آمریکا، اروپا را نیز به تشدید فشار علیه حکومت ایران فرامی‌خواند
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چادر شهر های آمریگا
چادرشهرهای آمریکا برای افراد بی خانمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا، اروپا را نیز به تشدید فشار علیه حکومت ایران فرامی‌خواند
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چادر شهر های آمریگا
چادرشهرهای آمریکا برای افراد بی خانمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷

واشنگتن پست: ترامپ در ۵۵۸ روز بیش از چهار هزار بار دروغ گفته است

منبع خبر: واشنگتن پست
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1397
پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی به قلم گلن کسلر، سالوادور ریزو و مگ کلی نوشت: نویسندگان مقاله به خاطر تعطیلات تابستانی یک ماه از به روز رسانی پایگاه داده‌ای «حقیقت یاب» که به تحلیل، طبقه‌بندی و ردگیری بیانیه‌های شک برانگیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌پردازد، عقب افتاده اند.

به نظر می‌رسد رئیس جمهور درست در همین زمان بر میزان ادعا‌های دروغ و گمراه کننده خود افزوده است. او در ۵۵۸ روزی که در کاخ سفید حضور داشته چهار هزار و ۲۲۹ «ادعای ترامپ گونه» داشته که ۹۷۸ مورد آن‌ها تنها مربوط به دو ماه اخیر است.

به عبارت دیگر دونالد ترامپ هر روز معادل هفت و شش دهم (۷.۶) ادعای دروغ یا گمراه کننده داشته است.

در زمان شروع این طرح که در ابتدا مختص صد روز نخست ریاست جمهوری ترامپ بود، او به طور میانگین هر روز چهار ممیز ۹ ادعای ترامپ گونه داشت. اما هر چقدر که از حضور ترامپ در کاخ سفید می‌گذشت، میانگین ادعا‌های او نیز بالا و بالاتر می‌رفت. رئیس جمهور در ماه‌های ژوئن و ژوئیه هر روز شانزده ادعای دروغ یا گمراه کننده داشت.

به عبارت دیگر، ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری خود تعداد دو هزار و ۱۴۰ ادعای کذب یا گمراه کننده داشت. اما شش ماه بعد، او این رقم را دو برابر کرده است.

نمایشگر ادعا‌های ترامپ که با همکاری لزلی شاپیرو و کاتی هینک از بخش گرافیک واشنگتن پست ایجاد شد، فهرستی از ادعا‌های کذب یا گمراه کننده هر روز ترامپ را به نمایش می‌گذارد. ما نیز این فهرست را بروز رسانی کرده ایم تا خوانندگان بتوانند ادعا‌های کذب یا گمراه کننده ترامپ را به شکل روزانه یا ماهانه ببینند.

ترامپ پنجم ژوئن، میزان ادعا‌های کذب و گمراه کننده خود را به اوج رساند و تنها در یک روز ۷۹ ادعای ترامپ گونه مطرح کرد.

ماه‌های ژوئن و ژوئیه بر مبنای میزان ادعا‌های ماهانه ترامپ به ترتیب با ۵۳۲ و ۴۴۶ ادعا از حیث میزان ادعا در رتبه‌های اول و دوم قرار می‌گیرند.

ترامپ از سوی دیگر عادت دارد ادعا‌های کذب و گمراه کننده خود را بار‌ها و بار‌ها تکرار کند. ما صد و پنجاه ادعای این چنینی را شناسایی کرده ایم که او دست کم سه بار تکرار کرده که برخی از آن‌ها هم به شکل نفس گیری تکرار شده اند.

تقریبا یک سوم ادعا‌های کذب و گمراه کننده ترامپ یعنی تعداد ۱۲۹۳ مورد در ارتباط با مسائل اقتصادی، توافق‌های تجاری یا موضوع اشتغال هستند. ترامپ بار‌ها اعتبار مشاغلی که اصولا پیش از دوره ریاست جمهوری او ایجاد شده اند یا تصمیماتی که قبل از روی کار آمدن ترامپ گرفته شده اند و او هیچ نقشی در آنها نداشته را به پای خود نوشته است.

ترامپ در حالی به موفقیت‌های غیرقابل وصف خود در اشتغال زایی و رشد اقتصادی می‌بالد که متوسط مشاغلی که سالانه در دوره ریاست جمهوری او ایجاد شده‌اند کمتر از پنج سال آخر دوره ریاست جمهوری باراک اوباماست.

ترامپ صرفا در موضوع تجارت تاکنون ۴۳۲ مورد ادعای کذب یا گمراه کننده داشته است. او بار‌ها آمار و ارقام اشتباهی در مورد میزان کسری تجاری آمریکا ذکر کرده است یا همین آمار را به شکل گمراه کننده بیان می‌کند.

او از طرفی نوعی برداشت اساسا اشتباه از اقتصاد را ارائه می‌دهد. ترامپ در ماه‌های ژوئن و ژوئیه بیش از بیست بار این ادعا که آمریکا در کسری‌های تجاری خود پول از دست می‌دهد را مطرح کرد. تقریبا می‌توانیم با اطمینان بگوییم هر اقتصاددانی که این جمله را از زبان یکی از دانشجویان خود بشنود به او یک نمره منفی می‌دهد.

کسری تجاری صرفا به این معناست که کشور الف. در روابط تجاری خود با کشور ب، کالای بیشتری وارد می‌کند. کسری تجاری تحت تاثیر مولفه‌های اقتصاد کلان از جمله قدرت نسبی بیشتر ارز، نرخ رشد اقتصادی و میزان پس انداز و نرخ سرمایه گذاری نیز قرار دارد.

جای تعجب نیست که بدانیم مسئله مهاجرت با ۵۳۸ ادعای کذب یا گمراه کننده در صدر فهرست موضوعاتی است که ترامپ بیشترین ادعای این چنینی را در مورد آن‌ها داشته است. به عنوان مثال ترامپ در پنج ماه گذشته سی بار به اشتباه ادعا کرده است دیواری که او مدت‌هاست وعده داده در مرز با مکزیک می‌سازد، آن هم با وجود آن که کنگره اساسا تامین مالی چنین طرحی را رد کرد، در حال ساخت است.

در ادامه فهرست، به مجموعه‌ای از ادعا‌های کذب و گمراه کننده در ارتباط با تحقیقات در مورد دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و ارتباط افرادی در کارزار تبلیغاتی ترامپ با این موضوع برمی خوریم. ترامپ تاکنون ۳۷۸ ادعا در مورد پرونده تحقیقات روسیه مطرح کرده است.

ادعا‌های گمراه کننده در مورد مالیات‌ها که اکنون تعداد آن‌ها به ۳۳۶ مورد رسیده است نیز از ویژگی‌های رایج سخنرانی‌های ترامپ است. او هشتاد و هشت بار به اشتباه ادعا کرده که بزرگترین قانون کاهش مالیات‌ها را در تاریخ آمریکا تصویب کرده است.

ترامپ در بحث سیاست خارجی نیز بار‌ها هزینه‌های دفاعی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به اشتباه بیان کرده است. او بیش از شصت بار به اشتباه گفته است که آمریکا نود درصد هزینه‌های ائتلاف ناتو را می‌پردازد و دیگر کشور‌ها از این بابت بدهکار هستند. اما او هزینه‌های دفاعی ناتو را بزرگتر از چیزی که هست بیان می‌کند و از طرفی آمریکا برخلاف بسیاری از اعضای ناتو، مسئولیت‌هایی جهانی دارد.

مطالب مرتبط



سایر مطالب

در این ویدئو شبکه آمریکایی CNBC به بررسی مسئله باروری و کاهش جمعیت در آمریکا پرداخته است. نرخ زاد ولد...
مطالعه
زنان کارگر یک شرکت نساجی در روز 8مارس سال 1857 میلادی در اعتراض به وضعیت سخت کاری خود در شهر نیویورک آمریکا دست به اعتصاب زدند.
مطالعه
مطالعه
مطالعه
بازار بورس چیست ، از کجا آمده و چگونه کار می کند ؟ ?مستند کوتاهی از Netfix را مشاهده می...
مطالعه
احتمالا این روزها تصویری مربوط به یکی از ایستگاه های مترو نیویورک را دیده باشید که حاکی از وضع نابسمان...
مطالعه
مطالعه
کارگاه بازیافت " Sims Municipal" در بروکلین بزرگترین کارگاه بازیافتی در سراسر آمریکاست . این کارگاه روزانه حدود 800 تن...
مطالعه
فقر در آمریکا مستند گزارش نیویورک تایمز از سابقه ی طرح های معیشتی و سیاست های آمریکا برای مقابله با...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | جنگ داخلی آمریکا قسمت دوم در این قسمت جان گرین به شما توضیح خواهد داد...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | جنگ داخلی آمریکا قسمت اول در این قسمت جان گرین بالاخره در مورد خود جنگ...
مطالعه
برده داری درآمریکا زندان های آمریکا قانون اساسی آمریکا در این ویدئو، شاکا سنگر نویسنده معروف آمریکایی دربارۀ بهره‌کشی‌ای که...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | نبردهای جنگ داخلی در این قسمت هفت و نیم دقیقه ای جان گرین فهرست بلندبالایی...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | آبراهام لینکلن در این قسمت جان گرین در مورد انتخابات سال 1860 توضیح خواهد داد....
مطالعه
حضور مردم در مرزهای آمریکا و عبور از مرزهای مکزیک و آمریکا سابقه ای 40 ساله دارد. مهاجرت به آمریکا...
مطالعه
کاخ سفید معروف‌ترین کاخ و بنای ایالت متحده امریکا محسوب می‌شود و شاید کمتر کسی بداند چه اتفاقاتی در خانه‌ای...
مطالعه
در این ویدئو ارزان ترین ایالت های آمریکا معرفی می شوند و عوامل مختلفی که بر ارزانی زندگی در این...
مطالعه
در فرودگاه جان اف کندی نیویورک در هر ساعت 100 بسته شامل مواد غیرمجاز مصادره می شوند فرودگاه های آمریکا...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | در این قسمت جان گرین در مورد جنگ میان مکزیک و آمریکا در اواخر دهه...
مطالعه
در این قسمت جان گرین بالاخره در مورد بخشی از تاریخ زنان آمریکا صحبت میکند. همانطور که پیش تر در...
مطالعه