TrumpRiot#
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
ناکامی ترامپ در لغو «اوباما کِر» و گرو کشی بر سر پرداخت‌های بیمه
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
TrumpRiot#
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
ناکامی ترامپ در لغو «اوباما کِر» و گرو کشی بر سر پرداخت‌های بیمه
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

ترامپ رییس دفترش را برکنار کرد

منبع: رویترز

دونالد ترامپ روز جمعه ۶ مرداد با انتشار توییتی رئیس دفتر خود «رینس پریبس» را از کار برکنار، و ژنرال جان کلی وزیر امنیت ملی را جایگزین وی کرد.
به گزارش رویترز، او با انتشار توییتی نوشت: «خوشحالم که اعلام کنم، ژنرال جان اف کلی رئیس دفتر جدید خواهد بود. او آمریکایی بزرگی است.»
بدین ترتیب، رینس پریبس، رئیس دفتر فعلی ترامپ، که در دو روز گذشته و پس از روی کار آمدن مدیر جدید ارتباطات کاخ‌سفید از سوی «آنتونی اسکاراماچی» به خبرچینی و افشا کردن اخبار کاخ‌سفید متهم شده بود، بعد از تنها شش ماه حضور در کاخ سفید کنار گذاشته می‌شود.
ژنرال کلی ۶۷ ساله،ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست که در حال حاضر معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا است ، روز دوشنبه ریاست دفتر ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده خواهد گرفت. یک مقام ارشد کاخ سفید هدف از انتخاب کلی، افزایش نظم و انضباط بیشتر در کاخ سفید است.
«رینس پریبس» در مصاحبه‌ای تلویزیونی با CNN گفت: "رئیس جمهور این حق را دارد که دکمه ریست را فشار دهد و فکر می کنم این بهترین زمان برای این کار است." "رییس جمهور تصمیم گرفته تا کاری متفاوت انجام دهد ، من هم فکر می کنم که این تصمیم درستی است."
رینس پریبس پس از انتشار خبر جایگزینی جان کلی با او تاکید کرد، پیشتر استعفای خود را به دونالد ترامپ ارائه کرده بود.
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: رفتارهای تحقیرآمیز رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس قبلی کارکنان کاخ سفید از دلایل تمایل وی برای جدا شدن از دولت این کشور بوده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مفصل به نقل از منابع آگاه به بررسی زوایا و جنبه‌های مختلف اخراج «رینس پاریباس»، رئیس قبلی ستاد کارکنان کاخ سفید پرداخته است.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه پس از اخراج «پاریباس» یک ژنرال آمریکایی که قبلاً عهده‌دار سمت وزیر امنیت داخلی آمریکا بود، یعنی «جان کلی» را به عنوان رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید انتخاب کرد.
درباره اینکه خروج «پاریباس» از کاخ سفید، «اخراج» بوده یا اینکه او خودش از این سمت کنار رفته، روایت‌ها متفاوت است، هرچند در موضع‌‌گیری‌های رسمی روی «استعفا» تأکید شده است.
نزدیکان «پاریباس» در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست گفته‌اند او به دلیل «غیرقابل مهار» شدن درگیری‌های داخلی در داخل کاخ سفید و احساس اینکه ترامپ با او تحقیرآمیز رفتار می‌کرده از سمتش کنار رفته است.
یکی از دوستان پاریباس می‌گوید از او شنیده که به دلیل ناتوانی در اعمال کنترل بر وظایف اصلی کاخ سفید، از قبیل تدوین سیاست‌ها و صدور بیانیه‌های رسمی احساس یأس می‌کند. این وظایف، به گفته دوست پاریباس، اغلب بدون تأمل و به صورت آنی توسط ترامپ انجام می‌شوند.
در دیگر سوی ماجرا، مقام‌های کاخ سفید به شرط عدم افشای نام می‌گویند حذف رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید تصمیمی بوده که دونالد ترامپ آن را اتخاذ کرده است- تصمیمی که البته با روی کار آمدن «آنتونی اسکاراماچی»، مدیر جدید بخش ارتباطات کاخ سفید، سرعت گرفت.
«اسکاراماچی» در مصاحبه‌ای اخیراً به شدت و به صورت علنی از «پاریباس» انتقاد و وی را به درز اخبار مخرب درباره خودش به رسانه‌ها متهم کرد.
واشنگتن‌پست در بخشی از این گزارش به رفتارهای تحقیرآمیز ترامپ با رئیس مستعفی دفتر کار سفید اشاره کرده و نوشته است: «تحقیر پاریباس به اشکال دیگر هم انجام می‌گرفت. در یک مقطع زمانی در جریان یک جلسه در کاخ بیضی (دفتر کار ترامپ) مگسی بالای سر ترامپ وز وز می‌کرد و باعث حواس پرتی رئیس‌جمهور می‌شد.»
روزنامه آمریکایی افزوده است: «به گفته یک منبع اگاه، در حالی که مگس بالای سر ترامپ می‌چرخید ترامپ رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید را صدا کرد و او را مأمور کشتن آن کرد. (مشکل مگس در ضلع غربی کاخ سفید، شایع است.»
گزارشی از ایران اینترنشنال

[shareaholic app="share_buttons" id="25412088"]
[yuzo_related]