تظاهرات ال کاجون
تظاهرات در شهر الکاجون در اعتراض به تیر اندازی پلیس به یک سیاه پوست دیگر
۱۱ مهر ۱۳۹۵
باراک اوباما در آخرین شام دولتی دوران ریاست جمهوری میزبان نخست وزیر ایتالیا بود
۱۱ مهر ۱۳۹۵
تظاهرات ال کاجون
تظاهرات در شهر الکاجون در اعتراض به تیر اندازی پلیس به یک سیاه پوست دیگر
۱۱ مهر ۱۳۹۵
باراک اوباما در آخرین شام دولتی دوران ریاست جمهوری میزبان نخست وزیر ایتالیا بود
۱۱ مهر ۱۳۹۵

7 مهر 95

آیا ترامپ شانس خود را از دست داده است؟


پس از پخش نخستین مناظره در هفته ی اخیر میان کلینتون و ترامپ نظر اکثریت تحلیل گران این بود که کلینتون برنده ی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خواهد بود. نیت سیلور (Nate Silver) در 538 می نویسد:" دموکرات ها دوشنبه صبح با کابوس وضعیت افتضاح آراء کلینتون از خواب برخاستند، اما امشب سر راحت بر بالین خواهند گذاشت." براساس آمار فوری که CNN پس از این مناظره منتشر کرد، 62 درصد از بینندگان این برنامه معتقده بوده اند کلینتون برنده ی این مبارزه بوده است و این در حالی ست که این رقم برای ترامپ تنها 27 درصد است؛ البته میانگین آراء ملی کمی با این آمار متفاوت است.

روز قبل از پخش مناظره RealClearPolitics آراء کلینتون را 46.5درصد و آراء ترامپ را 43.4 درصد اعلام کرد. اما طبق آخرین آماری که روز سه شنبه منتشر شد، ترامپ علیرغم پیشرفت اندک همچنان با بیش از دو درصد اختلاف از کلینتون عقب است. این در حالی ست که در هفته ی گذشته اختلاف این دو از یک درصد هم کمتر بوده است. البته در این میان ناظرین انتخابات هشدار می دهند که چند روز زمان می برد تا آمار موثق و قابل استناد به انتشار برسند.

سیلور پیش بینی می کند که کلینتون به زودی از جایگاه نامناسبی که در هیات انتخاب کنندگان رئیس جمهور دارد، به جایگاه مناسبی خواهد رسید و سه تا چهاردرصد از رقیب خود جلو خواهد افتاد. وی در ادامه افزود:" هیچ تضمینی نیست که این احتمالات صددرصد به وقوع بپیوندند، کما اینکه در سال 2012 برای رامنی به وقوع نپیوستند؛ اما متغیرهای بسیار زیادی نیز وجود دارند که بررسی آنها نشان می دهد این متغیرها در حال تغییر به نفع هیلاری کلینتون هستند."
منبع : مجله ویک

1 مهر 95

کدام ایالات امریکا صحنه ی اصلی رقابت ها و تعیین کننده ی نتیجه ی انتخابات هستند؟


هرچند درحال حاضر دونالد ترامپ در برخی ایالات دوحزبی از رای بالایی برخوردار است، اما باید گفت همچنان هیلاری کلینتون جایگاه بهتری درمیان مردم دارد.
کمتر از شش هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا زمان باقی ست و این روزها تمرکز همه ی رسانه های بر این امر است که از میان ترامپ و کلینتون، بالاخره چه کسی به کاخ سفید راه پیدا خواهد کرد؟ برخی از رسانه ها سعی دارند مرد بازاری جناح جمهوری خواه را پیشتاز این رقابت نشان دهند، کما اینکه NPR اخیرا اظهار داشته:" اگرچه هیلاری کلینتون در شرایط نسبی خوبی قرار دارد، لکن وضعیت جناح دموکرات بیش از هر زمان دیگری متزلزل و آَشفته است." با این اوصاف شاید بهتر باشد وضعیت آراء هر نامزد را در ایالت های مهم و تعیین کننده به طور جداگانه بررسی کنیم:

فلوریدا
طبق آمار Latest Polls در ایالت فلوریدا رقابت میان ترامپ و کلینتون بسیار شدید است. مرجع تحلیل سیاسی 538 (FiveThirtyEight) که در انتخابات اخیر سابقه ی دقیق ترین تحلیل ها و درست ترین پیش بینی ها را داشته است، می گوید بُرد کلینتون در این ایالت عواقب بسیار بدی برای ترامپ به همراه خواهد داشت. طبق بیست و نه درصد از مدل سازی های تخمینی این سایت، کلینتون حتی درصورت از دست دادن آراء در ایالت فلوریدا باز هم برنده ی انتخابات خواهد بود؛ حال آنکه این شانس برای ترامپ حدود شش درصد است! این سایت در ادامه اظهار داشته که رقابت در فلوریدا برای ترامپ بسیار جدی ست و وی ناگزیر به بردن آراء در این منطقه می باشد.

پنسیلوانیا
در پنسیلوانیا اوضاع متفاوت است و کلینتون اکثریت قریب به اتفاق آراء را با 8/46 درصد آراء و اختلافی قریب به شش درصد به خود اختصاص داده است. هرچند این موضوع در یک ایالت دوحزبی خلاف انتظار است، اما ترامپ نیز هرروز درحال جلب هواداران بیشتری است.

میشیگان
ایالت میشیگان که سال های سال خانه ی امنی برای دموکرات ها محسوب می شد، حال تغییر رویه داده است. International Business Times ابتدا این مساله را طرح می کند که "چرا در انتخابات 2016 ایالات دوحزبی را از سایر ایالات تخصیص داده ایم؟" و سپس شرح می دهد که پاسخ به این سوال یک عبارت دوکلمه ای ست؛ "دونالد ترامپ"! به عقیده ی این خبرگزاری جمعیت بالای کارگران صنعتی در میشیگان در کنار رشد صنعتی بسیار پایین این ایالت باعث افزایش حمایت از نامزد حزب جمهوری خواه شده است؛ اگرچه درنهایت این کلینتون است که با اختلافی پنج درصدی اکثریت آراء میشیگان را به خود اختصاص داده است.

اوهایو
طبق گزارش واشنگتن پست تاکنون هیچ نامزد انتخاباتی نتوانسته بدون بردن آراء ایالت اوهایو پیروز عرصه ی انتخابات شود! در حال حاضر رای ترامپ در این ایالت دودرصد از رای کلینتون بیشتر است. CNBC توضیح می دهد که اوهایو به دلیل گستردگی جمعیتی، اقتصادی و جغرافیایی اهمیت بسیاری در تعیین نتیجه ی انتخابات دارد و به عبارتی هرکس اوهایو را ببرد، فاصله ی زیادی تا کاخ سفید نخواهد داشت. اگرچه سایت 538 مدعی است که اهمیت بیشتر از آن ایالاتی ست که سطح رقابت کمتری را شامل می شوند و برخلاف انتظار نه تنها به هیچکدام از کاندیداها نوید پیروزی نمی دهند، بلکه احتمال شکست آنان را بالا می برند.
منبع : مجله ویک

29 شهریور 95

حملات تروریستی اخیر چه تاثیری بر روند و نتیجه ی انتخابات خواهند داشت؟


تحلیل گران سیاسی در تلاش اند بدانند آیا حملات تروریستی و چاقوکشی های اخیر تاثیری بر کمپین های انتخاباتی دارد یا خیر.

اخیرا در یک حادثه ی بمب گذاری در منطقه ی چلسی واقع در منهتن نیویورک، سی نفر جان باختند. با اختلاف زمانی بسیار کم، بمبی در یک مراسم خیریه در نیوجرسی منفجر شد که خوشبختانه قربانی نداشت و هشت نفر نیز در جریان یک حمله در مرکز خرید Minnesota با چاقو مصدوم شدند. اگرچه برخی گروهک های اسلامی مسئولیت این حمله ها را عهده دار شده اند، اما مقامات هنوز نتوانسته اند ربط مستقیمی میان این حوادث و این گروهک ها بیابند.

طبق اظهارات Financial Times این حوادث می توانند تاثیر بسزایی در تغییر روند کمپین های انتخاباتی داشته باشند؛ چرا که تروریست های مسلمان عمده ی تمرکز دولت را به خود اختصاص داده اند و درنتیجه نسبت به تروریست های محلی اهمال شده است. نکته ی جالب توجه این است که به محض اینکه آراء ترامپ به آراء کلینتون نزدیک شده و رقابت بین این دو نامزد شدت می یابد، این حملات نیز افزایش پیدا می کنند.

طبق آمار RealClearPolitics اختلاف آراء میان کلینتون و ترامپ که در روزهای آغازین ماه آگوست بیش از هشت درصد بوده است، در چشم برهم زدنی به کمتر از یک درصد رسید. جان آولون (John Avlon) سردبیر Daily Beast گفته:" هیچکس در کشور امریکا نمی داند حملاتی که دقیقا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اتفاق می افتد، چه تاثیری بر روند و نتیجه ی انتخابات خواهند داشت." وی اظهار داشت که سال هاست مشغول بررسی "عاملی ناشناخته و بیرونی" ست که باعث تغییر ناگهانی و احساسی در رای دهندگان شده، و بعدها نیز منجر به پشیمانی آنان می شود. آولون در نهایت گفت:" مساله ی تروریسم همیشه حالتی مبهم دارد و محال است ترامپ از این ابهام در جهت منافع خویش استفاده نکند."

درست برخلاف هیلاری کلینتون که به طرز محتاطانه ای سکوت اختیار کرد، ترامپ ساعت ها پیش از تایید کارشناسان پلیس ادعا کرد که انفجارهای اخیر همگی بمب گذاری بوده اند. وی در یک سخنرانی در کلورادو گفت:" هیچکس نمی داند دقیقا چه اتفاقی در حال وقوع است، اما ما در شرایط حساسی هستیم و باید به جای دست روی دست گذاشتن با تمام قوا وارد عمل شویم." برخی معتقدند کمپین انتخاباتی ترامپ پس از حمله ی تروریستی که در ماه ژوئن در یک کلوپ شبانه ی همجنس بازان اتفاق افتاد، با مشکل روبرو شد؛ چرا که وی ادعا کرد چنین حوادث خشونت باری را پیش بینی کرده بود و این حوادث واکنشی ست به ممنوعیت پیشنهادی وی برای ورود مسلمانان به امریکا.

به هرحال آولون معتقد است تمام این حوادث تلخ که درست یک هفته پس از سالگرد واقعه ی یازده سپتامبر اتفاق افتاد، باعث شد بر تعداد طرفداران ترامپ افزوده شود؛ زیرا مردم وی را مردی قدرتمند می دانند که در شرایط حساس کنونی بدان نیاز است. وی در آخر آرزو کرد که در تاریخ هشت نوامبر همه ی شهروندان امریکایی از صمیم قلب پای صندوق های رای حاضر شوند.
منبع : مجله ویک

25 شهریور 95

شانس ترامپ برای رسیدن به ریاست جمهوری بسیار زیاد است!


درحال حاضر اختلاف بین آراء دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا از دودرصد هم کمتر است و هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم، رقابت میان این دو بیشتر و بیشتر می شود. براساس میانگین آراء ملی که در سایت RealClearPolitics منتشر شده، در حال حاضر آراء کلینتون 8/45 درصد و آراء رقیب وی 44 درصد است که اختلافی بسیار ناچیز دارند.

بیماری اخیر هیلاری کلینتون شدیدا به نفع رقیب جمهوری خواه بیلیونرش تمام شده و موج جدیدی از رای دهندگان در ایالات اصلی امریکا به کمپین انتخاباتی ترامپ پیوسته اند. طبق اخبار CNN، ترامپ با اختلاف پنج درصدی در دو ایالت فلوریدا و اوهایو، کلینتون را پشت سر گذاشته است. MSNBC می گوید در شرایطی که تنها دوماه تا برگزاری انتخابات زمان باقی ست، این آمار برای کشور امریکا به منزله ی یک هشدار است. به گفته ی این خبرگزاری آمار و ارقام همچنان کلینتون را به عنوان کاندیدای برگزیده ی مردم نشان می دهد و شرایط نیز به نفع این نامزد است؛ لکن نمی توان منکر شد که عرصه ی رقابت هرروز تنگ تر می شود و ممکن است این ترامپ باشد که نامش به عنوان رئیس جمهور بعدی امریکا از صندوق های رای خارج می شود.

طبق گزارش نیویورک تایمز، علیرغم آمار بالای رای دهندگان در این کشور مردم امریکا عملا از هیچکدام از دو نامزد و عملکردشان دل خوشی ندارند. درمیان رای دهندگان به هرکدام از دو نامزد، تعداد کسانی که حمایت خود را با قاطعیت اعلام می کنند به زحمت به پنجاه درصد می رسد و سایر رای دهندگان یا برای رسیدن به منافع شخصی خود رای می دهند، یا به دلیل شکستن رای نامزد حزب مخالف. در نتیجه از میان این دو نفر هرکدام پیروز میدان انتخابات شود، احتمالا منفورترین رئیس جمهور تاریخ معاصر امریکا خواهد بود!
منبع : مجله ویک

24 شهریور 95

کلینتون میدان رقابت را به ترامپ واگذار می کند!


امروز هیلاری کلینتون اعلام کرد که در روزهای آینده و به محض اینکه درد ناشی از بیماری ذات الریه وی را به حال خود بگذارد، مجددا فعالیت در کمپین انتخاباتی خود را از سر خواهد گرفت. اما شواهد نشان می دهد بیماری وی بسیاری جدی تر از این حرف هاست و تاثیر شگرفی در تعیین نتیجه ی انتخابات خواهد داشت. RealClearPolitics آماری را منتشر کرده است که نشان می دهد آراء کلینتون بعد از به هم خوردن حال وی در مراسم یادبود حادثه ی یازده سپتامبر و درنتیجه برملا شدن بیماری که مدت هاست به آن مبتلاست، از 46 درصد به 6/45 درصد کاهش یافت، و همزمان آراء ترامپ از 9/42 درصد به 5/43 درصد افزایش داشته است. این در حالی ست که در روزهای پایانی ماه گذشته کلینتون با شش درصد اختلاف پیشرو این رقابت بوده است.

ترامپ پس از باخبر شدن از بیماری کلینتون، طی ارسال یک توییت مودبانه در صفحه ی توییتر خود برای رقیب خود آرزوی سلامتی کرد. هرچند تنها چند روز بعد اعلام کرد ماجرای فضاحت بار ایمیل ارسالی کلینتون، حتی از ماجرای واترگیت هم رسوایی آمیزتر بوده است! David Byler در RCP نوشته:" تغییرات اساسی که به دلیل بیماری شدید کلینتون و اظهار نظر ترامپ در مورد وی در آمار آراء انتخابات شکل گرفته است، نشان می دهد هیچکدام از دو نامزد انتخاباتی امسال در شرایط نرمالی قرار ندارند. به عقیده ی وی هردو نامزد انتخاباتی مرتبا فضاحت هایی به بار می آورند که خود جای تامل دارد.

وی افزود:" جا دارد این پرسش را مطرح کنیم که اگر این دو نفر تنها چندهفته به خود استراحت می دادند و دست از حاشیه سازی برمی داشتند، نتیجه ی آراء به چه صورت درمی آمد؟" بیلر در ادامه گفت کلینتون به طور قطع از محبوبیت بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است و هرچند هردو نامزد به عنوان چهره ی سیاسی افرادی منفور محسوب می شوند، اما درصد این منفور بودن برای کلینتون بسیار کمتر از ترامپ است و وی پیش بینی می کند که همین اختلاف باعث پیروزی کلینتون در کارزار انتخابات شود. بیلر نظرات خود را اینگونه به اتمام می رساند که حتی جزئی ترین اتفاقات همچون افشا شدن یک رسوایی دیگر در روزهای پایانی مانده به انتخابات می تواند نتیجه را به طور کل تغییر دهد، که این تغییر شاید موقت و به دلیل جو بوجود آمده باشد و شاید هم قطعی و تعیین کننده.
منبع : مجله ویک

22 شهریور 95

با سخت تر شدن بیماری کلینتون، رقابت ها شدت می یابند


کمتر از دو ماه دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا زمان باقی ست و این در حالی ست که کلینتون سفر انتخاباتی اش به کالیفرنیا را به دلیل وخامت حالش کنسل کرده است. طبق آمار امروز RealClearPolitics در حال حاضر کلینتون با 9/45 درصد از آراء با اختلافی سه درصدی از ترامپ جلو می باشد؛ حال آنکه در ماه گذشته این اختلاف حدود هفت درصد بوده است!

وضعیت وخیم کلینتون مانعی ست جدی بر سر راه کمپین انتخاباتی او. وی ماه گذشته در یک برنامه ی تلویزیونی و در پاسخ به سوالاتی که راجع به لخته ی خونی که در سال 2012 در بدنش وجود داشت، اقدام به زورآزمایی با باز کردن در چند شیشه ی مربا کرد! در روز گذشته و در مراسم یادبود حادثه ی یازده سپتامبر کلینتون در حال به زمین افتادن بود و مجبور شد مراسم را نیمه کاره رها کند. پس از این حادثه در روز جمعه پزشک وی اعلام کرد که او از بیماری ذات الریه رنج می برد، لکن با موفقیت در حال طی مراحل درمان خویش است و به همین دلیل سفر انتخاباتی اش به کالیفرنیا را کنسل کرده است. روزنامه ی وال استریت WSJ می گوید بیماری کلینتون تاثیری چشمگیر در تغییر آمار آراء انتخاباتی خواهد داشت، اما هنوز برای قضاوت زود است و زمان لازم است تا این تغییرات به خوبی آشکار شود. همچنین این روزنامه ذکر می کند علیرغم اینکه تیم کمپین انتخاباتی خانم کلینتون در تابستان اعلام کرده بود ایشان برای پیروزی در انتخابات نیاز به برگزار کردن کمپین و بریز و بپاش ندارد، اما هفته هاست که فعالیت این کمپین بسیار محدود شده و به حالت معلق درآمده است.

پس از مدتی اسنادی فاش شد که ثابت می کرد کلینتون از سِروری خصوصی ایمیلی برای باراک اوباما ارسال کرده و در آن به تلاش و تقلای بیش از اندازه ی خود برای جلب توجه سرمایه گزاران پرداخته است. وال استریت شرح می دهد که هر دو این مشکلات باعث شده اند چهره ای غیرقابل اعتماد از کلینتون در اذهان عمومی ساخته شود؛ به خصوص انتشار خبر ابتلای وی به ذات الریه که وی سعی در پنهان کردن آن داشته است. پس از آنکه کلینتون به دلیل بیماری مراسم یادبود حادثه ی یازده سپتامبر را نیمه کاره رها کرد، ترامپ به طرز سوال برانگیزی سکوت اختیار کرد. تا اینکه صبح امروز در مصاحبه با CNBC گفت خبر بیماری وی بسیار ناراحت کننده است و طبیعی ست که در کمپین انتخاباتی و به دلیل فشار کاری زیاد، حال وی بد شده باشد. ترامپ بار دیگر به ریشه دار بودن و سابقه ی طولانی بیماری کلینتون اشاره کرد و اعلام کرد که شرایط کلینتون باعث شده وی به فکر یک چک آپ کلی از وضعیت سلامتی اش بیفتد که نتیجه ی آن را همین هفته اعلام خواهد کرد! این در حالی ست که وی در گذشته به دلیل پنهان کردن قبوض مالیاتی و پرونده ی پزشکی اش مورد شدیدترین انتقادها واقع شده بود. در حال حاضر ترامپ هفتاد سال دارد و کلینتون شصت و هشت سال.
منبع : مجله ویک

17 شهریور 95

آیا کلینتون باید نگران پیشی گرفتن ترامپ باشد؟


طبق جدیدترین آمار انتخاباتی ترامپ کلینتون را در رقابت ها پشت سر گذاشته است؛ اما آیا این موضوع امری است زودگذر؟ یا کلینتون باید فکری به حال خود کند؟

براساس گزارشی که روز سه شنبه در CNN/ ORC منتشر شده است، ترامپ با چهل و پنج درصد آراء و دو درصد اختلاف پیشتاز عرصه ی انتخابات است که این اختلاف به خوبی نشان می دهد عواملی همچون سن، جنس، نژاد و تحصیلات در انتخاب رای دهندگان تاثیر به سزایی دارد. براساس گزارش CNN کمپین های انتخاباتی درهم و برهم این دو نفر نشان می دهد که هر دو نامزد؛ علی الخصوص کلینتون در برخی موارد بر دیگری ارجحیت دارند. نواک جیک (Novak Jake) این پرسش را در CNBC مطرح می کند که آیا تغییرات اخیری که در آمار آراء و به نفع ترامپ مشاهده می شود، حاصل اظهار نظرات مثبت وی نسبت به اقلیت ها (همچون سیاهپوستان و سرخ پوستان) بوده است یا خیر؛ و خود اینطور پاسخ می دهد:" بله، اما نه آنطور که به نظر می رسد.

درحقیقت این مسائل دستاویزی ست برای آن دسته از جمهوری خواهان سنتی و راست گرایان میانه رو که در هرصورت قصد نداشتند به کلینتون رای دهند، اما ترامپ هم از نظر آنان انتخاب شایسته ای نبوده است." جیسون ایزلی (Jason Easley) در وب سایت Politicus USA می نویسد:" هنوز هم طبق آمارِ مهم ترین ایالات امریکا، کلینتون در جایگاه بالاتری قرار دارد و لازم نیست دموکرات ها نگران این اوضاع باشند." وی با زیرسوال بردن مقاله ی منتشر شده در CNN افزود:" آمار آراء جداگانه در ایالت های امریکا بسیار مهم تر و تعیین کننده تر از آمار مزخرف محبوبیت ملی کاندیداهاست." Politicus نیز اظهار داشته است که آمار CNN قابل استناد نیست، چرا که در جامعه ی مدل سازی شده ی مدنظر CNN تعداد جمهوری خواهان بسیار بیشتر از دموکرات ها محسابه شده است. این خبرگزاری گفته ی چاک تاد (Chuck Todd) تحلیل گر سیاسی شبکه ی NBC را بازگو می کند و می گوید "جامعه ی مدل سازی شده ی CNN حتی نزدیک به آنچه که ما می شناسیم هم نیست".
منبع : مجله ویک

15 شهریور 95

ترامپ به جایگاه کلینتون نزدیک می شود- این به چه معنی ست؟


تنها کمی بیش از دوماه زمان تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی ست و دونالد ترامپ هرروز به جایگاه رقیب خود کلینتون نزدیک و نزدیک تر می شود. آمار اخیر RealClearPolitics به طور میانگین آراء کلینتون را 9/3 درصد بیشتر از آراء ترامپ نشان می داد، اما تازه ترین بررسی های انجام شده در صبح امروز گویای کاهش این اختلاف تا مرز دو درصد است که نسبت به سه هفته ی اخیر به منزله ی پنج درصد کاهش است. همزمان با این اتفاق خبرگزاری های Reuters/ Ipsos رقابت دو نامزد اصلی انتخابات پیش روی را بسیار شدید توصیف کردند و لس آنجلس تایمز ترامپ را با اختلاف دو درصد پیشتاز رقابت های انتخابات معرفی کرد.

اما تحلیل گران نقطه نظرات متفاوتی دارند. Morning Consult توضیح می دهد که علیرغم اینکه اظهارات چندجانبه و مبهم اخیر ترامپ در ارتباط با مساله ی مهاجرت طرفداران وی را نگران کرده است؛ اما نگرانی اصلی آنها به دلیل مسائل مهم تر دیگری ست.  Politico اعلام کرده است که سرعت رشد نمودار آراء ترامپ آنقدر کم است که وی به اندازه ی کافی فرصت دارد سخنرانی های جنجالی اخیرش در مکزیک و آرزونا را توجیه کند. احتمالا روز 26 سپتامبر که اولین مناظرات ریاست جمهوری در آن تاریخ برگزار خواهد شد، فرصت خوبی برای این ماست مالی خواهد بود.

لری ساباتو (Larry Sabato) تحلیل گر سیاسی به خبرگزاری رویترز گفته که شدت گرفتن رقابت بین کلینتون و ترامپ امری کاملا طبیعی است؛ چرا که آمار حمایت از کلینتون به دلیل اتفاقاتی که بین او و اعضاء حزب دموکرات رخ داده، کاهش یافته است. دنیل پالیتی (Daniel Politi) نیز در Slate این نکته را خاطرنشان می کند که در دو ایالت مهمی که در تعیین نتیجه ی انتخابات نقش اساسی دارند، کلینتون همچنان پیشتاز است. به عقیده ی وی تا زمانی که نظر اکثریت مردم به دقت بررسی نشود، آمارهای تقریبی ملی به هیچ دردی نمی خورند.
منبع : مجله ویک

12 شهریور 95

ترس از رای آوردن جناح مخالف؛ اصلی ترین انگیزه ی رای دادن مردم امریکا


رقابت و اختلاف میان کلینتون و ترامپ می تواند یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در نتیجه ی انتخابات پیش رو باشد. جدیدترین آمار دانشگاه Suffolk که به وسیله ی USA Today منتشر شده است ثابت می کند بسیاری از مردم تنها به دلیل شکستن رای نامزد جناح مختلف به کاندیدای مورد نظر خود رای می دهند؛ نه از سر علاقه و یا حتی دلیلی منطقی. برای مثال در میان رای دهندگان ترامپ، 38 درصد اعلام کرده اند که در حقیقت قصد دارند "علیه کلینتون" رای دهند، نه "به نفع ترامپ"! این رقم برای رای دهندگان کلینتون 29 درصد بوده است.

اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که 80 درصد از حامیان ترامپ و 62 درصد از حامیان کلینتون از رای آوردن کاندیدای حزب مخالف رسما ابراز نگرانی و اضطراب می کنند، بنابراین می توان گفت حس رقابت و حتی دشمنی در انتخابات پیش رو بسیار قوی تر و تعیین کننده تر از حس مثبت نسبت به هرکدام از نامزدهاست؛ چرا که تنها 27 درصد از رای دهندگان به کلینتون و 29 درصد از رای دهندگان به ترامپ به آینده ی امریکا با رئیس جمهور موردنظر خود خوشبین هستند و سایرین فقط قرار است بالاجبار به این مساله رضایت دهند.

طبق آمار کلینتون از هرنظر پیشتاز این رقابت است. وی از ترامپ به عنوان رقیب اصلی خود هفت درصد؛ از گری جانسون، نماینده ی لیبرال ها 42 درصد و از ژیل اشتاین، نماینده ی حزب سبز 35 درصد بیشتر رای دارد. سایت RealClearPolitics که میزان تقریبی آراء را بر اساس آخرین مطالعات بررسی و اعلام می کند، آراء کلینتون را 4/46 درصد و آراء ترامپ را 9/41 درصد گزارش کرده است
منبع : مجله ویک