذار دررقابت های انتخاباتی مقدماتی حزب دموکرات مطرح نیست. همچنینن بررسی های من نشان می دهد که 49درصد از رای دهندگان در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در سطح اقتدارگرایانه هستند که این میزان بیش از دوبرابر رای دهندگان دموکرات هاست.

تحلیلگران انتخابات همواره این موضوع کلیدی را در حمایت از ترامپ مورد غفلت قرار می دهند چراکه آنها اصلا سوالات مربوط به اقتدارگرایی را د نظرسنجی خود لحاظ نمی کنند. اما در نظرسنجی من یافته ها درباره آمار جمعیتی، تمرکز بر روی تفاوت های کاندیداها، گرایش به هر کاندیدا و سیاست گذاری هر کاندیدا، برپایه سوالاتی درباره چهار پرسش ساده بنا شده است. سوالاتی که صاحب نظران سیاسی از سال 1992 درباره گرایش افراد به سوی اقتدارگرایی به کار برده اند.

این سوالات به نوعی مربوط به پرورش کودکان. آیا این موضوع مهمی برای رای دهندگان است که فرزند آنها متشخص باشد یا مستقل، فرمانبردار باشد یا متکی به خود، خوش رفتار یا متفکر و در نهایت مودب باشد و یا کنجکاو. سوال شوندگانی که اولین گزینه را انتخاب کرده اند قویا افکار اقتداگرایانه دارند.

بر اساس این سوالات ترامپ چه دموکرات باشد و یا جمهوریخواه از سوی افرادی که دارای تفکرات اقتدارگرایانه هستند حمایت می شود.

این موضوع چه ارتباطی با انتخابات دارد؟ این موضوع صرفا به ما کمک نمی کند تا متوجه شویم که چه چیزی باعث می شود تا فردی طرفدار ترامپ شود. در تجزیه و تحلیل یافته های حاصل از نظرسنجی، به این نکته دست یافتم که ترامپ در حال حاضر در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه 43درصد آرای افرادی که قویا اقتدارگرهستند را به دست آورده است. وی همچنین 37درصد آرای افراد اقتدارگرصرف را نیز در کیسه دارد. نتایج نظرسنجی من ثابت می کند که اکثریت جمهوریخواهان اقتدارگرا قویا از برنامه های ترامپ در زمینه اخراج11میلیون مهاجر غیرقانونی، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، بستن مساجد و پی ریزی یک پایگاه داده ملی برای زیرنظر داشتن مسلمان حمایت می کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ که استاد جنگ روانی نیز هست با سخنرانی هایش قصد دارد آن 39درصد مستقلی که در نظرسنجی من به عنوان اقتدارگرو 17درصدی که خود را دموکرات می نامند ولی قویا اقتدارگرهستند را به خود جذب کند.

علاوه بر اینها تعداد شهروندان آمریکایی که درباره خطرات حملات تروریستی ابراز نگرانی می کنند روبه افزایش است. در سال 2011 هترینگتون یک گزارش تحقیقی را منتشر کرد که نشان می داد افرادی که به عنوان مخالف اقتدارگرایی شناخته می شوند در پاسخ به پرسش هایی درباره خطرات تروریسم رفتاری همانند اقتدارگرایی دارند.

وقوع حوادث تروریستی در«سن برناندینو» و «پاریس» و احتمال وقوع حوادث بیشتربه این معناست که تعداد رای دهندگانی که به پیام های ترامپ درمورد محافظت از آمریکا شکاک باشند بیشتر شده است. در نظرسنجی من 52درصد رای دهندگانی که نگرانی بیشتری درباره احتمال وقوع حوادث تروریستی در آمریکا دارند افراد غیراقتدارگر هستند. این بدان معناست که ترامپ به هدف خود نرسیده است.

افراد با تمایلات استبدادگرایانه از گروههای مختلف حزبی و مجموعه‌ای از افراد مخالف اقتدارگرایی که احساس خطر کرده‌اند را در نظربگیرید، حال این افراد را به آن دسته از رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه که همیشه به نامزد این حزب رأی داده‌اند بیافزایید، سپس مسیر انتخاباتی احتمالی به سوی ریاست‌جمهوری ترامپ شفاف‌تر می شود.

پس آنهایی که می گویند ترامپ هرگز رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نمی شود، باید بیش از گذشته درک خود را مورد بازبینی قرار دهند. کاندیدای جمهوریخواهان انتظارات معمول در این دوره از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری را به هم ریخته است چراکه انتظارات افراد مبنی بر حضور کاریکاتورگونه رای دهندگان و حامیان ترامپ به کلی ساده انگارانه بوده است. شرایط برای حضور یک کاندیدادی اقتدارگر به خوبی فراهم شده است. ترامپ فرصت را در چنگ خود دارد. بنگاه های تجاری از جمهوریخواهان گرفته تا رسانه ها که در مقابل آنچه جیمز مدیسون درباره حس ترساننده ترامپ در میان مردم که آن را " عفونت احساسات خشن" می نامد گارد گرفته اند.

الان زمان آن است که افرادی موضوع را از زاویه ما ببینند و این خیره سری های ترامپ را جدی بگیرند و طرفداران او را به عنوان یک اقلیت محروم درنظر نگیرند.

حمایت از ترامپ در اقتدارگرایی آمریکایی ریشه دوانده است و یک بار ممکن است بیدار شود. این نیرویی است که باید جدی گرفته شود. این بدان معناست که زمان برای تحلیلگران انتخاباتی است که اقتدارگرایی را جدی بگیرند و آن را در نظرسنجی های خود در نظر بگیرند.

تگ های این مطلب :
[yuzo_related]