زندگی در خیابان ها
۲۳ شهریور ۱۳۹۶
۲۱ نمودار که نشان می دهد آمریکا در حال تغییر است
۲۳ شهریور ۱۳۹۶
زندگی در خیابان ها
۲۳ شهریور ۱۳۹۶
۲۱ نمودار که نشان می دهد آمریکا در حال تغییر است
۲۳ شهریور ۱۳۹۶

روزانه 10000 نفر بدون قصد سوارشدن به قطار وارد ترمینال مرکزی نیویورک می شوند. آنها می آیند تا در اویستر بار صدف دوکفه ای بخورند یا در آپارتمان کمپبل نوشیدنی کوکتل بنوشند. آنها بی خیال سقف های منقش به صور فلکی طلایی را نگاه می کنند، فروشگاه ها را از نظر می گذرانند و دوری می زنند. اینها کافی است تا این شاخص شهری را جزء یکی از پنج جاذبه برتر محبوب آمریکا قرار دهد.

البته مکان نقش مهمی را ایفا می کند و بسیاری از جاذبه های محبوب در شهرهای بزرگی مانند نیویورک، سانفرانسیسکو و سیاتل یافت می شوند. اندازه هم مهم است. درحالیکه یادبود ملی یازده سپتامبر در همان سال اول تعداد قابل توجه 4.5 میلیون بازدیدکننده داشت (در 12 سپتامبر 2011 افتتاح شد)، دربرابر 100 برابر بازدیدکننده پارک مرکزی، این عدد به چشم نمی آید.دربرابر مسافرانی که به شهرهای بزرگ کشیده می شود، کسانی هستند که به آغوش مناطق بی نظیر خارج شهر می روند. بدلیل دسترسی و اندازه، کوهستان بزرگ اسموکی در پارک ملی یک انتخاب طبیعی برای میلیونها نفر– دقیقاً بیشتر از 9 میلیون – است و همین مساله آن را در رتبه شانزدهم پربازدیدکننده ترین جاذبه های کشور قرار می دهد.البته گوزن دم سفید، خرس های سیاه و شاخ و برگ های درخشان اسموکی نمی توانند با محبوبیت دیزنی در میان آمریکایی ها و بازدیدکنندگان بین المللی رقابت کنند. پنج تم پارک این مجموعه آن را به 20 جاذبه ی توریستی برتر تبدیل کرده است. برای تعیین این رتبه بندی، جدیدترین داده های ارائه شده توسط سازمان جاذبه های گردشگری یا سازمان های دولتی، گزارشات صنعتی و خروجی های رسانه های معتبر جمع آوری شده است.روش شناسی: تعریف ما از جاذبه های گردشگری شامل سایت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی و همچنین مناطق شناخته شده ای از حوزه جغرافیایی محدود مانند نوار لاس وگاس است. (باغ-راه های ملی را بدلیل اینکه در فواصل بسیار دوری گسترش یافته اند حذف کرده ایم). ارقام دقیقی برای برخی از جاذبه های محبوب در دسترس نیست مانند ساحل ویکیکی در هونولولو و راه چوبی شهر آتلانتیس در نیوجرسی. در مورد قطب های حمل و نقل مانند ترمینال بزرگ مرکزی یا پل دروازه طلایی سان فرانسیسکو که هم مسافران و هم افراد محلی را جذب می کند، ما تا حد ممکن روی اطلاعات مسافرانی که کاملاً از امکانات حمل و نقل محروم بوده اند، تمرکز کردیم.
میدان تایم؛ نیویورک سیتی
بازدید سالانه: 41 میلیون و 900 هزار نفر
تابلوهای نئون، فروشگاه های بسیار بزرگ، نمایشنامه های خیابانی و تئاترهای تاریخی گردشگران را به سمت این تقاطع پنج بلوکه می کشاند که به طور فزاینده ای دوستدار گردهمایی های کوچک و بزرگ خانوادگی ست. بطور مثال اضافه کردن فضاهای مخصوص پیاده روها وکافه ها باعث جذاب تر شدن آن شده است.
در موزه کوچکی در مرکز بازدید کنندگان، رقص صدسالانه سال نو چهار بار در ساعت برگزار می شود. یک آرزو روی تکه ای از کاعذ رنگی بنویسید؛ آرزوی شما– و دوهزار قطعه دیگر– در نیمه شب سال نو در میدان تایمز به اهتزار در خواهد آمد.


پارک مرکزی؛ نیویورک سیتی
بازدید سالانه: 40 میلیون نفر
مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور همزمان در میان این 843 جریب جاده، چمنزار، دریاچه و باغ در مرکز منهتن استراحت می کنند.
پیاده روی، بالا و پایین رفتن، اسکیت، دوچرخه سواری، راندن یک قایق یا سواری با یک درشکه. شما می توانید چشم اندازها را از قصرهای کوشکی قرن نوزدهم تحسین کنید؛ باغ وحش های مینیاتوری را چک کنید؛ یا به هوادارانی بپیوندید که برای جلب احترام به جان لنون در زمین های استرابری جمع شده اند.


ایستگاه یونیون؛ واشنگتن
بازدید سالانه: 36 میلیون و 500 هزار نفر
این ایستگاه در طول سالهای مربوط به گسترش راه آهن طراحی شده و در سال 1907 افتتاح شد. این ایستگاه قطار بزرگ – با آرک های زیادش نمادپردازی شده است – بدین منظور ساخته شد که نوعی دروازه ی تاریخی ورود به پایتخت آمریکا به شمار بیاید.
الماس هنرهای زیبا نیز دروازه ای است به سوی تجارت، با بیش از 120 فروشگاه و غذاخوری. 36 مجسمه از لژیونرهای رومی که در بالکن قرار داشتند دراصل برهنه بودند، اما نگرانی از شوک مردم عامه باعث شد که سپرهای استراتژیکی به آنها اضافه شود.


نوار لاس وگاس؛ لاس وگاس
بازدید سالانه: 29 میلیون و 500 هزار نفر
شما می توانید یک تور جهانگردی صحنه سازی شده در امتداد این نوار پنج مایلی بگیرید که شامل هرم، مجسمه ابوالهول، برج ایفل، طاق پیروزی، کانال ونیزی، خط افق نیویورک و یک قلعه رنگارنگ افسانه ای قرون وسطایی می شود. همینطور، اینجا جایی است که چشمه های بلاژیو بر روی شوی شبانه معروف نور و موسیقی قرار گرفته است.
نوار در کنار بوفه های مقرون به صرف رشد کرده است تا با رستوران هایی که در کتاب راهنمای میشلین رتبه بندی می شوند به یکی از قطب های غذاخوری تبدیل شود. مانند Joël Robuchon سه ستاره در MGM Grand و پیکاسو دو ستاره در بلاژیو و Guy Savoy در قصر سزارها.


ترمینال بزرگ مرکزی؛ نیویورک سیتی
بازدید سالانه: 21 میلیون و 600 هزار نفر
روزانه 10،000 نفر به ترمینال بزرگ مرکزی می آیند نه برای سوارشدن به قطار بلکه برای اینکه ناهار بخورند.
و البته چرا که نه؟! مرغابی های خیره کننده سقف ساختمان Beaux-Arts که با ستاره های طلایی و نورهای چشمک زن تزئین شده است، تقلیدی است از پلکان های سلطنتی خانه اپرای پاریس، در حالی که Oyster Bar تاریخی و آپارتمان Campbell امکان تماشای بازدیدکنندگان که در ترمینال در تکاپو هستند را برای افراد تیزبین و دقیق فراهم می کند.
سرزمین جادویی در دنیای والت دیزنی؛ بوینا ویستا
بازدید سالانه: 17میلیون و 142 هزار نفر
سرزمین جادویی -مرکز مقر والت دیزنی- اخیرا دیدنی ترین جاذبه ی گردشگری را در سرزمین رویاهای جدیدش افتتاح کرد که بیش از دو برابر اندازه "لند" -قسمتی که مخصوص جوان ترین بازدیدکنندگان است- مساحت دارد.
زیر دریا - سفر یک پری دریایی کوچک است که بدین منظور طراحی شده که شما احساس کنید در فیلم پری دریایی کوچک حضور دارید. استفاده از سرویس گذر سریع (FastPass) یکی از گزینه های برای به حداقل رساندن انتظار در محبوب ترین تم پارک جهان است. یادتان باشد در بعد از ظهرها تجربیات کلاسیک مانند رژه شخصیت های دیزنی در خیابان مین استریت و در شب ها آتش بازی هایی که آسمان را روشن می کنند را از دست ندهید.


دیزنی لند؛ آناهیم
بازدید سالانه: 16 میلیون و 140 هزار نفر
دیزنی لند اصلی، که والت دیزنی آن را "منبع شادی و الهام بخش برای همه جهان" نامید، مدلی بود برای سرزمین جادویی فلوریدا، اما برخی از جاذبه های دیزنی لند کالیفرنیا حتی از آن هم بهتر هستند. به عنوان مثال، بازدید قسمت دزدان دریایی کارائیب در این پارک تقریبا دو برابر معمول طول می کشد و در نهایت شما به سمت یک نهر "شبانگاه" رویایی با کرم های شب تاب (به جای یک فروشگاه هدیه) هدایت می شوید. گشت جنگلی نیز میعادگاه یک ناخدای ابهام گوست که هیجان شما را با یک قایق رانی نابخردانه به اوج می رساند


(کراوات) پل دروازه طلایی ، سان فرانسیسکو
بازدید سالانه: 15 میلیون نفر
پس از غروب خورشید، زمانی که خلیج و آسمان نیلی می شوند و خط افق به مرمر سفیدی می ماند؛ به این پل معلق نارنجی درخشان، تپه ها و قسمت شمالی آن خیره شوید. محبوبیت این پل را زمانی درک خواهید کرد که با دقت تعداد بی شمار دوچرخه سواران، رانندگان و افراد پیاده ای که مسیر پل را با لذت طی می کنند را از نظر بگذرانید. این میدان سالگرد 75 سالگی خود را در ماه مه 2012 جشن گرفت و تورهای هدایت شده ای به اضافه ی مرکز بازدیدکنندگان با یک عکس با پس زمینه سبز که باعث می شود شما تصور کنید که از کابل های بلند پل بالا می روید در مجموعه ی این پل راه اندازی شد.


بازار فنل هال (Faneuil Hall)؛ بوستون
بازدید سالانه: 15 میلیون نفر
جرج واشنگتن، ساموئل آدامز و سوزان بی آنتونی چندتن از افراد افتخارآفرینی هستند که در فنل هال؛ "مهد آزادی" که در سال 1742 ساخته شد سخنرانی کرده اند. این سالن به اضافه ی سه بازار شمالی، جنوبی و بازار مدل یونانی که به وسیله ی یک میدان سنگفرش شده به یکدیگر متصل می شوند، همگی بازار فنل هال را تشکیل می دهند که بیش از صد مغازه دار و دستفروش در آن مشغول هستند و از عینک آفتابی تا کفش، همه و همه به وفور در آن یافت می شود.


پارک گلدن گیت (دروازه ی طلایی)؛ سانفرانسیسکو
بازدید سالانه: 13 میلیون نفر
نکته ی جالب توجه این پارک برای افراد علاقه مند به تاریخ، گله ی گاومیشی ست که از سال 1892 تا به حال در این پارک زندگی کرده و می کنند. برای کسانی که به تکنولوژی و دانش علاقمند هستند؛ آکادمی علم و دانش کالیفرنیا دست به کار شده و جنگل های بارانی در محیط بسته ی داخلی، آکواریوم های مختلف، آسمان نماها و 197 هزار متر مربع بام سبز را با محوریت گونه های گیاهی ملی در این پارک راه اندازی کرده است. برای سایر افراد هم 1017 جریب باغ، جنگل، چمنزار و زمین بازی تعبیه شده است. به اضافه ی موزه ی هنر دی یانگ که نوعی باغ چای ژاپنی ست، دو آسیاب بادی هلندی و گلخانه ای به سبک دوران ویکتوریا.


پارک بالبوآ (Balboa)؛ سن دیگو
بازدید سالانه: 13 میلیون نفر
پارک 1200 جریبی بالبوآ نوعی شهر کوچک است که 15 موزه، 9 گروه موسسه ی هنری اجرایی، 16 باغ، یک راه آهن مینیاتوری، یک زمین گلف، یک زمین تنیس، یک زمین بولینگ بر روی چمن، یک ورزشگاه، یک چرخ و فلک و یک مدرسه ی بزرگ رقص و موسیقی سامبا یا زومبای برزیلی را در خود جای داده است. نیازی به یادآوری نیست که باغ وحش مشهور سن دیگو خانه ی چهار پاندای غول پیکر است و همچنین بزرگ ترین ارگ بادی جهان به همراه 4518 ساز بادی از سایزی به کوچکی یک مداد تا سایزی برابر با 32 فوت بلندی، در این پارک قرار گرفته است.


اپکات (Epcot) در دنیای والت دیزنی؛ بونا ویستا
بازدید سالانه: 10 میلیون و 825 هزار نفر
اپکات (Epcot) در واقع خلاصه ی عبارت Experimental Prototype Community of Tomorrow یا جمعیت نخستین تجربه گرایان فردا است؛ اما در عمل یازده کشور جهان در نمایشگاه "ویترین جهانی" این موزه غرفه دارند و فرهنگ، ارزش ها و سلیقه های خود را به نمایش می گذارند. برای صرف یک غذای جالب می توانید به رستوران مراکش که در غرفه ی این کشور واقع شده بروید و از انواع و اقسام موزاییک هایی که پادشاه این کشور برای ساخت آنها بهترین صنعتگران را اعزام کرده دیدار کنید. در جهت مقابل این پارک 300 جریبی می توانید تجربه ی جالب دیگری داشته باشید: سوآرین؛ که به شما این امکان را می دهد که در یک فضای شبیه سازی شده ی پروازی برانید و بتازید.


مطالب مرتبط :