پسر ترامپ ایمیل‌های مرتبط با روسیه را منتشر کرد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید استعفا داد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
پسر ترامپ ایمیل‌های مرتبط با روسیه را منتشر کرد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید استعفا داد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

«جمعه‌ی بدون آستین» زنان کنگره‌‌ی آمریکا

منبع: سی‌ان‌ان

روز جمعه، ۲۴ تیرماه، بیش از ۳۰ زن عضو کنگره‌ی آمریکا از هر دو جناح، در حمایت از «حق برهنگی بازوها»، با پیراهن‌های آستین حلقه‌ای در محل کار خود حاضر شدند.
به گزارش شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان، قانون‌گذاران آمریکایی با این کار خود، به کد لباس سالن انتظار کنگره اعتراض کردند. سالن انتظار کنگره، اتاقی است در مجاورت تالار مجلس که نمایندگان بین رأی‌گیری‌ها در آنجا جمع می‌شوند و با خبرنگاران مصاحبه می‌کنند. براساس کد لباس این سالن، زنان، چه خبرنگاران و چه نمایندگان کنگره، برای ورود به این سالن، می‌بایست پیراهن‌ها یا بلوزهای آستین بلند بر تن داشته باشند. براساس این قانون، مردان نیز به پوشیدن کت و کراوات ملزم‌اند.
لیندا سانچز، نماینده‌ی دموکرات از کالیفرنیا، با اشاره به نبود دستشویی زنانه در آن طبقه تا سال‌های اخیر، می‌گوید: «این قوانین ازمدافتاده و منسوخ‌اند و اگر قرار بود تنها به‌دنبال رعایت سنت‌ها در این تالار باشیم، همچنان دستشویی زنانه هم در این طبقه نداشتیم».
یک گزارش اخیر شبکه‌ی خبری سی‌بی‌اس در مورد سخت‌گیری نابجا در زمینه‌ی کد لباس و داستان یک خبرنگار جوان زن که به‌دلیل بی‌آستین بودن لباس، از ورودش به این سالن جلوگیری شده است، در فضای مجازی، خصوصاً درمیان روزنامه‌نگاران، مایه‌ی بحث و گفت‌وگوهای فراوانی شده است.
کاتلین رایس، قانون‌گذار دموکراتیک مجلس نمایندگان از نیویورک، این عمل اعتراضی را «جمعه‌ی بدون آستین» خواند و خواستار مشارکت بیشتر میان قانون‌گذاران زن دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، در این موارد شده است.
روز پنج‌شنبه، دفتر پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، در پاسخ به این بحث، اعلام کرد که با «کمی مدرن شدن» کد لباس، موافق است و به‌زودی در پی ایجاد تغییراتی در این زمینه خواهد بود.
اشلی استرانگ، معاون رسانه‌ای داخلی رایان، در توئیتی با اشاره به اعلام رایان در مورد تغییر دادن سیاست مربوط به کد لباس در آینده، از نمایندگان خواست تا به «مسائل اساسی‌تر» بپردازند.

نانسی پلوسی، رهبر حزب اقلیت در مجلس نمایندگان هم از رایان بابت اعلام تغییر قانون مربوط به لباس تشکر کرده است. او روز پنج‌شنبه در توئیتی نوشت: «خوشحالم که آقای رایان قرار است کد لباس سالن مجلس را به‌روز کند. به‌روز کردن این قوانین نانوشته، به‌شدت لازم است».

گزارشی از ایران اینترنشنال

[shareaholic app="share_buttons" id="25412088"]
[yuzo_related]