معافیت مالیاتی در آمریکا چگونه به ثروتمندان کمک می کند؟
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
مستند تاریخ ناگفته آمریکا | فصل اول – قسمت هفتم
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
معافیت مالیاتی در آمریکا چگونه به ثروتمندان کمک می کند؟
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
مستند تاریخ ناگفته آمریکا | فصل اول – قسمت هفتم
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
 

چگونه سوشیالیست های جنوبی تاریخ جنگی داخلی را بازنویسی کردند؟

ویدئوهای آمریکاشناسی
 
 

 

 

گوش کنید و ببینید برده داری چطور در این کتاب توصیف شده است؟
ارباب اغلب برای برده هایش کباب درست می کرد یا آنها را به پیکنیک می برد و آنها اوقات بسیار خوب و خوشی را با یکدیگر سپری می کردند.
برده ها حتی حین کار در مزارع پنبه آواز می خواندند. موسیقی و شکوه صدای آنها کار را آسان جلوه می داد.

متن بالا بخشی از کتاب تاریخ جرجیاست که از سال 1954 به مدت چندین دهه در رده های بالای دبیرستان تدریس می شد. زبان این نوشتار زبان جنبشی روشنفکرانه تحت عنوان "جنبش از دست رفته" است که روایت کاملا متفاوت و اصلاح شده ای از حقیقت تاریخ جنگ داخلی امریکا داشته و سال های سال در جنوب شایع بوده است.

این جنبش درست پس از شکست ایالات موتلفه در جنگ داخلی و زمانی به وجود آمد که مورخان جنوبی همچون ادوارد پولار و ژنرال سابق موتلفه؛ ژوبال ارلی تصمیم گرفتند با نوشته های خود شمایل کلی جنوب را حفظ کرده و زنده نگاه دارند.
آنها انگیزه ی ایالات موتلفه را دفاع قهرمانانه از سبک زندگی جنوبی در مقابل تهاجم نیروها از سمت شمال ترسیم کردند.
این متون چند محور ثابت دارد: تکریم جایگاه سربازانی که در راه هدفی که با آن زیسته بودندکشته شدند؛ معرفی برده داری به عنوان نوعی خیرخواهی و مصلحت اندیشی، و از همه مهمتر، القاء این باور که برده داری عامل اصلی شروع جنگ داخلی نبوده است.
جنبش از دست رفته یکی از رسوایی آورترین تلاش ها برای تحریف تاریخ است که بوسیله یطرف شکست خورده در جنگ انجام شده است.اما چه شد که این جنبش در عمق حافظه ی جنوبی ها رخنه کرد؟


 

آخرین ویدئوها: