آمریکا بمب اتم جدید خود را آزمایش کرد
۱۳ تیر ۱۳۹۷
دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۱۳ مرداد آغاز می‌شود
۱۳ تیر ۱۳۹۷
آمریکا بمب اتم جدید خود را آزمایش کرد
۱۳ تیر ۱۳۹۷
دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۱۳ مرداد آغاز می‌شود
۱۳ تیر ۱۳۹۷

افزایش آزار جنسی تا سطح هشدار در پروازهای آمریکا

منبع: ان بی سی نیوز
ان بی سی نیوز در مطلبی به معضل آزار و اذیت‌های جنسی مکرر مسافران و مهمانداران در پروازهای آمریکایی اشاره کرد. «دیوید رودسکی»، یکی از نیروهای ویژه سازمان اف بی آی هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد آزار و اذیت های جنسی در داخل پروازهای خطوط هوایی آمریکا تا «سطح هشدار دهنده‌ای» افزایش یافته است و هیچ کس علت این مسئله را نمی داند.

سازمان اف بی آی سال گذشته میلادی 63 گزارش مربوط به تعرض جنسی در داخل هواپیماها را بررسی کرد و این بررسی نشان داد این رقم با 66 درصد افزایش در مقایسه با سال 2014 که 38 مورد آزار جنسی گزارش شده بود، همراه بوده است.

در گزارش اف بی آی آمده است شاید علت افزایش آمار این باشد که مردم بیشتری این روزها به خود جرأت می دهند درباره اینگونه جنایات صحبت کنند؛ اما با این وجود آخرین آمار ارائه شده احتمالا نشان‌دهنده بخشی از این حوادث است؛ زیرا قربانیان آزار جنسی به طور معمول این مسئله را پیگیری نمی‌کنند. حتی اگر آنها این مسئله را پیگیری هم کنند، هیچ آژانسی وجود ندارد که به طور جامع به بررسی این گزارش‌ها بپردازد.

در آخرین نمونه این گزارش‌ها آمده است که هفته گذشته پسر «چارلی بیکر»، فرماندار ماساچوست به آزار جنسی یک زن مسافر در طول پرواز هواپیمایی «جت بلو» از واشنگتن به بوستون متهم شده است. پلیس در حال حاضر مشغول بررسی این پرونده است و پسر فرماندار هم به طور مکرر این اتهامات را تکذیب می کند.

تحقیقات انجام شده بوسیله «اتحادیه انجمن مهمانداران هواپیما» نشان می دهد که قربانیان اینگونه آزارهای جنسی فقط مسافران نیستند، مهماندارهای هواپیماها هم بارها قربانی اینگونه حملات شده اند. بر اساس این تحقیقات، بیش از دو سوم مهماندارهای هواپیماهای خطوط هوایی آمریکا در طول پرواز یکبار مورد آزار جنسی قرار گرفته اند!

با این وجود، برخی سیاستمداران در تلاشند که این مسئله را حل کنند. به عنوان مثال قانون «توقف تعرض های جنسیِ در حال پرواز» در سال 2017 بوسیله سناتور «رابرت کیسی جونیور» ارائه شد و مورد حمایت تعدادی از سناتورهای دموکرات دیگر هم قرار گرفت. بر اساس این قانون، همه کارکنان داخل هواپیما در آسمان آمریکا باید نحوه برخورد با یک تعرض جنسی را بیاموزند.

دیوید رودسکی در ادامه افزود: وقوع یک حمله جنسی در داخل هواپیما یک جنایت فدرال محسوب می شود و سازمان اف بی آی در حال حاضر فقط از برخی از این جنایات مطلع است.

«پاول هادسون»، رئیس یک سازمان تأمین کننده خطوط هوایی در این خصوص گفت: گزارش کردن اینگونه حملات به هیچ وجه ساده نیست. یکی از بزرگترین مشکلات این مسئله این است که برای گزارش آزار و اذیت جنسی باید چهار یا پنج مرحله را طی کرد. اگر در داخل هواپیما باشید، نمی توانید با 911 تماس بگیرد. باید به مهماندار هواپیما بگویید که او هم باید این مسئله را به گوش خلبان برساند. پس از آن هم خلبان باید ناظران زمینی را در جریان این جنایت بگذارد. در نهایت هم مشخص نیست که گزارش شما به گوش اف بی آی برسد یا نه.

یکی از قربانیان آزار جنسی در داخل هواپیما در این خصوص گفت: «خطوط هوایی همیشه نمی تواند مانع از وقوع اینگونه جنایات شود؛ اما دست کم می تواند یک عامل بازدارنده ایجاد کرد. اگر افراد بدانند که انجام چنین کاری جرم است و عواقبی به دنبال دارد، کمتر به انجام چنین کارهایی می پردازند. این پیام می تواند به همان صورتی که مهمانداران نحوه استفاده از ماسک اکسیژن را توضیح می دهند، در اختیار مسافران قرار گیرد.»

وی در ادامه افزود: من به سرعت جزئیات این تعرض جنسی را در اختیار مهمانداران پرواز خطوط هوایی دلتا قرار دادم. آنها نمی دانستند باید چه کار کنند و فقط از من خواستند که سر جایم بنشینم. مهمانداران حتی با یک مسافر دیگر صحبت کردند که جایش را در ازای دریافت پاداش با من عوض کند.

این زن در ادامه گفت: خطوط هوایی دلتا یک ماه بعد با من تماس گرفت و به من پیشنهاد پروازهای رایگان را داد تا بتواند اندکی از خشم و ناراحتی من بکاهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زن در نهایت در سال جاری میلادی از خطوط هوایی دلتا شکایت کرد. سخنگوی شرکت دلتا در واکنش به این مسئله گفت: «کارکنان خطوط هوایی دلتا برای واکنش به آزار و اذیت های جنسی مسافران آموزش دیده اند و به هرگونه گزارش آزار و اذیت جنسی به طور جدی پاسخ می دهند؛ زیرا امنیت مشتریان ما اولویت ماست.»


گزارشی از باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط



سایر مطالب

در این ویدئو شبکه آمریکایی CNBC به بررسی مسئله باروری و کاهش جمعیت در آمریکا پرداخته است. نرخ زاد ولد...
مطالعه
زنان کارگر یک شرکت نساجی در روز 8مارس سال 1857 میلادی در اعتراض به وضعیت سخت کاری خود در شهر نیویورک آمریکا دست به اعتصاب زدند.
مطالعه
مطالعه
مطالعه
بازار بورس چیست ، از کجا آمده و چگونه کار می کند ؟ ?مستند کوتاهی از Netfix را مشاهده می...
مطالعه
احتمالا این روزها تصویری مربوط به یکی از ایستگاه های مترو نیویورک را دیده باشید که حاکی از وضع نابسمان...
مطالعه
مطالعه
کارگاه بازیافت " Sims Municipal" در بروکلین بزرگترین کارگاه بازیافتی در سراسر آمریکاست . این کارگاه روزانه حدود 800 تن...
مطالعه
فقر در آمریکا مستند گزارش نیویورک تایمز از سابقه ی طرح های معیشتی و سیاست های آمریکا برای مقابله با...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | جنگ داخلی آمریکا قسمت دوم در این قسمت جان گرین به شما توضیح خواهد داد...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | جنگ داخلی آمریکا قسمت اول در این قسمت جان گرین بالاخره در مورد خود جنگ...
مطالعه
برده داری درآمریکا زندان های آمریکا قانون اساسی آمریکا در این ویدئو، شاکا سنگر نویسنده معروف آمریکایی دربارۀ بهره‌کشی‌ای که...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | نبردهای جنگ داخلی در این قسمت هفت و نیم دقیقه ای جان گرین فهرست بلندبالایی...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | آبراهام لینکلن در این قسمت جان گرین در مورد انتخابات سال 1860 توضیح خواهد داد....
مطالعه
حضور مردم در مرزهای آمریکا و عبور از مرزهای مکزیک و آمریکا سابقه ای 40 ساله دارد. مهاجرت به آمریکا...
مطالعه
کاخ سفید معروف‌ترین کاخ و بنای ایالت متحده امریکا محسوب می‌شود و شاید کمتر کسی بداند چه اتفاقاتی در خانه‌ای...
مطالعه
در این ویدئو ارزان ترین ایالت های آمریکا معرفی می شوند و عوامل مختلفی که بر ارزانی زندگی در این...
مطالعه
در فرودگاه جان اف کندی نیویورک در هر ساعت 100 بسته شامل مواد غیرمجاز مصادره می شوند فرودگاه های آمریکا...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | در این قسمت جان گرین در مورد جنگ میان مکزیک و آمریکا در اواخر دهه...
مطالعه
در این قسمت جان گرین بالاخره در مورد بخشی از تاریخ زنان آمریکا صحبت میکند. همانطور که پیش تر در...
مطالعه